Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Madootje
Vandaag een wat rommelige dag, want er was een capoeira-evenement waar we de hele dag zijn geweest. Volgens mij valt het qua eten allemaal nog wel mee. Even denken:

o: 1 br honing, yoghurtbananenshake

t: 2 van die grote smileysnoepjes

l: 1 wit bolletje 20+ kaas, 1 krentenbol

t: 1 trekdrop, 1 smiley

a: ceasar salad met gegrilde kip van McDonalds. Van Jootje een paar hapjes hamburger en een halve kleine portie frites (2 handjes?).

Wel meer ongezonde dingen dan anders, maar volgens mij nog steeds wel netjes.

Morgen weer de hele dag sporthalhangen. Ik hoop dat ik er dan weer een nette dag van maak.
meave, ik vind het zo gek nog niet hoor voor zo`n sporthallendag....

Go mado!
Ik vind het ook wel meevallen Meave

Madootje, rustig aan meid!

Ik heb nog een handje walnoten gehad, zijn er ongeveer 3, denk ik. (k heb altijd zo'n zak staan van de Lidl, waar ze gepeld en al inzitten) en ik heb de tutti frutti opgemaakt, waren wat abrikoosjes en gedroogde pruimen.

Maar jij eet niet echt gevarieerde groentes, toch Sandra en ook minimaal fruit. Fruit is ook heel belangrijk voor je mineralen!

Dat je niet goet eet, is voor mij ook duidelijk, omdat je er vitaminepillen naast moet eten, dat hoeft met een normaal leefpatroon niet. Maar goed, wat voor jou werkt.

En zoals gezegd: die aardbeitjes met slagroom zijn natuurlijk wel lekker
Later is nu
Ja, maar dan wel met zoete slagroom hé! En niet met suikerloze room. Ieuw.

En ik zal wel niet 'de meeste mensen' zijn dan, maar ik eet elke dag echt welmeer dan 300 gram groentes. Veel meer. Ik eet sowieso al bijna een hele komkommer op, verdeeld over de dag. Vind ik lekker fris en dorstlessend. Soms met wat peper en zout, soms met wat kaas, soms met wat dressing, van huttenkase en kruiden.

Daarnaast eet ik elke dag wel 1 rauwe rode paprika op.

En een bakje cherry tomaatjes.

En dat allemaal los van mijn gewone dagelijkse avondmaaltijd, waarvoor ik ook altijd veel verse groentes gebruik. En zo veel mogelijk varieer.

Aan fruit eet ik élke dag minimaal 2 appels, een bakje aardbeien ( helemaal ja!) en druiven, mandarijnen, mango's. Maar net wat ik in huis heb, maar sowieso meer dan 3 stuks op een hele dag.

Beter om je gek te eten in gezondspul, dan in rotzooi denk ik dan maar ( beiden kan natuurlijk ook heel prima )
En ik eet dan weer geen vlees, alleen nu en dan vette vis. Ik denk dat veel vlees echt slecht is voor je darmen, en huid. Er schijnt zelfs een verband te zijn gevonden met darmkanker ( roodvlees geloof ik)

Als ik zie dat er onzen en ponden dood beest naar binnen worden geschoven, dan word ik toch echt wel licht onpasselijk.

Nee danku, dan liever een pond rauwe groentes en vers fruit!!
Zoy, volgens mij geef je dan een fortuin uit aan fruit en groenten. Ik wil graag meer fruit eten (ben niet zo heel erg van de appels), maar al die aarbeiden, kersen, druiven, meloen e.d. kost dan zoveel geld. Net als elke dag een paprika. Jam! Maar meteen wel weer duur... En aarbeien uiteraard met echte zelfgeklopte goed gezoette slagroom.

Ik heb gesjoemeld gister trouwens, schoot me net te binnen dat ik tussendoor nog een wit bolletje met kaas op heb.
Ik eet wel vlees trouwens, maar niet veel. Als Mav ermee akkoord zou gaan (doet 'ie never nooit) zou ik voor het hele gezin vegetarisch koken. Nu eet ik geregeld een vegaburger ofzo en dat gaat ook wel, is natuurlijk makkelijk te combineren met koken voor de rest van het gezin. Maar echte vegetarische maaltijden combineren met het reguliere AGV gaat denk ik lastiger. Ik zou misschien wel af en toe sjoemelen; gebakken spekjes door de stamppot en een broodje filet americain...
Ha, ga voor de grap mijn dag van gister eens invoeren op valtaf (geen zin om op te ruimen, valt het op?)
Oh nou. Het was alsnog té keurig misschien? Zo zie je maar hoe makkelijk je eigenlijk ook te weinig binnenkrijgt... Hoewel 1500 om te lijnen misschien wel oké is?

Totaal 1530 kcal, 73.84 gr eiwit, 210.22 gr koolhydraat, 43.75 gr vet.
Ik kwam niet overal helemaal uit trouwens. Ik kan bijvoorbeeld die grote smiles niet vinden in de lijst. Kwam wel winegums tegen. Dat is volgens mij ongeveer hetzelfde, dus heb 8 winegums ingevuld voor mijn snoepjes. Hadden er misschien 10 moeten zijn.

En ik kon geen half portie frietjes ingeven, dus heb een hele gedaan en dan de 1/5 hamburger laten zitten...
Dreamer, die salade klinkt zalig. Nog even geen fruit voor mij, over twee weken weer.

Ik denk niet dat Zoyla's eetpatroon duurder is dan de meeste eetpatronen. Zij bespaart natuurlijk wel weer op vlees en vis.

Moppetoet gisteren:

Ontbijt. roerei met bacon, glas tomatensap

Tussendoor. 2 plakjes rookkaas

Lunch 1 rolletje courgette met kruidenroomkaas vijf falaffel-balletjes. (Lang leve "Le Souk" in de Folkingestraat).

Tussendoor. 2 stukjes gedroogde kokos, niet doen, daar krijg je hongergevoel van. Ik dacht dat het wel kon, vanwege vezels+ vetten, maar blijkbaar niet niet.

Avondeten. Sla, komkommer, tomaat, tonijn. St-Jakobsschelpen (die had ik nog liggen en moesten op, maar die ragout erin was vast niet goed voor me.)

Toetje. crème fraîche met zoetstof en kaneel.

Geen idee of die falaffelballetjes kwaad konden, ze zijn gemaakt van kikkererwtenmeel. Wat mij betreft valt dat onder de categorie groenten (bonen).

Moppetoet vandaag.

Ontbijt: roerei met champignons en bacon. Glas tomatensap.

Verder drink ik water en light-frisdranken.
Misschien scheelt het dat wij geen duur vlees eten Moppetoet? Want ik vergelijk het met mijn eigen uitgaven. Bovendien moet je wel iets anders eten als je geen vlees eet. Peulvruchten, soja, vegaburgers, whatever... En dat kost ook een beetje geld.

Bakje aardbeien kost al gauw 2,50-3 euro hier. Meloen in de aanbieding 1 euro, maar normaal 2 euro. Paprika vaak boven de euro per stuk. Per drie dan wel iets voordeliger. Etc.
Moppetoet, heb je niet iets aan mijn lijstje van een week of twee geleden? Dan hoef je niet aan die SB-dingens te doen en je af te vragen of iets wel of niet goed is. Ik heb mijn lijstje van de dietiste gecombineerd met de menuus van Sonja Bakker (de hoeveelheden aangepast, maar wat ideetjes uit haar boekjes gehaald). Op het voedingscentrum staat eenzelfde soort lijst als ik van de dietiste heb gekregen met voorkeursvoedingsmiddelen, met mate en bij uitzondering. Als je daar verstandig uit kiest, krijg je alles binnen in de juiste hoeveelheden en val je af...
Hoeveelheden per dag, gewoon overal een beetje aan de onderkant zitten qua hoeveelheden en je bent verantwoord bezig.

En de keuzetabel.
Haihai

Ik heb vandaag gehad:

O: 2 br met tomaatjes

T: ananas

L: 2 br met sandwichspread

T: olijven

T; klein zakje chips

A: echt nog geen idee.

Ik kook nu wel én vegetarisch én mét vlees en het valt me eigenlijk best mee. IN geval van AGV nemen LD en ik een italiaanse burger, oid. De kaasplak is op zich ook favoriet bij LD, maar die eten we eigenlijk alleen bij patat. Bij macaroni dus 3 pannen op het gas, valt ook nog wel mee. Bij rijst 3 of 4.

Aardbeien zijn nu idd weer duur, paar weken terug niet, toen heb ik er veel gehad. IK probeer wel veel te varieren in fruit, maar appels en bananen bijna altijd in huis (bananen gaan zo snel op) En zonde dat fruit en groente zo duur zijn!!!

Laatst trouwens weer gelezen dat de link tussen (rood) vlees en darmkanker niet bewezen kon worden. Sowieso kon er geen link gelegd worden tussen bepaalde voedingsmiddelen en wel of geen kanker. Variatie is wel de sleutel.
Later is nu
Ja en nee wbt geld uitgeven aan groentes en fruit. Het is maar waar je prioriteit ligt. Want wij geven dan weer geen geld aan lappen vlees uit. Wij delen 1 pakje vega burgers met z'n vijven bijv. Of ik strooi enkel kaas over mijn gerecht. Of kook een ei. Of heb koolvisfilet van een eigen merk. Dat kost echt niets.

En als je seizoens groentes haalt,of naar de markt gaat, dan valt het in de kosten verrekte mee. Serieus.

En ik ben dol op appels. Alle soorten en maten. En als variantie is een geschilde appel in blokjes met kaneel en zoetstof uit de magnetron ook overheerlijk.

Of een tosti met 20 plus kaas en aardbeien. Of een tosti met banaan. Echt té lekker!!

En komkommer met plakjes kaas is ook een uitmuntend tussendoortje.

Diepvries zakken broccolie en bloemkool ( al gewassen en gesneden) zijn hardstikke cheap. Goedkoper dan een verse stronk of krop en je hebt er geen werk aan, en is net zo gezond. Kijk dat soort dingen ( net als diepvries erwten, tuinbonen, bladspinazie etc ) heb ik standaard in de vriezer liggen.

Wij geven rond de 100 euro per week uit aan de grote boodschappen met alles erop en eraan. Dus ook luiers, babydoekjes, afwasblokjes, wasmiddel, shampoo etc. Natuurlijk niet elke week exact even veel, omdat we niet elke week nieuwe afwasblokjes e.d nodig hebben. Maar toch.

En we winkelen afwisselend bij de Aldi/Liddl tot de Jumbo/Coop en AH.

En ja, ik ga elke woensdag middag naar de markt voor verse noten, gedroogd fruit, en groentes en fruit van het seizoen. Zeker aan het einde van de middag kost dat geen drol. Ja het kan er soms net ietsje minder gezellig uitzien. Maar smaakt altijd nog helemaal prima!
Heerlijke dingen komen er langs. ik ben ook dol op rauwe rode (en gele) paprika.Haal zoveel mogelijk op de markt, maar dan nog. Aardbeien zijn toch minimaal 2 1/2 euro per doos en dan iedere dag een doos loopt al aardig op. Druiven, abrikozen en nektarines oid zijn ook lang niet altijd goedkoop.Helaas...

O: 1 appel, cruesli met melk

T: plak ontbijtkoek

L: broodje gerookte zalm, broodje tomaat en basilicum (zo lekker!), melk

T: niets

D: heel klein beetje gebakken aardappels, vega burger, broccoli, snijbonen, sperciebonen. nektarine toe.

Lekkere dag, goed gegeten en veel lichaamsbeweging. eerts een uur body shape en daarna door gegaan in de tuin. Prima dus~!
eten jullie dan met zijn vijven 2 burgers? Volgens gaan ze altijd per 2 toch?
Nou, dat zat ik al te denken, idd, dat jij jouw workuot vandaag wel gehad hebt, en dan ook nog sportschool, goed hoor!

Ik koop nu wel nectarines en perzikken. Per doos idd 2 euro, maar je doet er wel een (halve) week mee en per stuk zijn ze dan niet eens zo duur. Een kitkat is duurder, zeg maar.

(en sneller op)

Verse basilicum op de tomaatjes Bentetje? Dat had ik nl wel bij het ontbijt

Vanmiddag nog een appel gehad

vanavond 2 geroosterde broodjes met eiersalade, zelf gemaakt van yofresh, verse peterselie en verse bieslook, kerrie, peper en zout. Lekker hoor! Straks nog bak yoghurt, denk ik.

zodra LD gedoucht heeft eerst nog even met haar aan de wandel.
Later is nu
Ik mis de markt in Groningen best wel, maar om er apart voor naartoe te rijden kan weer niet uit...

O. kwark

aardbeien + slagroom

L casseler rib

T gemengde noten

A stukje vlees

Rauwe witlof met zure room

Weer niet genoeg, maar kan er niet meer inkrijgen.

Zo lekker op bedje naar voetbalvrouwen kijken en dan

denk ik dat ik daarna als een blok in slaap val.

Was een heerlijk dagje....
Vandaag:

O: bak havermoutpap

T/L: kwart meloen, bak yoghurt met aardbeien en kersen, snee walnoten/rozijnebrood

T: 5 plakken verse ananas en wat chocolade en nootjes

A: asperges en zalm met saus en paar (5) gebakken aardappeltjes.

Vanmorgen weer een uurtje bodybalance gedaan, voor de verandering buiten in het gras naast de sportschool. MEN, dat was lekker!! Ben er de hele dag helemaal blij van. Verder lekker dagje, beetje bruin geworden, langgepland klusje opgeknapt en ook mijn huis nog een beetje aan kant gemaakt. Denk dat ik nu maar een stukkie ga wandelen nog, even van het weer genieten...(en hopen dat manlief dat even de war-zone die mjin keuken heet opruimt...)
Ja we delen altijd de burger doormidden. Ieder een halve dus, en Myrdin snoept een hapje van mij en papa mee. Daar heeft ie zat genoeg aan. Een hele past echt niet in zijn buikje hoor. En dat zijn ze van mij ook niet gewent. Onze maaltijden bestaan voornamelijk uit groentes, en niet uit vlees zoals in veel andere gezinnen. Die burgers zijn echt meer voor erbij of ernaast, maar geen prioriteit. Ik gebruik wel vaak bonen, en tofy enzo om te roerbakken. Maar die naturel tofy is echt maar anderhalve euro op de markt en daar kunnen wij 2 keer van eten. Zelfde geldt voor tempé.

En ik vind 2 euro voor een bak aardbeien wel meevallen. We laden onze kar zonder moeite in met chips en nootjes en een chocolade reep van 2 euro of meer. Maar een bak aardbeien is dan ineens te duur. Ik weet niet, maar ik laat dan liever die reep voor wat die is en neem die bak aardbeien. ( alhoewel aardbeien met gesmolten chocolade wel helemaal dubbelop feest is!!!)

Hoe dan ook, ik geef mijn geld graag uit aan lekker vers voedsel. Het is denk ik maar net wat je belangrijk vindt of niet.
nee hoor zoy, je snapt me verkeerd, ik vind 2 euro voor ene bak aardbeien ook prima. alleen als je er iedere dag een bakje (alleen) van eet dan zou ik al alleen aan aardbeien 18 euro ofzo kwijt zxijn (de mijne willen het namelijk ook dolgraag eten). Dat Myrdin het niet eet snap ik, KK eet ook geen hele, maar GG wel (die eet over de hele linie veel), vandaar dat ik me even afvroeg of ik je goed begreep. Ach ja, allemaal lekkere dingen en nog gezond ook!
Wij geven ook wel veel geld uit aan gezond en vers eten, alleen wat minder aan duur fruit.

o: 2 crackers gest.muisjes

t: niks

l: 1 krentenbol, 2 witte bolletjes kaas

t: 3 smiles (redband)

a: loempia (veel groente, maar wel een gefrituurd jasje ), klein beetje bami, twee/drie opscheplepels tjap tjoy, 1 opscheplepel foe yong hai

Ben eigenlijk wel tevreden, want ik zit gewoon wel weer in een net ritme. Dat er dan af en toe een dagje chinees tussen zit, vind ik geen probleem. Morgen gewoon lekker op de fiets naar mijn werk en morgenavond niet te vet eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven