Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Dat hormonale herken ik geloof ik ook wel. Wat ik misschien lastiger vind is het contrast, wat hier volgens mij ook wel eens beschreven werd. Date in een soort coconnetje, en ik hield inderdaad een ebetje dat verbonden gevoel en dacht in die zin ook dat het contact iets zou veranderen. Niet hele dag appen ofzo, maar... ach, waarschijnlijk ook beter van niet hahahaha. Maar het contrast is wel groot. Terwijl hij wel zei dat het hem erg goed bevallen was. Dat zal dan ook wel haha. Misschien is het ook wel hoe hij is (ik ken hem nog niet zo lang), niet willen binden. is op zich juist prima, als hij gewoon zijn leven heeft met werk, vrienden en misschien ook andere dames, en ik met vriend en werk etc en dat we elkaar af en toe zien en af en toe appen enzo. Maar van dat contrast word ik af en toe een beetje onzeker.
Jaydee, ik ben heel benieuwd naar het verhaal van je vrouw, uit haar mond dan welteverstaan. Als ik dit alles zo lees van jou vraag ik me af wat jij in vredesnaam nog bij haar doet. Ze komt over als een onbetrouwbaar sujet dat evengoed nog heerlijk haar ding doet ondanks jouw bezwaren. Dat is toch geen liefde, geen houden van, geen respect? Ze heeft eenzijdig de afspraak van monogamie verbroken en er valt nauwelijks over te praten. En als jij je bezwaren uit krijg je bal keihard terug omdat je je ooit als wantrouwig (heel terecht ook nog) hebt opgesteld.

Ik snap het niet zo goed geloof ik.
quote:elena78 schreef op 17 juni 2013 @ 17:36:

Puzzled, hoe is het nu met jou?

Best goed hoor elena, tnx.

Heb binnenkort meerdaagse date in het vooruitzicht, dus ben aan het aftellen. Voorlopig nog stiekem....
Jaydee, ik denk, hoe pijnlijk ook, je moet gaan accepteren dat je vrouw jou, in tegenstelling tot wat alle vrouwen die hier posten wel doen, niet meer op de eerste plaats zet en de nr2's niet langer als extraatjes ziet, maar als eerste prioriteit ziet. Het hele verhaal hoort zich aan als een verloren zaak, al gun ik je dat uiteraard niet. Heel makkelijk gezegd: stel haar voor de keuze en houdt er ernstig rekening mee dat haar beslissing niet in jouw voordeel zal uitpakken.....dat is verschrikkelijk, maar blijven trekken aan een dood paard zul je niet beter van worden! En de huidige situatie is onhoudbaar, het zal erin resulteren dat je ernstig verbitterd raakt en een eventuele nieuwe partner maar moeilijk zal kunnen gaan vertrouwen, waardoor je dan ex ook je volgende liefde(s) zal verpesten....

Het enige alternatief is haar idd voorstellen om de dingen samen te doen; de vraag daarbij is wel of je het aankunt om dat te aanschouwen. Maar als het werkt kan het jullie samen wel sterker maken....Heel veel succes!
Puzzled, even voor mijn begrip;

1. jouw minnaar is vrijgezel

2. je praat dagelijks met je minnaar over jullie dag en toekomst

2. jij en je minnaar zeggen tegen elkaar dat jullie van elkaar houden

3. je twijfelt of je nog wel verder wilt met je man

4. je zit nu de dagen af te tellen tot je je minnaar weer kunt zien

Het lijkt erop dat je bezig bent met het bouwen aan een toekomst met je minnaar?

Wat mij betreft prima als dat jouw eigenlijke keuze is.

Wat ik wat moeilijker te begrijpen vind is dat jij nu min of meer gaat 'proefdraaien' met je minnaar? Waarom?

Twijfel je of je minnaar wel echt geschikt relatiemateriaal is voor jou? Wil je eerst zeker zijn van je 'nieuwe schoenen' voordat je je 'oude schoenen' bij 't vuil zet?

Jaydee, zoals ik het zie is dat jij inderdaad nog maar twee keuzes hebt

1. jij doet een stap in haar richting door de relatie te openen voor een gezamenlijk avontuur en zij doet een stap richting jou door haar solo vriend definitief op te zeggen. Op de voorwaarde dat jullie elkaar vanaf nu over alles in vertrouwen gaan nemen.

2. breken met je vrouw
quote:naughtybear schreef op 18 juni 2013 @ 03:28:

........Het hele verhaal hoort zich aan als een verloren zaak,

Dat gevoel heb ik ook al een tijdje, maar ik heb goede redenen om het te blijven proberen.

een eventuele nieuwe partner maar moeilijk zal kunnen gaan vertrouwen, waardoor je dan ex ook je volgende liefde(s) zal verpesten....

Die zal er voorlopig niet komen. Dat is één van de redenen dat ik alles in het werk wil stellen om dit te redden.

...en helaas weet zij dat ook...

Het enige alternatief is haar idd voorstellen om de dingen samen te doen; de vraag daarbij is wel of je het aankunt om dat te aanschouwen.

Dat was ooit een optie, sterker nog, daar hebben we het (voor deze hele toestand) wel eens over gehad. Maar dat is niet wat ze wil. Ze zegt bang te zijn dat IK dat niet trek en zich daardoor niet op haar gemak te zullen voelen en er niet van te kunnen genieten. Wederom omdat ze mij niet wil kwetsen. oplossing -> zorgen dat ik het niet weet...

Ze wil in haar eentje de wereld verkennen. Volgens mij niet anders dan enkele andere dames hier. Vandaar dat ik hier ook vroeg wat er nodig is om jullie van het hele 'Nr2' verhaal af te brengen als jullie huidige partner daar moeite mee zou hebben. Uit sommige reacties blijkt dat mijn vrouw niet alleen staat in haar aanpak.

Op dit moment eruit stappen is lastig en gaat een hoop problemen veroorzaken. Zowel nu als in de toekomst (voor mij).

Wat dat betreft zit ze in een betere onderhandelingspositie dan ik.
quote:Rooss4 schreef op 17 juni 2013 @ 22:28:

Jaydee, ik ben heel benieuwd naar het verhaal van je vrouw, uit haar mond dan welteverstaan......

Ik ook Rooss! Ik hoop regelmatig haar hier te lezen en heb zelfs al eens een post gezien waarvan ik de indruk had dat ze het was, maar het ging (helaas) toch een andere kant op.

Haar werkelijke gedachten en plannen kent alleen zij. Zelfs haar beste vriendin krijgt onzin voorgeschoteld (ik weet dat doordat ook zij me heeft laten weten het wel een beetje te hebben gehad met het gedraai van mijn vrouw).

Zelfs bij de therapeuten vertelt ze uitsluitend wat ze kwijt wil.

Voorlopig ga ik even weer met m'n kop in het zand.

Ik lees af en toe nog wel even mee...
quote:jaydee70 schreef op 18 juni 2013 @ 09:08:Ze wil in haar eentje de wereld verkennen. ..Op dit moment eruit stappen is lastig en gaat een hoop problemen veroorzaken. Zowel nu als in de toekomst (voor mij).Wat dat betreft zit ze in een betere onderhandelingspositie dan ik.Kortom, ze stelt jouw dus voor het voldongen feit dat jij er maar mee moet leren leven dat zij jou in het donker houdt over alles wat ze uitspookt? Klinkt als geen liefdevolle respectvolle relatie in mijn oren. Is jouw vrouw toevallig de kostwinnares en jij de huisman? Heeft ze jou financieel in de tang? Jouw verhaal doet mij denken aan het verhaal van Glen. Hij mocht thuis alle lasten dragen (het huishouden doen, de kinderen verzorgen etc) terwijl zij elk weekend de lusten had met een hem onbekende man op een hem onbekende locatie. Dat noemde zijn vrouw een open relatie. Als ik jou was zou ik stilletjes aan bezig gaan met het opzetten van een van haar onafhankelijk leven voordat jij net zo ingeruild en afgebroken eindigt als hij.
quote:kipkluifje schreef op 18 juni 2013 @ 07:13:

Puzzled, even voor mijn begrip;

1. jouw minnaar is vrijgezel

2. je praat dagelijks met je minnaar over jullie dag en toekomst

2. jij en je minnaar zeggen tegen elkaar dat jullie van elkaar houden

3. je twijfelt of je nog wel verder wilt met je man

4. je zit nu de dagen af te tellen tot je je minnaar weer kunt zien

Het lijkt erop dat je bezig bent met het bouwen aan een toekomst met je minnaar?

Wat mij betreft prima als dat jouw eigenlijke keuze is.

Wat ik wat moeilijker te begrijpen vind is dat jij nu min of meer gaat 'proefdraaien' met je minnaar? Waarom?

Twijfel je of je minnaar wel echt geschikt relatiemateriaal is voor jou? Wil je eerst zeker zijn van je 'nieuwe schoenen' voordat je je 'oude schoenen' bij 't vuil zet?

De date is geen proefdraaien hoor Kip, het is pure geilheid en de wens een keer samen wakker te kunnen worden. Ben niet op zoek om partner 'in te ruilen'.

Dat ik twijfel aan die relatie klopt inderdaad, dat ik daardoor openstond voor de mogelijkheid van een minnaar klopt ook, maar als ik zou besluiten om alles overhoop te halen en te stoppen met mijn huwelijk, dan staat dat los van mijn gevoelens voor mijn minnaar.

En als je weet dat je het geilste weekend in jaren tegemoet gaat, zou jij niet aftellen dan.....
quote:maar als ik zou besluiten om alles overhoop te halen en te stoppen met mijn huwelijk, dan staat dat los van mijn gevoelens voor mijn minnaar.Hoe weet je zo zeker dat je dat nu wel los kunt koppelen, puzzled? Ik heb nog steeds de indruk dat je vlucht me je gevoelens richting minnaar. Je zei dat je niet weet of je relatie met nr 1 wel het vechten waard is. Is het dan niet de goden verzoeken om zo'n weekend te plannen? Tuurlijk is het geil, maar omdat je zo met je gevoelens worstelt, wordt het zo ook niet duidelijker, toch?
Misschien niet duidelijker, wel lekkerder....

Natuurlijk weet ik dat het spelen met vuur is, maar dat ik twijfel of ik nog wil gaan voor de relatie met nr 1, betekent niet dat ik overweeg om bij mn minnaar in te trekken. Daarom denk ik ook dat ik dat voor mezelf nog wel los kan koppelen van elkaar.
quote:elena78 schreef op 18 juni 2013 @ 10:28:

[...]

....Is jouw vrouw toevallig de kostwinnares en jij de huisman? Heeft ze jou financieel in de tang? ...........

Als ik jou was zou ik stilletjes aan bezig gaan met het opzetten van een van haar onafhankelijk leven voordat jij net zo ingeruild en afgebroken eindigt als hij.

Klopt Elena. Met dien verstande dat ik mijn zaak vanuit huis run.

Werk dus thuis en daarnaast idd huisman. Een afspraak die we ooit hebben gemaakt zodat zij zich kon ontwikkelen (studie, carrière...) Met die afspraak lijk ik min of meer m'n eigen ondergang in werking te hebben gezet. Ik heb alles mogelijk gemaakt voor haar en blijf nu (als het niet goed gaat) met de rokende puinhoop zitten. Dat is ook nog een punt waardoor ik twijfel aan haar bedoelingen. Als ze nu gaat kan ze haar studie vergeten want dat gaat haar niet lukken met kids. Word ik aan het lijntje gehouden tot ze echt klaar is? Ik weet het niet...

Heb dit met haar besproken maar natuurlijk ontkent ze het. Zegt zoiets nooit te zullen doen, maar gezien de gebeurtenissen denk ik dat ze er niet voor terug zou deinzen om haar scenario gewoon af te maken.

Financieel in de tang....niet helemaal. Mijn huis. En een eigen (hoewel laag) inkomen, dus ik overleef het wel. Financieel...

Ze heeft me hoofdzakelijk emotioneel in de tang!
anoniem_159648 wijzigde dit bericht op 18-06-2013 12:40
Reden: Typo...
% gewijzigd
Jaydee, wat wil jij?
Rooss, wat ik wil is de vrouw terug die ik had en met wie ik tot voor kort het plan had om samen oud te worden en te genieten van het leven en elkaar. Daar heb ik veel voor over.

Het is alleen de vraag of die vrouw er nog is. Ik denk namelijk dat de vrouw die hier nu is in een fase zit die misschien is te wijten aan omstandigheden, leeftijd of weet ik het. Ik heb nog steeds de hoop (illusie?) dat die fase weer over waait. Ik ben nog steeds de haalbaarheid aan het onderzoeken. Als het niet gaat dan moet ik knopen doorhakken maar waar ik bang voor ben is dat wanneer IK 'm doorhak, ik mezelf de weg naar oplossing afsluit.
Jaydee, naast de ruimte die jij je vrouw hebt gegeven, veranderen mensen sowieso.. Dat zit in onze natuur.. Door schade en schande wordt men wijzer, door ervaringen volwassen, en daardoor anders dan hetgeen ze 10 jaar geleden waren..

Het is een illusie dat mensen terug veranderen in iets wat is geweest, ze kunnen wel veranderen, maar niet in datgene wat er niet meer is.. Dat is echt weg.
...
anoniem_174504 wijzigde dit bericht op 21-06-2013 23:11
Reden: Ff
% gewijzigd
Jaydee, heb jou laatste reactie niet meer gezien...sorry voor de overbodige vraag haha.

Maar misschien is de weg naar een oplossing al afgesloten...door haar? Wil je niet liever de eer aan jezelf houden en jezelf de kans gunnen om gelukkig te kunnen worden met een ander?

Zij vindt het wel lekker zo....
Ja, die tegenstrijdig is normaal. En destructief.

Zo snel jij je veiligheidsbuffers hebt ingebouwd, zo snel breek je ze weer af en meer.

Goed bezig.
@Jaydee. Wat maak jij je ondergeschikt zeg. Dat je huisman bent en zij een carriere heeft is toch niet erg. Sterker nog dat geeft jou meer mogelijkheden...een daarvan is partneralimentatie die zij aan jou mag gaan betalen. Daarnaast heb ik begrepen dat de minnaar van je vrouw je in feite uitlacht maar zelf ook getrouwd is. Waarom haar niet met koffer bij hem voor de deur parkeren? Mag die gast aan zijn vrouw uitleggen waarom jou vrouw komt inwonen.

Misschien rigoreus maar man... kruip eens uit die slachtoffer rol.

Hier binnenkort een koffieafspraak met een hele leuke dame. Ga mezelf op het minnaarpad begeven en voor nu voelt dat goed.
Love the life you live
Beetje kort door de bocht Vitello. Ik denk zomaar dat Jaydee nog van zijn vrouw houdt.

"parkeer haar koffer daar en daar" is wel vreselijk makkelijk gezegd als je niet in die situatie zit.

Jij gaat je op het minnaarpad begeven. Ik weet niet wat je situatie is, maar ik neem aan dat jij het dus de normaalste zaak van de wereld vindt dat je vrouw je koffers bij je minnares voor de deur zet als eea uitkomt?

Succes er maar mee hoor.
....
anoniem_174504 wijzigde dit bericht op 21-06-2013 23:14
Reden: Fff
% gewijzigd
quote:xpuzzledx schreef op 18 juni 2013 @ 11:45:het is pure geilheid en de wens een keer samen wakker te kunnen worden. Tussen de wens om met iemand naar bed te gaan en de wens met elkaar op te staan zit voor mij een wereld van verschil; de eerste duid op rauwe lust, de ander op prille liefde. Voor mij dan.

Wat betreft mijn liefde; mijn lief en mijn minnaar zijn van plan samen een oosterse vechtkunst-training te doen. Nog even en mijn man ziet mijn minnaar vaker dan ik!

En ja Puzzled, een geilaard in bed is voor mij (ook) om van te likkebaarden. Nouja, in mijn geval heb ik gnoom ein-de-lijk te pakken genomen in de archiefkast.

Ik heb me vandaag overigens uitermate vermaakt door in mijn breinbioscoop zwarte horrorfilmpjes af te draaien met mijn big brother als lijdend voorwerp. Wie denkt hij dat hij is om mij tussen neus en lippen door op te dringen dat de aardbodem gezuiverd moet worden van vrouwen die genieten van hun lichaam. Zoals wij. Pfff, ik ga mijn minnares bellen uit pure opstandigheid. (en ja oke, geilheid ook ja)

quote:jaydee70 schreef op 18 juni 2013 @ 09:15:Haar werkelijke gedachten en plannen kent alleen zij. Zelfs haar beste vriendin krijgt onzin voorgeschoteldquote:jaydee70 schreef op 18 juni 2013 @ 12:39:Dat is ook nog een punt waardoor ik twijfel aan haar bedoelingen. Word ik aan het lijntje gehouden tot ze echt klaar is? Op basis van deze uitspraken denk ik dat jouw vrouw jou óók onzin voorschotelt, net zolang tot jij voor haar overbodig bent geworden. Ik zie jou langzaam transformeren van partner via bodybag naar ballast. En natuurlijk zal ze jou daarvan niks openlijk toegeven, want dan is ze haar free nanny kwijt.

.

.

quote:mamsie82 schreef op 18 juni 2013 @ 14:49:Vandaag had ik mezelf niet meer in de hand... De onzekerheid stak steeds meer de kop op...ondanks onze afspraken.. Dus ik trok de stoute schoenen aan en heb hem luchtig geappt Ben wel nog diep van binnen ergens huiverig dat ik straks na maanden of jaren?? aan hem gehecht raak en dat hij op mij uitgeneukt raak... of ik op hem? Of blijft die chemie voor altijd? Bewaak je eigen grenzen, als was 't alleen al voor je zelfbehoud. Houdt jezelf aan jullie gemaakte afspraken, die heb je toch met een gegronde reden gemaakt?

Daarbij, of jij nu onzeker bent of niet, een minnaarschap is natuurlijk nooit voor eeuwig. Dus geniet ervan zolang (of kort) als het duurt. Laat dat lullige en gebruikte gevoel los, want je word niet gebruikt, je geniet zelf toch ook van wat jullie doen? Of niet dan?

De chemie gaat vast ooit over. Als ik kijk naar mij en mijn huidige minnares merkt ik dat wij, na 9 jaar spelen, steeds meer retour aan 't gaan zijn naar dikke vriendschap en ja natuurlijk heeft zij een heerlijk lijf, alleen dat seksen lijkt steeds meer bijzaak te worden in ons contact.

.

.
quote:kipkluifje schreef op 18 juni 2013 @ 21:08:

Tussen de wens om met iemand naar bed te gaan en de wens met elkaar op te staan zit voor mij een wereld van verschil; de eerste duid op rauwe lust, de ander op prille liefde. Voor mij dan.

Wil ook niet samen opstaan, wil juist heerlijk blijven liggen dan en van die trage, nog een beetje slaperige, ochtendsex.

Toch echt wel geilheid hoor Kip

Goed dat je die gnoom nu eindelijk te grazen hebt genomen.

Maakte het wachten en de spanning eromheen het extra lekker?
Ja, ik lust hem nog wel een keer hoor! En dat overkomt me zelden, dat ik seconds wil bij één bepaalde vent. Geen idee hoe hij 't voor elkaar krijgt, hij hoeft zijn mond maar open te trekken vlak bij m'n oor of ik loop wéér met de geile rillingen langs m'n ruggegraat en de champagne in m'n bloedvaten. Hij weet mij moeiteloos op te winden en nu draaien we wéér om elkaar heen.

Alleen nu ben ik vast van plan om mezelf even niet over te geven aan mijn lust en te kijken of ik hèm zo verlust kan krijgen dat hij de eerste zet tot kleren-van-het-lijf-scheuren neemt. Zeer benieuwd.
Nee Roosss4 dat was niet wat ik bedoelde te zeggen.

Ik heb het topic van jaydee gelezen en daar valt me op dat hij wel erg in een slachtofferrol zit.

Natuurlijk houd hij van zijn vrouw, dat lees ik er echt wel in. Ik hoop dat hij eruit komt, maar vind dat hij zijn grenzen duidelijk moet aangeven. Nu gaat hij van veel aannames uit. Wie weet schrikt zijn vrouw als hij eens bijt ipv altijd blaft.

Als mijn vreemdgaan uitkomt vermoed ik zomaar dat ik mijn koffers kan pakken.

En toch....wil ik het risico nemen. Ik probeer zo voorzichtig mogelijk te doen.
Love the life you live

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven