Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
quote:oranjexx schreef op 27 juni 2013 @ 16:59:

[...]

Ien, eensch! Druk hebben is een kutsmoes. Alsof ze het in het verleden nooit druk hadden, toen er wel de hele dag door geappt kon worden. Tenzij je samen een beter balans gevonden lijkt te hebben, maar dan moet het ook van twee kanten zo voelen.

Ik wil nu, in aanloop naar de volgende date, ook wel even een hogere contactfrequentie, de voorpret kan bijna net zo leuk zijn als de date zelf (zeker omdat we daarna op vakantie gaan, is er weinig napret).

Nou, dat dus.

En terecht dat je een hogere contactfrequentie wilt! Niks zo lekker als een goede aanloop na een date. En ach, voordeel van überhaupt weinig contact is wel dat de nadatese contactdip ook niet zo opvalt
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetInez schreef op 28 juni 2013 @ 09:09:Ik denk toch dat het vaak de man is die het het eerste af laat weten. na die énorme investering in tijd en aandacht in de jachtfase, verwacht een man blijkbaar dat het daarna wel klaar is als een vrouw eenmaal in zijn bed gelegen heeft? een 'hoi neuken?' type ben ik niet, en zal ik ook nooit worden.

Ik trof vaak mannen die nadat ik ze gedaan had achter mijn kont aan blijven gaan, dus geen ervaring met mannen die afhaken. Wel met zelf telkens afhaken doordat ik na alle gladde praatjes over hoe ge-wel-dig diegene in bed is en vervolgens de geweldigheid-tegensprekende daad met het "was dit nou alles?!" bleef zitten.

Door de "hoi neuken?" strategie is het voor mij eigenlijk te makkelijk (lees saai) om weer een andere erectie te scoren.

Zie als vrouw maar eens een man te vinden die nee tegen seks zegt!

Wat dat betreft ben ik blij dat mijn huidige minnaar wel een ruggengraat heeft, weerstand biedt en zichzelf niet zomaar overgeeft aan mij.

Zijn gedrag maakt het spel zoveel interessanter, ook al weten we allebei dat we elkaar graag lusten.
Maar jouw beleving en de mijne liggen mijlenver uit elkaar kipkluifje. Jij wilt een harde pik en ik wil een man. Zoiets. Een man moet moeite voor mij doen wil ik überhaupt met hem in bed belanden. En mag ook best wat van mij vragen. Ik ben van de investering in elkaar en niet van het wegwerpproduct. Een man die alleen puur voor de seks gaat, valt voor mij sowieso al af. Ik moet eerst die mentale klik hebben, weten dat een man mij verbaal en mentaal aan kan. Dus ik kan me voorstellen dat het bij jou als claimgedrag overkomt en dat het voor mij part of the deal is.
Contactfrequentie, ik vind 't ook wel een lastige. Ik kan me in principe goed vinden in het vrijblijvende, want ik heb geen relatie met de man. En ik denk ook dat vrijheid voor hem een groot goed is, maar dat is meer een invulling op basis van mijn gevoel. Heel vaak heb ik hem nog niet gezien, of eigenlijk: 'echt gesproken'. Dat is eigenlijk welgeteld één date geweest, naast wat ontmoetingen in andere setting haha. En toen ging het ook wel veel over werk, maar zo'n eerste date vind ik dat niet erg, want het is ook een groot onderdeel van je dagelijks leven, zegt ook veel over je persoonlijkheid en zo.

Maar goed, een kut op afroep vindt ook hij wat té, en zo heeft hij op meer momenten aangegeven het 'maatjesgevoel' ook belangrijk te vinden, wellicht zelfs een vriendschap (en ik snap natuurlijk ook wel dat dat ook een beetje moet 'groeien'). Dus ik denk dat we het wat dat betreft aardig eens zijn. Al zal hij wat meer op de lijn zitten van leuk&makkelijk... Hoewel ik eerlijkheidshalve moet aangeven dat ik dat in het begin zelf steeds riep. Maar sinds we een keer iets diepgaander in gesprek raakten, is er toch iets 'geraakt'. Niet zwaar verliefd, wel behoefte hem als persoon beter te leren kennen en ook een béétje speciaal te zijn, af en toe.

Maar. Het tussentijds contact. Zijn, ook voor de eerste date uit, vooral vrij oppervlakkige berichtjes geweest, op een gegeven moment via app, en uiteindelijk dan ook meer seksueel getint haha. Een enkele keer dus iets meer 'gesprek' gevoerd, wat hij dan ook wel leek te waarderen. Maar daar is whatsapp natuurlijk niet voor gemaakt en ik denk dat als we zouden gaan bellen bijvoorbeeld, het een glijdende schaal zou kunnen worden, voor mezelf sprekend. Bellen doe ik met mijn vriend, als ik die een dag niet zie (ook niet eindeloos). Dus dat er niet idioot veel geappt wordt vind ik op zich geen punt. Het beter leren kennen doe je logischerwijs ook eerder IRL - al zien we elkaar vrij weinig. Ben in die zin stiekem een beetje bang dat het in plaats van iets leuks creëren, steeds minder wordt.

En wat ik van Whatsapp uitermate vervelend vind is dat je kunt zien wanneer de ander online was. Ik check 'm niet de hele dag of zo, maar als het 'stil' is, kijk ik wel eens. En ik weet dus dat hij toch heel regelmatig 'online' is, hoewel die status ook niet alles zegt, zeker niet bij verschillende 'stuurprogramma''s', begreep ik. Ik hoef echt niet de enige te zijn, maar ik wil me ook niet al te inwisselbaar voelen, want dan kom je inderdaad bij het kut-op-afroep-idee. En idd, alleen een pik, dat vind ik ook niet zo boeiend. Ik wil af en toe verlust zijn, 'beetje-verliefd-light', whatever. Een eigen mini-realiteit creëren, maar ja, daar is whatsapp niet voor, en irl wel. Komt denk ik ook doordat er 'dus' voor mijn gevoel best een contrast is tussen als ik hem irl zie/hoor/voel () en tussen het virtuele contact tussendoor. Soms bijna twee personen, lijkt het wel... Dat vind ik het lastigst. Maar wellicht moet zoiets een beetje 'groeien'/een draai vinden.

En inderdaad, er zit zoveel tussen claimen en 'hoi, neuken?' in. Misschien is dat in het begin gewoon zoeken. Of heeft hij geen benul dat ik af en toe een appje op zijn initiatief tussendoor wel leuk vind (ik kan het zelf ook prima kort houden ). Dus ik ga het misschien toch maar eens 'aankaarten'. Maar moet ook weer niet zo'n Ding zijn meteen. Ik ben een persoon die heel snel (in het algemeen) bang is zichzelf op te dringen, misschien handig dat hij dat weet haha.
Oeps, sorry voor het epistel.
quote:SweetInez schreef op 28 juni 2013 @ 10:09:Maar jouw beleving en de mijne liggen mijlenver uit elkaar kipkluifje. Jij wilt een harde pik en ik wil een man. Zoiets. Een man die alleen puur voor de seks gaat, valt voor mij sowieso al af.Klopt, voor mij zijn mijn minnaars jarenlang volkomen inwisselbaar geweest. Ik wilde eigenlijk alleen mannen die puur en alleen voor de seks gingen en ving jammer genoeg telkens claimende mannen die 'iets' wilden opbouwen.

Ik heb al een man thuis om iets mee op te bouwen en heb geen zin om te investeren in een second love. Nog steeds niet overigens, want een minnaar draait voor mij om de lust.

Nu heb ik dus een minnaar getroffen die niet direct overstag gaat als ik "hoi neuken?" roep, een interessante ontwikkeling moet ik zeggen. Hij is mentaal wel aan mij gewaagd en maakt dat ik eens moeite doe voor een minnaar. Omdat ik weet dat hij mijn lichaam heel goed kan bespelen, dáár geniet ik dan weer van.
Kipkluifje, voor mij is 'de jacht' al een onderdeel van het spel. En wat jij nu beleeft, niet meteen seks hebben, vind ik dus veel interessanter dan meteen een hol ingesleept worden. Ik speel graag dat spelletje. Ik bouw geen relatie op, althans, niet in de zin van een liefdesrelatie. Maar als je mij mentaal niet kan prikkelen, dan komt de lust domweg niet. Ik ben nog nooit een man tegen gekomen die mij meteen mee mocht sleuren. Date technisch misschien onhandig, maar ach, ik vermaak me wel
Ik heb heel veel minnaars gehad die zichzelf meteen door mij lieten meesleuren naar mijn bierhol. Daar was voor mij de smaak gauw vanaf. Te gemakkelijk.

Op naar de volgende snack zeg maar.

Dat ik nu een minnaar heb getroffen die tegenstand biedt is voor mij een verademing.

Ik begin weer lol te krijgen in het spel nu hij er een constante uitdaging in plaatst.
Ien, hou es op, ik ben hartstikke geëmancipeerd! Maar ook prinsesserig and lovin it.

Het is trouwens beslist niet waar dat er geen mannen zijn die nee zeggen tegen seks. Zelfs (sommige) mannen vinden die klik belangrijk. Ik durf dan ook heus wel te schrijven dat ik wel eens afgewezen ben. Deuk in je ego maar wel zo eerlijk.

Ik ben het heel erg met je eens, Ien over het contact houden versus claimen. Hoezo is (dagelijks) berichtjes heen en weer strooien claimen? Het is aandacht vragen, dat wel. Maar daar kan je gehoor aan geven of niet. En als je het irritant vindt, zeg je er wat van.

Claimen is voor mij de enige willen zijn, niet willen dat hij/zij ut met een ander doet, aan je benen hangen. Een relatie willen wellicht.

Staat voor mij compleet los van (bijna) dagelijks lekker berichtheenenweren.
quote:Rooss4 schreef op 28 juni 2013 @ 12:50:Het is trouwens beslist niet waar dat er geen mannen zijn die nee zeggen tegen seks. Ik durf dan ook heus wel te schrijven dat ik wel eens afgewezen ben.Ik ben met zo'n man getrouwd. Zouden alle seksuele afwijzingen in huis ertoe geleid hebben dat ik zo buitensporig op jacht was naar erecties buitenhuis?
quote:kipkluifje schreef op 28 juni 2013 @ 13:08:

[...]

Ik ben met zo'n man getrouwd.

Ja oké. Nu wil ik dat niet bagatelliseren maar dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Ik ben ook wel eens "on first sight" afgewezen. Als ik het vf mag geloven komen seksloze relaties, uitgaande van de man, steeds vaker voor. Een jammere en trieste ontwikkeling maar ik kan het ook wel weer snappen want ik had het laatste jaar van mijn huwelijk ook niet zoveel goesting meer voor mijn lief.

En natuurlijk heeft het je erectiebuitendedeurzoektocht in werking gezet. Logisch ook.
quote:Rooss4 schreef op 28 juni 2013 @ 13:12:ik kan het ook wel weer snappen want ik had het laatste jaar van mijn huwelijk ook niet zoveel goesting meer voor mijn lief.Tja, mijn lief heeft voor niemand goesting, aseksueel verklaard door de seksuoloog en alles. Moeilijk uit te leggen hoe seksueel gefrustreerd ik daarvan raakte.

Toen ik ons huwelijk nietig verklaarde, de scheiding regelde en elders ging wonen kwam ik erachter dat ik hem helemaal niet wil missen, omdat ik zielsveel van hem houdt.

Mijn verwachting dat ik ooit door de erectie van mijn eigen man langdurig stevig genaaid ga worden heb ik moeten loslaten. Hij is wel bedreven in andere erotische handelingen en laat ik daar dan maar het beste van maken. Ik verwacht namelijk niet de ideale man ergens te vinden.
quote:Rooss4 schreef op 28 juni 2013 @ 12:50:

Ien, hou es op, ik ben hartstikke geëmancipeerd! Maar ook prinsesserig and lovin it..

Oh, maar dat ben ik ook! Iemand naar mijn hol sleuren doe ik ook niet aan. Ik word gesleurd en anders niet. Maar qua communicatie enzo sta ik toch wel mijn mannetje, ik ben niet totaal afhankelijk van de grillen van de man zullen we maar zeggen.

Kipkluif, waarom zoek jij eigenlijk zo hard naar de reden van je gedrag? Mag je niet gewoon zijn wie je bent? Als jij en je man er helemaal ok mee zijn, wat maakt het dan uit waardoor het komt?
Ja, is ook wel weer zo Inez.

Hoog tijd dat ik het moralistische stemmetje van mijn overleden moeder ("seks is niet om van te genieten, maar voor het krijgen van kinderen") ook uit mijn achterhoofd ban.
...
..
quote:kipkluifje schreef op 28 juni 2013 @ 13:52:

Ja, is ook wel weer zo Inez.

Hoog tijd dat ik het moralistische stemmetje van mijn overleden moeder ("seks is niet om van te genieten, maar voor het krijgen van kinderen") ook uit mijn achterhoofd ban. Dat heeft mijn moeder ook altijd van haar moeder meegekregen. Daarom heeft mijn moeder altijd het tegenovergestelde aan mij geleerd. Je moeder kon zeggen wat ze wilde...maar jij weet wel beter! En dat is niet fout! Dat is goed! En lekkerrrr haha
quote:smurfinnetje30 schreef op 28 juni 2013 @ 14:52:Kan heel erg lachen als hij op het juiste moment: Oke, neuken?? weet uit te brengen.. Maar we hebben buiten onze aantrekkingskracht ook een geestelijke klik. Alleen kan ik het niet helpen om mij af te vragen waarom al zolang? Waarom toont hij al die interesse? Waarom weet ik inmiddels zeker dat ik altijd weer wat van hem hoor? Waarom hebben we zoveel vertrouwen in elkaar?Omdat het dikke vriendschap is?

Tenminste dat ervaar ik met m'n minnares. Volgende week ons 10 jaar jubileum, zal mezelf weer eens in een chijl stoeipak hijzen en een strik om m'n hoofd knopen.

Iemand nog andere ideeën om haar te verrassen?
Kluif, ik zal wel een secreet zijn maar het enige dat in me opkomt is.. neem een vent voor haar mee!
Wat een verschillende verhalen en meningen, maar wat maakt het uit, hoe je het doet, als je er samen een goed gevoel bij hebt is het goed toch

Hoe kan je hier op iemand reageren of de tekst viteren wat ik hierboven zie?

Zie ik nu ook minnaresen met vrouwen, of begrijp ik het nou niet goed
quote:sarah100 schreef op 28 juni 2013 @ 18:34:

Wat een verschillende verhalen en meningen, maar wat maakt het uit, hoe je het doet, als je er samen een goed gevoel bij hebt is het goed toch

Slotje dan maar? Of mogen we lekker door prakkezeren en mijmeren over hoe we het doen en daar ook een bepaald soort lol uit halen?
quote:Rooss4 schreef op 28 juni 2013 @ 19:04:

Slotje dan maar? Of mogen we lekker door prakkezeren en mijmeren over hoe we het doen en daar ook een bepaald soort lol uit halen?

Raken we nooit over uitgepraat denk ik

En voor degene onder ons, die net als ik in het geheim bezig zijn, is het ook zo'n heerljke uitlaatklep om eindelijk iets te kunnen vertellen tegen iemand anders. En zeker omdat die ander het dan nog vaak begrijpt en je kan helpen bij je vele vragen. Heel welkom, dus wat mij betreft nog zeker geen slotje Rooss
Nou ja, ik ben niet in het geheim bezig in die zin dat mijn partner het weet, maar met hem deel ik ook niet alle details (zeker niet als ik even 'onzeker' ben) en tja, de omgeving... Ik bespreek het ook niet met vrienden. Ik denk dat die uitlaatklep eigenlijk voor (bijna?) iedereen hier wel geldt.

Toen ik vanmiddag op de terugweg was na een paar biertjes met een collega, heb ik minnaar even geappt. Ik was net even iets directer (en dus minder bang me op te dringen dan normaal), maar dan op een kordate manier, zal ik maar zeggen. Ik was er zelf content mee :-D (hij volgens mij ook wel)
Zeer veel dubbele gevoelens. Een date in het vooruitzicht, maar minnaar zit niet lekker in zijn vel/ziek. Ik neig er nu naar de date niet door te laten gaan en dat weekend wat met mijn man te gaan doen. Ik ben ernstig in dubio dus. Aan de contacten (vrijwel geen, ben ik echt niet gewend, het gaat echt niet goed met hem dus) merk ik dat er momenteel geen ruimte voor mij is. Ik wil er heel graag voor hem zijn, maar dat kan alleen maar als er wel contact is.

Dat oesteren van hem vind ik best lastig hoor. Ik had er nog niet echt ervaring mee en twijfel hoe ik er mee om moet gaan. Ik heb hem aangegeven dat hij maar weer initiatief moet nemen voor contact, wat zijn jullie ervaringen met dat geoester?

Met mijn man weg gaan is alternatief omdat ik toch graag zelf de touwtjes in handen houd en niet om 2 voor twaalf alsnog de teleurstelling van het niet doorgaan van een date moet verwerken. Niet dat die teleurstelling nu niet zal komen, ik voel me niet heel erg happy nu. Bovendien zal de date van mijn man ook niet doorgaan als mijn date niet doorgaat. Dus plan B (wat vast ook gewoon weer heel leuk zal zijn).
anoniem_180123 wijzigde dit bericht op 29-06-2013 10:30
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Oesteren wat is dat ? Sorry voor de domme vraag ...

Hier zijn de 8 weken stilte ingegaan .. Pffff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven