JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal! Ja beetje bij beetje. Komt wel goed. Ik heb er wel meer tijd voor nodig dan verwacht. Morgen hoor ik het inderdaad. En als die meneer daarboven nou beloofd dat hij mij na al dat wachten een zieltje stuurt dan zeur ik ook niet meer

Wat gaan jullie toch goed he. De helft van de tabel staat al vol met hartjes. En je bent geen muts hoor Lucia, wel een emodoos
ehm wat was er dan met voyager? heb het topic niet vanaf het begin gevolgd.

baalbui is een beetje voorbij, ik wist dat ik mogelijk te vroeg zou zijn en dat er niets te zien zou zijn, maar als het dan ook echt zo is moet je wel even slikken. zat gisteren natuurlijk nog hier op het forum en er waren hartjes met 5 weken en 5 dagen, 6 weken en 1 dag enz. en dan ga ik er dus maar vanuit dat ik ook een kloppend hartje te zien krijg.

temeer omdat ik al 2 keer een miskraam heb gehad waarbij ik eigenlijk niets merkte van een zwangerschap en nu juist wel en dus eigenlijk wel zeker was van mijn zaak. ben ik nog wel, maar het is en blijft gewoon erg spannend. maargoed een hartje kan er ook nog mee ophouden (zie appleblossom) dus ik moet me er maar niet op blind staren. wie zei dat nou? gewoon maar genieten nu ik weet dat ik wel zwanger ben.

dus dat ga ik maar doen en volgende week zien we wel weer. het houdt het spannend zullen we maar denken. maargoed toch nog maar wel even wachten met mijn tabelnotering haha.

waar is iedereen eigenlijk?
Voyager had een echo met 5,5 of 6 weken, en toen was er nog geen hartje te zien. Met 8 weken wel gelukkig!
kijk dat is nieuws waar ik wat mee kan.
haaaai.

Wen wat fijn dat je Mayte ondanks haar peuterpuber praktijken toch nog schattig vond! (is trouwens een 20 januari 2007 baby!, was 18 jan uitgerekend)

hahahaha over ruim 1 1/2 jaar zit je er net zo bij!

maar goed, ik ben dus ook net zwanger (volgens mij 2/4 februari uitgerekend, kan dus weer een januari baby worden) ik blijf jullie volgen.

Sterkte meiden!

liefs ringel
't Is een dotje Ringel!
Morgen!

Nou jaaaaa zeg, ben ik opeens een emo-doos,

Klopt wel hoor, zeker in vergelijking met hoe ik normaal ben. Ik denk dat mijn vrienden zich rot zouden lachen als ze me nu zouden zien snuffen om het minste of geringste..

Succes vandaag Aruba!

Ringel, als je zin hebt, schrijf gezellig mee!

Pff, het is echt 'gewoon' geworden om enorm misselijk wakker te worden en dat te blijven tm het ontbijt. Echt NIET leuk, ik haat misselijk zijn. Ik hou mezelf maar voor dat het voor het goede doel is, en dat maar een kort deel van de dag is.

Ik merk trouwens ook dat ik heel heftig reageer op sterk gekruid eten. Gisteren hadden we even een hapje gegeten bij de Griek en bij de geur van mijn eten draaide mijn maag zich echt om! Ik moet misschien toch maar aan de Hollandse pot dan.. joehoe...

Wen, nog maar een half nachtje slapen!! Helaas kan ik morgen de hele dag niet op de computer, ik probeer 's avonds nog even te komen spieken, goed? Heel veel succes in ieder geval!!! Hoe laat moet je?
's Ochtends al Lucia, gelukkig maar! Anders zit ik me de hele dag maar op te vreten. Als ik weer thuis ben zal ik hier neerzetten wat de uitslag is.

Heel gek, ik word pas misselijk na het ontbijt. Dat blijft dan de rest van de dag een beetje hangen. Ik vind misselijk zijn ook niet leuk, ben wel blij dat het bij een vaag misselijk gevoel blijft. Heb een verleden met emetofobie (angst voor misselijkheid/overgeven) dus zodra het erger gaat worden stap ik meteen naar de huisarts voor pilletjes. Ik heb geen zin om die hele fobie weer terug te krijgen.
Wen: ik wil jouw alvast even super veel succes wensen voor morgen!!

Verder wil ik jullie even laten weten dat ik toch niet in de tabel gezet hoef te worden! Ik ga effe minder forummen, vooral omdat ik merk dat ik behoorlijk onzeker wordt van de vele verhalen waarbij het mis gaat met de zwangerschap. Voordat ik op het forum kwam stond ik er eigenlijk helemaal niet zo bij stil dat het toch regelmatig foute boel is, maar nu ben ik er zo mee bezig! En dat wil ik helemaal niet, ik wil ervan genieten (proberen)! Dus vandaar effe minder vaak naar het viva forum voor mij. Ik blijf wel op mn eerste topicje meeschrijven, over clomid.

Ik wens jullie allemaal hele voorspoedige zwangerschappen toe en ik neem hier nog wel eens een kijkje hoor, om te zien hoe het met jullie allemaal gaat!!

Liefs Robien
Thanks Robien, ik snap je wel hoor. Ik hoop voor je dat je er lekker van kunt gaan genieten!
Hoi daar ben ik weer even!

Robien, ik begrijp je ook wel! Kom maar gewoon af en toe langs als je er behoefte aan hebt, en als je nog van gedachten verandert ben je uiteraard van harte welkom!

Wen veel succes morgen!

Hier is de misselijkheid ook toegeslagen. Ik heb er nog niet van hoeven overgeven, maar het is wel zo'n beetje de hele dag aanwezig. Bleh!

Gisteren ben ik weer naar de gynaecoloog geweest en heb ook weer een echo gekregen, en nu volgende week weer! Mooi hoor, ik zal hem eens proberen te laten zien hier, monument....

Echo met negen weken:

Ja volgens mij is het gelukt. Je kunt de letters alleen niet lezen dus: Bij het eerste plaatje staat links "dooierzak"en rechts "kindje" en bij het onderste plaatje staat links "hoofdje", bovenaan "armpje" en rechts staat "beentje".

Het is echt al een heel verschil met vorige week, toen was het echt nog maar een vlek. Ik ben heel benieuwd naar de echo van volgende week. Er is me gister trouwens op het hart gedrukt dat ik de kraamzorg moet gaan regelen, dus dat ga ik zo maar eens doen!
Sam, inderdaad was het bij mij hetzelfde. Ik kwam met 5 weken en een paar dagen en er was nog niks te zien, maar twee weken later een prachtig kloppend hartje!
Mooie echo's Voyager! Ik ben ook 9 weken en kan me bijna niet voorstellen dat er 'zoiets' als op jouw echo's ook in mijn buik zit! Heel vreemd, maar wel heel mooi.

Ik heb over 4 weken pas een echo. Ben vanmorgen wel naar de huisarts geweest voor controle. Urine, bloeddruk, gewicht, allemaal goed. Ben een halve kilo aangekomen. Viel me nog mee. Had het erger verwacht.

Robien, kan me jouw beslissing om niet constant op het forum te kijken ook wel voorstellen. Ik twijfel er zelf af en toe ook wel aan of ik er wel goed aan doe om alles te lezen. Maar ja, heb het nu eenmaal niet heel erg druk op m'n werk.....
Kitty wel blijven hoor! Mooi dat alles goed was met je bloeddruk e.d!
Zo, kraamzorg aangevraagd!
Wat leuk om te zien Voyager (al heb ik de toelichting er wel bij nodig )

Kitty, ben je zo stabiel in gewicht dat je een halve kilo extra kunt signaleren? Bij mij schommelt het zo anderhalve kilo als ik op hetzelfde moment weeg. Pas als ik drie of vier kilo aankom zou ik er iets van durven denken Fijn dat alles goed was bij de huisarts!
Wen, veel succes morgen... en gelukkig hbe je 's ochtends een afspraak!!

Voyager, mooie echo foto's... grappig dat dat inderdaad zo snel gaat. Ik weet nog met mijn zoontje kreeg ik een echo met 8 weken en daarna met 12 weken (zie je echt een kindje... ik schrok me rot )..

En voor alle dames, ... leef met jullie misselijkheid mee. Heb het nu al 3 weken en ben het best zat aan het worden. Gaat ook niet weg en wordt al helemaal niet minder.. wordt dit keer vast een meisje
Wen, mijn gewicht is volgens mij inderdaad vrij stabiel al weeg ik mij normaal gesproken bijna nooit. Nu wordt ik bij elk bezoek gewogen en wordt het ook op een kaart genoteerd. Vijf weken geleden was ik 59 kilo en nu 59.5 kilo, maar het kan ook best 1 kilo schelen hoor want 5 weken geleden had ik m'n winterkleren aan (laarzen) ed en nu zomerkleren dus veel lichter. Ik maak me ook geen illusies dat dit extra gewicht met de baby te maken heeft hoor. Is allemaal extra vet door weinig beweging en meer eten! Kan de energie nu eenmaal niet meer opbrengen om de sportschool te bezoeken!
Ik word KOTSmisselijk van dat misselijkzijn. Gatverredamme. Ik heb vandaag voor het eerst kokhalzend boven de toilet gehangen. En weet je waarom? Door die gore moedersvoormoedersbussen waar je je urine in moet doen. Allejekus, wat een vieze geur is dat als je al misselijkbent.

En nu heeft de kat overgegeven en loop ik al weer te kokhalzen. Manlief is op school, heb paps gebeld, de kotsopruimer. De schat is nu onderweg.

Mijn buik is huge. Ik heb al een paar vragen gehad. Hij valt gewoon echt op. Alleen jammer dat het mijn darmen zijn en niet mijn beeb! Herstel, onze beeb.

Ik ben ook heeeeel erg emo. En nog steeds een heks. Gaat dit vanzelf weer over na een tijdje?
Arme toffifeeks

Ik vond die geur van de MvM containers eerst best meevallen. Maar nu ik zelf ook steeds licht misselijk ben word ik er ook niet meer vrolijk van. Ik zorg dat het raampje openstaat, als het deksel van de container gaat zet ik de deur ook open, en verder houd ik mijn adem in tot het deksel er weer op zit.

Het schijnt allemaal over te gaan Tof... ik wou dat ik kon zeggen dat het over een paar dagen al overgaat, maar ik geloof dat het nog wel 5 weken kan duren...

Crackertjes, snackworteltjes, waterijsjes, appels eten?

Lief van je vader! Dat zie ik die van mij nog niet doen, hier naartoe komen voor zoiets
Toffifee, .. al geloof je het niet, maar het gaat echt over!! Ik ben blij dat ik dit keer niet mee doe aan MvM...

Misschien een tip: het enige wat bij mij nu goed helpt zijn appels eten (of zo'n fruitsalade)... geen idee of het voor jou ook werkt, maar wie weet..
ja inderdaad; worteltjes eten vond ik ook heel lekker toen ik zo misselijk was. Nu heb ik vooral geen zin in vlees en vooral kip is helemaal not-done. Maar het valt allemaal nog wel mee met misselijk zijn gelukkig. Maar ik weet hoe vreselijk het is, dus ik leef erg met jullie mee!

En ik heb toen zoveel overgegeven dat mijn overgeef-angst die ik had helemaal weg is. Het werd eigenlijk gewoon; dus het heeft ook nog een positief effect gehad!

Die MvM bussen zijn inderdaad megagoor dan. Ik had al gezegd tegen die vrouw die langs kwam dat ik deze keer meteen zou stoppen als ik weer zo ziek zou worden. Maar ik pies nog rustig in het potje nu.

Fijn om te lezen dat jullie ook zo emo zijn. Ik kan wel janken de hele dag. Geen idee waarover, maar ik voel me gewoon zielig. Gaat vast ook over.

Dochtertje loopt opeens! Erg leuk. Ik ben stiekem een beetje bang dat ik straks de baby-fase niet meer leuk vindt, nu ik zo geniet van wat onze kleine al kan. Hebben de andere moeders dat ook?

Wen, succes morgen! Ik zal duimen.
OhToffifee! Ik weet zó goed hoe jij je voelt! Hier ook kommer, kwel en kotsen. Vandaag 5x and counting, niet zo fijn.

Maar ik hou vast aan die 12 weken, nog twee weken (+2 dagen) en dan is het klaar en zo niet dan niet, als dat kind er maar komt!

Dus Tofifeeks, hier in het midden v/h land is een mede lamlendige, boze heks. Dat maakt het helaas niet minder *kut*

Wháááááááá Wen! Nog een halve n8 slapen en dan zie je je baby live! Heb vertrouwen dat het goed zit, morgen lig je in die rare positie in de stijgbeugels en zul je DIRECT zien dat er een baby in je buik zit. Ik was totaal in verbazing dat zodra die staaf erin ging ik de baby en het razende hartje zag, geen nerve wrecking moment daar.

Heb vertrouwen*heb vertrouwen* heb vertrouwen* en slaap een beetje!

Ondanks het kotsen zie ik een buik(je) en een rare vetkwab op mn heup en de weegschaal daar blijf ik vanaf. Fck it.

Kitty, doen wat goed voelt! Je bent/blijft welkon wanneer je wilt!

Voyager: yay! Weer een goede echo én kraamzorg! Dat zal ik na dinsdag doen denk ik.

Lucia: jij bent er ook 'klaar' mee hé die misselijkheid! ik heb het net als Wen ná het ontbijt en dan de hele dag. Hang in there!

Trouwens ik bemerkte eergister 'ingewanden pijn'. Ik weet niet of jullie dat kennen maar ik herken dat van wanneer je in de ochtend echt líters moet plassen en je gewoon voelt dat je ingewanden rond je blaas weer op hun plek gaan liggen *auw* ofzo. Nou ja zoiets had ik de hele ochtend en vroeg me af of dat de baarmoeder kon zijn die wat omhoog komt, kan dat rond 9,5 week?
Wen, vandaag is jouw dag. Geen hele of halve nachten meer slapen. Hoe laat mag je vandaag? Heel veel succes en ik denk aan je.
Wen !

Succes en ik wacht in spanning je bericht af, ik duim voor je .

Ik hoop dat jullie misselijkheid snel weer verdwijnt, nu maar eens een poosje met zn allen lekker gaan genieten.

bij die intake bij de vk is zoveel info op me afgekomen dat ik het na een half uur al niet meer wist allemaal.

er is inderdaad ook over de kraamzorg gesproken, dat lampje ging weer branden dankzij jullie

zal me straks nog eens in de rest verdiepen.

ik hou het hier in de gaten voor de uitslag van Wen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven