Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
quote:Elyane schreef op 05 juni 2008 @ 00:06:

[afbeelding]

En hiep hiep hoera voor Alex.

Jullie enig idee hoe oud ze eigenlijk wordt

Nee, geen flauw idee. Volgens mij niet zo oud als ik, want we zouden samen voor onze 30ste verjaardag een tatoo laten zetten. Maar volgens mij is ze nooit geweest. Ik wel. Dus.

Lieve Alex, van harte meisje!

En Pimmerdepim, heel erg gefeliciteerd met de verjaardag van je kleine meiske.
Oh en Pim, Vietje is ook nog een baby hoor, ook al is hij bijna drie. Hij laat zich het de jongste zijn heerlijk welgevallen. Wil getild worden, wil op schoot (willen ze alledrie nog wel), wil babykusjes geven en knuffelen, etc etc. Dus zeker tot ze naar school gaan, zit het wel goed.

Mims,
En speciaal voor Pim:

Bezinkingssnelheid van de erythrocyten

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

De bezinkingssnelheid van de erythrocyten (bezinking of BSE, soms onjuist door leken ook bloedbezinksel genoemd) kan worden gemeten in een onderzoek. Het is de afstand in mm waarover de rode bloedcellen in een onstolbaar gemaakt bloedmonster naar beneden zijn uitgezakt in het plasma als men een buisje bloed 1 uur laat staan.

[bewerk] Uitvoering

De bezinkingssnelheid van de erythrocyten wordt gemeten door de lengte van de heldere kolom plasma bovenin een buis met een standaardlengte na 1 uur te meten. In het laboratorium wordt ook wel gebruik gemaakt van een centrifuge om het bezinkingsproces en daarmee de aflezing te versnellen.

Normaal ligt de waarde ongeveer tussen 3 en 15 mm, enigszins afhankelijk van de gebruikte methode. Vrouwen hebben ook gemiddeld een iets hogere bezinking dan mannen.

Het getal wordt door vele parameters beïnvloed maar is een vrij goede maat voor de activiteit van ontstekingsprocessen in het lichaam. Bij ontstekingen zijn bepaalde eiwitproducten in het bloed te vinden die er voor zorgen dat de erythrocyten (rode bloedcellen) wat meer samenklonteren dan anders, waardoor ze sneller naar beneden zakken. De BSE geeft echter nagenoeg geen aanwijzing over de oorzaak van die ontsteking: het kan evengoed om een zere keel als een reumatoïde artritis als een blindedarmontsteking betreffen. Omdat de bepaling zeer eenvoudig is en weinig kost wordt hij in Nederland per jaar miljoenen malen uitgevoerd. Een ongewoon lage bezinking kan wijzen op toegenomen stroperigheid van het bloed bv. door een teveel aan bepaalde eiwitten.

[bewerk] Trivia

Deze afkorting BSE heeft niets te maken met de gekkekoeienziekte.

Alle reacties Link kopieren

Van harte gefeliciteerd Alex en Leentje!

Pim, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Nog 2 dagen en dan wordt ook hier het babytijdperk officieel afgesloten. Al is het natuurlijk ook wel weer leuk dat hij groter wordt.

Mims, wat vervelend zeg dat je zo moe blijft. Hopelijk trekt het snel bij en ben je voor een jaar of 5 minstens van al het gedokter af. (Pim, bezinking is een bloedwaarde die vaak omhoog gaat als er sprake is van een ontsteking ergens. Alleen gaat bij een ontsteking ip ook je leucocytengehalte omhoog. Bezinking hoort in ieder geval onder de 15 te blijven)

Majo, wat leuk om je weer wat meer te zien. Nu niet meer weggaan hoor. Jeetje zeg, wat worden kleine mannetjes dan al groot zeg. Die Ludlum die gewoon al naar school gaat.

Met de jongens gaat het goed. Zitten allebei lekker in hun vel. Met Bikkel hebben we wel wat problemen momenteel, maar daar heeft hij zelf tot nu toe gelukkig geen last van. Als je de sleutel van de AK nog ergens hebt liggen kun je daar meer info vinden mocht je meer willen weten. Verder heb ik gisteren officieel mijn baan opgezegd. Dinsdag heb ik mijn arbeidsvoorwaardengesprek gehad bij mijn nieuwe baan dus alles is rond nu. Ik ga zelfs meer verdienen dan ik verwacht had (wel minder per uur dan nu, maar ga meer uren werken, dus kom wel op een hoger maandsalaris uit).
quote:Toet schreef op 04 juni 2008 @ 17:13:

Ik heb een boodschappenwagenmuntje van God in de bus ontvangen En ik een kaartje met een Call from God! Wat hebben we allemaal fout gedaan dat dit nodig is????
quote:Alex schreef op 04 juni 2008 @ 21:34:

Lekker aan het typen, Majo?

Zoooooooo, hier gaat 't nog immer beroerd, maar er zijn altijd mensen die het nog beroerder hebben:

AMSTERDAM - De moeder van Dries Roelvink is overleden. Alie Roelvink, die 85 jaar is geworden, stierf vijf weken na haar man Dries Roelvink sr. Dat is te lezen op de website van de zanger.

ANP

Oud-zangeres Alie was al tijden ziek. Dries heeft drie dagen aan haar bed gewaakt, maar miste het moment waarop zij haar laatste adem uitblies.

Spoed

De zanger spoedde zich naar het hospitaal nadat het ziekenhuis hem belde met de mededeling dat de dood van zijn moeder nabij was. Op de snelweg werd hij door de politie aangehouden, waardoor hij drie minuten te laat was, zo vertelde hij woensdag in RTL Boulevard.

Tegenslag

Het zit de 49-jarige volksartiest niet mee. Niet alleen verloor hij in korte tijd beide ouders, ook de breuk met zijn vrouw Luciënne lijkt definitief.

Daarnaast zou hij begin dit jaar een optreden geven in Ahoy. Door het afhaken van een sponsor moest hij het concert afblazen. Bovendien komt de film 'I love Dries' niet in de bioscoop.Dat laatste vind ik nog het ergste...
~pakt de verjaardagstaart erbij~

Van harte, jarige job en Pimpel!!!!! (heb jij je oude mobiele nummer nog, Pim?) Veel plezier vandaag!

Mimsemop, wees welkom in Provinciedorp. Ik wil je met liefde een weekendje verwennen/ontlasten als dat helpt.

Majo, leukleuk dat je weer terug bent! Niet meer weggaan hoor!

En hoe het met de Aso-ex is? Hij voert nog steeds oorlog. En ik doe mijn best daar zo min mogelijk jeuk (letterlijk) van te krijgen.

Moet nu echt aan de slag want soortgelijke drukte als Lil, alleen hoef ik niet steeds buiten de deur te zijn. Gisterenavond risotto gekookt met de Date, die goed gelukt was. En ik kan kóken met die man! Dat kan ik anders nooit, dan sta ik altijd wel iemand in de weg.

Dat maakt me ook aan het twijfelen trouwens (niet het wel kunnen koken ); dat zoveel vanzelf gaat en goed is. Dat kán gewoon niet; ik ben Bloes-de-single! Niet te verwarren met de vrouw die voorheen nogal graag Samen was. Dus zoek ik steeds naar redenen waarom het niets kan worden met de Date. En vind dat niet leuk van mezelf maar het is wel zo. Hij blijft er redelijk onbewogen onder, ik heb het verteld en het lijkt hem niets te doen.

We zijn dus om 22 uur naar bed gegaan en om 1 uur merkte ik dat hij nog stééds mijn rug aan het strelen was.

Nu echt aan de slag, de Bloesjes zijn bij Opa want geen school vandaag. Kan ik even knallen.
Pimpel! SMAKSMAKSMAK GEFELICITEERD met Leentje! Een jaar....... Geen enkele andere verjaardag vond ik tot nu toe zo bijzonder als die eerste!

En Alex natuurlijk ook gefeliciteerd met je verjaardag met evenzovele smakkerds, jonge blom ! Wel shit dat het zo beroerd gaat, steeds....... Dus ook maar sterkte gewenst!

He jasses, Mims, bezinking te hoog en erg moe. Heb je zelf niet een idee waar een ontsteking kan zitten? Anyway; zo hondsmoe zijn is killing..... Succes en sterkte, meid!

Hmmm, en omdat ik eigenlijk ook niet aan de rijtjespost wil, kap ik nu. Even koffie halen!
Oh jeeee... ik heb een hele pagina gemist?!?! Nah, eerst even verder bijlezen. Koffie komt later wel!
quote:Bloesem schreef op 05 juni 2008 @ 09:27:

[...]

En ik een kaartje met een Call from God! Wat hebben we allemaal fout gedaan dat dit nodig is????

Ik denk dat we juist góed bezig zijn geweest. Ze hebben ons nodig, goede mensen enzo..

Ze hebben dan alleen hun huiswerk niet gedaan, want ik leef in zonde
Later is nu
Bloehoes, hou nou even op met denken over die Date en wat het welniet iskanworden mogelijkooit nu in relatie tot verleden en toekomst, en DOE nou gewoon wat lekker is (jaja, ik heb zie 'm ook!).

De Driesfilm niet in de bios?! Maa da had ik al helemaal bedacht als de meest melige Cheersmeeting ooit! SJonge, wat jammer nou. Komt ie nu rechtstreeks op dvd uit (grijns, grijns) of helegaar niet meer? Want in 1e geval kunnen we nog heel melig pyamaparty gaan houden met de dvd in de spelert.

Ik heb het zo druk met alles, en slaap beroerd, dat ik in een soort permanente stat van meligheid verkeer. Ga nu even kijken waar ik straks naartoe moet rijden, en, minstens zo belangrijk, waar de Liefde van mijn Leven onze beide autosleutels nou weer verstopt heeft.
Thanx, Meave en Mado voor het op peil houden van onze kennis . Fijn.

Bloes..... je maakt het jezof niet makkelijk, he? Heb je een leuk, lief, aardig, goed exemplaar opgedaan, ga je proberen uit te vinden wat er mis is en waarom het dan toch sowieso niet goed kan gaan. Als Beta-mens heb ik absoluut geen kaas gegeten van psychologie en gevoelsdingen, maarrehhh is dit niet een typisch gevalletje van zelfbescherming? Je indekken tegen (weer) een pijnlijke klap?

'k Geen idee wat je eraan doen kan, maar ik zou zeggen; joh, geniet van die man, laat 'm toe, vraag eventueel iemand met mensenkennis om 'm te keuren op "betrouwbaarheid", en gaaaaaan met die evt. relatie. Nobody is perfect; als ik Xoplief nu tegen zou komen, en ik zou 'm zo analyseren als jij doet... dat stuurde ik 'm acuut weg en wou 'm nooit weer zien. Want dat zou logischerwijs absoluut niet bij mij passen! Maar gek genoeg hebben we al bijna 18 jaar een harstikke goede relatie, die natuuuuurlijk ook pieken en dalen vertoont.

Ik wil er maar mee zeggen.... iedereen mankeert wel wat, maar dat wil niet zeggen dat je dan geen leuke/goede relatie kunt hebben daarom....

Nah ja, tot zover de psych-talk van Xop.... Is niet erg helpfull, he?

Hmm...ondertussen toch koffie gehaald, dus wie weet WEER postings gemist?! Ik ga kijken.....
Ha, autosleutels..... Waarschijnlijk ALLEBEI in zijn jas die ie aan heeft naar zijn werk?!?!
quote:xop720 schreef op 05 juni 2008 @ 11:14:

Nah ja, tot zover de psych-talk van Xop.... Is niet erg helpfull, he?

Jawel hoor, zelfs met twee dingen:

1) Ik laat um keuren door iemand met mensenkennis. Wie biedt zich aan?

2) Wat jij zegt over jouw relatie (dat je um zou afkeuren als je um nu zou tegenkomen; gossie! ) dat is wel een eye-opener.

Dank Beta-woman!
quote:xop720 schreef op 05 juni 2008 @ 11:15:

Ha, autosleutels..... Waarschijnlijk ALLEBEI in zijn jas die ie aan heeft naar zijn werk?!?! Je was me vóór!
Hallóóóó, ik heb al tig keer tegen je gezegd, en volgens mij nog velen met mij, dat hij zeer positief klinkt, dat ik blij ben dat er eindelijk een kerel zo lief voor je is als je verdiend, en dat ik hem helemaal goedkeur; maar blijkbaar is dat niet voldoende. Jij wilt iemand met Mensenkennis. Tssskkkk....

Gut, ik heb dus BSE? Daarom pas ik die Julia's Tango-jurkjes dus niet!

Een Dries-pyjama-party! Leuheuk!
Wat wilde ik nou toch typen?
Ooooh, shoot, vergeten;

Heppydepeppy birthday voor onze 1 jarige Prinses;

Het wordt al een hele dame, maar wel een babydametje, hoor Pim. Echt, ze is nog jouw baby!

En, niet te vergeten; onze andere dame;

Lieve, lieve Alex...heb een hele goede, fijne, mooie verjaardag vandaag. Gefeliciteerd!

En nu; actie. Ofzo...
Wat wilde ik nou toch typen?
Waar vindt je het, Mims?????

En jouw mensenkennis is goed genoeg heur. Dan moet je um dus maar eens een keer zien, kijken of jij nog wat af te prijzen hebt. Hij boodt zijn moeder al aan, die kent hem beter dan ik. Maar heel erg onpartijdig is die niet, denk ik zo.
Iemand met mensenkennis? Kjong natuurlijk!

(mis 'r)

En bedankt voor alle felicitaties, e-cards en krabbels! Geven de dag toch nog een béétje een feestelijk tintje, want ik vier het verder niet, dus er is weinig feestelijks aan hier.

Mims, je Immortal-plaatje is hilarisch!

Dan ook nog even hier hiep hoeraaaaaaaaa voor Leentje. Getsie, wat vliegt de tijd toch voorbij, zeg.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Damn, wat zijn julie toch leuk, slim en bijzonder.

Geniet van de mooie plaatjes hier

en de wijze woorden van een ieder.

Dus dat een vent dat ook van Bloes vindt (dat leuk slim en bijzonder) snap ik best.

En ik heb ook een goede relatie al zal Lief als hij me nu pas was tegengekomen denk ik door zijn gelopen naar Xop

Even de AK in.
dag lieve meiden, tssssk, leentje alweer 1. KK roept maar steeds dat leentje nog een baby is omdat ze nog maar nul is(helaas was ik de xacte datum even kwijt); ik zal haar even uit de droom helpen. althans over dat ze nul is, baby kan nog best. Fijne dag pimpel (bijzonder zeg die eerste verjaardag, zeker van je jongste!!!)

Lieve alex, van harte meid!!! sechts 32 lentes, wauw! Laten we hopen dat dit een jaar wordt waarin je gezondheid zich weer hersteld!
HOERA!! LEENTJE 1 JAAR!!!

Is niet normaal hoor, hoe snel dat gaat..

En ook niet best trouwens; we hebben dus al tijden 3 ongebruikte stokjes liggen! Foei!

Xop, Alex, Bloes, Bent, nou niet kinderachtig doen, d'r kan bij jullie nog best een kind bij!

(de uitroeptekens zijn in de uitverkoop, 3 halen, geen 1 betalen..)

Hai Majo! Leuk je weer te lezen, joh. (en hoe zit dat met jou? Stokkie hebben? ) Je klinkt blij. Goed zo.

Pfff.. zometeen weer het zwembad- ellende, 2 kinders in verschillende kleedruimtes (jongen/meisje) 1 peuter die alle kanten op rent en het liefste richting uitgang, ren je erachter aan met van die 'prachtige' blauwe schoen-omhulsels aan je voeten (hoe heten die dingen) en kom je onderweg tot de ontdekking dat je ze weer uit moet trekken, gillend kind onder je arm, 2 blauwbekkende kinders die zo zenuwslopend traaaaaaaaaaag zijn met aankleden dus achter peuter-aanren-ritueel begint weer opnieuw and so on, and so on.

Iemand hertjes hebben? 3 halen, geen betalen..
Gaan ze bij jullie dan in aparte kleedkamers? Zolang ik nog meeging omkleden, ging LE gewoon naar de meisjes toe hoor.

en ik zet een tijdslimiet. Nu nog steeds met voetbal "over een kwartier ben je klaar, of je rijdt alleen naar huis" werkt als een trein. Bij Elvis doet hij veel langer over omkleden
Later is nu
(en dankje dat je mij niet noemt voor stokje )

Later is nu
Grinnik, ik hoef ook niet van Bambi!

En eerst drie kinderen promoten en vervolgens vertellen hoe ellendig het is met drie kinderen naar zwemles te moeten gaan is niet echt een overtuigende reclame!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven