inloopkast
dinsdag 23 juli 2013 om 22:18
Ik krijg bijna de sleutel van mijn huisje en ben van plan een van de kamers om te toveren in een inloopkast.
Heeft iemand een inloopkast? Welke meubels heb je hier voor gebruikt en bij welke winkel heb je dit gekocht?
Heeft iemand leuke ideeën en/of tips?
De slaapkamer is 1,88 bij 3,66.
Oja en ik heb al een ikea pax kast van 1,50 die er ook inkomt. ( de deuren kan ik er eventueel afhalen).
Nou wil ik de rest niet te duur kopen aangezien mijn kast als rond de 400 euro was...
Alvast bedankt :Imao:
Heeft iemand een inloopkast? Welke meubels heb je hier voor gebruikt en bij welke winkel heb je dit gekocht?
Heeft iemand leuke ideeën en/of tips?
De slaapkamer is 1,88 bij 3,66.
Oja en ik heb al een ikea pax kast van 1,50 die er ook inkomt. ( de deuren kan ik er eventueel afhalen).
Nou wil ik de rest niet te duur kopen aangezien mijn kast als rond de 400 euro was...
Alvast bedankt :Imao:
dinsdag 23 juli 2013 om 22:24
Ik heb een inloopkast van zo'n 8m2. Een open-kastensysteem van Ikea met planken, lades en roedes. En heb er ook een kaptafel en lekkere stoel in staan.
Zoiets dus (en precies dit kastensysteem dus! Alleen anders ingericht): http://www.inrichting-hui ... grote-ikea-inloopkast.jpg
Zoiets dus (en precies dit kastensysteem dus! Alleen anders ingericht): http://www.inrichting-hui ... grote-ikea-inloopkast.jpg
dinsdag 23 juli 2013 om 22:26
Maar als je kamer 1,88 breed is, en je al een kast hebt die erin komt (en hoe diep is die?).. kun je er dan nog wel een kast tegenover zetten? Dan kun je er toch niet meer tussendoor lopen? Of wil je alleen tegen 1 wand kasten? Dan zou ik voor eenzelfde Pax gaan, anders vind ik het al te rommelig en 'gemaakt'.
dinsdag 23 juli 2013 om 22:28
Ellemiekje: ik heb dat systeem inderdaad gezien op de site van ikea, maar ze verkopen geen losse elementen alleen vaste stukken (zoals bij een ladeblok, spiegel, een plank en een roede) dat vind ik erg jammer aangezien je het dan niet helemaal kan doen hoe je het zelf wilt.
Kon jij de onderdelen wel los kopen?
Kon jij de onderdelen wel los kopen?
dinsdag 23 juli 2013 om 22:30
Oh dat is wel gek, misschien eens in de winkel kijken of je het daar wel los kunt kopen? Deze spullen zijn wel allemaal afzonderlijk gekocht inderdaad! Ik heb ook geen spiegel of schoenenrek ervan, alleen planken, lades en roedes.
Het nadeel vind ik wel dat als ik nu op 1 plankhoogte een 'dichte' kast zou willen, ik geen opzetstuk/deur kan kopen, maar gelijk zo'n nieuw element moet kopen. Maar weet niet hoe het zit als je losse planken e.d. wil.
Het nadeel vind ik wel dat als ik nu op 1 plankhoogte een 'dichte' kast zou willen, ik geen opzetstuk/deur kan kopen, maar gelijk zo'n nieuw element moet kopen. Maar weet niet hoe het zit als je losse planken e.d. wil.
dinsdag 23 juli 2013 om 22:31
De deur zit aan de breedste muur(3,66) als je binnenkomt wil ik rechts aan de muur de kast neerzetten en de muur tegenover de deur (3,66) wil ik graag roedes. Om daar nog kleding los op te hangen. En eventueel nog iets voor mijn shoenen.
In de kast zitten namelijk al lades, manden, planken en een broekending ( haha geen idee hoe zo een broeken uitschuifding heet)
In de kast zitten namelijk al lades, manden, planken en een broekending ( haha geen idee hoe zo een broeken uitschuifding heet)
dinsdag 23 juli 2013 om 22:33
Mijn inloopkast was trouwens een extra slaapkamer, maar die was erg klein. Deur is eruit gehaald en dichtgemaakt voor een extra wand, wand is opgeschoven om het groter te maken (ong. 1m). Inloopkast is nu alleen bereikbaar via slaapkamer, waar een doorloop gemaakt is (muur ingekort). Dit idee: http://www.wonenonline.nl/artikelafbeel ... p-kast.jpg
Ik weet niet of dat bij jou ook kan, maar zeker met zo'n kleine ruimte misschien het overwegen waard? Je creëert dan toch weer wat meer ruimte ermee.
Ik weet niet of dat bij jou ook kan, maar zeker met zo'n kleine ruimte misschien het overwegen waard? Je creëert dan toch weer wat meer ruimte ermee.
dinsdag 23 juli 2013 om 22:36
dinsdag 23 juli 2013 om 22:36
Wij hebben een inloopkast!! Een hele goedkope! Manlief heeft aan de ene lange kant van steigerbuizen hanggedeelte gemaakt en aan de andere lange zijde zo'n blokkenkast van IKEA en die op pootjes gezet. Ook weer van steigerbuizen. Daar liggen in de meeste vakken shirtjes en een paar bakken/ manden voor ondergoed e.d. De buizen heeft hij van te voren op maat laten maken. Dus dat was alleen ophangen. Verder staat er dan nog een klein ladekastje met een grote spiegel er boven voor sieraden e.d. Ben er super blij mee!
dinsdag 23 juli 2013 om 22:44
dinsdag 23 juli 2013 om 22:45
Mijn inloopkast bevalt wel goed, alleen vind ik het dus jammer dta ik geen deuren kan zetten voor de plank met bijv. witte kleding (ja, alles gesorteerd ), omdat de openheid van de kast nogal wat stof aantrekt! Maar verder geniet ik er helemaal van
Eneh, kun je misschien zo'n expedit kast kopen voor je schoenen-idee? En ik heb ook wel eens ergens losse roedes gezien (of nouja, los, van die rolroedes zoals in kledingwinkels), maar weet even niet meer waar. Je zou ook kunnen overwegen om 1 roede over de gehele lengte van de kamer te realiseren, maar ik weet niet of dat stevig uitpakt (is toch bijna 4 meter).
maar heel leuk voor je dat je nu eindelijk je inloopkast krijgt!
Eneh, kun je misschien zo'n expedit kast kopen voor je schoenen-idee? En ik heb ook wel eens ergens losse roedes gezien (of nouja, los, van die rolroedes zoals in kledingwinkels), maar weet even niet meer waar. Je zou ook kunnen overwegen om 1 roede over de gehele lengte van de kamer te realiseren, maar ik weet niet of dat stevig uitpakt (is toch bijna 4 meter).
maar heel leuk voor je dat je nu eindelijk je inloopkast krijgt!
dinsdag 23 juli 2013 om 22:46
quote:marilene26 schreef op 23 juli 2013 @ 22:36:
Wij hebben een inloopkast!! Een hele goedkope! Manlief heeft aan de ene lange kant van steigerbuizen hanggedeelte gemaakt en aan de andere lange zijde zo'n blokkenkast van IKEA en die op pootjes gezet. Ook weer van steigerbuizen. Daar liggen in de meeste vakken shirtjes en een paar bakken/ manden voor ondergoed e.d. De buizen heeft hij van te voren op maat laten maken. Dus dat was alleen ophangen. Verder staat er dan nog een klein ladekastje met een grote spiegel er boven voor sieraden e.d. Ben er super blij mee!Klinkt leuk!
Wij hebben een inloopkast!! Een hele goedkope! Manlief heeft aan de ene lange kant van steigerbuizen hanggedeelte gemaakt en aan de andere lange zijde zo'n blokkenkast van IKEA en die op pootjes gezet. Ook weer van steigerbuizen. Daar liggen in de meeste vakken shirtjes en een paar bakken/ manden voor ondergoed e.d. De buizen heeft hij van te voren op maat laten maken. Dus dat was alleen ophangen. Verder staat er dan nog een klein ladekastje met een grote spiegel er boven voor sieraden e.d. Ben er super blij mee!Klinkt leuk!
dinsdag 23 juli 2013 om 22:47
quote:lovelife92 schreef op 23 juli 2013 @ 22:44:
Ik zat er inderdaad ook naar te kijken naar die steigerbuizen, het leek mij alleen zo een gedoe.
Om dat allemaal te bestellen en uit te zoeken welke onderdelen je allemaal nodig hebt.
Maar ik heb er een paar foto's van gezien en het is wel leuk, met bijv. nog een plank erop voor al je schoenen!Dat is ook een leuk idee. Roede/steigerbuis over de lengte met plank(en) erboven, ook over gehele lengte, voor schoenen en andere prullaria. Kun je de hoek naast de deur gebruiken voor een spiegel of lekkere loungestoel.
Ik zat er inderdaad ook naar te kijken naar die steigerbuizen, het leek mij alleen zo een gedoe.
Om dat allemaal te bestellen en uit te zoeken welke onderdelen je allemaal nodig hebt.
Maar ik heb er een paar foto's van gezien en het is wel leuk, met bijv. nog een plank erop voor al je schoenen!Dat is ook een leuk idee. Roede/steigerbuis over de lengte met plank(en) erboven, ook over gehele lengte, voor schoenen en andere prullaria. Kun je de hoek naast de deur gebruiken voor een spiegel of lekkere loungestoel.
dinsdag 23 juli 2013 om 22:57
In ons toen-nieuwbouwhuis zat standaard een inloopkast, met een deur naar de parents bedroom (die sowieso echt groot is. 5 bij 6 onongeveer) en een deur naar de badkamer. Wij hebben de badkamer laten vergroten tot de helft van die geplande inloopkast en de andere helft bij de grote slaapkamer getrokken en in de grote slaapkamer een dichte kastenwand gemaakt, met 7 deuren.
Wij zagen een inloopkast vooral als stofnest eigenlijk en helemaal niet als luxe, wel leuk als idee, maar niet in daadwerkelijke uitvoering. Maar ik krijg het idee (niet alleen van dit topic, ook van mijn buren, vrienden en fam) dat wij daar apart in zijn.
Wij zagen een inloopkast vooral als stofnest eigenlijk en helemaal niet als luxe, wel leuk als idee, maar niet in daadwerkelijke uitvoering. Maar ik krijg het idee (niet alleen van dit topic, ook van mijn buren, vrienden en fam) dat wij daar apart in zijn.
dinsdag 23 juli 2013 om 22:57
Ja precies, nou super bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat ik inderdaad toch voor de gehele wand een roede/steigerbuizen ga en daarboven een plank voor mijn schoenen en tassen.
En kan ik inderdaad een lekkere stoel nog in de hoek kwijt met een tafeltje of iets voor make-up en dat soort dingen.
Gaat helemaal goed komen haha.
Fijne avond allebei nog :Imao:
En nogmaals bedankt!!
Ik denk dat ik inderdaad toch voor de gehele wand een roede/steigerbuizen ga en daarboven een plank voor mijn schoenen en tassen.
En kan ik inderdaad een lekkere stoel nog in de hoek kwijt met een tafeltje of iets voor make-up en dat soort dingen.
Gaat helemaal goed komen haha.
Fijne avond allebei nog :Imao:
En nogmaals bedankt!!
dinsdag 23 juli 2013 om 23:04
Wij gebruiken ook 1 kamer als kledingkamer. Nu staan er nog 4 losse kasten van de Leenbakker. In een evt nieuw huis laten we ook een hele kamer op maat maken.
Wat je beslist niet moet willen is dat alles open is, dat stoft enorm en je moet het altijd netjes houden. Schuifdeuren zijn de oplossing!!
Als je even op Pinterest kijkt, dan doe je vast genoeg leuke ideeën op!
Wat je beslist niet moet willen is dat alles open is, dat stoft enorm en je moet het altijd netjes houden. Schuifdeuren zijn de oplossing!!
Als je even op Pinterest kijkt, dan doe je vast genoeg leuke ideeën op!
dinsdag 23 juli 2013 om 23:11
quote:emmeline schreef op 23 juli 2013 @ 22:54:
Wij hebben 1 grote inloopkast van 10 breed en 12 lang. het ziet er uit als een klein boetiekje en een kleine van 3,5 breed en 5 lang.
Ze zijn beiden op maat gemaakt door een bedrijf die inloopkasten maakt.10 bij 12?????? Dat is zeg maar mijn huiskamer en die van mijn buren bij elkaar opgetelt
Wij hebben 1 grote inloopkast van 10 breed en 12 lang. het ziet er uit als een klein boetiekje en een kleine van 3,5 breed en 5 lang.
Ze zijn beiden op maat gemaakt door een bedrijf die inloopkasten maakt.10 bij 12?????? Dat is zeg maar mijn huiskamer en die van mijn buren bij elkaar opgetelt
dinsdag 23 juli 2013 om 23:19
Hier allemaal ideeën voor kleedkamer en kasten:
http://www.apartmenttherapy.com/categor ... ge-closets
Ik heb pas echt een klein kamertje: 1.75 bij 2.40 meter. Daar gaat 2 meter Pax in en daartegenover een plank en spiegel (zodat ik me staand kan opmaken en haar föhnen) en daaronder wellicht nog ondiepe schoenenkasten.
In de slaapkamer komt dan nog een ladekast.
En daar moet ik me mee redden...
http://www.apartmenttherapy.com/categor ... ge-closets
Ik heb pas echt een klein kamertje: 1.75 bij 2.40 meter. Daar gaat 2 meter Pax in en daartegenover een plank en spiegel (zodat ik me staand kan opmaken en haar föhnen) en daaronder wellicht nog ondiepe schoenenkasten.
In de slaapkamer komt dan nog een ladekast.
En daar moet ik me mee redden...