Werk & Studie alle pijlers

huilende collega

26-07-2013 09:40 181 berichten
ik heb niet echt een vraag, maar wil gewoon even klagen.

Ik ben aan het afstuderen en werk parttime administratief in een ziekenhuis waar ik drie collega's heb.

Eentje ligt al een tijdje niet zo lekker in de groep, voornamelijk omdat ze haar werk erg slecht doet waardoor mijn andere collega's nog meer werk bij hebben. De andere reden dat ze niet zo goed ligt is omdat ze over reageert op dingen en daarbij gaat huilen.

Nu is er deze week weer iets (in mijn ogen piepkleins) voorgevallen en heb ik,mijn collega's en leidinggevende (die op vakantie is) vanmorgen een boze mail van haar gekregen. Ik moet vanmiddag met haar werken, alleen zonder collega's. Ik weet nu alweer hoe dat gaat, ze springt uit haar vel, gaat hyperventileren en huilen.

Zie er dus enorm tegenop om vanmiddag te gaan werken, iemand advies hoe om te gaan met mijn overemotionele collega?
Is er niet op een andere afdeling een werkplek waar je een middagje kunt gaan zitten?

Waarom mailt ze trouwens nog een keer?
Wat een ontzettend raar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:ballys schreef op 26 juli 2013 @ 11:37:

hmmm, tweede boze mail gekregen, vraag me af nu reageren of pas als ik op t werk ben en haar stemming heb gepeild.

Voordeel van nu reageren: kan goed over mijn woorden nadenken, en mijn leidinggevende staat in de CC

Nadeel: misschien maak ik er zo alleen maar meer van dan wat het is...

Dillema's.. Dillema's ...

Het is toch van de zotte dat jij nu al uren op eieren aan het lopen bent omdat je collega zo overspannen als een deur is?

Dit hoort ook bij het werkende leven, grenzen aangeven en conflicten oplossen. Dus hup, gewoon je collega aanspreken op haar volwassenheid en op het feit dat je geen vriendinnen maar collega's bent.

En direct je leidinggevende aanspreken op haar leidinggevend zijn. Zij moet dit oplossen, niet jij. En zij moet zorgen dat je op een normale manier je werk kunt doen. Als dat betekent dat collega per direct op non actief of de ziektewet of naar een andere afdeling moet, dan is dat maar zo, maar jij moet gewoon je eigen werk kunnen doen zonder dit soort onprofessioneel gezeik.
Am Yisrael Chai!
quote:Crique schreef op 26 juli 2013 @ 11:40:

Wat een ontzettend raar verhaal.raar maar waar
Wel een eng idee dat er zo iemand rond loopt op de administratie van een ziekenhuis trouwens! Straks verwisselt ze een dossier omdat ze zo emotioneel is met grote gevolgen! Wat is de reden dat ze haar willen houden dan?
quote:strikjemetstippels schreef op 26 juli 2013 @ 11:44:

Wel een eng idee dat er zo iemand rond loopt op de administratie van een ziekenhuis trouwens! Straks verwisselt ze een dossier omdat ze zo emotioneel is met grote gevolgen! Wat is de reden dat ze haar willen houden dan?geen dossiers, financiën. Dat maakt het natuurlijk niet beter, maar de patiënt heeft hier zorgtechnisch geen last van, financieel misschien wel
Jeetje wat een soapserie zeg.

Er zijn al veel goede adviezen gegeven, ik sluit mij aan bij de opvatting dat je er niet in mee moet gaan. Afkappen en zelf gaan werken, desnoods met koptelefoon op.

Verder: laat de mail even voor wat het is, je bent jezelf nu al aan het opfokken. Ik zou ook niet reageren op die mails, dan voed je die emotionele toestand alleen maar.

Ik zou niet de harde confrontatie aangaan, dan heb je er langer 'plezier' mee. Geen ruimte bieden om haar trukendoos volledig open te laten trekken.
Gat, wat een gedoe zeg!

Kan me voorstellen dat je er tegen opziet. Ik sluit me aan bij de gegeven adviezen en ik zou nu niet reageren op haar mail.

Dat gedrag van haar kan echt niet door de beugel hoor! Dit mag haar (ook door collega's) best eens verteld worden, je komt toch om te werken?! Belachelijk!

Succes ermee TO!
Ik vind het zo'n debiel, afwijkend gedrag, dat ik er om moet lachen. Stampvoeten op je werk? Huilbuien van twee uur? Zo iemand kan je toch totaal niet serieus nemen? Sterker nog, die hele organisatie kan je toch niet serieus nemen? Dat ze met zo iemand aan de gang blijven?
Wat zul je daar moe van worden zeg, twee uur huilen, schreeuwen en stampvoeten....

Gok dat ze daarna ook niet zo hard meer werkt...
Jeetje, wordt je zelf niet boos hierom? Zou ik wel worden namelijk. Gebruik die boosheid om kort en bondig te zeggen dat je gewoon verder gaat met je werk.

En gewoon die mail beantwoorden, zou ik nu al doen. Is het tenminste klaar. En geen rekening houden met een eventuele emotionele reactie. Gewoon beleefd een antwoord geven.

Echt hoor deze emoties moet je negeren. Je kunt erover praten maar pas wanneer ze gekalmeerd is. Indien niet mogelijk verwijzen naar leidinggevende.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Nou dames (en eventuele heren) ik ga naar mijn werk!

wish me luck!!
Succes!
Succes en laat weten hoe het gegaan is!
Neem een grote doos lollys mee en bij een aanval van haar zeg je dat "als ze zich vandaag als een groot meisje gedraagt ze een lolly krijgt". Dit natuurlijk met de stem en toon die je ook zou gebruiken bij een 3-jarige.
quote:nephthys schreef op 26 juli 2013 @ 12:43:

Neem een grote doos lollys mee en bij een aanval van haar zeg je dat "als ze zich vandaag als een groot meisje gedraagt ze een lolly krijgt". Dit natuurlijk met de stem en toon die je ook zou gebruiken bij een 3-jarige.Stom idee om de boel definitief te laten escaleren en een slechte beoordeling te krijgen.
Sterkte...
Ik ben wel heel benieuwd wat er nu in de 2e mail stond.

Je bent inmiddels al naar het werk, veel success en laat svp even weten hoe het is afgelopen.
Wow... Twee uur doorgaan, huilen en stampvoeten?

Succes, dat heb je idd nodig nu je leidinggevende dus op vakantie is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sugarmiss schreef op 26 juli 2013 @ 10:10:

Dan is het niet terecht dat ze daar op afgerekend wordt en dan is het ook heel terecht dat ze zelf antwoord wil krijgen op haar vragen en dat dit niet via jullie loopt. Dan kan ze ook de dag dat ze er weer is zelf naar de bewuste afdeling lopen en vragen of ze het haar ook nog even persoonlijk uit willen leggen. Had ze zelf ook kunnen bedenken i.p.v. dat onprofessionele gedrag. Twee uur lang janken op een werkvloer plus ander kleutergedrag? Kom op, zeg.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:fashionvictim schreef op 26 juli 2013 @ 10:24:

Iemand die twee uur lang staat te krijsen die hoort niet op de werkvloer, dus ze sturen haar maar naar huis.Eens. Dat gebeurt zelfs op scholen met leerlingen die hetzelfde doen zodat er urenlang niks mee aan te vangen is. Die worden uiteindelijk ook naar huis gestuurd om eens na te gaan denken over je gedrag in een leeromgeving. Lijkt me dat dit in de werkwereld ook zo zou moeten werken.
quote:ballys schreef op 26 juli 2013 @ 11:12:

en als ze wil praten wil ik daar altijd wel naar luisteren. Ik denk dat je daar de mist in gaat. Ze is een collega. Jullie zijn enkel verenigd in werk en het is dus de bedoeling dat er gewerkt wordt en niet dat je daar bent om een collega die het moeilijk heeft bij te staan.
Wie vervangt jouw leidinggevende? Laat die met haar praten. En niet meegaan in haar geklaag en gehuil.
Nou een korte update vanaf mijn mobiel. De bom is gebarsten en dat terwijl ik zo al jullie adviezen heb opgevolgd. Toen ze er naar vroeg heb ik aangegevn dat ik het een vervelende mail vond, hierop begon ze te huilen en te schreeuwen ( ja echt zo ging het) waarop ze met tranen in haar ogen zij dat ik onprofessioneel was :s maar goed nu is ze al anderhalf uur verdwenen... Ben benieuwd of ze terugkomt...
jeetje, wat naar....maar waarom ben jij dan onprofessioneel??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven