Werk & Studie alle pijlers

huilende collega

26-07-2013 09:40 181 berichten
ik heb niet echt een vraag, maar wil gewoon even klagen.

Ik ben aan het afstuderen en werk parttime administratief in een ziekenhuis waar ik drie collega's heb.

Eentje ligt al een tijdje niet zo lekker in de groep, voornamelijk omdat ze haar werk erg slecht doet waardoor mijn andere collega's nog meer werk bij hebben. De andere reden dat ze niet zo goed ligt is omdat ze over reageert op dingen en daarbij gaat huilen.

Nu is er deze week weer iets (in mijn ogen piepkleins) voorgevallen en heb ik,mijn collega's en leidinggevende (die op vakantie is) vanmorgen een boze mail van haar gekregen. Ik moet vanmiddag met haar werken, alleen zonder collega's. Ik weet nu alweer hoe dat gaat, ze springt uit haar vel, gaat hyperventileren en huilen.

Zie er dus enorm tegenop om vanmiddag te gaan werken, iemand advies hoe om te gaan met mijn overemotionele collega?
Alle reacties Link kopieren
Zeker als haar rare gedrag het laatste jaar erger is geworden, dan is dat zeker een reden om haar naar een arts te sturen. Stel dat het iets medisch is en niet zozeer overspannenheid, dan kan je collega misschien helemaal niets aan haar gedrag doen.

Ik zou het probleem zeker melden bij mijn leidinggevende, niet om alleen maar te klagen, maar ook om je bezorgdheid te uiten.
quote:ballys schreef op 26 juli 2013 @ 16:17:

Ik zit nog wel te twijfelen of ik zo even naar haar toe te lopen, vragen of ze weer wat gecalmeerd is. Ik ben ook meer van face to face maar zoals de andere al aangaven heb geen zin in nog meer drama

Zou ze met al die mensen van die andere afdeling dan weer zo tekeer gaan?

Ik zou bijna zeggen: probeer het even, maar das niet aardig.
Als je naar haar toegaat, voedt je haar gedrag. Ze wordt dan beloond voor haar onprofessionele houding. Niet doen dus.

Ik ben het eens met FashionVictim. In dit stadium is het goed dat jij iets op papier zet (via een mailbericht) zodat zij niet in de gelegenheid is om het stellen van grenzen door jou negatief uit te leggen. Jij hebt je grenzen aangegeven, en zij is haar wonden aan het likken. Dat is zoals het hoort.

Verder vraag ik mij af of al het drama niet opzettelijk wordt gecreëerd om af te leiden waar het daadwerkelijk om gaat: dat ze haar werk niet aankan.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat een geestelijk gezond iemand zich zo gedraagt. Mocht ze helemaal niets mankeren en is het gewoon een niet functionerende dramaqueen, dan moet je daar als werkgever heel snel vanaf.

Gezien haar leeftijd denk ik toch dat er een medisch problleem is. Dan is het achteraf wel een beetje lullig als je haar op een botte manier met haar gedrag confronteert.
quote:jollie schreef op 26 juli 2013 @ 16:54:

Ik kan mij echt niet voorstellen dat een geestelijk gezond iemand zich zo gedraagt. Mocht ze helemaal niets mankeren en is het gewoon een niet functionerende dramaqueen, dan moet je daar als werkgever heel snel vanaf.

Gezien haar leeftijd denk ik toch dat er een medisch problleem is. Dan is het achteraf wel een beetje lullig als je haar op een botte manier met haar gedrag confronteert.Met dat laatste ben ik het niet eens. TO mag haar grenzen bewaken en daar ging die collega overheen. Ook als die collega een of andere psychische ziekte heeft, wil dat niet zeggen dat ze niet met de gevolgen geconfronteerd mag worden.
goed ik ben weer thuis, heb de dag weer overleefd.

Ik dacht voordat dit uit de hand loopt, ik toch maar aan het eind van de dag naar haar toe gelopen ( niet om mijn excuses aan te bieden ofzo hoor gewoon even kijken of ze al gekalmeerd was) Nou zij was dus een uur eerder naar huis gegaan. In de kamer waar ze was gaan zitten zat een collega van mij die haar ook wel redelijk kent. Blijkt dus dat ze nog twee uur daar heeft lopen tieren en toen totaal overstuur naar huis is gegaan. Deze collega vond ook dat mijn hysterische collega overreageerde.

Ik vind ook deze vrouw is labiel en een emotioneel wrak, zelf denk ik niet dat er wat medisch onder zit maar meer dat het werk te moeilijk voor haar is en ze nu haar disfunctioneren niet meer kan verbloemen. Ik vind ook dat ik mijn grenzen mag bewaken, alle andere keren dat ik haar heb zien tieren was ze boos op iemand anders en heb ik haar gewoon laten tieren zonder er op te reageren.

in iedergeval het is natuurlijk enorm uit de hand gelopen, bah. Woensdag ga ik weer werken, dan is zij er niet. Ik twijfel of ik even dan met mijn collega die bij het non-incident aanwezig was zal overleggen wat te doen en vooral bij wie moet ik aankloppen ( mijn overspannen leidinggevende? mijn collega zelf? mijn afdelingshoofd?)

ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen, pff gelukkig ben ik over drie maanden weg.
Ik vind dat je dit wel bij het afdelingshoofd kunt melden.

Ze heeft dus zelf 4,5 uur niks gedaan vanmiddag. Daarnaast heb jij niet prettig gewerkt en heeft ze twee uur iemand van een andere afdeling van het werk gehouden.

Loopt echt de spuigaten uit.
Dus anderhalf uur weg gegaan, 2 uur lopen tieren bij de andere collega en een uur eerder weg gegaan... Dat is een hele middag...

Ik zou de e-mail vanavond nog sturen en apart nog een mail sturen naar de collega van vanmiddag met daarin verteld dat je een mail over de middag hebt gestuurd.

Dit kan écht niet! Wie is er nu onprofessioneel zeg!
Hoelang werkt die vrouw daar al?
Ik volg dit topic als een soapserie en ik denk alleen maar: "sjongejonge stuur die mail nou maar".
Echt je leidinggevende inlichten, wat een mafklapper zeg.
quote:Egidius schreef op 26 juli 2013 @ 17:42:

Ik volg dit topic als een soapserie en ik denk alleen maar: "sjongejonge stuur die mail nou maar".

haha, nou ik denk dat ik die mail woensdag stuur als ik even mijn verhaal heb getoetst bij mijn collega (mijn leuke collega niet die hysterische) jullie zijn fantastisch maar het is toch goed om ook de mening van iemand te horen die er midden in zit.

T voelt gewoon raar om hier als studente die over drie maanden weg is melding te maken over mijn 60 jarige collega die hier al tien jaar werkt.

edit: ik heb mijn leuke collega wel even op de hoogte gesteld van wat hier vandaag heeft afgespeeld zodat zij ook weet wat ze maandag kan verwachtten
Al tien jaar dus. Zijn de werkzaamheden onlangs gewijzigd? Omdat je zegt dat je denkt dat ze het niet aankan?
Het is geen 'klikken' wat je doet hoor, als je dat soms denkt! Het is iemand in (psychische) nood beschermen tegen zichzelf. En dan kun je maar beter zo vlug mogelijk melding maken van wat er zich vandaag naar aanleiding van haar e-mail heeft afgespeeld. Hoe eerder 'men' dit weet, hoe eerder zij iets kunnen ondernemen.
quote:Star schreef op 26 juli 2013 @ 17:51:

Al tien jaar dus. Zijn de werkzaamheden onlangs gewijzigd? Omdat je zegt dat je denkt dat ze het niet aankan?ja, ze is drie jaar geleden naar ons overgeplaatst vanuit een andere subafdeling. ze schermde haar werk altijd heel goed af en wij hadden eigenlijk geen idee wat zij uitspookte, maar doordat onze leidinggevende vond dat iedereen alle werkzaamheden zou moeten kunnen uitvoeren komen wij er nu achter wat voor zooitje zij ervan heeft gemaakt.
Ook op jouw leeftijd mag je klagen over je collega. Ik ben zelf ook een jong bloemetje en zou het in dit geval zeker niet laten.
ik hoop maar dat zij het VIVA forum nooit leest, dit wordt allemaal wel heel herkenbaar voor de betreffende persoon
quote:ballys schreef op 26 juli 2013 @ 17:55:

ik hoop maar dat zij het VIVA forum nooit leest, dit wordt allemaal wel heel herkenbaar voor de betreffende persoonMisschien was ze daarom wel zo boos vanmiddag
quote:Moonlight82 schreef op 26 juli 2013 @ 17:57:

[...]

Misschien was ze daarom wel zo boos vanmiddag
Pfff, geen wonder dat werken met vrouwen altijd een drama is. Hoe moeilijk kan het zijn, zeg?

Vrouwen blazen vaak dingen zo op en gaan er oeverloos over lullen met elkaar en zo het drama nog lekker voeden ipv gewoon actie te ondernemen.

Hoe denk je dat een man had gereageerd? Die had bij de eerste jankbui al gezegd " doe jij eens even normaal, mafkees" en bij de tweede keer had ie al bij de baas aan het bureau gestaan met het verzoek of hij niet even wat aan dat gedrag van die mafkees kon doen.

Zelf ben je inmiddels ook een beetje dramaqueenerig, hoor, TO. Nou heb je de hele dag lopen miepen over dat mens, heb je tig meningen gevraagd zowel hier als irl, heb je er alweer met allerlei collega's over zitten roddelen en mailen, maar iets gedaan aan het probleem heb je nog steeds niet. Kom op, trek je grotemensenbroek aan en handel dit gewoon als een volwassen professional af ipv mee te gaan zitten dramatieken.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 juli 2013 @ 17:59:

Pfff, geen wonder dat werken met vrouwen altijd een drama is. Hoe moeilijk kan het zijn, zeg?

Vrouwen blazen vaak dingen zo op en gaan er oeverloos over lullen met elkaar en zo het drama nog lekker voeden ipv gewoon actie te ondernemen.

Hoe denk je dat een man had gereageerd? Die had bij de eerste jankbui al gezegd " doe jij eens even normaal, mafkees" en bij de tweede keer had ie al bij de baas aan het bureau gestaan met het verzoek of hij niet even wat aan dat gedrag van die mafkees kon doen.

Zelf ben je inmiddels ook een beetje dramaqueenerig, hoor, TO. Nou heb je de hele dag lopen miepen over dat mens, heb je tig meningen gevraagd zowel hier als irl, heb je er alweer met allerlei collega's over zitten roddelen en mailen, maar iets gedaan aan het probleem heb je nog steeds niet. Kom op, trek je grotemensenbroek aan en handel dit gewoon als een volwassen professional af ipv mee te gaan zitten dramatieken.

helaas alle betrokken inclusief alle leidinggevende zijn vrouw

Maar ik zie je punt hoor, zou ik dan zelf ook een dramaqueen zijn?
quote:ballys schreef op 26 juli 2013 @ 17:33:

alle andere keren dat ik haar heb zien tieren was ze boos op iemand anders en heb ik haar gewoon laten tieren zonder er op te reageren.

Het zou natuurlijk olie op het vuur zijn om er op zo'n moment wel op te reageren maar godskolere hé, het is toch niet normaal dat zij denkt dat ze op de werkvloer zo uit haar dak kan gaan, urenlang, niet een keer maar geregeld en dat iedereen dat maar passief accepteert.

Als ik het goed begrijp heb je ook nog niemand schriftelijk dan wel mondeling gemeld wat er vandaag weer allemaal gaande was bij iemand die ook iets zou kúnnen veranderen?

Waarom wacht je maar weer af tot woensdag om te zien bij wie je dan zou moeten zijn? Je zou allang een mail uit hebben kunnen laten gaan. Naar bijvoorbeeld het afdelingshoofd.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Zo eens met fashion victim!
TO heeft voor het eerst haar grenzen aangegeven in een werksituatie. Dat is ook spannend. Ik snap dat je daarover wil praten.
quote:ballys schreef op 26 juli 2013 @ 18:02:

[...]

Maar ik zie je punt hoor, zou ik dan zelf ook een dramaqueen zijn? Als ik eerlijk ben? Beetje wel. Je wil namelijk pas woensdag een mail sturen. Waarom wachten? Je hebt de situatie toch helder en duidelijk? Waarom weer negatieve energie steken in het doen van het verhaal bij weer een andere collega en dan pas naar de LG mailen? Ten eerste heb jij weer het verhaal gedaan en je collega zwart gemaakt bij iemand die er OOK niets mee van doen heeft en ten tweede kan de (vervangende) LG er dan op zijn vroegst volgende week donderdag iets mee doen, ipv aanstaande maandag al. En je hebt vandaag al gehoord dat ze niet spoort, van je collega waar ze bij is gaan zitten. Hoeveel goedkeuring heb je nu nog nodig om de mail te sturen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven