Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
@lexi81; goed nieuws van je zus, hopelijk werkt het zo bij iedereen hihi!

@dorisdoos; ik heb runkeeper. Ik vind het echt fijn, wil hem ook per se aan hebben. Gewoon om dan inzichtelijk te krijgen hoeveel ik heb gelopen.

Gisterenavond is het niet meer gelukt om te gaan. We kregen eters en het was erg gezellig dus weer veel te laat geworden natuurlijk. Baal er el van dat ik gisteren niet meer ben kunnen gaan, dus ik zit dit nu in m'n trainingsoutfit te typen en ga... NU!
Dorisdoos, knap gedaan! Gefeliciteerd! Zie je wel, vaak kun je veel meer dan je zelf denkt! Ik bekijk achteraf altijd mijn route op runkeeper. En ik heb een tabel waarin ik mijn tijden en afstanden neerzet. Zo kan ik zien of ik te hard gelopen heb, of juist veel langzamer dan normaal.

Carriebar, goed gedaan! De laatste sessie is volgens mij altijd het zwaarst

Mona, succes!!

Ik heb net les 26 gelopen en dat was heel erg zwaar. Het is hier ook 24 graden en dat was warmer dan ik dacht. Ik heb hem wel uitgelopen en het lijkt alsof ik achteraf ook best hard ging (5.3 km in 36 minuten) maar ik had het niet gemakkelijk. Overmorgen de laatste les en dan zou ik in principe een half uur moeten kunnen lopen. Ik geloof het zelf eigenlijk nog niet, maar we gaan het zien.
Ik had ook runkeeper, maar die was zo ontzettend lang bezig voor hij de gps had gevonden, dat ik ben overgestapt op Runtastic.

Vanmorgen vroeg les 10 gelopen.

En dat ging lekker.

Kijk al uit naar les 11

Mona, heb je lekker gelopen?

Rozehanddoek, mooie tijd toch? Het gaat je vast wel lukken om een half uur te lopen. Dat had je toch 2 maanden geleden niet gedacht.
Never regret something that once made you smile.
Kijk inderdaad al weer uit naar de volgende les: 2x 8 minuten. Iedereen goed bezig zo..
Carriebar, ja heel leuk dat we gelijk op gaan. Jij loopt 1 les voor op mij en kan zo mooi lezen wat ik moet doen in de les. Ik heb gisteren les 8 gelopen en ging goed. De laatste 3 min vond ik zwaar, maar de laatste 4 min gingen wel weer lekker! Heb niet snel gelopen, maar vond het behoorlijk benauwd. Nu al zin in les 9. Wanneer ga jij die lopen? 2x8 ben erg benieuwd!

Dorisdoos, fijn dat les 10 lekker ging! En leuk dat je alweer uitkijkt naar les 11! Ik gebruik Runkeeper.

Rozehanddoek, goed dat je les 26 hebt uitgelopen ondanks dat je het wel erg zwaar had en warm. Dus vandaag de laatste les, super!! Veel renplezier met de laatste les. Weet je al wat je hier na gaat doen?

Voor diegene die vandaag weer mogen/gaan lopen, veel plezier en succes!
Gister weer les 18, 5-7-7-5. Ik vind het verdraaid lastig met dit weer hoor.

O en ik gebruik de nike running app. Alleen de tijden per km zeggen me nog niet zoveel, aangezien het wandelen erbij zit.
Vanmorgen heb ik les 11 in het bos gelopen met de honden.

Het was vandaag een betere temperatuur dan gisteren.

Toen was ik ook in het bos, maar heb toen alleen maar gewandeld.

Nu stond er ook een lekker windje.

Les 11 was een herhaling van les 8, 2 minuten hardlopen met 1 minuut wandelen.

De honden hebben vanmorgen extra meters gemaakt, want die gingen met z'n tweeën achter een haas aan.

Dinsdag ga ik les 12 doen, wat een herhaling is van les 9. Dan wordt het in ieder geval 2x4 en 1x5 minuten hardlopen.
Gisteren les 9 gelopen. Ging niet slecht, moest 2x8 lopen. De eerste ging oke en van de tweede waren de laatste 2 min. het zwaarst. De komende twee lessen zijn rustig en dan les12 18 min...iedereen weer succes
Lexie, je kunt ook beter langzamer lopen en de les uitlopen, dan sprinten en halverwege moeten stoppen.

lilyofthevalley, zwaar he? Wij hebben het hier nog niet eens zo warm, maar ik begrijp je volkomen, ik zweet me ook een ongeluk en die zon brandt zo!!

dorisdoos, die les met die 2 minuten lopen en 1 minuut wandelen, die is echt irritant! Succes met de volgende les! Loop je dan voor het eerst 5 minuten?

Carriebar, nog niet teveel aan die lange les denken. En je bent er vast aan toe als het zover is!

Ik heb les 27 uitgelopen vanochtend. 10-20, met 1 minuut ertussen. Ik ben al voor 9 uur gegaan, maar het was nog steeds enorm warm. Ik kreeg weer kramp in mijn zij, maar ik heb ermee doorgelopen en na een tijdje werd het ook weer minder. Ik ga morgenavond, denk ik, een half uur hardlopen (als het lukt...) en dan ga ik verder met Keep Running! Enorm trots dat ik het afgemaakt heb, want dat had ik aan het begin van Start to Run echt niet verwacht.
rozehanddoek, dit was de tweede keer 2 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen, maar ik vond die wel leuk om te doen.

Het wordt de 2e keer straks 5 minuten lopen, dus dat moet wel weer lukken.

De les erna wordt het 3x5 minuten.

Jij gaat ook lekker! Als je inderdaad later gaat lopen is het al warm.

Ik liep zelf al om half 8 buiten.

Was nog wel wat fris hier, door de wind, maar dat loop je wel snel warm.
Ben ik ook weer! Ik ben een week op vakantie geweest, niet gelopen..

Ik ga morgen weer beginnen. Ik heb de vorige keer les 2 gedaan en die doe ik morgen nog een keer..

Ik heb de app hardlooptijden voor erbij
Carpe Diem
Kom ernstig in de verleiding om zo'n hartslaghorloge te kopen.. Misschien ook handig voor op de fitness.. Naar misschien eerst kijken of het hardlopen blijft lukken ook vanwege wat knieproblemen in het verleden (banden)
Carrie, ik zat ook al te kijken... Ze zijn wel duur! Ik wil graag iets wat mijn snelheid laat zien, omdat ik nogal de neiging heb om in het begin te hard te lopen. Maar die zijn al helemaal duur!
Hallo! Ik heb vandaag les 5 gedaan en vond de laatste 2 minuten hardlopen zwaar! Maar heb hem wel afgemaakt! Ik wil graag eens een goede conditie opbouwen, heb ook meteen goede hardloopschoenen gekocht. Deze dinsdag ben ik van plan om les 6 te gaan doen en daarna komen de iets moeilijkere lessen alweer, met 4 minuten hardlopen achter elkaar! Ben benieuwd
quote:rozehanddoek schreef op zondag 28 juli 2013 22:07 Carrie, ik zat ook al te kijken... Ze zijn wel duur! Ik wil graag iets wat mijn snelheid laat zien, omdat ik nogal de neiging heb om in het begin te hard te lopen. Maar die zijn al helemaal duur!Ze zijn inderdaad wel prijzig.. Maar lijkt me wel leuk om snelheid en afstand en dergelijke terug te zien. En ook gewoon de tijd gedurende het lopen zelf. Op iphone om je arm zie je dat toch lastiger.
@Carrie en rozehanddoek, Ik heb gekeken naar een bluetooth hartslagband van polar.

Dan krijg je je hartslag gelijk in je app op je telefoon.

Maar die zijn ook nogal aan de prijs

Ik heb nog wel een horloge met hartslagband, dus daar ga ik het eerst mee doen. Maar ik moet alleen zoeken waar die is gebleven.

We hebben namelijk onlangs de huiskamer verbouwd en alle spullen zijn in dozen terecht gekomen...

Dus het zit ergens in een doos

@marije, goed dat je het hebt volgehouden. Met welk programma loop jij? Ik loop met Evy (2006).

@siesjj, succes met les 2! Welk programma volg jij?
**Even inbreken**

@Rozehanddoek, je (jullie) bent (zijn) goed bezig! Snelheid komt helemaal goed, dat ga je later aanvoelen. Ik heb nog een bericht gepost voor je bij je topic.

En zoef ik ben weer weg.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Goed bezig allemaal!

Ik ga vanavond ook weer. Deze week nog werken en dan ga ik lekker op vakantie. Ik ben bang dat hardlopen er dan niet in zit.. Waar ik heen ga schijnt het 37 graden te worden.. uhhh :P

Hopelijk levert het niet teveel schade op en kan ik gewoon verder gaan met waar ik gebleven was.
@dorisdoos: ik loop met het programma van 2011! Ik zag dat het programma van 2006 elke les anders heeft, ipv elke 3 lessen hetzelfde en dan een nieuwe week zoals bij 2011. Is dat te doen?

Kan nu al niet wachten totdat ik 10 minuten achter elkaar kan hardlopen, dat is me nog nooit gelukt!
Mona, ik heb mijn loopschoenen wel meegenomen op vakantie,waar het ook loeiheet was. 'S ochtends was het best te doen. Waar ga je heen?

Marije, ik heb die van 2006 gebruikt en dat ging goed. Ik had meer het idee dat 3x dezelfde les lopen saai zou zijn

Ego: ik heb net een half uur achter elkaar gelopen! Evy zei al dat ik het zou kunnen, maar ik geloofde haar niet. Had ze toch gelijk overmorgen 35 minuten.. Spannend!!
@marije zelf vond ik de afwisseling van 2006 les uitdagender dan de 2011 versie, vandaar dat ik voor 2006 heb gekozen.

Ik vind het erg goed te doen en het is elke les weer een uitdaging.

Maar... uiteindelijk lopen we (als het goed is) allebei een half uur na 30 lessen

@rozehanddoek, hartstikke goed gedaan! We zijn fier op je ;)

Weet je ook hoeveel km je hebt gelopen?

@mona, alvast een fijne vakantie!
Zo les 10 zit erop. Op zich weer wat makkelijker.. 6x2 . Maar nu wel iets last v mijn knie. Denk door het stoppen en weer starten. Nu in het ijs en overmorgen weer een wat makkelijker les. 4x1en 4x2. Hopen dat het dan over is.
Dorisdoos, ja, het was 4,3 km. Korter dan ik had gehoopt, maar ik heb het begin heel rustig gedaan, juist omdat het zo lang was. Maar goed, woensdag zit ik gewoon op die 5km!

Carriebar, goed gedaan! Wel goed op je knie passen. Echt niet gaan lopen als het overmorgen niet over is, anders ben je straks geblesseerd
Vanmorgen vroeg les 12 gelopen.

Een herhaling van les 9 en hij was goed te doen.

1x1 1x2 2x4 en 1x5 minuten hardgelopen.

Donderdag krijg in 3x5 :-)
@rozehanddoek, scheelt maar 700 meter.

Kan me voorstellen dat je niet te snel wil beginnen.

Ben ook heel benieuwd hoe ik die 30 minuten er over een paar weken ga overleven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven