Werk & Studie alle pijlers

Iemand tips?

06-08-2013 18:27 70 berichten
Hallo,

Ivm privacy hou ik het een beetje vaag. Leuke vacature gezien met opleiding, ook al naar een info avond geweest.

Er zit een lang sollicitatietraject aan vast met uiteindelijk een meeloopdag. Vandaag een mail gestuurd met de vraag of ik een vrijblijvende meeloopdag zou kunnen doen.

Maar nu zijn de mensen die erover gaan met vakantie. Ze zijn vier dagen voor het sluiten van de vacature terug...

Lijk ik nu dom? (Vakantie kreeg ik te horen dmv een auto-reply) Wat moet ik nu doen? Toch schrijven? Lijkt misschien ook raar omdat ik een meeloopdag heb gevraagd...

Twijfels twijfels... haha.
Waarom wil jij een meeloopdag op een ander punt in het sollicitatie proces? Dat zou ik wat vreemd vinden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden ze tijd in jou investeren als je andersom niet doet wat zijn vragen?
27 mensen vinden dit leuk.
Niet op een ander punt. Maar om met zekerheid te kunnen zeggen of ik wil solliciteren. Vind het zonde als ik een heel traject doorloop en bij de meeloopdag er niet mee door wil gaan. Snap je? Scheelt voor beide partijen tijd en moeite.
Als ik besluit om te solliciteren dan doe ik de officiële meeloopdag uiteraard ook. Die hoort dan bij de selectie.
Je wilt dus een meeloopdag exta op een ander punt in het proces?
Nee. Gewoon een keer meelopen en aan de hand daarvan kan ik dan voor mezelf een keuze maken of ik wil solliciteren. Staat dus voor de werkplek los van elkaar.
Denk je niet dat er in deze tijd wel 828929 andere mensen zijn die wél sowieso willen solliciteren?
Ster, heeft dat iets met mijn vraag te maken?
Vreemd. Erg vreemd. Waarom zou de werkplek dit een goed idee vinden? Ze hebben niet voor niets die procedure hè.
Alles heeft dat met jouw vraag te maken.

Alsof het hen dan zal boeien of jij solliciteert. Gewilligen zat.
Misschien vinden zij het juist een pluspunt? Serieus overwegen? Dat ik er goed over nadenk?
Nogmaals, waarom zouden zij dat vinden?
Goed, nogmaals mijn vraag. Zal ik nu wel gewoon solliciteren of wachten op een reactie?
Als jij een dag meeloopt, kost dat hun toch weer heel veel tijd en energie, terwijl feitelijk het meelopen al een keertje wordt gedaan in de gehele sollicitatieprocedure.

Aan de andere kant kan ik jou ook begrijpen: je wilt hun tijd - en die van jezelf - niet verprutsen als het je niets lijkt.

Ik zou niet om een meeloop-dag vragen, maar om een telefonisch gesprek waarin je meer vragen kan stellen alvorens je besluit om wel of niet mee te gaan in de procedure.

Verder zou je eens kunnen kijken op Internet wat er over het bedrijf geschreven wordt, niet de website, maar eventuele reacties van mensen over dit bedrijf.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Bellen kan niet, grappig he. Ze doen alles via mail. De vragen die ik heb, die kunnen zij niet echt beantwoorden. Daarvoor wil ik medewerkers op de werkvloer spreken. De mensen waar ik aan gemaild heb zijn van een wervingsbureau.
quote:PlofKipje84 schreef op 06 augustus 2013 @ 18:47:

Misschien vinden zij het juist een pluspunt? Serieus overwegen? Dat ik er goed over nadenk?Tegenover enthousiaste kandidaten?
Denk niet dat ze instemmen met een extra meeloopdag

Er solliciteren waarschijnlijk heel veel mensen waarvan zij een aantal selecteren die de officieele meeloopdag doen.

Het is dus jammer dat je heb gemaild met die vraag in hun vakantie
quote:PlofKipje84 schreef op 06 augustus 2013 @ 18:50:

Goed, nogmaals mijn vraag. Zal ik nu wel gewoon solliciteren of wachten op een reactie?

Solliciteren.

Ik zou als bedrijf echt niet investeren in een extra meeloopdag.
Eerlijk gezegd vind ik je enorm miepen nu. Of je solliciteert of je solliciteert niet. Meer smaken heb je niet.
quote:PlofKipje84 schreef op 06 augustus 2013 @ 18:47:

Misschien vinden zij het juist een pluspunt? Serieus overwegen? Dat ik er goed over nadenk?

Enig idee hoeveel tijd en energie een meeloper kost?

Als ze dat bij iedereen gaan doen waarvan ze zelf nog niet eens zeker zijn of ze in het profiel passen....

Want dat is het hè, zij bepalen in eerdere gesprekken of je een geschikte kandidaat lijkt en gaan dan op zo'n meeloop dag kijken of het aansluit

Maar een gesprek is minder energie vretend dan een meeloop dag

Eerlijk?

Als ik in mijn organisatie zo'n verzoek zou krijgen terwijl de manier om mee te lopen heel duidelijk al staan omschreven, dan kwam je direct in het bakje "ongeschikt"
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:PlofKipje84 schreef op 06 augustus 2013 @ 18:53:

Bellen kan niet, grappig he. Ze doen alles via mail. De vragen die ik heb, die kunnen zij niet echt beantwoorden. Daarvoor wil ik medewerkers op de werkvloer spreken. De mensen waar ik aan gemaild heb zijn van een wervingsbureau.Ik vind dat je erg veel noten op je zang hebt. Er zijn genoeg mensen die zonder eisenpakket graag willen werken.
Summerdance, meelopen is individueel. Daarbii weet ik hoeveel tijd een meeloper kost, heb in mijn huidige functie regelmatig meelopers. Vind het altijd heel erg meevallen.

Daarbij heb ik in mijn mail aangegeven dat ik graag mee zou willen lopen om al vantevoren voor mijzelf te kunnen bepalen of het iets voor mij is.
Bij mij ook summerdance. De procedure is er niet voor niks.
Feeks, welk eisenpakket??? Een vraag of ik een keer mee mag lopen??? Dat noem jij een eisenpakket??? Joh....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven