Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
Nee indd niet gezien!!

Nee dip is er nog steeds...

Je hebt indd echt gelijk dat he teen verslaving is.

En ik kan hem dus elke ochtend tegenkomen , en het ergste is dat ik stiekem hoop dat ik m tegen kom!

Omfietsen is de laatste optie.. Maar ik vind het zo'n vertrouwde route!!

What should I do?

Ik geef zelf t antwoord al. Maja.

Ik wil er nog neit aan geloven dat t over is geloof ik :(

Werkse!

Ik ben ook al aan t ' werk' (haha)
Freebie, ik zeg maar 1 ding:

OMFIETSEN OMFIETSEN OMFIETSEN OMFIETSEN!

Hihi, maar dat had je zelf ook eigenlijk al bedacht

Nou is verhuizen ook nog een optie maar das misschien wat drastisch!

Nou zit ik het hele weekend te zeuren dat ik wil werken en niu ben ik aan het werk en nou wil ik weer vrij zijn.

Zo nu en dan wordt ik me daar toch een partij MOE van mezelf

Enne....je hebt er wel al aan toegegeven hoor dat het over is, je bent een topper hoe je het allemaal doet, maar soms...ja soms wint het verdriet en het ellende gevoel gewoon nog even.

Geeft niets gaat wel weer over!

Werk ze ladie!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi meiden,

Gaat het een beetje Freebie? Ben het met Summer eens hoor, OMFIETSEN!! Een andere route wordt vanzelf ook vertrouwd, je moet hem nu echt niet tegen komen!

@Summer: Jij maakt mij sterk! Wat je zegt komt rechtstreeks bij me binnen. Dankjewel.. Ik heb een mail klaarstaan waarin ik vertel dat ik vrijdag niet kom, ik baal er alleen van dat ik zo vreselijk de neiging heb om alles aan hem uit te leggen. Waarom wil ik toch zo graag dat hij mij begrijpt? Wat maakt het nog uit wat hij ervan vindt? Ik verstuur hem ook nog niet, want het moet ook kort en bondig kunnen.

Maar goed, ik heb gelukkig een hooidrukke dag in het verschiet, dat helpt. Een goed weekend om op terug te kijken.

Werkse (bijna) allemaal.

kus, Sanne
Whaaaa Ik weet het ook wel :(

Ik wil het alleen niet!!

Maar ik MOET omfietsen ja...

Ik kan wel vloeken.

AAAAAAAAAHHHH

Ik vind het ZO KLOTE!!

PFuh.

*oke, freebie, relax*

Zucht zucht zucht, ja het wordt vast een vertrouwde route...

Wie heeft er nog een leuke mop...?
Hoe is het met jou, Sanne?

Ik voel me echt

Elke cel in mn lijf duwt me die kant op van hem, maar ik moet echt weerstand bieden..

Hij is gewoon een soort magneet (afkickverschijnselen ALERT)

Ik doe het ook niet, maak jullie maar niet druk.

Maar ik voel me wel zo .. als in een dwangbuis. (heb er nog nooit ingezeten) maar zo voelt t!!!!!!
@ Sanne, KUSSSSS...gewoon omdat je zelf ook hartstikke sterk bent hoor!

Weet je waarom we het toch maar steeds willen uitleggen?

Omdat we stiekum gewoon de hoop hebben dat we EINDELIJK tot ze doordringen.

En we willen gewoon graag begrepen worden, maar meis, begrip vind je hier en niet meer bij hem!!!!

Gewoon een zakelijk mailtje:vrijdag gaat niet door, geen contact meer groet,Sanne

Dat zou em moeten doen!

je bent een topper meis,niet vergeten!

@ Freebie, adem in...............adem uit (dit even een paar x herhalen please)

Agos, je hebt zo'n dag he?

als je wilt mailen, kwak het hier dan maar neer meis, ben je het in elk geval kwijt!

Enne een mop....

Ken je die van dat blondje wat zo graag wilde werken vandaag...

NU DUS NIET MEER!!!!!!
haha die mop is wel leuk :D

ahhhhhh

Ik ben toch zo benieuwd wat je voor werk doet! (nee hoeft t niet te zeggen hier maar wilde t even kwijt)

Ben je blond? Ik ook!

lees dit ns:

Ook in de hormoonhuishouding verandert van alles. Bij verliefdheid worden twee stoffen aangemaakt die de behoefte aanjagen om te knuffelen en je te hechten aan een ander: vasopressine en oxytoxine. Ook het endorfinegehalte in het lichaam stijgt. Dit is een lichaamseigen hormoon dat te vergelijken is met morfine: het bestrijdt pijn en ontspant. Al met al zorgen deze hormonen voor een heerlijk ontspannen en rustig gevoel.

Al deze biochemische veranderingen in het lichaam geven een enorme kick, die volgens sommige wetenschappers te vergelijken is met de kick van harddrugs. Hoe intenser de verliefdheid, hoe groter de ‘verslaving’ aan het heerlijke gevoel. En hoe harder de klap aankomt als de ander het uitmaakt.

Afkicken

Wat er dan gebeurt, is te vergelijken met het plotseling en zonder hulpmiddelen moeten afkicken van een ernstige verslaving. Want zo mag liefdesverdriet wel worden beschouwd, volgens de onderzoekers die verstand hebben van de fysieke onthoudingsverschijnselen van een verloren liefde.

Niet het hart breekt, maar de hersenen slagen er maar moeilijk in om terug te schakelen naar een evenwichtige biochemische toestand. Dezelfde stoffen die al die plezierige lichamelijke en geestelijke reacties en gevoelens veroorzaakten, kunnen met evenveel overmacht het omgekeerde bewerkstelligen: heftige gevoelens van woede, wraakzucht, verdriet, neerslachtigheid, vermoeidheid, onveiligheid, angst, afkeer.

Vooral in het begin zijn die gevoelens ook nog vermengd met de oude emoties van de liefde: verlangen, behoefte aan fysiek contact, aan gehechtheid. En juist dat maakt liefdesverdriet zo verwarrend en moeilijk voor het verstand om greep op te krijgen.

Daar zit je dan met je goeie gedrag......
Lekker dan hoor Freebie,

en ik maar denken dat ik zo uniek was met mijn K** gevoel

Is het gewoon een afkickverschijnsel

DAMN, wel errug blij dat ik niet net besloten heb te stoppen met roken

Enne, wat ik voor werk doe

Heeft te maken met altijd lente zijn in mijn ogen

(behalve dan weer als ik dood lig te gaan van liefdesverdriet)

Nu ff niet in witte jas maar aan de balie, errug plezierig kan ik je zeggen, zeeeen van tijd om te forummen
Wat leuk, mijn zus doet dat ook

Ik las net iets over 'addictive love' , (schijnt echt een syndroom ofzo te zijn)

ofwel:

Addictive Relationships

Relationship Don't Work....

when you don't know whether to continue a relationship.

when you know you should let go and don't.

when you ask yourself, "What's making me stay."

when you feel your hopes might be unrealistic.

when you believe you can't live without that person.

when you think you will never find somebody else again.

when you feel this he/she will be the only "real" friend you will ever have.

Voel me helaas zeer aangesproken, op alle fronten!!!

Wist altijd al dat ik niet voor niets op zo'n man (getrouwd) viel (had eerder wat problemen met acceptatie door anderen) ....

Het was inderdaad een verslavende liefde...

.....PFUH

Ik werk eigenlijk niet, want ik zit hier in kader van stage.

Vind je je werk leuk?
Ik heb altijd gedacht dat juist het mooiste wat er is aan de liefde dat je het idee hebt dat je niet zonder diegene kan leven?

Oke misschien ongezond dat ik hem op nummer 1 had staan en mezelf op nummer 2....

Vond dat altijd juist erg lief..

Maar blijkbaar is dat een gebrek aan zeflwaarde?

En dus niet de bedoeling..

Terwijl ik het juist wel een mooie gedachte vind...

Voelt wel egoistisch, als je jezelf op nummer 1 hebt staan.

?
ff hoor Friebee, had jij wat met een getrouwde man dan?

Enne over jezelf op nummer 1 zetten, ik geloof daar ook wel weer in

Toen ik vorig jaar voor de tweede keer aan ex begon heb ik dat ook een paar maanden volgehouden

Mijn grenzen beter bewaken, dat maakte me sterker

Maar op 1 of andere manier ben ik toch weer gaan buigen en gaan inleveren

Dus de volgende keer ga ik nog beter mijn best daarop doen

Wat niet wil zeggen dat ik in een egoistisch wicht wil veranderen hoor.

maar denk dat duidelijk zijn naar een ander het uiteindelijk voor jezelf alleen maar makkelijker maakt.

En ja vind mijn werk leuk, doe het al 15 jaar
Kennen jullie het boek "Als hij maar gelukkig is" van Robin Norwood? De engelse titel is Women who love too much en die dekt wat mij betreft meer de lading.

Het boek gaat over relaties waarin de vrouwen altijd meer liefde geven dan de mannen en ervan overtuigd zijn dat zij degene zijn die de man uiteindelijk gaan veranderen. Hij (de man) heeft een slechte, liefdeloze jeugd gehad en kan er allemaal niets aan doen, maar wij gaan het patroon waar hij al jaren in zit doorbreken, want wij hebben geduld en wij begrijpen hem.

Voor de lol eens stukjes uit lezen, ik had het mee gisteren naar het strand en het is een eye opener hoor! Voor mij tenminste was het heel herkenbaar, al komt ex niet uit een liefdeloos gezin, zijn gedrag naar mij toe en vooral mijn gedrag naar hem werd er heel duidelijk in beschreven. Ik ben gewoon grenzeloos als ik verliefd ben en ik wilde hem "redden" ofzo..

Zoals jij zegt Summer, ik wil begrepen worden, ik wil tot hem doordringen, maar werken zal het nooit.

Zucht, het gaat wel goed hoor met me. Zolang ik maar lekker in mijn hoofd blijf zitten gaat het wel. Mijn hart gaat uiteindelijk vanzelf wel mee.

Kus Sanne
Ja summer dat had ik -sorry sorry sorry-

Ik was ervan overtuigd dat hij mij evenveel nodig had als ik hem..

Verkeerd gedacht!!!!!!!!!!!!

Het feit is dat als ik er geen STOP had gezegd, het nog jaren zo door zou zijn gegaan als t aan hem lag. Denk ik....

En daar baal ik ook van..Ik geloofde iets wat niet eens bleek te kloppen....

Stupid!

Sanne, heb je zelf niet iets van dat soort emotionele schade meegemaakt dan??

Ik wel *oh dear* en daar ligt denk bij mij toch wel de basis van dit hele gebeuren...
Goed zo Sanne THATS THE SPIRIT!

Ik ken het boek wel maar weet je wat het is...

Ik kan best wel alle schuld bij ex leggen maar ik heb zelf net zo veel schuld

Ook ik voelde dat het niet lekker liep maar ik deed gewoon mijn oogkleppen op en zag alleen wat ik wilde zien.

Wij waren, zijn en blijven gewoon een hele slechte match samen

Dat wat ik wil kan hij niet geven en dat wat hij wil kan ik niet geven.

Tuurlijk HIJ heeft deze keer de knoop doorgehakt, de vorige keer deed ik het

En het bijzondere aan het verhaal, of nou ja bijzonder...het klapte beide keren op exact hetzelfde...

Het niet 100% ergens voor kunnen gaan bij hem

Of hij dan niet genoeg van me houdt, bindingsangst heeft of wat dan ook

Ik wist het en had zelf ook eerder aan de bel kunnen trekken.

Das een beetje waar ik me mee bezig hou, de schuld schuiven op een ander lijkt makkelijk maar je hebt er zelf ook altijd "schuld"aan.

Daarom ook nog soms mijn grote verdriet.

Voorlopig redden we ff niemand meer, alleen onszelf....afgesproken?

Liefs
Meiden, ff een positieve noot

Hebben jullie in de gaten dat we dingen aan het opruimen zijn?

we erkennen, lezen en praten....een forum helpt!!!!!!
Hoe kan dat nou, dat je elkaar niet kan geven wat je wil?

Dat de match niet goed is...

Maar je mist hem toch?

Helpt praten niet?

Is hij de liefde van je leven?

Wat wil jij dan precies? En wat wil hij?

Hij is degene met bindingsangst? Dat is niet jouw schuld.

Je vraagt echt niet teveel hoor, als je 100% van hem vraagt!

Jij gaf dat ook denk ik???

en ja t helpt echt wel! het schrijven, en helemaal dta jullie zo snel terugsturen: super!!!!
Ik wil huisje boompje beestje

Hij wil vooral vrij zijn zonder mij teverliezen

Praten hebben we tot in den treure gedaan, sommige dingen ZIJN gewoon, daar valt weinig aan te praten.

ja ik mis hem vreselijk ,maar missen slijt, de rest van mijn leven bij iemand blijven die zich niet 100% kan geven slijt nooit

Hij is degene met een bindingsprobleem, of het angst is of simpelweg een niet genoeg houden van weet ik niet, in beide gevallen is de uitkomst hetzelfde, DIT wil ik niet.

Dus heel snel voor mezelf een rijtje waarom het niet ging werken

Helpen bij jullie die rijtjes niet ladies?

Zoennnnnn
mwaah Nee helpen niet!

Eigenlijk helpt schrijven op dit forum t best. En jouw (jullie!!) berichten.

En verder eigenlijk helemaal niks dat helpt.

Alleen films kijken...

En ik woon ook nog eens niet op mezelf, wat ook weer zn mindere kanten heeft..

ook positieve dingen hoor...niet AL-TIJD alleen hoeven zijn...

Maar kan nou nooit ns ff lekker helemaal NIKS doen! Dan krijg ik gezeur... Of iemand gaat zich afvragen waarom ik me opsluit in mn kamer als ik geen zin heb om erover te praten...

Heb wel lieve vriendinnen.. Maar toch moet t gevoel gewoon slijten. Punt.

Het is als een schaduw aanwezig bij alles wat ik doe...

* help een omschrijvingsaanval komt eraan *

Een grote paraplu (nee niet tegen de regen) eentje die zonneschijn tegenhoudt! Een overkoepelend orgaan. Een grijze mist. Een plus kant van een magneet (en ik ben ook een plus) (ja PLUS niet min Freebie !!!)

Een donkere spanning...

De zwarte aura-kleur..... Een dwangbuis (al eerder vermeldt), twee zware vleugels die om me heen hangen,

Een waas van zwartgalligheid

Gewoon....Een leegte van binnen en een donkere zware mist van buiten die op me drukt

*oke...*

Verder ben ik positief maar dat gevoel (hierboven) gaat maar niet WEG!

Heeft 1 van jullie wel eens je aura laten lezen? Ben benieuwd hoe die van mij eruit ziet op dit moment...

haha

Denk hij zich neit 100% te kunnen geven Summer? Houdt ie genoeg van je ? Heeft ie dat nooit gezegd dat ie echt heel veel van je houdt? Genoeg van je houdt?
Oh, maar Summer, ik bedoelde ook niet dat hij de schuldige is hoor. Eigenlijk is er niet eens sprake van schuld. Wat het boek beschrijft is dat er een soort vrouwen is (voor mij heel herkenbaar) die in een relatie geen duidelijke grenzen stelt. Die keer op keer de grenzen die ze wel heeft bijstelt en dat het hoog tijd wordt om de patronen te herkennen en te werken aan je eigen zelfbeeld en vertrouwen, zodat dit soort mannen niet meer zo'n grip op je heeft.

Als ik kijk naar mijn ex, in het begin vond hij het helemaal geweldig dat hij van mij een weerwoord kreeg en ik heel erg mezelf bleef. Op een bepaald moment was dat over en werd er van mij verwacht dat ik in de houding sprong als het hem uitkwam. Ik ben de fout ingegaan toen ik dat deed en daarna is het van kwaad tot erger gegaan. Dat is niemands schuld, het is een gewoon een wisselwerking geweest tussen ons. Ik wilde graag pleasen en heb hem daarmee de kans gegeven mij steeds een beetje kleiner te maken. Een soort giftige chemie denk ik. Als ik sterker was geweest had ik na een half jaar al afscheid van hem genomen, en was hij degene geweest die zich had kunnen aanpassen of niet. Ik heb het zelf zo vreselijk uit de hand laten lopen..

Ik mis hem trouwens vreselijk op dit moment, of nee, ik mis aandacht van die ene speciale die er alleen voor mij is.

kus, Sanne
Hoii ik kom toch even weer langs wippen, tijdje geleden alweer maar voel me dan ook stukken beter nu.

Had sinds vorige week weer een beetje het gevoel van gewend raken aan mijn leven als vrijgezel en begon het te accpeteren dat het uit was en niet meer goed zou komen. Ging weer leuke dingen doen en dacht niet de hele dag meer aan hem.

En dan ineens kom ik hem weer tegen afgelopen weekend. Had hem al van me afgezet dus had ook helemaal geen verdere bedoelingen. Tot bleek dat hij me terug wil, hij kan me niet vergeten etc. en wil alles op alles zetten om samen gelukkig te worden. Nu twijfel ik, heb ik potverdorie zo mijn best gedaan hem te vergeten, mijn eigen leven weer op te pakken etc. en nu wil hij me terug. Ik weet nog precies hoe ik me voelde toen het uit was en dat ik hem echt niet kwijt wou, maar nu.. ik heb het gevoel dat ik inmiddels een stap verder ben en dat wanneer ik het weer zou gaan proberen een stap achteruit ga. Weer opnieuw en misschien zelfs weer opnieuw dat liefdes verdriet. Verder speelt onzekerheid natuurlijk de hoofdrol, hij heeft het niet voor niets uit gemaakt natuurlijk.

Iemand tips?
Kom op Freebie, geef jezelf een schop onder je kont en ga iets leuks doen in het zonnetje! Echt, jezelf er met dwang even overheen zetten helpt hoor meis.

Wat heeft het voor zin om je af te vragen wie aan wie heeft verteld hoeveel je van elkaar houdt. Het gaat om de daden, niet om de woorden. Je zou eens moeten weten wat mij allemaal is beloofd in de afgelopen jaren. Bullshit en gebakken lucht bleek het te zijn. Niets meer en niets minder. Bel een vriendin, drink een borrel en probeer te bedenken dat alles, echt alles uiteindelijk over gaat. Ook het gevoel waar we nu mee worstelen gaat uiteindelijk over en dan komen we er hartstikke veel sterker uit dan we er in zijn gegaan. We hebben dingen geleerd over ons zelf en we gaan op een heel andere manier een 'nieuwe' relatie in. Echt waar hoor lieve Freebie, er op bepaalde momenten van jezelf niet aan mogen denken helpt!

Kus
Nou....

Denk aan jezelf. Wat wil je?

Duidelijk dat je datgene , verdriet, niet meer wil.

Punt.

En ja, je gevoel is erg duidelijk!

Dat was het namelijk ook toen het uit was. Toen luisterde je ook naar je gevoel?

Waarom nu niet?

Als je hoofd nu al nee zegt en je gevoel ook nog twijfelt...

Zou me echt afvragen of je dat moet doen, weer opnieuw proberen.

Want het wordt dan ook niet zoals het was, aangezien jij een stuk sterker bent dan eerst en je grenzen nu WEL kan stellen?
Thnx Sanne!!!!!

Je hebt gelijk

......
Dat weet ik schat, en als het over een ander gaat maakt dat het ook nog eens veel gemakkelijker dan wanneer het over mezelf gaat. Dan ben ik namelijk een enorm

Hij belde net, precies op het moment dat mijn telefoon even aan mocht. Alsof hij het ruikt.. Zijn nummer afgeschermd natuurlijk, dus ik ging er vol in! Ga zo even lekker janken

Nou meiden, ik ga zo naar huis. Krijg bezoek waar ik helemaaaaaaaaaaaal geen zin in heb. Tot later, fijne avond allemaal,

kus, Sanne
ja hoor Freebie dat zei hij dagelijks, dat ik de mooiste liefste enigste enz enz

Ik twijfel ook geen seconde aan zijn liefde voor mij maar of het genoeg was....nee ik denk het niet

We hebben geprobeerd en we hebben gefaald.

Wil er verder ook niet meer al te veel mee bezig zijn

het enige wat ik wil is het stukje voor stukje afsluiten en dat gaat niet als ik me 1000x per dag blijf afvragen waarom en watr als.....

@Sanne, dat heb ik nou ook de hele tijd, even niemand om naar te smssen dat de dag zo langzaam gaat, niet gezellig samen koken...gewoon een allenig gevoel (gaat wel weer oevr hoor kop op)

En mooi gesproken woorden naar Freebee

Niet meer nadeken over waarom niet!!!

@Kloontje, ik weet niet of je deze tip wel wilt horen

Ik zou het niet doen, een ex is niet voo niets een ex, ik heb het ook geprobeerd een jaar gelden, en zie hier....ben ik ook weer

het klapte weer op hetzelfde

Denk heel goed na wat je doet en weet hoe rot je je gevoeld heb een aantal maanden geleden, sterkte meissie ik weet hoe dubbel je je voelt.

Knuffels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven