Geld & Recht alle pijlers

geadopteerd

18-08-2013 11:43 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben geadopteerd en voel me hier niet meer thuis bij m’n adoptie ouders. Ik merk veel verschillen in hoe hun zijn en in hoe ik ben en dat word steeds erger maar als je er met hun over praat tja, dan valt er eigenlijk niet over te praten. Als ik zeg ik voel me hier niet thuis is hun reactie ‘dat hoeft toch helemaal niet’. Kort om ze begrijpen het gewoon niet. Ik heb dit gevoel al een paar jaar en sinds vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een woning na een jaar zoeken had ik er 1 gevonden, maar daar was een garant steller voor nodig. Toen ik dat met hun besproken had was hun reactie nee dat doen we niet en je zorgt eerst maar is dat je goed spaart (terwel ze helemaal niet weten hoe ik er financieel voor sta) Daarna heb ik het nog een keer gevraagd aan mij adoptie vader zijn reactie was we hebben je al veel gegeven we krijgen nu een schop na terwel ik hun nog nooit om 1 cent heb gevraagd . Hij heeft een eigen zaak en daar steekt die al zijn geld in prima maar als zijn zoon 1 x om garant stelling vraagt is het te veel voor hem. Daarbij zeiden ze ook van je gaat uit het huis door je vriendin soort van het is haar schuld, terwel ik het gewoon uit me eigen wil. Toen een paar dagen later wilde mijn vriendin praten met m’n adoptie ouders want het komt bij haar over als of ze een soort van afgestoten word door hun op een gegeven moment vroeg zij (mijn vriendin) aan mijn adoptie moeder van waarom is het allemaal zo mis gelopen en heb ik wat fout gedaan ? en ze gaven er geen gehoor aan mijn dus mijn vriendin vroeg weer waarom, waarop mijn adoptie vader zei. ZO HOEFT HET VAN MIJ NIET MEER. Ze verwachten veel van mij maar ik mag niks van hun verwachten.

Ze beloven van alles en het doet bij hun pijn om een cent uit te geven. En dan zeggen ze we willen alles voor je doe…

Wat moet ik hier mee..
TO, een reisje naar je bron zou je, denk ik, heel erg goed doen. Het lijkt me van belang dat jij weer netjes met je voetjes op de aarde wordt geplant.
.
anoniem_120599 wijzigde dit bericht op 18-08-2013 13:44
Reden: herkenbaarheid.
% gewijzigd
Komt wel goed, schatje!
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 13:24:

wat ook speelt. is ik werk veel voor hun.. en dan heb ik een keer een dag vrij.. bellen ze van JA JE MOET NU NAAR HUIS KOMEN WANT DIT EN DAT terwel ze wisten hij is vrij vandaag. het is een soort van onder dwang werken.. en elke keer komen... en ik ja ben niet iemand die zegt van NEE .. k heb altijd voor ze klaar gestaan. me vakantie laten schieten al een paar jaar omdat hij anders het werk kwijt zou raken...

[...]

Word hoog tijd dat je volwassen word!
Over de kwestie van het geld heb ik inhoudelijk niet veel te zeggen. Ik vind dat je niet van je ouders kan verwachten dat ze garant voor je zullen staan, of je nou geadopteerd bent of niet. Mijn ouders zouden dit ook niet doen voor mij en dat is prima, accepteer het en ga op zoek naar ene andere oplossing.
Komt wel goed, schatje!
Geadopteerd moeilijk of niet, het heeft niets met de kern van dit onderwerp (garantstelling) te maken.
@jongemama

Bij mijn werk van vroeger (loterij) won ooit een jongen die toen naar zijn biologische ouders ging van dat geld en hij noemde zijn adoptieouders dus adoptieouders (werd toen ook een spotje van gemaakt). Daar kwamen toen best veel telefoontjes over van adoptieouders die dat pijnlijk vonden.

Die jongen noemde zijn adoptieouders overigens gewoon pa en ma, maar zijn biologische ouders 'zijn ouders'. Volgens mij is daar geen goed en fout in verder. Die mensen kwamen ooit allemaal langs op kantoor (niet de biologische ouders die woonden in India ) en dat was een leuk gezin hoor en het was echt niet zo dat die jongen niet van hen hield (en vice versa). Het gaat toch om de band, niet om de woorden?
-
anoniem_183816 wijzigde dit bericht op 18-08-2013 13:55
Reden: niet
% gewijzigd
Nee dat klop yellow maar ik vind adoptieouders heel afstandelijk klinken. Als hij dit in het dagelijks leven ook zo zou zeggen dan zegt dat vind ik wel wat over de band die hij heeft met zijn ouders.
Komt wel goed, schatje!
Wordt zelfstandig, ga op jezelf wonen, neem de verantwoordelijkheid over je eigen leven en hou op om te verwachten dat een ander je financiele probleempjes op lost.

Op jouw leeftijd moet je je allang zelfstandig kunnen redden.

Het is dan ook niet vreemd als je je bij je ouders niet meer prettig voelt het is gewoon tijd om uit huis te gaan.

En hou op je adoptie als argument aan te voeren als je ouders iets niet doen zoals jij dat wilt.

Geen enkele ouder is perfect, biologische ouders niet en adoptieouders ook niet.

En zelfs al hebben ze fouten gemaakt dan is dat op jouw leeftijd niet iets wat je als argumenten aan kunt voeren, JIJ bent nu namelijk verantwoordelijk voor je leven, elke keuze die je maakt maak jij zelf en je zult met de gevoelgen daarvan (positief of negatief) moeten dealen.

Een ander kan van alles doen of laten, maar wat jij daar nu mee doet dat is jouw verantwoordelijkheid.
Ik vraag verdomme of je me NIET wil quoten. Zou je die quote alsjeblieft weg willen halen?
Komt wel goed, schatje!
En wie quote hem toch?

Volgens mij is je snappertje stuk to
tjeezussss TO, LEZEN jongen!!
Ik snap jongemama wel. Hij woont al z'n hele leven bij die mensen, die hebben hem in hun huis en hun hart opgenomen als hun kind. Waarom zou hij dan continue moeten benadrukken dat ze geen bloedband hebben, terwijl ze alles voor hem gedaan hebben dat je van ouders kunt verwachten? Het komt op mij over alsof hij hen op een lage manier probeert te raken omdat ze niet garant willen staan, door hen even in te wrijven dat hij niet hun biologische zoon is. Terwijl die mensen al 23 jaar voor hem zorgen en van hem houden als hun zoon.
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 12:51:

dat heb ik geprobeerd 4 maanden vooruit maar dat wou die niet doen die verhuurder zit zelf in de shit

[...]

Dus die verhuurder wilt via jou uit zijn eigen shit komen. Pas maar op dat je niet zijn plaatsvervanger wordt, hij uit de shit, jij er in.

Zoek een andere verhuurder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Liselore3punt0 schreef op 18 augustus 2013 @ 13:42:

En wie quote hem toch?

Volgens mij is je snappertje stuk toHelder licht
Maar ik weet het goed gemaakt:

Joh, wat een klote adoptie-ouders heb je die zich niet voor jou interesseren. Ze hebben je volwassen laten worden maar jouw broer kreeg alles wel en jij helemaal niets. En nu je zelf een (goed) inkomen hebt, wil je dat je adoptiepappa aan de verhuurder die jij zelf uitkiest (en niet stabiel is cq in de shit zit) garant gaat staan voor de betaling van jouw huur als jij deze zelf niet meer zou kunnen betalen. Wat een klootzak dat je vader dat niet wil. En je bent nog geadopteerd ook. Dan zou hij het zeker ongezien moeten doen. En iedereen krijgt een garantstelling van pappie dus jij bent nagenoeg de enige die dat niet krijgt van zijn vader.

En je krijgt niet genoeg aandacht van je ouders: je bent geadopteerd ja! Je moet aandacht en als je dat zelf misschien niet genoeg aangeeft, ga dan inderdaad je ouders te kakken zetten. Want als jij op je 23e nog bij ze inwoont, moeten ze wel heel slecht voor jou zijn.

Je hebt het erg slecht en het leven is zwaar voor je, wellicht te zwaar.

PS: ben ook geadopteerd en mijn ouders dankbaar, zoals ook niet geadopteerde kinderen hun ouders dankbaar (mogen) zijn -uitzonderingssituaties daargelaten -. Het feit dat adoptie/biologische ouders voor het kind hebben gekozen en het kind zelf niet gekozen heeft doet aan dankbaarheid niets af.
x
quote:prinsesmaxima schreef op 18 augustus 2013 @ 13:49:

Ben jij zo'n ettertje dat uit Colombia is gehaald? Sorry, maar daar ken ik er van dichtbij meer van... Ouders doen alles en die kids... Als het je niet bevalt, van jouw inkomen heb je zo een retourtje Colombia. Wij zitten niet op jou te wachten.Niet iedereen over één kam scheren hé. Nergens voor nodig.

Ben jij zo'n ettertje dat uit Colombia is gehaald? Sorry, maar daar ken ik er van dichtbij meer van... Ouders doen alles en die kids... Als het je niet bevalt, van jouw inkomen heb je zo een retourtje Colombia. Wij zitten niet op jou te wachten.
ik heb ook een uitkering dus :Pquote:prinsesmaxima schreef op 18 augustus 2013 @ 13:49:

Ben jij zo'n ettertje dat uit Colombia is gehaald? Sorry, maar daar ken ik er van dichtbij meer van... Ouders doen alles en die kids... Als het je niet bevalt, van jouw inkomen heb je zo een retourtje Colombia. Wij zitten niet op jou te wachten.
x_sur,

wil je je post van 13:40 alsjeblieft weghalen?
x-sur, ik heb je gestaft voor het quoten van die post. Het zou je sieren als je je bericht zelf zou aanpassen.

Ben jij niet goed snik?

En ben je van adel dat je over jezelf in de wij vorm praat?

Dit hele topic zwiebert twee kanten op, volgens mij heeft To issues met de adoptie en de problemen die daarbij komen kijken (en dan kunnen mensen hier wel roepen dat je dankbaar moet zijn blabla maar dat er twijfels zijn en dat het soms even anders voelt is niet iets waarvoor je je hoeft te schamen).

Dan heb je nog het garantgedoe waarbij je het idee hebt dat je ouders je broertje voortrekken.

Allebei dingen waar TO zelf met ouders over in gesprek moe gaan.

Ik vind die vader overigens ook erg apart dat wanneer TO (volwassen en wel) het huis uit wil het is dat hij dan nooit meer thuis hoeft te komen? Mijn moeder zei overigens wel dat weg weg was als in : niet at als je het toch niet leuk vindt dat je weer terug komt. Maar ik was verder wel altijd welkom thuis? (en ik weet zeker dat ik heus echt terug zou mogen maar ze bedoelde meer van het is geen hotel waar je maar in- en uitcheckt. )
quote:x_sur schreef op 18 augustus 2013 @ 12:51:

dat heb ik geprobeerd 4 maanden vooruit maar dat wou die niet doen die verhuurder zit zelf in de shit

[...]

Dat klinkt dan niet als een erg betrouwbare verhuurder. En jij vind het gek dat jouw ouders daarvoor niet garant willen staan? Seriously?

Ben jij zo'n ettertje dat uit Colombia is gehaald? Sorry, maar daar ken ik er van dichtbij meer van... Ouders doen alles en die kids... Als het je niet bevalt, van jouw inkomen heb je zo een retourtje Colombia. Wij zitten niet op jou te wachten.Bah wat een kutopmerking. En praat voor je zelf stom wicht.
Komt wel goed, schatje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven