Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
zondag 18 augustus 2013 om 20:12
Ging boven verwachting goed. Misschien dat ik de volgende keer een paar lesjes verder pak (13 of 14 denk ik), het ging naar mijn gevoel wat te 'gemakkelijk' en had het gevoel dat ik veel langer kon lopen.
Nee ik ga het zeker niet weer laten verslonzen, heb nu dure goede schoenen en super leuke loopkleding dus ik heb geen excuus meer
Moet wel zeggen 1,5 week geleden begon bij les 6. Maar m'n conditie blijkt beter te zijn dan ik dacht.
Nee ik ga het zeker niet weer laten verslonzen, heb nu dure goede schoenen en super leuke loopkleding dus ik heb geen excuus meer
Moet wel zeggen 1,5 week geleden begon bij les 6. Maar m'n conditie blijkt beter te zijn dan ik dacht.
zondag 18 augustus 2013 om 20:19
zondag 18 augustus 2013 om 20:27
Mag ik ook meeschrijven?
Heb vorig jaar Start to Run met Evy gelopen (de 2011 versie geloof ik) in voorbereiding op een 5km loop met mijn werk. Ondanks het positieve gevoel en de mooie goede schoenen eea hopeloos laten verslonzen in de erg drukke afgelopen winter/voorjaar.
Vlak voor de vakantie weer helemaal opnieuw begonnen met het gevoel dat het nu veel makkelijker ging als vorig jaar. Nu loop ik de 5km training van de Athletiekunie (met Renate). In de vakantie geen loopschoenen meegenomen. Gelukkig maar want vakantieland bleek qua slechte wegen en gekte op de weg niet geschikt als hardloopland, om over de temperatuur maar te zwijgen..
Vanochtend weer de loopschoenen aangetrokken, en in een beetje miezer op mijn gemakje les 3 uitgelopen..
Heb vorig jaar Start to Run met Evy gelopen (de 2011 versie geloof ik) in voorbereiding op een 5km loop met mijn werk. Ondanks het positieve gevoel en de mooie goede schoenen eea hopeloos laten verslonzen in de erg drukke afgelopen winter/voorjaar.
Vlak voor de vakantie weer helemaal opnieuw begonnen met het gevoel dat het nu veel makkelijker ging als vorig jaar. Nu loop ik de 5km training van de Athletiekunie (met Renate). In de vakantie geen loopschoenen meegenomen. Gelukkig maar want vakantieland bleek qua slechte wegen en gekte op de weg niet geschikt als hardloopland, om over de temperatuur maar te zwijgen..
Vanochtend weer de loopschoenen aangetrokken, en in een beetje miezer op mijn gemakje les 3 uitgelopen..
zondag 18 augustus 2013 om 21:05
Zo, ik heb weer even tijd om hier te schrijven. Drukke week gehad, gelukkig vooral met leuke dingen. Ik ben braaf blijven lopen, dus dat is fijn. Les 10 ging supergoed, ik had echt het gevoel dat ik vloog. Mijn gps (zowel Runtastic als Runkeeper) was weer volop drama, ik had volgens Runkeeper 18 km in 30 minuten gelopen. Hahaha, als ik dat kan is het geen start to run meer he.. Les 11 ging een stuk zwaarder, blijkbaar loop ik 's avonds beter, wat best typisch is. Ik vind het echt steeds leuker worden, dat is fijn!
Succes iedereen! (ik reageer de volgende keer weer op iedereen hoor!)
Succes iedereen! (ik reageer de volgende keer weer op iedereen hoor!)
zondag 18 augustus 2013 om 21:49
Zooooo ik heb eindelijk weer gelopen! Was alweer een week geleden, dus les 24 weer herhaald, zodat ik komende week met 25 kan beginnen. Nog twee weken... Geloof nog steeds niet dat ik dan 5km achter elkaar kan lopen, zeker niet omdat ik nu niet eens 4 km in 30 minuten haal, laat staan zo 5 km in een half uur. Anyway, we zullen zien.
Je gaat wel erg snel handdoek, moet je je nu echt al druk maken om heuvels?!
Je gaat wel erg snel handdoek, moet je je nu echt al druk maken om heuvels?!
zondag 18 augustus 2013 om 21:49
Even snel, dus geen tijd om op iedereen te reageren, maar dat doe ik de volgende keer weer! Maar wat is iedereen goed bezig en leuk dat er ik weer nieuwe namen zie die het hardlopen ook (weer) hebben opgepakt, goed bezig!!
Ik had een super drukke en hectische dag op het werk en heb mij de benen uit het lijf gelopen. Na het werk gegeten en even gewacht om te gaan lopen. Had eigenlijk de puf er uit, maar ben toch gegaan en les 16 uitgelopen. Ging redelijk, al merk ik wel dat ik toch echt een ochtendloper ben. Dinsdag les 17 en dan hup 30min achter elkaar, yeah!!!
Ik had een super drukke en hectische dag op het werk en heb mij de benen uit het lijf gelopen. Na het werk gegeten en even gewacht om te gaan lopen. Had eigenlijk de puf er uit, maar ben toch gegaan en les 16 uitgelopen. Ging redelijk, al merk ik wel dat ik toch echt een ochtendloper ben. Dinsdag les 17 en dan hup 30min achter elkaar, yeah!!!
zondag 18 augustus 2013 om 21:52
@rozehanddoek, ik heb altijd het gevoel dat ik echt op een sukkeldrafje loop, maar dat valt achteraf altijd wel mee 
Iedereen de komende week veel plezier met lopen.
Omdat ik nu steeds langere stukken achter elkaar moet lopen.
Ga ik deze week 's avonds lopen in plaats van 's morgens vroeg.
Het stuk waar ik 's morgens met de honden loop is niet geschikt om zulke lange stukken te lopen.
Aanstaande donderdag heeft de Lidl weer hardloopspullen in de aanbieding.
Speciaal voor het najaar, lange broeken, shirts met lange mouwen, jacks en lichtgevende armbanden.
Mocht je nog iets nodig hebben
Iedereen de komende week veel plezier met lopen.
Omdat ik nu steeds langere stukken achter elkaar moet lopen.
Ga ik deze week 's avonds lopen in plaats van 's morgens vroeg.
Het stuk waar ik 's morgens met de honden loop is niet geschikt om zulke lange stukken te lopen.
Aanstaande donderdag heeft de Lidl weer hardloopspullen in de aanbieding.
Speciaal voor het najaar, lange broeken, shirts met lange mouwen, jacks en lichtgevende armbanden.
Mocht je nog iets nodig hebben
Never regret something that once made you smile.
maandag 19 augustus 2013 om 08:27
Ik zal eens kijken of de Lidl hier ook hardloopspullen heeft. Een lange broek zou ik ook wel fijn vinden...
Lily, jullie hebben niet veel heuvels daar. Maar hier wel. Als ik alleen op plat loop, dan krijg ik met mijn wedstrijden problemen, omdat er altijd iets aan heuvels inzitten. Zelfs in de stad.
Vandaag ga ik een les 11 lopen. Ik moet eigenlijk les 10 doen, maar ik ga woensdag een 5k wedstrijd lopen. Dat zou ongeveer een half uur moeten zijn, dus ik dacht dat ik dan beter mijn lessen om kon draaien, in plaats van 30 minuten vandaag 30 minuten op woensdag. Wat denken jullie?
Lily, jullie hebben niet veel heuvels daar. Maar hier wel. Als ik alleen op plat loop, dan krijg ik met mijn wedstrijden problemen, omdat er altijd iets aan heuvels inzitten. Zelfs in de stad.
Vandaag ga ik een les 11 lopen. Ik moet eigenlijk les 10 doen, maar ik ga woensdag een 5k wedstrijd lopen. Dat zou ongeveer een half uur moeten zijn, dus ik dacht dat ik dan beter mijn lessen om kon draaien, in plaats van 30 minuten vandaag 30 minuten op woensdag. Wat denken jullie?
maandag 19 augustus 2013 om 11:03
maandag 19 augustus 2013 om 19:08
he dat is een leuke tip over de lidl. ik heb nog geen kleding - gewoon joggingbroek en shirtje tot nu toe- maar voor de winter kan dat wel handig zijn.
missundastood wat goed dat je zelfs in de regen bent gaan lopen. viel dat tegen, was het zwaarder?
roze alvast heel veel succes woensdag met je 5k!!! laat weten hoe je het gedaan hebt, en of je het helemaal hebt volgehouden. wat een mijlpaal weer!
lexie goed dat je toch hebt gelopen ondanks zo'n hectische dag.
ik heb besloten morgen om 6 uur uit mijn bed te kruipen en dan te gaan hardlopen, les 5. daarna douchen, de kinderen naar school en ik naar het vliegveld. moet kunnen :-s
missundastood wat goed dat je zelfs in de regen bent gaan lopen. viel dat tegen, was het zwaarder?
roze alvast heel veel succes woensdag met je 5k!!! laat weten hoe je het gedaan hebt, en of je het helemaal hebt volgehouden. wat een mijlpaal weer!
lexie goed dat je toch hebt gelopen ondanks zo'n hectische dag.
ik heb besloten morgen om 6 uur uit mijn bed te kruipen en dan te gaan hardlopen, les 5. daarna douchen, de kinderen naar school en ik naar het vliegveld. moet kunnen :-s
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
maandag 19 augustus 2013 om 21:07
Gruffalo, komt goed! Ik doe meteen verslag uit hier!
Carrie, is het gelukt??
Missundastood, rot is het he? In de regen lopen.. En mijn vriend maar zeggen hoe "verfrissend" het is. Nou, ik zie hem ook niet naar buiten gaan met dat hondeweer!
Vandaag maar liefst 45 minuten gelopen. Ging helemaal geweldig! In totaal 7 kilometer op de teller, lekker doorgelopen, en nu al zin in de volgende keer!!
Carrie, is het gelukt??
Missundastood, rot is het he? In de regen lopen.. En mijn vriend maar zeggen hoe "verfrissend" het is. Nou, ik zie hem ook niet naar buiten gaan met dat hondeweer!
Vandaag maar liefst 45 minuten gelopen. Ging helemaal geweldig! In totaal 7 kilometer op de teller, lekker doorgelopen, en nu al zin in de volgende keer!!
maandag 19 augustus 2013 om 21:28
Zo les 17 zit erop... Toch maar alle lessen volgehouden. Nu zou ik volgens Renate klaar zijn om 30 minuten hard te lopen. Toch effe nog denken welk rondje ik daarvoor wil gaan lopen.. Geen zin om mijn huidige rondje 7 of 8x te lopen. Ben heel erg benieuwd. Plan is weer 2 dagen rust en dan donderdag er tegenaan. De rest ook succes weer
dinsdag 20 augustus 2013 om 09:09
Carriebar, wat fijn en goed dat je alle lessen hebt volgehouden en je donderdag je laatste les gaat lopen! Ik ga vandaag les 17 lopen en dan donderdag ook de 30 minuten, ben erg benieuwd!
Rozehanddoek, wat goed dat je 7km hebt gelopen in 45 minuten! Helemaal fijn dat het geweldig ging! Hoop ooit ook zo ver te komen. En morgen je 5km loop, alvast heel veel succes en plezier! Ben benieuwd naar je verhaal.
Gruffalo, is het gelukt om om 6 uur uit je bed te gaan en te gaan hardlopen? Druk programma zeg!
Missundastood, wat goed dat je in de regen hebt gelopen. Knap hoor!
Veel loopplezier vandaag!
Rozehanddoek, wat goed dat je 7km hebt gelopen in 45 minuten! Helemaal fijn dat het geweldig ging! Hoop ooit ook zo ver te komen. En morgen je 5km loop, alvast heel veel succes en plezier! Ben benieuwd naar je verhaal.
Gruffalo, is het gelukt om om 6 uur uit je bed te gaan en te gaan hardlopen? Druk programma zeg!
Missundastood, wat goed dat je in de regen hebt gelopen. Knap hoor!
Veel loopplezier vandaag!
dinsdag 20 augustus 2013 om 09:22
pfff wat benijd ik de dames toch allemaal die dit volhouden! Ik ben er een jaar geleden eens mee begonnen en ben toen om de dag gaan hardlopen. Omdat ik al 2 jaar niet meer had gesport deed ik de eerste 3 lessen twee keer om weer een beetje in te komen, ik merkte na al 5 lessen dat mijn conditie er echt op vooruit ging!! Ik had dat echt niet verwacht maar daardoor werd ik dus erg gemotiveerd om weer verder te gaan! Toen ging ik een week op vakantie... toen ik terug kwam had ik er totaal geen zin meer in.. en sindsdien nog eens een paar keer de eerste drie lessen gedaan maar nooit meer verder gekomen.. ik denk dat hardlopen t gewoon niet is voor mij!
Joie de vivre!
dinsdag 20 augustus 2013 om 12:02
Ik kom ook maar eens meeschrijven Gisteren les 1 gedaan, morgen verder met les 2. Mijn vriend rent mee, ook al kan hij zelf met gemak al drie kwartier lopen ofzo. Maar hij doet het zodat ik niet in m'n uppie hoef te lopen, dus ik ben heel bij met hem!
En het motiveert mij wel om bijvoorbeeld berichtjes van rozehanddoek te lezen, omdat jij al zo ver bent! Echt een soort motivatie voor mij, want dat wil ik dus ook.
Les 1 ging me vrij makkelijk af, maar ik ben bang dat dat over een paar lessen al niet het geval is.
En het motiveert mij wel om bijvoorbeeld berichtjes van rozehanddoek te lezen, omdat jij al zo ver bent! Echt een soort motivatie voor mij, want dat wil ik dus ook.
Les 1 ging me vrij makkelijk af, maar ik ben bang dat dat over een paar lessen al niet het geval is.
dinsdag 20 augustus 2013 om 20:41
Mariaven, ik ben ook al weet ik niet hoe vaak opnieuw begonnen en kwam ook niet veel verder, maar.... gaat nu hartstikke goed en hou het ook vol. Dit topic werkt ook erg motiverend! Dus trek je schoenen weer aan, haal evy/renate weer uit de kast en kom gezellig mee schrijven!
Penelopeia, fijn dat les 1 makkelijk ging en wat leuk dat je vriend met je meeloopt! Enne.. ook al gaat het straks niet even makkelijk, wij trekken je er wel door heen, het begin heb je in iedergeval al gemaakt door les 1 te lopen, goed bezig!
Ik heb aan het eind van de middag les 17 gelopen, 2x4, dus kort stukje en ging ook lekker! Donderdag al de 30 minuten, ben erg benieuwd. Moet nog even kijken wanneer ik op de dag ga lopen. Loop het liefst `s ochtends, dus hoop dat ik eventjes oppas kan regelen en anders wordt het aan het eind van de middag!
Penelopeia, fijn dat les 1 makkelijk ging en wat leuk dat je vriend met je meeloopt! Enne.. ook al gaat het straks niet even makkelijk, wij trekken je er wel door heen, het begin heb je in iedergeval al gemaakt door les 1 te lopen, goed bezig!
Ik heb aan het eind van de middag les 17 gelopen, 2x4, dus kort stukje en ging ook lekker! Donderdag al de 30 minuten, ben erg benieuwd. Moet nog even kijken wanneer ik op de dag ga lopen. Loop het liefst `s ochtends, dus hoop dat ik eventjes oppas kan regelen en anders wordt het aan het eind van de middag!