Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Vandaag is de herfst dan officieel begonnen
Winter bbbbbbbbbbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Koude voeten, neus en handen.

En niet te vergeten de glibberige en gladde straten en wegen.

Nee, nee ik ben absoluut geen fan van de winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayhem schreef op 21 september 2013 @ 22:41:

Vandaag is de herfst dan officieel begonnen

Daar kom ik even op proosten!

Dat het maar een heerlijke herfst mag worden!

Gevolgd door een nog heerlijkere winter!

En dat ze beide maar heel lang mogen duren!
Rifkaa

Wat een mooie plaatjes! En ben het helemaal met je eens.
Hoi Jen16 (en iedereen die meeleest;))

Tjah ik kan het ook niet zo goed omschrijven. Ik heb gewoon een paar keer toevallig volgens mij een paniekaanval gehad in de zomer omdat het mij snel te veel wordt schat ik (minder slaap door het lange licht, meer dingen doen, iedereen hysterisch blij door zomer, uit m'n ritme), dat ik vanaf toen dat gevoel ben gaan linken aan de lente/zomer...Heel jammer. Het is echt niet zo dat ik heel de lente/zomer aan het sippen ben, helemaal niet, maar ik ben wel bang dat ik "het" steeds krijg (paniekaanval,naar gevoel...)...Maar ik kan je nu al zeggen dat het al super helpt om zo'n lief berichtje van jou te krijgen en lekker mee te lezen op dit forum! Helemaal super! Dus ik denk dat dit ook goed is voor de acceptatie. Niet meer druk maken om het feit dat ik daar niet van houd,....maar het gewoon zo te laten zijn!

Ik ga ook volop genieten van de mooie kleuren van de herfst en mij niet meer alvast druk maken om de zomer van volgend jaar!!
quote:mayhem schreef op 21 september 2013 @ 12:07:

Ik kom even Amarna veel plezier wensen op het korenfestival dit weekend. Zing ze! Dank je wel! Het was leuk. Fijn gezonhen en omdat het aardig weer was, was er best veel publiek. Lekker in het zonnetje aan de haven geluncht (ik ben geen zon- c.q. zomerhater, alleen een 25+ hater).
Fijn dat het zo leuk was Amarna!
Mayhem.

Ja, mooi hè?

En dat ligt gewoon voor ons de komende maanden!
Rifkaa: Mooooi! Inderdaad heerlijk dat dat ook ons vooruitzicht is

Amarna: Fijn om te lezen dat het goed is gegaan en natuurlijk dat het weer heeft meegewerkt!

Roosje: Oké, nu snap ik het nog wat beter. De lente en de zomer triggeren je angst als het ware, om weer zo'n aanval te krijgen. En wat betreft het niet druk maken; dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan hoor

Ik merk dat ik dan ook wel heb m.b.t. weer een volgende zomer. Het is nu nog 'nazomer', vandaag zelfs 22 graden hier, veel zon.. terwijl over 12 weken de dagen al weer langer (!) worden Mijn slippers zijn nog niet eens opgeborgen, nog geen jas aan gehad. Dat maakt me ook wel eens 'angstig'.

Daarom ben ik o zo blij met dit topic Dan bedenk ik me snel dat ik niet te ver vooruit moet kijken, zie ik die prachtige plaatjes gepost worden en kunnen we lekker kletsen over al het leuks en heerlijks dat deze seizoenen ons gaan brengen!!
Van mij mag het weer ook snel omslaan! Iedereen om me heen is blij met het mooie weer van dit moment, maar ik kan niet wachten tot het lekker koud wordt. Als ik die plaatjes zo zie krijg ik spontaan zin in een herfstwandeling in het bos, om daarna heerlijk een warme kop thee te drinken.
Gezellig he?

Vanmorgen vond k het zo benauwd ook weer.. Nu niet meer zo, maar wel weer heel erg zonnig en heet

Voorlopig blijft het ook nog bovengemiddeld warm en zonnig, dus nog even geduldig afwachten tot de echte herfst losbarst! De tijd dringt nu wel echt
Ik drink alvast appelkaneelrozijnenthee om helemaal in de stemming te komen!
Ik kijk ook zo uit naar de Herfst en Winter jongens, storm, regenbuien, onweer, sneeuw, heb er weer zin an! Ik wil even iets bij jullie staven: Ik had laatst een discussie met mijn vriend toen ik zei dat de zomer aan mij voorbij mocht gaan en dat er meerdere met mij zijn die niets met de zomer hebben. Hij zei toen: Ja dat zijn allemaal dikkerds die er tegenop zien om zomerkleding aan te trekken en/of met depressies te maen hebben. Nou was ik tot 4 jaar geleden ook een dikkerd, nu niet meer, maar vind de zomer nog steeds niet leuk! Klopt toch helemaal niet wat hij zegt? Depressief ben ik ook niet.
Interessante theorie Mscosmic

Maar nee, ik ben zeker geen dikkerd -in tegendeel! Ik hou niet echt van zomerkleding, maar vooral omdat ik dat gewoon associeer met de zomer. In de herfst en winter draag ik ook gewoon korte mouwen en thuis zelfs hemdjes.

Truien en lange mouwen/vesten vind ik 'gezellig' (vanwege associatie dus) maar heb ik nauwelijks; gewoon te warm voor in Nederland. Voor mij gaat de theorie van 'niet mijn lichaam kunnen verbergen in de zomer' dus niet op. Hoewel ik er wel beter uitzie buiten de zomer Niet zo rood, oververhit en bezweet, haha.

Depressies heb ik eerlijk gezegd wel, maar die staan los van de zomer zeg maar. Tenminste, ik neem aan dat hij dan doelt op het contrast tussen je eigen gevoel en de heersende opinie dat je vrolijk moet zijn in de zomer? Ook geen last van.

Ik hou gewoon van de winter, omdat.. Nou ja, lees het topic maar door Heel veel redenen, die niet in 1 post passen. Gezellig als je hier ook komt schrijven Mscosmic!
Hallo Mscosmic,

Ik zal ook even op je onderzoekje reageren

Een dikkerdje ben ik niet (gewoon normaal maatje 38) en ik loop zowel in de zomer als in de winter het liefst in een broek met shirtje. (alleen in de herfst/winter dan met een lekker vest of jasje er over) Jurkjes ben ik eigenlijk sowieso niet zo dol op, maar als ik ze al draag dan het liefst met een legging en laarzen eronder (mijn benen zijn nogal wit en worden ook nooit bruin, dus die verstop ik liever onder een legging )

Ik hou gewoon niet van warmte (25 + graden kan je me echt opvegen, bleeegh) en ben dol op de knusheid en gezelligheid van de herfst en de winter.

Depressief ben ik ook niet en ook niet mensenschuw

Ik woon in een gezellige straat waar veel contact is met de buren en dat vind ik meestal gewoon leuk en gezellig. Maarrr, het hoeft van mij niet IEDERE DAG dat de zon schijnt! In de zomer voelt alles vaak zo panisch: oh de zon schijnt dus we MOETEN buiten zitten! Laat mij dan maar lekker op de bank een boekje lezen

Dusss, volgens mij ben ik een vrij normaal persoon die gewoon simpelweg dol is op de herfst en de winter (waarbij de laatste drie maanden van het jaar mijn absolute favorieten zijn )
Ik zal er ook even op reageren. Heb wel overgewicht (maar daar wordt aan gewerkt) maar toen ik nog een slank poppetje was liep ik ook altijd in lange kleding en verstopte ik me in de schaduw, ik hou gewoon echt niet van zomer. Daar heeft het niets mee te maken want ben niet onzeker over mezelf
Ik heb wel overgewicht, maar dat is niet de reden dat ik niet van zomer houdt. Ben ook niet zó dik, dat ik niet in zomerjurken of mouwloze bloesjes durf.

Winterkleding vind ik gewoon leuker. Ik ben gek op laarzen, wikkelvesten, jasjes, sjaals, rokken, gestructureerde jurken met een mooie panty, goede spijkerbroeken en die zijn als het 25+ buiten is veel te warm om te dragen. Ik houd helemaal niet van wijde, vormeloze kleding van dunne "flodderstof".

Zonnebrillen daarentegen ben ik dol op. Heb er wel 10. Als modeaccessoire.

Waar ik wel een hekel aan heb is zo'n rood zweethoofd. Heb altijd al veel aan mijn hoofd getranspireerd. Zelfs als baby had ik, volgens mijn moeder, altijd nat nekhaar.
Hier nog een enorme winterliefhebber!! Mag ik meeschrijven dames?

Al twee weken in de voorbereiding. Kledingkast omgebouwd naar winter, nieuwe kleren gekocht en nu kan ik het niet aan omdat het zo nodig weer 18 graden moet worden. Bah!!!
Hm, ik ben ook dik geweest en toen vond ik de zomer niets, maar nu ik dunner ben vind ik het nog steeds niets. Dus die theorie gaat voor mij niet op. Ik merkte wel dat je extra last hebt van je lijf als je dikker bent en het warm is.

Ik kwam dit vandaag tegen:

http://www.wtf.nl/weird-s ... in-100-jaar-onderweg.html

Niet heel betrouwbaar, maar zou het?
Bedankt voor jullie leuke reacties dames, erg herkenbaar allemaal! Ik zweet ook altijd als een otter vooral bij 30gr en wat ik nog het meeste haat van die warmte is dat mijn lichaam enorm opzet. Heb ook een erg blanke huid, verbrand snel en daardoor erg angstig voor melanomen en de befaamde RIMPELS!!!
Oh, heerlijk! Ben vrij nieuw op dit forum en heb net dit topic ontdekt. Werd altijd voor gek verklaard omdat ik mij in de zomer zo vervelend voelde en altijd uitzag naar de herfst en winter.

Mag ik trouwens als groentje in dit topic desalniettemin opmerken dat sneeuw niet knispert onder je voeten maar knerpt?

Welkom bolletjegrom! En knerpen haha ja da's waar! Sneeuw knerpt dus

Vandaag extra kaarsen en twee zakken waxinelichten ingeslagen, en winterdouchegel van Dove dus laat de kou en het gure weer maar komen!

Twee weken geleden vond ik het echt heerlijk, toen het 's avonds zo regende. Zo gezellig!
quote:susanne26 schreef op 24 september 2013 @ 18:47:

Ik kwam dit vandaag tegen:

http://www.wtf.nl/weird-s ... in-100-jaar-onderweg.html

Niet heel betrouwbaar, maar zou het? Zó koud met langdurige vorst, sneeuw en ijzel dat je nauwelijks naar je werk of de supermarkt kunt, vind ik niet echt een prettig vooruitzicht. Ikmaak me dan enorm zorgen om mijn familie en ouders, of ze het wel redden.
Amarna, er staat bij dat de voorspelling nog nooit geklopt heeft Dus het zal ook wel niet,,

Hopelijk wordt oktober echt een herfstige maand, niet met zoveel zon en zeker geen 21 graden meer (En nee dus ook geen 18! Maar gewoon lekker rond de 15, zoals het hoort, en dus ook 's nachts niet meer boven de 10!) Vannacht lag ik weer zo te zweten en te draaien onder mijn dekbed...

Mayhem, winterdouchegeld van Dove!!!
Wat doet die zon nu ineens weer hier! Zo verkleuren de blaadjes nooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven