Afknappers
maandag 23 september 2013 om 08:23
donderdag 26 september 2013 om 10:37
quote:geve schreef op 26 september 2013 @ 10:01:
Weet je wat ik een échte afknapper van formaat vind? Puntige pumps, en als daar dan ook nog de aanzet van de tenen bij te zien is wordt het pure horror.
Zoals deze. Enjoy or shiver.
Af-schu-we-lijk. Echt om te huilen. Ik vind het vreselijk dat dit tegenwoordig weer de trend is en dan ook nog gecombineerd met veel te dunne lage hakjes. Bah.
Doe mij maar een ronde neus en een steviger hak, veel mooier.
Weet je wat ik een échte afknapper van formaat vind? Puntige pumps, en als daar dan ook nog de aanzet van de tenen bij te zien is wordt het pure horror.
Zoals deze. Enjoy or shiver.
Af-schu-we-lijk. Echt om te huilen. Ik vind het vreselijk dat dit tegenwoordig weer de trend is en dan ook nog gecombineerd met veel te dunne lage hakjes. Bah.
Doe mij maar een ronde neus en een steviger hak, veel mooier.
donderdag 26 september 2013 om 12:01
quote:geve schreef op 26 september 2013 @ 09:52:
[...]
Dat zie jij verkeerd: slecht spellen heet tegenwoordig naar het schijnt "creatief taalgebruik", en bovendien is overeen komen (met nadruk op "komen") iets anders dan overeenkomen.
Had nog nooit over deze creativiteit gehoord.
Maar soms kun je gewoon creatief taalgebruik niet toepassen,
bijvoorbeeld bij het woord "overeenkomen".
[...]
Dat zie jij verkeerd: slecht spellen heet tegenwoordig naar het schijnt "creatief taalgebruik", en bovendien is overeen komen (met nadruk op "komen") iets anders dan overeenkomen.
Had nog nooit over deze creativiteit gehoord.
Maar soms kun je gewoon creatief taalgebruik niet toepassen,
bijvoorbeeld bij het woord "overeenkomen".
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
donderdag 26 september 2013 om 13:08
- je gezondheid als excuus voor (bijna) alles gebruiken (ik mag niet zo vaak douchen want dat is slecht voor mijn huid/ik durf niet ergens anders te eten dan de Mac want ik weet niet of ze in dat andere restaurant eten hebben wat ik mag hebben/ik mag mezelf niet wassen voor jij komt want dat is slecht voor mijn huid/ik voelde me niet lekker dus toen heb ik pizza gegeten ipv groente/ik heb last van mijn eczeem dus nu moet jij lief voor mij zijn, ook al zeg ik hele nare dingen tegen jou)
- 'ik ben onhandig' als excuus voor de rest gebruiken (ik kan mijn bed niet opmaken want ik ben onhandig/ik kan niet kaartlezen want ik ben onhandig (dit was een man)/ik ben je verjaardag vergeten want ik ben onhandig)
- geen verantwoordelijkheid kunnen nemen (situatie: hij heeft routebeschrijving nodig om over een recht stuk stoep te kunnen lopen, volgt die beschrijving niet, zegt dat het aan mijn routebeschrijving ligt en als we de route dan nalopen en blijkt dat hij verkeerd is gelopen is zijn reactie 'ja, maar ik was helemaal alleen, voor het eerst, in de grote stad...'. Met tranen in zijn ogen hè! Ook een leuke: ik had een heftig gesprek, hij wist dat, en we hadden afgesproken dat hij er die avond op een bepaald tijdstip online zou zijn (lange-afstand-relatie). Hij is de hele avond niet online, en is de volgende dag boos dat ik 3 uur na de afgesproken tijd niet meer online was... 'zo kan ik er toch niet voor je zijn!' (heel verontwaardigd) en 'ik weet geen andere manier om met jou in contact te komen dan chatten, dus het is niet mijn schuld dat ik je geen kaartje/smsje/mailtje heb gestuurd of je even heb opgebeld')
- slecht voor jezelf zorgen (ongezond eten, weinig tot geen persoonlijke hygiëne, thuiszorg nodig hebben om je in te smeren met een soort medicinale bodylotion (ik snap dat je rug insmeren lastig is, maar je armen en je benen kun je toch wel zelf?)
- roken
- je niet op een gesprek kunnen focussen tot je 2 x bent klaargekomen (ja, echt gebeurd. Ik moest uitleggen dat, als ik 3 uur onderweg was geweest, ik toch wel graag iets wilde drinken als ik daar aankwam... zat'ie vervolgens het drinken letterlijk naar binnen te kijken, en als ik tussen de slokjes door wat zei was het 'drink je thee nou op!' Toen maar eens uitgelegd dat ik soms ook wel wat wilde vertellen dan. Nou, die gesprekjes moesten zsm afgelopen zijn... 'ja... jaa.. drink je thee nou! o, moet je nog een zin zeggen, nou vooruit dan maar... ja.. jahaa... is je thee al op?'
- onzelfstandig zijn
- mijn hulp/begeleiding nodig hebben als jij het uitje zou organiseren
- constant om bevestiging vragen
- eisen dat ik een zucht kan begrijpen (is me letterlijk verweten, dat ik dat niet snapte, want dat was het maximale wat hij aankon aan communicatie op dat moment, dus dat moest ik begrijpen)
- niet kunnen praten over je persoonlijke problemen (ik hoef ze niet op te lossen, maar ik wil het wel weten als er wat aan de hand is)
- niet kunnen praten over je medische problemen, maar wel verwachten dat ik alles snap (dus zonder informatie moet ik alles weten)
- zodra er iets met jou is, geen aandacht meer hebben voor de ander
- slecht Nederlands spreken/schrijven
- niets van je laten horen als ik vertel wat er met mij aan de hand is
- beslissingen voor mij nemen, voor mij gaan denken
- beloven dat je ergens op terugkomt, en dat vervolgens niet doen
- überhaubt beloftes niet nakomen
- manipuleren
- schelden, schreeuwen, tieren
- kinderachtig gedrag in conflictsituaties (emmers limonade gooien bijvoorbeeld, of met je vingers in je oren 'la la la ik luister lekker toch niet' roepen)
De meeste dingen gelden bij mij trouwens zowel bij mannen als bij vrouwen.
- 'ik ben onhandig' als excuus voor de rest gebruiken (ik kan mijn bed niet opmaken want ik ben onhandig/ik kan niet kaartlezen want ik ben onhandig (dit was een man)/ik ben je verjaardag vergeten want ik ben onhandig)
- geen verantwoordelijkheid kunnen nemen (situatie: hij heeft routebeschrijving nodig om over een recht stuk stoep te kunnen lopen, volgt die beschrijving niet, zegt dat het aan mijn routebeschrijving ligt en als we de route dan nalopen en blijkt dat hij verkeerd is gelopen is zijn reactie 'ja, maar ik was helemaal alleen, voor het eerst, in de grote stad...'. Met tranen in zijn ogen hè! Ook een leuke: ik had een heftig gesprek, hij wist dat, en we hadden afgesproken dat hij er die avond op een bepaald tijdstip online zou zijn (lange-afstand-relatie). Hij is de hele avond niet online, en is de volgende dag boos dat ik 3 uur na de afgesproken tijd niet meer online was... 'zo kan ik er toch niet voor je zijn!' (heel verontwaardigd) en 'ik weet geen andere manier om met jou in contact te komen dan chatten, dus het is niet mijn schuld dat ik je geen kaartje/smsje/mailtje heb gestuurd of je even heb opgebeld')
- slecht voor jezelf zorgen (ongezond eten, weinig tot geen persoonlijke hygiëne, thuiszorg nodig hebben om je in te smeren met een soort medicinale bodylotion (ik snap dat je rug insmeren lastig is, maar je armen en je benen kun je toch wel zelf?)
- roken
- je niet op een gesprek kunnen focussen tot je 2 x bent klaargekomen (ja, echt gebeurd. Ik moest uitleggen dat, als ik 3 uur onderweg was geweest, ik toch wel graag iets wilde drinken als ik daar aankwam... zat'ie vervolgens het drinken letterlijk naar binnen te kijken, en als ik tussen de slokjes door wat zei was het 'drink je thee nou op!' Toen maar eens uitgelegd dat ik soms ook wel wat wilde vertellen dan. Nou, die gesprekjes moesten zsm afgelopen zijn... 'ja... jaa.. drink je thee nou! o, moet je nog een zin zeggen, nou vooruit dan maar... ja.. jahaa... is je thee al op?'
- onzelfstandig zijn
- mijn hulp/begeleiding nodig hebben als jij het uitje zou organiseren
- constant om bevestiging vragen
- eisen dat ik een zucht kan begrijpen (is me letterlijk verweten, dat ik dat niet snapte, want dat was het maximale wat hij aankon aan communicatie op dat moment, dus dat moest ik begrijpen)
- niet kunnen praten over je persoonlijke problemen (ik hoef ze niet op te lossen, maar ik wil het wel weten als er wat aan de hand is)
- niet kunnen praten over je medische problemen, maar wel verwachten dat ik alles snap (dus zonder informatie moet ik alles weten)
- zodra er iets met jou is, geen aandacht meer hebben voor de ander
- slecht Nederlands spreken/schrijven
- niets van je laten horen als ik vertel wat er met mij aan de hand is
- beslissingen voor mij nemen, voor mij gaan denken
- beloven dat je ergens op terugkomt, en dat vervolgens niet doen
- überhaubt beloftes niet nakomen
- manipuleren
- schelden, schreeuwen, tieren
- kinderachtig gedrag in conflictsituaties (emmers limonade gooien bijvoorbeeld, of met je vingers in je oren 'la la la ik luister lekker toch niet' roepen)
De meeste dingen gelden bij mij trouwens zowel bij mannen als bij vrouwen.
donderdag 26 september 2013 om 13:12
donderdag 26 september 2013 om 13:34
woensdag 12 februari 2014 om 21:42
donderdag 13 februari 2014 om 08:12
quote:hulagirl schreef op 12 februari 2014 @ 23:06:
Leuk topic! Heb ik helemaal gemist.. Maar alsnog even reageren
Ik kan er niks aan doen maar ik knap af op mannen die met hun benen over elkaar zitten... Maakt niet uit hoe knap of stoer oid, ik vind het vreselijk.
Oud topic inderdaad....
Maar omdat ik het juist ontzettend leuk vind als mannen met hun benen over elkaar zitten reageer ik toch maar..
Moet wel een nonchalante zit zijn, ik vind dat juist heel sexy...
Grappig is dat toch wat de ene een afknapper vind, kan juist weer door de ander als sexy beschouwd worden..
Leuk topic! Heb ik helemaal gemist.. Maar alsnog even reageren
Ik kan er niks aan doen maar ik knap af op mannen die met hun benen over elkaar zitten... Maakt niet uit hoe knap of stoer oid, ik vind het vreselijk.
Oud topic inderdaad....
Maar omdat ik het juist ontzettend leuk vind als mannen met hun benen over elkaar zitten reageer ik toch maar..
Moet wel een nonchalante zit zijn, ik vind dat juist heel sexy...
Grappig is dat toch wat de ene een afknapper vind, kan juist weer door de ander als sexy beschouwd worden..
donderdag 13 februari 2014 om 11:22
donderdag 13 februari 2014 om 11:53
donderdag 13 februari 2014 om 13:50
Mannen met een beperkte algemene ontwikkeling of zeer beperkte belangstelling.
Rokers.
Mannen die niet om zichzelf kunnen lachen. Veel mannen nemen zichzelf zó serieus.
Mannen die een mooie vrouw ""een lekker wijf" noemen.
Mannen die niets lusten.
Mannen met zeer gespierde lijven, met zo'n brede stierennek.
Mannen die arbeid/het huishouden indelen in "vrouwenwerk" en "mannenwerk".
Mannen die nergens zin in hebben. Niet in etentjes (thuis is het lekkerder, bluh), niet in bioscoop, niet in vakantie.
Mannen die koketteren met hun kapsel.
Rokers.
Mannen die niet om zichzelf kunnen lachen. Veel mannen nemen zichzelf zó serieus.
Mannen die een mooie vrouw ""een lekker wijf" noemen.
Mannen die niets lusten.
Mannen met zeer gespierde lijven, met zo'n brede stierennek.
Mannen die arbeid/het huishouden indelen in "vrouwenwerk" en "mannenwerk".
Mannen die nergens zin in hebben. Niet in etentjes (thuis is het lekkerder, bluh), niet in bioscoop, niet in vakantie.
Mannen die koketteren met hun kapsel.
donderdag 13 februari 2014 om 14:26
Ik vind stoffen zakdoeken een enorme afknapper. Mijn vader heeft er altijd eentje in zijn zak, daar poetst hij vanalles mee. De tafel, zijn neus, de mond van mijn kinderen en daarna weer de tafel ofzo. Brrr.
Mijn oudste zoon is koning van de afknappers, hij draagt sokken in zijn crocs, trekt zijn broek hoog op en zijn T-shirt erin. Of een bloes tot het bovenste knoopje dicht. Hij is 5, ik hoop dat hij het nog leert.
Mijn oudste zoon is koning van de afknappers, hij draagt sokken in zijn crocs, trekt zijn broek hoog op en zijn T-shirt erin. Of een bloes tot het bovenste knoopje dicht. Hij is 5, ik hoop dat hij het nog leert.