Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Wat een mooie plaatjes EV. Glassfusing klopte, ik vond het alleen heel lastig om van tevoren te bedenken wat voor soort ontwerp ik daarmee kon maken. Uiteraard werd het heel anders dan ik in mijn hoofd had. Het was ontzettend leuk om te doen. En deze mevrouw geeft nog veel meer workshops, o.a. sieraden maken van glas!!! Daar word ik heeeel blij van.

maar goed, eindelijk dan nu weer eens een foto van een knutsel van mij. Schaal is nog niet af, moet nog twee keer in de oven, kan hem ws. volgende week ophalen (geduld hebben, niet mijn sterkste kant). Kleuren zijn trouwens niet helemaal goed te zien, het is kobaltblauw, lichtblauw en groenblauw aan de onderkant, paars in het midden.

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Stom Steph, van je open haard. Dan maar met een fleecedekentje voor de tv!

Dreamer, wat lees je?
Ik lees deel 1 van Harry Potter momenteel Jahoor, die heb ik al diverse keren uit, maar het leest lekker weg en ik ben gék op de wereld van Harry. Kan d'r niets aan doen.

Hierna waarschijnlijk weer een thriller.. heb afgelopen maanden Marion Pauw ontdekt. Leest lekker weg.

Mooie schaal! Ben heel benieuwd naar het resultaat!

Heb je de haard al eerder aangehad de laatste tijd, Steph? Misschien dat er iets dicht zit of verstopt ofzo.. Ik weet het niet, maar ik weet dat je bij sommige haarden zomers de klep naar de schoorsteen dicht doet. Dat zou bij mij typisch iets zijn dat ik zou vergeten open te doen.
Later is nu
Heerlijk, HP. Net als LOTR. En alle andere fantasy.
Oh, dat lijkt me een heel mooie schaal worden! Nog even geduld hebben.. ja, lastig!

Hier is dat ook met zo'n klep; geen open haard, maar zo'n open haard met glas, semi-open dus eigenlijk. Moet je ook een klep openzetten. Nog niet gestookt trouwens.

Ik vind fantasywereld ook leuk, vooral Star Trek

Gisteravond trouwens een verrassing op tv: show van Sara Kroos. Voor de leeuwen, heette het. Leuk! Toch vond ik haar eerdere shows beter, moet ik zeggen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zie nu op m'n facebook mensen, die bij een workshop glasfusion zitten.. Zou jij daarbij op staan, Akakia
Later is nu
Het zou zo maar kunnen Dreamer. Alhoewel ik wel wat foto's heb genomen, en één ander iemand bij de workshop, maar dat was meer van de creaties dan van de mensen.... Heb geen FB, dus kan nix checken
Sja.. ligt er ook aan waar in NL het was dan he.
Later is nu
Oh Dreamer, HP lezen (ik heb ook alle boeken, nederlands, en alle films ) dat is wel heel super. De openhaard stond gewoon het rookkanaal open, dat vergeet ik nooit.

Ben ook benieuwd naar de schaal.

Vandaag de eerste 20 kerstkaarten gekocht bij mijn collega's van een goed doel. Verder een grote rugzak (10,- met mijn naam erop ), één ansichtkaart want de rest van mijn kaartenlijst hadden ze niet, jaaa én mijn agenda. Ik ben blij.
quote:Dreamer schreef op 29 september 2013 @ 16:19:

Sja.. ligt er ook aan waar in NL het was dan he. Laten we zeggen, centraal in Nederland
Kwam 'toevallig' vanmiddag een webwinkel tegen met glasspul voor thuis. In een hotpot (een klein potje dat in de magnetron past) kun je dan glaswerkjes maken.... Gewoon thuis...

*zit op handen om niet te bestellen*
quote:Akakia schreef op 29 september 2013 @ 20:27:

Kwam 'toevallig' vanmiddag een webwinkel tegen met glasspul voor thuis. In een hotpot (een klein potje dat in de magnetron past) kun je dan glaswerkjes maken.... Gewoon thuis...

*zit op handen om niet te bestellen*"Toevallig" , succes met het niet bestellen.
Dat klinkt wel heeeel verleidelijk Akakia (heb je 'm al?)

Nee.. centraal in NL hadden mijn facebookbekenden het niet. Jammer, ik had je al 'uitgezocht'

Leuke aankopen Steph!
Later is nu
quote:Akakia schreef op 29 september 2013 @ 20:27:

*zit op handen om niet te bestellen*Heeee, dat klinkt gaaf. Welke webwinkel?

*is nu nieuwsgierig*
Deze was het EV:

webshop glas

En nee Steph, het was idd niet geheel toevallig , maar ik bedwing mezelf door steeds weer te kijken naar al die onafgemaakte projecten die hier in huis ronddwalen. Een niet-zo-hoog banksaldo remt ook mooi af.

* is nu nieuwsgierig wat voor type Dreamer bij mij bedacht had*
Ha bedankt, Akakia. Dan ga ik daar eens rondsnuffelen!
Op eigen risico hè, EV?

Ik mag er niet meer komen
quote:Akakia schreef op 30 september 2013 @ 20:12:

Deze was het EV:

webshop glas

En nee Steph, het was idd niet geheel toevallig , maar ik bedwing mezelf door steeds weer te kijken naar al die onafgemaakte projecten die hier in huis ronddwalen. Een niet-zo-hoog banksaldo remt ook mooi af.

* is nu nieuwsgierig wat voor type Dreamer bij mij bedacht had*Je moet niet kijken op internet én niet kijken naar de onafgemaakte projecten maar die projecten afmaken! (note-to-myself)
En anders moet je er over praten op het vivaforum

Later is nu
Fijn dat jullie mij zo goed snappen

Het wordt dus zoiets?

"Niet meer surfen op internet"+ "niet kijken naar onafgemaakte projecten" = tijd over voor nieuwe niet afgeronde projecten.
Ja, dat weet toch iederéén...?

Ik heb op de site gekeken, maar niets besteld. Goed hé!

Onafgemaakte projecten noemen ze in quiltjargon trouwens UFO's; unfinished objects. Grappige term.
quote:Elmervrouw schreef op 01 oktober 2013 @ 10:22:

Onafgemaakte projecten noemen ze in quiltjargon trouwens UFO's; unfinished objects. Grappige term.

Hehe, nu weet ik eindelijk wat Ufo's zijn. Niet van die zgn vliegende dingen maar gewoon onafgemaakte objecten ohhh. Zie je wel dat Ufo's bestaan maar dan niet vliegend!

Dank je EV.
Nu heb ik zelf ook nog even gegoogled. Er zijn er nog meer :

BOM = Block of the Month

DSM = Domestic Sewing Machine

FART = Fabric Acquisition Road Trip

FQ = Fat Quarter

HST = Half-Square Triangle

LAQ= Long Arm Quilter

LQS = Local Quilt Shop

MAQ = Mid-Arm Quilter

PIGS = Projects in Grocery Sacks

SABLE = Stash Accumulation Beyond Life Expectancy

SEX = Stash Enhancing eXperience (or eXcursion)

STASH = Special Treasures All Secretly Hidden

TGIF = Thank God It's Finished!

TOT = Tone-on-Tone

UFO = UnFinshed Object

WHIMM = Works Hidden In My Mind

WIP = Work In Progress

WISP = Work In Slow Progress

WOF = Width of Fabric

WOMBAT = Waste of Money, Batting, and Time

WOW = White On White
quote:Elmervrouw schreef op 01 oktober 2013 @ 10:22:

Onafgemaakte projecten noemen ze in quiltjargon trouwens UFO's; unfinished objects. Grappige term.Ik denk dat men raar opkijkt als ik vertel dat m'n huis volligt/staat met UFO's
Later is nu
Ah.. ik zie het al, ik ben voornamelijk bezig met WHIMM en WIvSP

(waarbij de v voor very staat )

Ik geloof zo dat er veer meer uit m'n handen zou komen als op een dag het forum en de tv het niet meer zouden doen, hoewel.. juist bij de tv (praatprogramma's) kom ik weer aan dingen toe.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven