Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieks, mijn zoon danst nu op Viva Hollanda van Wolter Kroes (3FM)

Babba, ik denk dat je 3 uur kan zitten koffiedrinken. Je had gister toch je huis gepoetst? Hahahaha. 3 uur is best veel (meer tijd dan ik per dag aan huishouden besteed)

Ris, jou profiel klopt helemaal in het vacatureplaatgje behalve dat je man bent. Ik hoop dat het goed uitpakt voor je.

Maat schoenen, geen idee wat Mats heeft. Ons werd afgeraden om schoenen te kopen. De slofschoenen van de Hema waren volgens de verkoopster goed genoeg, veel op blote voeten laten lopen en pas als het weer weer herfstig wordt, eens kijken naar schoenen.

Pfff, lief is ziek, merk dat ik weinig begrip op kan brengen. Voor hem betekent het een dagje thuis lekker in de watten worden gelegd. En ik ben zo moehoe!!!! Dat is dusecht een nadeel aan niet/ thuis werken. De situatie verandert nooit. Ik ben nooit vrij. Maar goed, ga zo wel even lekker bakkie koffie voor hem maken, want hij kan er ook niks aan doen natuurlijk.
Wat een nacht!

Floor was zo verkouden dat ze steeds wakker werd. Van half 3 tot half 5 is ze minstens elke 5 minuten wakker geweest.

Toen ik haar om 4 uur maar bij ons in bed legde vond ze het wel heel gezellig en begon meteen "heej papa" te roepen en hem aan zijn oor te trekken.

Toch maar weer teruggelegd en toen was ze om half 5 ineens stil (en dan afvragen of het nog wel goed gaat maar niet durven te kijken).

Ik was al zo brak van gisteren doordat Floor weinig had geslapen en ik heel veel last van mijn bekken had maar nu voel ik me helemaal gammel.

Naja, gaat ook wel weer over voordat ik een jongetje ben toch?

Reageren kom ik vanavond wel weer doen.
Ik kom me ff afmelden voor vandaag...manlief had stiekem vrij genomen! Om 7 uur vanochtend riep ik hem, paniekerig: 'je moet er al lang uit!!!" manlief deed of hij heel erg schrok en zei toen relaxed: 'ik heb vrij vandaag...'. Heerlijk! Hij mocht kiezen wat we gaan doen en hij wil nieuwe kleren maar eerst iets leuks doen met jasmijn. Dat wordt zo'n binnenspeeltuin, waar het vanochtend peuterochtend is. Heb er zin in! Daarna nog een hapje eten ergens dus voorlopig ben ik er niet meer...

Fijne dag allemaal!
hahahahaha Mmoi die verrast wordt door d'r eigenste man op zijn verjaardag! Hoe laat staat hij op als je om 7.00 al paniekerig gaat zijn, dat hij er moet? (hier gaat de wekker om 6.00 en dan blijft Lief rustig nog een uurtje snoozen)

@baba jeetje wat komt die schoonmaakster lang? en dan elke week 3 uur? En ik heb morgen pas de echo, maar iig bedankt:-)

@Ris, drukke dag voor de boeg. trek je het allemaal een beetje?

@schoenen, Mayte zit een beetje tussen 21 en 22 in. Haar nijntje sandalen passen nog prima, maar vindt het vaak zo sullig staan sandalen met sokken. Ze is nu heel druk bezig om haar laarzen (zijn eigenlijk winterlaarzen) aan te trekken. Het is denk ik ook heel erg afhankelijk van welk "merk" je de schoenen haalt. Bij de scapino hadden ze een tijdje terug "lellikellies" dat zijn van die wijs meisjesachtige schoentjes met heel veel glimmertjes erop. Vond ze erg leuk, maar totaal niet practisch. Ze loopt hier ook het meest op sokken of blote voeten.

vandaga weer werken, morgen om 8.30 komt er een meneer die de wasmachine aansluiting boven op zolder gaat maken, wasmachine naar boven, plis alle aanverwante zaken. Kast inelkaar maken en dan al onze kleding naar de zolder verhuizen. En dan kan ik eindelijk met Mayte's kamer beginnen.
He Mmmoi, wat een leuek verrassing van je man! Maak er een fijne dag van en van harte gefeliciteerd!

Ik ga een poepluier verwijderen!
@ringel, onze date lijkt me errug leuk. Is het voor jou lastig om het op woensdag te doen? Dat komt mij namelijk net wat beter uit. Dinsdag is nl vaste sportavond van m'n lief. Zin om hier dan te eten?

@mmoi, haha, ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt. Gezellig hoor, zo'n extra dagje vrij tussendoor met je man.

@pebbles, gatsie zeg, zo'n gebroken nacht. Kun je overdag een beetje bijtanken?

ff posten, rest staat opv orige pagina
@ris, ook al autodrama's. Wij rijden ook nog steeds in een oud leenwrak van een collega, maar ach, het rijdt. Misschien tip voor neus van ella, ik doe nog weleens wat vaseline op zijn neusvleugeltjes. Gaat de boel ook niet kapot en korsterig worden. Kun je de slaapzak trouwens niet achterstevoren aan doen?

Het maakt Roan weinig uit of ik werk of niet geloof ik. Hij heeft het enorm naar zijn zin op de creche. Blije eikel is hij joh. Vanochtend naar de supermarkt. Naar iedereen heel hard HOI roepen en zwaaien. Hij heeft werkelijk alle mensen in de supermarkt begroet.

@mirjam, 5.45 was het vanochtend. Een kwartiertje winst! Hij is altijd al een vroege vogel geweest, maar vroegah kletste hij vrolijk in zijn bed tot half acht ofzo. Nu jengelt hij na tien minuten al als de krolse kat van de buren. Heel irritant.

@pepiet, ik was al bijna bang dat je af zou haken. Leuk dat je na de vakantie weer actief meeschrijft.

@babba, schoonmaakster. Lekker hoor. Eh, 3 uur. Stoffen, zuigen, dweilen, grotere dingen die je zelf niet snel zou doen? (ramen lappen ofzo). Ergens zou ik ook wel een schoonmaakster willen, alleen we moeten toch elke dag de basisdingen doen zoals stofzuigen en 3x per week dweilen (2 katten en een kwijlend kind is niet goed voor je vloer). Ach, de grotere dingen komen wel, en anders maar niet. Gisteren alle deuren 's avonds even gesopt.

Vanochtend schoenen wezen kijken voor Roan, mijn hemel, wat is dat duur zeg! Hij zit nu in maat 21. Heb niets leuks kunnen vinden. Thuis loopt hij meestal op blote voeten en voor buiten heb ik slofjes. De sandaaltjes waren wat te strak. Schoentjes via marktplaats heb ik 1x gedaan en die heb ik rechtstreeks de prullebak ingemieterd. Ze zagen er niet uit.

Verder vanochtend grote boodschappen gedaan. Zaterdag moeten we ons leenwrakje inleveren, dus nu maar even 2 kratten bier en nog wat grote dingen gehaald. Scheelt vlg week weer.
Wat een spookjes...

Ik ben net wakker. Aimee is bij de oppas. Daar was een feestje. Of ze ook kwam. Dochter oppas jarig. Nou ja beetje overdreven. Ze mocht komen van mij en ik naar huis. Geen zin om daar te zitten en dus heerlijk terug naar bed. Schaap is 1,5 en heeft een agenda tsss.

Schoonmaakster kwam niet opdagen. Ik gebeld nam niet op. Nu kreeg ik zielig mailtje dat ze mij gemaild had en dat ze niet kon. Echt geen mail gehad. Ze is bij deze ontslagen haha. Vorige keer kwam ze ook niet en had toen smoes dat haar kinderen ziek waren en ze mijn nummer kwijt was.

Ik heb al nieuwe gevonden en die komt maandag. Zat me zo te verheugen op schoon huis. Nu is het schoon, maar dus niet netjes,,,,

Is 3 uur per week veel? Ze moet dan alles. Zuigen, dwijlen, afstoffen, sanitair en nog extra zoals ramen whatever.

Ik ga dochterlief ophalen van feestje!
Babba, als jij een hulp hebt die van wanten weet, is drie uur per week echt wel veel hoor!! Drie uur per twee weken is volgens mij ook heel gewoon. Hoeveel m2 moet ze bijhouden? Overigens zijn hier ook wel topics over op het VIVA-forum, misschien eens kijken daar? En hopelijk komt maandag dan wel echt iemand:).

Krokus, Roan kan dus echt een krantenwijkje nemen gezien zijn vroegevogeligheid. En daar wordt je zelf ook helemaal vrolijk van toch, van zo'n ventje dat iedereen groet..heerlijk.

Annie, heb je alles al klaar voor de baby? Kamertje, kleertjes?

Hanna is vandaag nog moe van gisteren (crèche). We hebben haar om half acht wakker gemaakt en om half negen ging ze alweer slapen, tot 12.15 uur (!!). Ze had toen een poepluier dus heb ik haar even in bad gedaan; zat ze daar alweer met haar duimpje in haar mond (teken van moe-zijn). Toch maar gauw een boterham gegeven en even in de box laten spelen. Nu slaapt ze alweer 1,5 uur..(of zou ze iets onder de leden hebben, dat ze zo moe is). Ik ben enorm aan het opruimen. Ik wil een Strak Opgeruimd huis..en dat gaat me lukken. Vandaag een inbouwkast uitgemest. Ik kwam onder andere de felicitatiekaartjes voor de geboorte van zoon destijds, tegen. Kreeg er wel een warm gevoel van; zoveel kaartjes (meer dan 80 zeker) en zulke lieve teksten. Dat kleine mannetje van toen is inmiddels alweer een grote knul van 10..wat gaat het hard. (overigens doe ik die kaarten natuurlijk niet weg).

Ik ben nu de bekleding van de oude kinderwagen aan het wassen, zodat ik hem of voor een klein prijsje op MP kan zetten of aan het Leger des Heils of het VBOK kan geven. Idioot, maar ik ben nog steeds sentimenteel over dat ding (maar hij gaat echt weg, daar niet van). Zoveel plezier gehad van die wagen. Eigenlijk is die we voor Hanna hebben gekocht van mindere kwaliteit (een b-merk, maar wel hip).
Ringel, hoe was de echo? Heb je hem pas laat op de dag? Ik hoop zo dat jullie een mooi knipperend puntje zien!!!!
Inderdaad, Ringel, hoe was de echo? Ik zat met morgen in mijn hoofd (dacht dat je hem dan zou hebben), sorry.
Babba; mijn moeder is onze poets. Toen Ella er nog niet was, kwam ze ook gewoon elke week en dan 3 uurtjes. Wij hebben wel een flinke woonkamer (boven valt het wel mee wb ruimte). Wat ze altijd doet is het sanitair (toiletten) en volgens mij om de week de badkuip (kan ook elke week zijn hoor). Verder stofzuigt ze elke week en dweilt ze de woonkamer. Extra dingen die ze zelf plant zijn de ramen, stoffen, de bovenverdieping. Dat gaat zo'n beetje om en om. En mijn moeder is er één die van wanten weet (ze heeft nog 3 "werkhuizen" zoals ze ze noemt en dat na een borstamputatie en bij behorende chemo's en lymfeproblemen).

Manlief komt thuis, ik ga aan de kook. Ella ligt te pitten, die is echt niet lekker....
Hallo!!!

We hebben een heel leuke dag gehad vandaag! Vanochtend zijn we eerst gebak gaan brengen naar de collega's van de man. Stonden we voor een verkeerslicht, valt onze auto uit en start niet meer. Wij dachten al pech te hebben, totdat ik aan de man vroeg: 'hebben we eigenlijk wel genoeg benzine?' Ehmmm... Dat bleek dus niet zo te zijn! Tank gewoon helemaal leeg, dat is ons nog nooit overkomen!!! Toen heeft manlief maar een jerrycan benzine gehaald, gelukkig was het tankstation dichtbij. In ieder geval beter dan panne!

Na een bakje koffie gedaan te hebben op het werk, zijn we naar de speeltuin gegaan. Jasmijn vond het hartstikke leuk! Ik zal zo ff foto's op de groep zetten. Daarna gingen we lekker wat eten en de auto in. Jas sliep gelijk! Toen gingen we winkelen in Leiden, de man heeft 2 paar schoenen en een oranje shirt voor zaterdag, ik een witte linnen broek en voor Jas nog wat losse rommel; ondergoed, badjasje en oranje shirtje. Was nog weinig echt leuke uitverkoop daar, helaas. Dus nog even wachten met shoppen. Morgen hier in het dorp lekker kopen! Als ik iets leuks vind dan...maar dat zal wel.

We hebben koffie gedronken met taart in de Hema en thuis patatjes gegeten, Jasmijn was te moe om uit eten te gaan. Die ging lekker onder de douche en naar bed. Fijne dag!

Het cadeau, de 2 canvasdoeken, is ook binnen en hangt al aan de muur, echt schitterend!

Verder wel gelezen maar weinig puf om te reageren. Poetsen; mijn schoonmoeder poetst bij schoonzusje ook 3 uur per week. Sanitair, beneden stoffen, zuigen en dweilen, boven stoffen en zuigen, soms dweilen. En wat grotere klussen als de keuken soppen of de ramen zemen. Zelfs het vuil wegzetten of de tuin van onkruid ontdoen! Die tijd heb je dan wel nodig hoor!

Ik ga koffie zetten, schoonouders komen zo koffie drinken. We vieren de verjaardag zondag pas maar ze komen toch even langs, gezellig. Later meer!
Mmmoi, dat klinkt als een superleuke dag! En Jasmijn weer aan de patatjes, zij ook weer blij dus haha. Ben benieuwd naar de foto op doek! Plaats je daarvan ook een foto op de groep?
En o ja, gefeliciteerd met Mmmoi-man natuurlijk!
Haha, wat een miscommunicatie hier. Ringel vertelt nog vrolijk dat ze morgen pas de echo heeft en iedereen vraagt hoe de echo was vandaag.

@mmmoi: gefeliciteerd met manlief! Wat een leuke verassing dat hij vrij was en dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad met z'n drieen. Ik zal zo de foto's gaan kijken. Heb je de doeken er ook opstaan?

@babba: mooie hulp is dat als ze niet komt. Maar er komt dus gelukkig al een ander.

Wij hadden eerst 1 keer per 2 weken een hulp voor 3,5 uur. Daarin deed ze de keuken, het sanitair, stoffen, zuigen, dweilen en vaak nog wat extra's zoals de koelkast.

Nu hebben we iemand elke week 2 uur. Ze doet altijd de keuken, de toiletten, beneden stoffen en zuigen en de ene week de badkamer, de andere week boven stoffen en zuigen.

Eigenlijk zou 3 uur per week wel prettiger zijn maar zij haalt dat niet met haar kinderen en dan wordt het ook wel weer duurder.

Ik ben al blij dat deze dingen nu allemaal gedaan worden zeker nu ik door mijn bekken een stuk minder kan doen.

@mirjam: natuurlijk, donkerblauw. Ik zat me gisteren al te bedenken dat de schoentjes waarschijnlijk niet jouw smaak waren maar ik kon even niet bedenken wat je wel leuk zou vinden. Ik zie Hanna ook nog wel een keer met lakschoentjes lopen.

@krokus: Als hij nog niet zo lang losloopt zou ik nog lekker even wachten met schoentjes. Scheelt je een boel geld.

Bij ons hadden ze nog best wat jongensschoentjes trouwens voor niet teveel geld.

Wat grappig dat Roan zo vrlolijk was in de supermarkt. Ik ben dan altijd best een beetje trots dat mijn kind zoveel mensen laat lachen.

Bijtanken zit er niet echt in trouwens. Gisteren heeft ze maar een ruim uur geslapen overdag, vandaag werken en morgen ga ik eerst zwemmen en dan hoop ik dat ze daarna ietsje langer slaapt. Zaterdag mag ik uitslapen! (tot 9 uur want we moeten nog naar de ikea).

@mayte: die lelli kelly dingen vind ik dus echt af-schu-we-lijk. TE fout gewoon, haha.

@annie: wat een smaak heeft die zoon van jou, wolter kroes! Straks moet je nog naar piratenfestivals met hem

Floor loopt thuis trouwens ook altijd op sokken of blote voeten maar ik laat haar buiten ook zoveel mogelijk lopen en dan vind ik het voor glas enzo toch wel prettig als ze wat stevigs aanheeft.

@ris: gaat lekker bij jullie met een kapotte auto en een humeurig en snotterend meisje.

Slaapzak heeft Floor sinds een paar dagen ook door al doet ze hem meestal niet helemaal open en daarna weer netjes dicht.

Echt typisch ja dat de meesten hier zo gelijk opgaan met bijvoorbeeld kletsen enzo. Elke dag hoor ik weer nieuwe woordjes.

Zo schattig vandaag. Toen ik thuiskwam van mijn werk kwam Floor met uitgestrekte armpjes op me afgerend en toen ik haar optilde klemde ze zich helemaal om mijn nek vast en ging ze met haar hoofdje tegen me aan liggen. Heerlijk hoor, van die peuterarmpjes om je heen.

Oeh sjips, kom ik speciaal even kijken om te zien of Ringel al gepost heeft, realiseer ik me pas dat het vandaag geen vrijdag is. Oeps!!!!! Komt omdat manlief vandaag thuis is, ik heb echt zo'n weekend gevoel.

SORRY RINGEL EN HEEL VEEL SUCCES MORGEN!!!!!
Pebbles, ik had me ook op het verkeerde baan laten zetten, want ik wist eigenlijk wel dat die echo morgen is. Nou Ringel, we leven in ieder geval met je mee En wat heerlijk, dat Floor zo aanhankelijk was. Super dat soort momenten. En eens met jou, dat Lellikellies te erg zijn haha. Wat zijn we toch allemaal lekker verschillend hier qua kledingsmaak voor de kids. En inderdaad, lakschoentjes (witte dan) zie ik hier ook nog wel eens komen.

Aan iedereen; Olliewood heeft nog eens 19 % extra korting op Jottum vanavond. Ik heb het streepvestje en het broekje (het enige dat er nog is in de juiste maat) besteld.
Oeeoeoeoewww, spannend, we hebben een auto op het oog. Morgen kijken!!
Ik had de mail van olliewood ook al gekregen ja. Ik dacht nog, mmmoi en mirjam zullen wel balen dat die jurken nu goedkoper zijn maar aan de andere kant zijn die jurken er waarschijnlijk niet eens meer.

Jottum (en lakschoentjes ) is niet echt mijn ding en ik heb al zoveel gekocht dat ik deze ronde maar even oversla.

Bij een winkel in de buurt zag ik gisteren trouwens ook Jottum jurkjes en die waren helemaal niet zo roezelig, erg leuk zelfs ( het moet toch niet gekker worden bij mij).

@krokus: wat voor auto gaan jullie naar kijken? Ik hoop dat het wat wordt, zo lastig anders.

@annie: in mijn verlof vorige keer had ik ook heel erg dat ik vaak geen idee had welke dag het nou was. Manlief is toen ook een paar weken thuis geweest dus daar merk je het dan ook niet aan. Zal deze keer wel iets anders zijn omdat Floor gewoon op haar vaste dagen naar de opvang blijft gaan.
Misschien hadden jullie het wel begrepen, maar ik was nét op de groep toen mijn schoonouders aanbelden. De foto's staan er dus nu pas op. Ook een foto van de doeken. Ik vind ze echt mooi geworden. Oordelen jullie zelf maar!

Jottum; tja, ik kreeg die mail dus ook. Baalde wel een beetje, maar ja, Jasmijn heeft hem al 2 dagen aan gehad. Zondag weer als papa's verjaardag wordt gevierd. Ik vind Jottum soms aan de roezelige kant. Ik heb er nu 2 jurken van en die zijn echt voor feesten en partijen zeg maar. De jurk die Jas op de canvasdoeken aan heeft, is de andere Jottum jurk. Die ik bij olliewood besteld heb staat nog niet op de foto.

Nou staat mijn schoonzusje weer voor de deur dus ik ben weg!
hahahha jullie zijn schatjes hoor.....en idd morgen om 14.50 weer echo.......

@Krokus, woensdag kan ik niet, want werk dan van 12.00 tot 23.00 (echt te belachelijk, maar mag eigenlijk ook niet meer vanaf 1 januari van dit jaar) eerst volgende mogelijkheid voor mij zou dan die vrijdagavond zijn, maar volgens mij spreek je dan leiver niet af. donderdag 3 juli kan ik wel.(wat een gedoe zeg)

@slaapzak, yep die wordt hier ook opengemaakt. makt niet uit of ik de rits instop of niet, deze wordt er toch uitgevist (met die kleine peutervingertjes) en vervolgens gaat de zak weer helemaal open. En idd die armpjes om je heen als ze zich helemaal aan je vast klampen. Mayte komt eigenlij altijd erg enthousiast op ons afgerend als we weg zijn geweest en klimt zelf op de bank als we weg gaan en gaat zwaaien. Vaak ook wanneer ze de auto hoort aankomen klimt ze er op en stat dan met een big smile op de bank naar Lief te grijnzen......(hmmm nu nog maar heel erg van geniteten over een paar jaar doet ze het niet meer)

ga nu slapen, morgen drukke dag voor de boeg.
Het is lang geleden, maar nu hebben wij weer eens een doorwaakte nacht gehad. Jasmijn is veel wakker geweest, huilen en om mij roepen. We zijn allebei bij haar geweest om haar te troosten en terug te leggen, beide keren werd ze stil en begon ze vijf minuten later weer te brullen. Op een gegeven moment heb ik Jasmijn in bed genomen en toen klampte ze zich stevig aan me vast; heerlijk eigenlijk. Ze wilde wel bij ons in bed slapen, maar wel met haar hoofd op mijn kussen en zo dicht mogelijk tegen mij aan, liever nog bovenop mij. Omdat ze maar bleeeeef draaien en 'plekje zoeken' heb ik haar om 3 uur terug gebracht naar haar eigen bed. Toen hield het huilen op en nu ligt ze nog lekker te slapen. Natuurlijk! Maar ze moet er straks wel uit, want ze moet mee shoppen vandaag!

@Ringel: Fijne dag vandaag met je echo. Spannend!!!

@Slaapzak: Jasmijn maakt die gelukkig nog helemaal niet open. Is ze nog niet mee bezig. Als ik haar er 's ochtends uithaal vraagt ze wel: 'zak uit?'.

Nou, ik ga mezelf maar eens rustig aan aankleden. Schoonzusje gaat mee shoppen en die komt me kwart voor negen halen. Jasmijn maak ik pas op het laatst wakker.

Fijne dag allemaal, tot vanmiddag weer!
Ringel, spannend de echo.

Slaapzakkenproblemen (wie gaat er mee scrabbelen) hebben we hier niet. Heel simpel omdat we geen slaapzakken gebruiken. Ik had bij Ian al een hekel aan die dingen en dat is niet meer goed gekomen daarna. Ik heb ontzettende woelwaters in bed en ze draaien zich helemaal vast in een slaapzak. Zowel Des als Max heb ik een nacht of twee in de slaapzak laten slapen en het bevalt me niet. Tesje heeft er dus nog nooit een aangehad.

Ik ga even fotos kijken op de groep...
Succes Ringel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven