Postcrossing deel 9
zondag 8 juli 2012 om 12:53
Hoe werkt postcrossing:
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Eerst de verkorte versie:
Vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.
Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.
Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.
Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
zondag 1 december 2013 om 00:37
O ja.. ik heb 13 dagen geleden een kaart naar Duitsland gestuurd. Een kaart naar Duitsland doet er meestal zo'n 4 dagen over, is mijn ervaring inmiddels. Degene naar wie ik het kaartje verstuurd heb is inmiddels al 28 dagen niet ingelogd geweest.. Ik baal daar zo van, zet dan je profiel op inactief! Ik wil gewoon dat mijn kaarten meteen (of bijna meteen) geregistreerd worden.. Frustrerend vind ik dit. Ik kom misschien wel ongeduldig over enne.. dat ben ik ook
maandag 2 december 2013 om 11:00
Wat betreft goedkope-briefkaarten.nl: volgens mij is het niet heel veel soeps. Ik vond laatst een hele doos postkaarten in een 2e handswinkel. Al bij de 1e blik had ik door dat het hier om een 'postcrossing-erfenis ging': o.a. 20x Inge Löök, landschappen, dieren, Nouvelle Images children of the world, royals, diverse postkaartenboekjes, van allerlei leuks dus, voor 10 cent per stuk! Heb ong 150 kaarten meegenomen. Meteen een tip dus, ga eens in een paar 2e handswinkels kijken voor goedkope kaarten (al heb je natuurlijk wel een beetje mazzel nodig, de winkel waar ik was heeft normaal geen kaarten in de verkoop voor zover ik weet, maar bij andere winkels waar ik wel eens kom hebben ze wel standaard een doos of rek met kaarten staan). Om terug te komen op de goedkope-briefkaarten: op een gegeven moment had ik bij het doorkijken van die doos een kaart in mijn handen waarvan ik dacht: is dit een homeprint ofzo? En op de achterkant stond dus goedkope-briefkaarten.nl... Kwaliteit was erg matig, hopelijk vallen die wat jij besteld hebt mee (ik weet natuurlijk niet hoe oud de kaarten die ik heb gezien waren, wie weet is het verbeterd in de tussentijd).
En die naar Duitsland is balen ja...ik had dat met een kaartje naar Amerika, heb wel uitleg gehad in de hurray (die ik na 43 dagen kreeg): ze was onverwacht op reis gegaan en had geen tijd gehad om op inactive te gaan. Ze registreerde die dag meer dan 100 kaarten en toch kreeg ik een hele persoonlijke reactie op mijn kaart/tekst, dat vond ik dan wel weer leuk!
@cocomo: ik print adressen in andere 'tekens',dus als het adres zowel in Engels als in eigen taal erbij staat, meestal uit (ik vermoed dat ze dan misschien sneller aankomen als de postmensen in die landen in hun eigen schrift kunnen lezen), misschien is dat ook een idee met hele lange adressen? Dan hoef je geen envelop te gebruiken.
En die naar Duitsland is balen ja...ik had dat met een kaartje naar Amerika, heb wel uitleg gehad in de hurray (die ik na 43 dagen kreeg): ze was onverwacht op reis gegaan en had geen tijd gehad om op inactive te gaan. Ze registreerde die dag meer dan 100 kaarten en toch kreeg ik een hele persoonlijke reactie op mijn kaart/tekst, dat vond ik dan wel weer leuk!
@cocomo: ik print adressen in andere 'tekens',dus als het adres zowel in Engels als in eigen taal erbij staat, meestal uit (ik vermoed dat ze dan misschien sneller aankomen als de postmensen in die landen in hun eigen schrift kunnen lezen), misschien is dat ook een idee met hele lange adressen? Dan hoef je geen envelop te gebruiken.
maandag 2 december 2013 om 14:15
Ik doe dat als ik veel kaarten tegelijk verstuur. Dan print ik alle adressen uit, staat gelijk het ID nummer erbij. Is het leesbaar en op een niet te groot oppervervlak.
Bij mij zijn van de week 2 expired kaarten geregistreerd
Ben d'r ook één 'kwijt'. Die staat niet meer bij de expired, maar ook niet bij de ontvangen/geregistreerde kaarten.
Deze week moet ik écht maar weer eens wat sturen. Er is nog steeds 1 onderweg.
Bij mij zijn van de week 2 expired kaarten geregistreerd
Ben d'r ook één 'kwijt'. Die staat niet meer bij de expired, maar ook niet bij de ontvangen/geregistreerde kaarten.
Deze week moet ik écht maar weer eens wat sturen. Er is nog steeds 1 onderweg.
Later is nu
maandag 2 december 2013 om 21:48
Zelf heb ik al een aantal keren bij goedkope briefkaarten besteld. Over het algemeen ben ik tevreden, veel kaarten van goedkope briefkaarten die ik heb verstuurd, zijn favoriet gemaakt.
Noora wat leuk dat je zo goed voor leuke kaarten bij een tweedehands winkel bent geslaagd!
Zelf heb ik via Marktplaats afgelopen jaar leuke kaartjes van the postcardstore en Jetoy kaartjes gescoord. Vooral met de kaartjes van the postcardstore was ik blij. Zelf moet je die in grote hoeveelheden bestellen, en op Marktplaats was er iemand die allemaal kleinere pakketjes te koop had aangeboden.
Op het officiële forum van Postcrossing bieden mensen die stoppen met postcrossing ook regelmatig hun verzameling ansichtkaarten te koop aan.
Hier heb ik inmiddels al meer dan driehonderd kaarten verstuurd en ik ben nog net geen jaar lid!
Noora wat leuk dat je zo goed voor leuke kaarten bij een tweedehands winkel bent geslaagd!
Zelf heb ik via Marktplaats afgelopen jaar leuke kaartjes van the postcardstore en Jetoy kaartjes gescoord. Vooral met de kaartjes van the postcardstore was ik blij. Zelf moet je die in grote hoeveelheden bestellen, en op Marktplaats was er iemand die allemaal kleinere pakketjes te koop had aangeboden.
Op het officiële forum van Postcrossing bieden mensen die stoppen met postcrossing ook regelmatig hun verzameling ansichtkaarten te koop aan.
Hier heb ik inmiddels al meer dan driehonderd kaarten verstuurd en ik ben nog net geen jaar lid!
dinsdag 3 december 2013 om 22:06
Zo, binnen 12 kaarten een kaart naar Rusland! Is weer eens iets anders dan dat hij expired raakt. Vrees wel dat als k zo(morgen) een nieuw adres trek dat die weer naar Rusland mag. Vandaag ook een kaartje uit Nederland. Een mooie kaart met een oude foto van Flevoland op de voorkant. Prachtig kaartje!
Ik kan helaas niet thuis printen, alleen op mijn werk. Hierdoor heb ik niet altijd de mogelijkheid lange adressen, of ingewikkelde uitprinten. Anders kunnen er zo 3 of 4 dagen overheen zijn eer ik hem kan posten. Dus dan maar in een enveloppe!
Ik kan helaas niet thuis printen, alleen op mijn werk. Hierdoor heb ik niet altijd de mogelijkheid lange adressen, of ingewikkelde uitprinten. Anders kunnen er zo 3 of 4 dagen overheen zijn eer ik hem kan posten. Dus dan maar in een enveloppe!
It ain't me
woensdag 4 december 2013 om 11:34
Dat is tof, Panama! Nog een ideetje trouwens voor relatief goedkope kaarten: bij Bol.com verkopen ze heel wat postkaartenboekjes/doosjes, als je dat gaat omrekenen per kaart is dat ook vaak heel goedkoop. Volgens mij kun je het beste zoeken op postcards.
Nu ik toch bezig ben, nog een andere tip: bij de Wibra vond ik laatst een blok met heel veel (1000+) stickers voor kerstmis, zitten echt hele leuke tussen, voor 1 euro. Ook leuk voor de gewone kerstkaartjes natuurlijk.
Hier deze week een rustig weekje qua postcrossing, het wisselt steeds nogal af (ook wel een beetje logisch). Ook heb ik er geen snelle landen bij zitten op het moment, zoals USA, Duitsland, Finland en co. Even geduld oefenen dus... India was mijn laatste nieuwe land om te sturen.
Nu ik toch bezig ben, nog een andere tip: bij de Wibra vond ik laatst een blok met heel veel (1000+) stickers voor kerstmis, zitten echt hele leuke tussen, voor 1 euro. Ook leuk voor de gewone kerstkaartjes natuurlijk.
Hier deze week een rustig weekje qua postcrossing, het wisselt steeds nogal af (ook wel een beetje logisch). Ook heb ik er geen snelle landen bij zitten op het moment, zoals USA, Duitsland, Finland en co. Even geduld oefenen dus... India was mijn laatste nieuwe land om te sturen.
woensdag 4 december 2013 om 15:52
Ik heb mijn bestelling inmiddels binnen en de kaarten zijn van prima kwaliteit! Ze zijn gewoon op dik papier/karton, net als andere kaartjes uit de winkel. De foto's zijn ook van goede kwaliteit! Dus ik ben tevreden! Ik heb ze besteld via www.tss-nijkerk.com
Je hebt al kaarten vanaf 10 cent en ook een wat groter formaat kaarten (bijvoorbeeld met een koe van dichtbij) en ook bundelvoordeel, maar dan heb je veel dezelfde kaarten en dat vind ik niet leuk. Ik vind het dus een aanrader!
Het enige wat ik jammer vind is dat ze geen leuke cartoonkaarten hebben. Het zijn allemaal foto's van dieren, omgeving, etc.
Je hebt al kaarten vanaf 10 cent en ook een wat groter formaat kaarten (bijvoorbeeld met een koe van dichtbij) en ook bundelvoordeel, maar dan heb je veel dezelfde kaarten en dat vind ik niet leuk. Ik vind het dus een aanrader!
Het enige wat ik jammer vind is dat ze geen leuke cartoonkaarten hebben. Het zijn allemaal foto's van dieren, omgeving, etc.
woensdag 4 december 2013 om 15:55
Oja, bedankt voor de tips nog! Ik ga zeker even kijken. Heb nu genoeg kaarten, had laatst ook al ergens anders besteld. Maar kaartjes kopen is gewoon verslavend
Had er vandaag een uit Helsinki gekregen. Staat alleen de code op en 'groetjes', jammer! Vind het leuker als een kaartje volgekalkt staat
Schrijven jullie altijd veel op jullie kaarten?
Had er vandaag een uit Helsinki gekregen. Staat alleen de code op en 'groetjes', jammer! Vind het leuker als een kaartje volgekalkt staat
woensdag 4 december 2013 om 17:48
@mriek83 ik probeer altijd een leuk verhaal erop te zetten, maar het is wel net hoeveel moeite mensen voor hun profiel doen. Een leeg profiel doe ik ook geen moeite voor. Soms inspireert een profiel mij tot hele verhalen die er eigenlijk niet oppassen, soms heb ik maar weinig inspiratie en dan komt er ook niet veel op de kaart, helaas.
It ain't me
woensdag 4 december 2013 om 18:28
Fijn dat de kaarten in de smaak vallen, ik ben blij dat ze een stuk beter waren dan die wat ik heb gezien, waarschijnlijk waren dat dan eerste probeersels (onscherp, met soms ook onbedoeld mensen in beeld, beetje vreemd). Of kun je misschien ook zelf kaarten drukken via die site ofzo, dat het zoiets was?
Ik schrijf altijd klein en heel veel op een kaartje, zeker bij leuke profielen, dan vertel ik ook gewoon wat random dingen over wat ik het weekend ga doen of gedaan heb ofzo. Krijg ik ook leuke persoonlijke reacties op. Is een profiel onpersoonlijk of leeg, dan vooral over de kaart of over de postzegels (laatst gedaan bij een verzamelaar, en ik kreeg een hele uitgebreide hurrayover postzegels terug terwijl ik zelf niet speciaal een postzegelliefhebber ben, maar wel heel leuk evengoed). En als iemand slecht Engels lijkt te kennen, schrijf ik wat minder en groter.
Ik vind het wel jammer als ik zo'n half leeg kaartje krijg, maar ik ga er zelf niet minder mijn best door doen heb ik besloten
Tot nu toe 1x een echt lege gehad (alleen ID). Ook raar: het meest volgeschreven kaartje dat ik heb ontvangen bleek vervolgens zelf een leeg profiel te hebben...
Ik schrijf altijd klein en heel veel op een kaartje, zeker bij leuke profielen, dan vertel ik ook gewoon wat random dingen over wat ik het weekend ga doen of gedaan heb ofzo. Krijg ik ook leuke persoonlijke reacties op. Is een profiel onpersoonlijk of leeg, dan vooral over de kaart of over de postzegels (laatst gedaan bij een verzamelaar, en ik kreeg een hele uitgebreide hurrayover postzegels terug terwijl ik zelf niet speciaal een postzegelliefhebber ben, maar wel heel leuk evengoed). En als iemand slecht Engels lijkt te kennen, schrijf ik wat minder en groter.
Ik vind het wel jammer als ik zo'n half leeg kaartje krijg, maar ik ga er zelf niet minder mijn best door doen heb ik besloten
woensdag 4 december 2013 om 22:02
Wat raar he, die combi's profielen en kaartjes.
Ik zocht nog een expired kaartje/adres, die ik had, maar na een jaar worden ze verwijderd uit je lijst, kennelijk? Ik had dat betreffende kaartje op 13 november gestuurd.
Maar goed, heb nu dus nog maar 2 expired.
En nog steeds slechts 1 onderweg. Beetje hectisch gedoe thuis en kan de rust voor kaartjes uitzoeken en dergelijke even niet vinden.
Ik zocht nog een expired kaartje/adres, die ik had, maar na een jaar worden ze verwijderd uit je lijst, kennelijk? Ik had dat betreffende kaartje op 13 november gestuurd.
Maar goed, heb nu dus nog maar 2 expired.
En nog steeds slechts 1 onderweg. Beetje hectisch gedoe thuis en kan de rust voor kaartjes uitzoeken en dergelijke even niet vinden.
Later is nu
zondag 8 december 2013 om 17:42
Haihai
ik heb vandaag de tijd weer eens genomen voor wat kaartjes.
Een vlag gaat naar Hong Kong
Een 'cartoon' van Stad naar Thailand en Portugal
Een plattegrond van Nederland naar Rusland
Een groene G naar Duitsland (wilde oa een 'groene' kaart)
Een gelukkig nieuwjaarskaartje uit de Flow naar Oekraine
Betty Boop op een motor naar Belarus
Nirvana naar Finland (deze dame had een behoorlijke creepy smaak, helaas had ik daar niet echt kaartjes bij)
Een multiview van de wijk naar Kroatië
Ik mag nog 2 adressen opvragen, maar ik ga eerst deze even posten
ik heb vandaag de tijd weer eens genomen voor wat kaartjes.
Een vlag gaat naar Hong Kong
Een 'cartoon' van Stad naar Thailand en Portugal
Een plattegrond van Nederland naar Rusland
Een groene G naar Duitsland (wilde oa een 'groene' kaart)
Een gelukkig nieuwjaarskaartje uit de Flow naar Oekraine
Betty Boop op een motor naar Belarus
Nirvana naar Finland (deze dame had een behoorlijke creepy smaak, helaas had ik daar niet echt kaartjes bij)
Een multiview van de wijk naar Kroatië
Ik mag nog 2 adressen opvragen, maar ik ga eerst deze even posten
Later is nu
maandag 9 december 2013 om 12:35
En er gaat nog een Mucha kaart naar Noorwegen en een cupcake (van de kinderpostzegels) naar een Japanse in Letland. Die vraagt trouwens om een handgeschreven adres, maar wel een blanco kaart. Liefst met stickertjes..
Voor mij makkelijk, ik heb geen enveloppen, momenteel, dus ik schrijf de kaart vol.
Voor mij makkelijk, ik heb geen enveloppen, momenteel, dus ik schrijf de kaart vol.
Later is nu
maandag 9 december 2013 om 16:35
Moet nog even geduld hebben tot er weer een kaartje van mij ergens aan komt voor ik weer kaartjes kan versturen. Maar begint al langzaam aan wat meer te lopen merk ik. Ook met de kaartjes die ik ontvang, er druppelen langzaamaan ook kaartjes binnen. Scheelt misschien ook dat ik al wat minder ongeduldig ben dan in het begin.
Kreeg pas ook mailtje van iemand die vroeg of ik haar kaartje die ze week eerder had verstuurd vast wilde registreren zodat ze weer meer kaarten kon versturen, was iemand die nieuw is binnen postcrossing. Heb haar maar uitgelegd dat ik kaartjes pas registreer als ik ze binnen krijg.
Iedereen die nieuw is moet in het begin meer geduld hebben voor kaartjes geregistreerd worden, en hou niet zo van van die ongeduldige types die er gelijk achteraan gaan. Snap dat wachten lang kan duren, vond het zelf ook in het begin allemaal lang duren, maar vind altijd de verassing wanneer een kaartje aankomt of wanneer ik een kaartje in mijn bus krijg ook altijd leuk.
Kreeg pas ook mailtje van iemand die vroeg of ik haar kaartje die ze week eerder had verstuurd vast wilde registreren zodat ze weer meer kaarten kon versturen, was iemand die nieuw is binnen postcrossing. Heb haar maar uitgelegd dat ik kaartjes pas registreer als ik ze binnen krijg.
Iedereen die nieuw is moet in het begin meer geduld hebben voor kaartjes geregistreerd worden, en hou niet zo van van die ongeduldige types die er gelijk achteraan gaan. Snap dat wachten lang kan duren, vond het zelf ook in het begin allemaal lang duren, maar vind altijd de verassing wanneer een kaartje aankomt of wanneer ik een kaartje in mijn bus krijg ook altijd leuk.
woensdag 11 december 2013 om 17:08
Vandaag zijn er vijf kaartjes op de post.
Naar USA, Brazilië, Maleisië, China, en een nieuw land: Libanon! Libanon heeft maar zes gebruikers. Echt leuk.
Dat geduld hebben in het begin herken ik. Daarom zijn er ook mensen die een tweede profiel aanmaken. (Dat heb ik zelf nooit gedaan).
Zelf doe ik nu bijna een jaar aan postcrossing. Nog steeds vraag ik een nieuw adres aan als ik een hurray heb en als ik tijd heb. Ik ben altijd benieuwd welk land ik krijg.
Naar USA, Brazilië, Maleisië, China, en een nieuw land: Libanon! Libanon heeft maar zes gebruikers. Echt leuk.
Dat geduld hebben in het begin herken ik. Daarom zijn er ook mensen die een tweede profiel aanmaken. (Dat heb ik zelf nooit gedaan).
Zelf doe ik nu bijna een jaar aan postcrossing. Nog steeds vraag ik een nieuw adres aan als ik een hurray heb en als ik tijd heb. Ik ben altijd benieuwd welk land ik krijg.
donderdag 12 december 2013 om 00:35
Aaargh! Mijn geduld wordt echt op de proef gesteld!! Het liep wel lekker maar mijn kaarten zijn allemaal zo lang onderweg.. Of zouden er zoveel mensen zijn die hun ontvangen kaarten pas dagen later registreren? Ik wil kaartjes schrijven!!
Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie profielen, vind het leuk om profielen van andere Nederlandse postcrossers te lezen.
Mijn profiel is te vinden onder Courage83.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie profielen, vind het leuk om profielen van andere Nederlandse postcrossers te lezen.
Mijn profiel is te vinden onder Courage83.
donderdag 12 december 2013 om 00:36
quote:nepese schreef op woensdag 11 december 2013 17:08 Vandaag zijn er vijf kaartjes op de post.
Zelf doe ik nu bijna een jaar aan postcrossing. Nog steeds vraag ik een nieuw adres aan als ik een hurray heb en als ik tijd heb. Ik ben altijd benieuwd welk land ik krijg. Een tweede profiel aanmaken is misschien verleidelijk, maar het mag niet. Lees maar in de FAQ op de site. Het gooit het Postcrossingsysteem in de war en het is niet eerlijk.
Zelf doe ik nu bijna een jaar aan postcrossing. Nog steeds vraag ik een nieuw adres aan als ik een hurray heb en als ik tijd heb. Ik ben altijd benieuwd welk land ik krijg. Een tweede profiel aanmaken is misschien verleidelijk, maar het mag niet. Lees maar in de FAQ op de site. Het gooit het Postcrossingsysteem in de war en het is niet eerlijk.
donderdag 12 december 2013 om 13:54
Mijn geduld kan het ook allemaal niet meer zo goed aan. Mijn laatste kaarten heb ik op 7 december verstuurd. Mijn laatste kaart heb ik op 4 december ontvangen. Ik ben elke dag weer teleurgesteld als ik mijn brievenbus kijk.
Ondertussen een aantal al een tijd onderweg. China 42 dagen, USA 24 dagen, Wit-Rusland 20 dagen, Duitsland 15 dagen, Turkije 10 dagen, en Rusland en Oekranië 5 dagen. Vooral USA en Duitsland duren lang wat mij betreft. Die Amerikaanse is ook al 13 dagen niet meer online geweest, die Duister is wel regelmatig online.
Ik wil gewoon dat mijn kaarten aankomen en ik kaartjes krijg! Verdorie! Zal wel zelf nooit een tweede profiel aan gaan maken. Op deze manier vind ik het net leuk wat ik kwijt ben aan postzegels en kaarten.
Ondertussen een aantal al een tijd onderweg. China 42 dagen, USA 24 dagen, Wit-Rusland 20 dagen, Duitsland 15 dagen, Turkije 10 dagen, en Rusland en Oekranië 5 dagen. Vooral USA en Duitsland duren lang wat mij betreft. Die Amerikaanse is ook al 13 dagen niet meer online geweest, die Duister is wel regelmatig online.
Ik wil gewoon dat mijn kaarten aankomen en ik kaartjes krijg! Verdorie! Zal wel zelf nooit een tweede profiel aan gaan maken. Op deze manier vind ik het net leuk wat ik kwijt ben aan postzegels en kaarten.
It ain't me
donderdag 12 december 2013 om 15:46
Ineens kunnen ze binnen gaan stromen, écht. Ik (wij) heb net zo gezeten
Ik zit eerlijk gezegd ook ongeduldig te wachten, waar blijven ze nou? Kreeg wel een blijde hurray uit Finland.
Ik heb trouwens ook nog maar 1 Kerstkaart ontvangen. tsk
(nog niets verstuurd ook, trouwens, maar dat terzijde.. vond vandaag kerstzegels van vorig jaar terug \o/ )
Ik zit eerlijk gezegd ook ongeduldig te wachten, waar blijven ze nou? Kreeg wel een blijde hurray uit Finland.
Ik heb trouwens ook nog maar 1 Kerstkaart ontvangen. tsk
(nog niets verstuurd ook, trouwens, maar dat terzijde.. vond vandaag kerstzegels van vorig jaar terug \o/ )
Later is nu
donderdag 12 december 2013 om 17:31
quote:Cocomo schreef op donderdag 12 december 2013 13:54 Mijn geduld kan het ook allemaal niet meer zo goed aan. Mijn laatste kaarten heb ik op 7 december verstuurd. Mijn laatste kaart heb ik op 4 december ontvangen. Ik ben elke dag weer teleurgesteld als ik mijn brievenbus kijk.
Irritant he?
Ik heb ook een Duitser die al een maand niet online is geweest en mijn kaartje is al 28 dagen(!) 'onderweg'.. Kan me echt niet voorstellen dan dat die er al lang is.
En USA en Canada duren bij mij nu ook ineens ongewoon lang. Zou op zich met de kerstpost drukte te maken kunnen hebben. Al heb ik het idee dat dat nog op gang moet komen.
Ik had vandaag wél een superleuk kaartje uit Duitsland in de bus!
Irritant he?
Ik heb ook een Duitser die al een maand niet online is geweest en mijn kaartje is al 28 dagen(!) 'onderweg'.. Kan me echt niet voorstellen dan dat die er al lang is.
En USA en Canada duren bij mij nu ook ineens ongewoon lang. Zou op zich met de kerstpost drukte te maken kunnen hebben. Al heb ik het idee dat dat nog op gang moet komen.
Ik had vandaag wél een superleuk kaartje uit Duitsland in de bus!