Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
woensdag 27 november 2013 om 17:33
@ fabienne: vervelend dat ze ziek is Hahaha wel gezellig samen zo bankhangen! Hoop dat je vanavond nog zin hebt om te gaan, Is achteraf altijd weer erg lekker 
Vanmiddag tempotraining gedaan. Was best aardig weer eigenlijk. Droog, wel fris windje maar prima te doen. De roeibaan hier is net een prive atletiekbaan. Lekker glad wegdek, geen auto's en geen honden. Ideaal!
Vanmiddag tempotraining gedaan. Was best aardig weer eigenlijk. Droog, wel fris windje maar prima te doen. De roeibaan hier is net een prive atletiekbaan. Lekker glad wegdek, geen auto's en geen honden. Ideaal!
vrijdag 29 november 2013 om 13:25
@Fabienne, stappen was erg gezellig.
Hoe gaat het met je dochter?
@Dita, goed gedaan.
Mijn man en zoon zijn erg verkouden. Mijn zoon blijft vandaag een dagje thuis.
@Max, ik heb 10 dagen geleden heb ik voor het laatst gelopen, vanmiddag moet ik HARDLOPEN. Hm. als ik naar buiten kijk is het niet mijn beste planning, maar ja, niets aan te doen.
Wie heeft er nog gelopen?
Hoe gaat het met je dochter?
@Dita, goed gedaan.
Mijn man en zoon zijn erg verkouden. Mijn zoon blijft vandaag een dagje thuis.
@Max, ik heb 10 dagen geleden heb ik voor het laatst gelopen, vanmiddag moet ik HARDLOPEN. Hm. als ik naar buiten kijk is het niet mijn beste planning, maar ja, niets aan te doen.
Wie heeft er nog gelopen?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
vrijdag 29 november 2013 om 17:30
@ mother: zeker harde wind en ook keiharde regen en hagel. Goed dat je toch gegaan bent.
Ik heb bijna 23 km op de teller gezet vanmiddag samen met waf. Ging prima, rondje was nu eenmaal niet langer dus prima zo. Had wel ijskoude vingers na afloop, ik kreeg mijn rugzak niet af en moest aan twee dames die gelukkig net hun hondje gingen uitlaten vragen of ze me wilden helpen met losmaken. Ze begrepen het helemaal, ik was ook zeiknat natuurlijk en al snel was ik bevrijd van de rugzak
Inmiddels ligt waf heerlijk te snurken deze maand liep ze ruim 200 km met me mee (plus de wandelingen natuurlijk).
Ik heb bijna 23 km op de teller gezet vanmiddag samen met waf. Ging prima, rondje was nu eenmaal niet langer dus prima zo. Had wel ijskoude vingers na afloop, ik kreeg mijn rugzak niet af en moest aan twee dames die gelukkig net hun hondje gingen uitlaten vragen of ze me wilden helpen met losmaken. Ze begrepen het helemaal, ik was ook zeiknat natuurlijk en al snel was ik bevrijd van de rugzak
Inmiddels ligt waf heerlijk te snurken deze maand liep ze ruim 200 km met me mee (plus de wandelingen natuurlijk).
vrijdag 6 december 2013 om 16:25
En hebben jullie nog gelopen?
Vanmiddag heb ik hagel, harde wind en regen getrotseerd, 11 km. aangetikt in 1 uur en 10 min, bijna 1 minuut sneller dan vorige keer. Ik ben nu een paar dagen verkouden en tijdens het hardlopen had ik last van een volle neus. Ik heb toen mijn neus gesnoten zonder zakdoek, ik vond het zo genant maar ja het moest eruit. Doen jullie dat wel eens tijdens het lopen?
Dec: 11 km. Totaal: 693,7 km
Vanmiddag heb ik hagel, harde wind en regen getrotseerd, 11 km. aangetikt in 1 uur en 10 min, bijna 1 minuut sneller dan vorige keer. Ik ben nu een paar dagen verkouden en tijdens het hardlopen had ik last van een volle neus. Ik heb toen mijn neus gesnoten zonder zakdoek, ik vond het zo genant maar ja het moest eruit. Doen jullie dat wel eens tijdens het lopen?
Dec: 11 km. Totaal: 693,7 km
zondag 8 december 2013 om 10:57
@ dita: succes vandaag!!!
@ mother: jakkie
Nee grapje. Ik heb weinig last van mijn neus eigenlijk. Ik heb wel eens mijn neus afgeveegd aan mijn buff die ik om mijn nek had. Ook vies!!
Ik heb donderdag gelopen, vanmiddag ook weer lopen. Ben benieuwd hoe dat gaat. En dan verder met het schema voor 1 maart.
Fijne zondag!
@ mother: jakkie
Ik heb donderdag gelopen, vanmiddag ook weer lopen. Ben benieuwd hoe dat gaat. En dan verder met het schema voor 1 maart.
Fijne zondag!
dinsdag 10 december 2013 om 08:50
@ dita: Goed gedaan! Hoe voelt het nu na de loop? Spierpijn?
Ik heb zondag gelopen (ging niet lekker) en gisteren. Nu inpakken en opruimen. Morgen nog even lopen en dan op pad. Ik hoop dus zaterdag mijn eerste training te kunnen lopen in Schotland. Hoop op mooi weer want ik zou graag meteen beginnen met een 30-er daar.
Ik heb zondag gelopen (ging niet lekker) en gisteren. Nu inpakken en opruimen. Morgen nog even lopen en dan op pad. Ik hoop dus zaterdag mijn eerste training te kunnen lopen in Schotland. Hoop op mooi weer want ik zou graag meteen beginnen met een 30-er daar.
dinsdag 10 december 2013 om 15:35
@Max, hahahaha. Ik heb ook weinig last van mijn neus, maar ja, als ik verkouden ben wel natuurlijk.
Neus afgeveegd aan je Buff die om je nek ging, wat bedoel je daarmee een sjaal.
Zo, net terug heerlijk gelopen in het rondom het haagse bos: 1 uur en 12 minuten.
Dec: 22 km. Totaal: 704,7 km
Neus afgeveegd aan je Buff die om je nek ging, wat bedoel je daarmee een sjaal.
Zo, net terug heerlijk gelopen in het rondom het haagse bos: 1 uur en 12 minuten.
Dec: 22 km. Totaal: 704,7 km
woensdag 18 december 2013 om 14:53
Ola, ben ik weer
Afgelopen weken maar 2x per week kunnen lopen. En dat ging gewoon niet lekker. Nu ben ik vorige week bij een sport/verzorger geweest. Schouders, nek en rug zat helemaal niet goed. Verklaart wel waarom het maar niet lekker wilde lopen. Nu, na 3 behandelingen voelt het allemaal weer licht en lekker. Morgen ga ik nog een keertje lopen en dan moet ik zaterdag de wedstrijd lopen. Ik ben helaas niet zo goed voorbereid als gehoopt. Ik hoopte op een PR, maar dat is ondertussen bijgesteld naar: Onder mijn tijd van vorig jaar op hetzelfde parcours.
Afgelopen weken maar 2x per week kunnen lopen. En dat ging gewoon niet lekker. Nu ben ik vorige week bij een sport/verzorger geweest. Schouders, nek en rug zat helemaal niet goed. Verklaart wel waarom het maar niet lekker wilde lopen. Nu, na 3 behandelingen voelt het allemaal weer licht en lekker. Morgen ga ik nog een keertje lopen en dan moet ik zaterdag de wedstrijd lopen. Ik ben helaas niet zo goed voorbereid als gehoopt. Ik hoopte op een PR, maar dat is ondertussen bijgesteld naar: Onder mijn tijd van vorig jaar op hetzelfde parcours.
donderdag 19 december 2013 om 17:04
zondag 22 december 2013 om 14:13
Nou, toch een PR! Al was het maar 8 seconden sneller dan mijn vorige PR, het is er een Verder viel het weer me 100% mee. Alleen op het einde regende het een beetje.
Na de finish toch weer problemen wat betreft overgeven. Herkennen jullie het? Ik heb het eigenlijk altijd na een wedstrijd. Soms alleen kokhalzen, maar soms komt er ook echt wat omhoog. Ik drink/eet twee uur vantevoren niet meer. Voeding/drinken bestaat uit boterhammen met appelstroop, thee en 1 kop koffie (zwart). Iemand tips?
@ Max: Wat een prachtige foto's! Wat is het daar mooi!
december: 32km, totaal: 603km
Na de finish toch weer problemen wat betreft overgeven. Herkennen jullie het? Ik heb het eigenlijk altijd na een wedstrijd. Soms alleen kokhalzen, maar soms komt er ook echt wat omhoog. Ik drink/eet twee uur vantevoren niet meer. Voeding/drinken bestaat uit boterhammen met appelstroop, thee en 1 kop koffie (zwart). Iemand tips?
@ Max: Wat een prachtige foto's! Wat is het daar mooi!
december: 32km, totaal: 603km
zondag 22 december 2013 om 15:21
fabienne ik heb het na een wedstrijd ook heel vaak. Althans wel als ik echt voluit gelopen heb en zeker als ik er nog een eindsprint uit probeer te persen. Zodra ik dan stil sta wordt het vaak zwart voor mijn ogen en moet ik kokhalzen. Het enige wat bij mij werkt is het niet stoppen bij de finish maar gelijk door dribbelen. Probleem is dat als niemand bij de finish staat die me dwingt om gelijk door te lopen ik toch altijd de neiging heb om zeker na een eindsprint gelijk over de finish tot stilstand te komen. Had het gisteren ook weer. En zo genant want als ik eenmaal begin te kokhalzen is het ook niet zomaar meer de kop in te drukken. Hoewel het eenmaal weer aan het lopen het beter gaat.
zondag 22 december 2013 om 20:56
Wat goed zeg fabienne toch maar een mooi nieuw PR
Hoe lang was de loop?
Na de bruggenloop was ik ook misselijk en weinig trek gelukkig heb ik niet hoeven overgeven lijkt me ook erg naar.
Heb een beetje verzuimd om te schrijven en te lopen oops.
Morgen ga ik weer beginnen op naar de HM in mei
Groetjessss
Hoe lang was de loop?
Na de bruggenloop was ik ook misselijk en weinig trek gelukkig heb ik niet hoeven overgeven lijkt me ook erg naar.
Heb een beetje verzuimd om te schrijven en te lopen oops.
Morgen ga ik weer beginnen op naar de HM in mei
Groetjessss
zondag 22 december 2013 om 22:02
quote:baukje schreef op 22 december 2013 @ 15:21:
fabienne ik heb het na een wedstrijd ook heel vaak. Althans wel als ik echt voluit gelopen heb en zeker als ik er nog een eindsprint uit probeer te persen. Zodra ik dan stil sta wordt het vaak zwart voor mijn ogen en moet ik kokhalzen. Het enige wat bij mij werkt is het niet stoppen bij de finish maar gelijk door dribbelen. Dat is een goede tip. Die ga ik de volgende keer zeker toepassen! Bedankt. Ik hoop maar dat ik mezelf dan ook kan dwingen om toch even door te lopen. Ik stop namelijk ook met lopen en wordt duizelig. Ik denk dat ik ook minder/niet duizelig ben als ik door blijf lopen/dribbelen.
fabienne ik heb het na een wedstrijd ook heel vaak. Althans wel als ik echt voluit gelopen heb en zeker als ik er nog een eindsprint uit probeer te persen. Zodra ik dan stil sta wordt het vaak zwart voor mijn ogen en moet ik kokhalzen. Het enige wat bij mij werkt is het niet stoppen bij de finish maar gelijk door dribbelen. Dat is een goede tip. Die ga ik de volgende keer zeker toepassen! Bedankt. Ik hoop maar dat ik mezelf dan ook kan dwingen om toch even door te lopen. Ik stop namelijk ook met lopen en wordt duizelig. Ik denk dat ik ook minder/niet duizelig ben als ik door blijf lopen/dribbelen.