Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
In het echt ben je superlief hè?

Ben benieuwd naar je volgende motto.
Ik heb zo mijn momenten
Huts!
quote:Murdoch schreef op 14 december 2013 @ 14:25:

Er staat 'praktisch'.En 'we' en 'onze'
quote:azile schreef op 15 december 2013 @ 01:50:

[...]

En 'we' en 'onze'
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:azile schreef op 15 december 2013 @ 01:50:

[...]

En 'we' en 'onze'Penisnijd?
Ik moest me hier van churro laten zien..... Bij deze!
En nu ?

.
quote:impala schreef op maandag 16 december 2013 19:45 En nu ?Geen idee, win ik iets?
Een churroworst?

Wel al koud geworden
.
quote:Murdoch schreef op 16 december 2013 @ 18:49:

[...]

Penisnijd? Nou...interseksualiteit is hartstikke hip, dus zit jij effe goed!
quote:impala schreef op 16 december 2013 @ 19:52:

Een churroworst?

Wel al koud geworden

Rustig aan, he ........

@Bergje: welkom

Ik zou zeggen, lees een beetje rond, je komt er vanzelf achter ....
quote:Bergje65 schreef op 16 december 2013 @ 19:50:

[...]

Geen idee, win ik iets? Wellicht kan je ons wat meer vertellen over jouw avatar. Ben er benieuwd naar.
Churro, zwoele jengelaar. Het is een oog. Wat loop je nou moeilijk te doen.
quote:churrro schreef op maandag 16 december 2013 20:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="impala in "Het psychologisch effect van de avatar"" class="messagelink">impala schreef op 16 december 2013 @ 19:52</a>:</b>

Een churroworst?

Wel al koud geworden </div></blockquote>

Rustig aan, he ........

@Bergje: welkom

Ik zou zeggen, lees een beetje rond, je komt er vanzelf achter .... Tis een oog. (Jaja).. Niet die van mij maar wel in mijn kleur. In het oog zie je een reflectie van wat de eigenaar ziet. Ze kijkt door een raam van tralies. Ze zit gevangen of voelt zich gevangen.... Ik vind het een prachtige ava met een dubbele bodem.
Je zou toch denken dat churro zelf een bepaald beeld bij jouw ava heeft gecreeerd.

Wat voor effect heeft Bergje op jou, churrrro
Ik vindt mijn ava lekker optimistisch, dat ben ik ook.

Ik heb geprobeerd hem zoveel mogelijk op mij te laten lijken, maar mijn gezicht is langer en mijn oren staan meer naar achteren.

Maar ja kan niet alles hebben, ik vindt hem wel leuk.

Misschien wel leuk het beeld dat ik heb bij diverse ava's:

Murdoch: ziet er een beetje bedenkelijk en verveeld uit, alsof ze alles al weet.

BellatrixVanDetta: Bij haar zie ik een duistere vrouw, fout maar interessant.

Bergje: Ze is trots op haar ogen, de blik in haar ogen lijkt alsof ze andere dingen in de wereld ziet dan anderen.

Churrro: Ik krijg trek.

Impala: Je wilt vrij zijn, maar wordt opgejaagd.

Azile: Kattenliefhebber, niets meer en niets minder.
quote:scorpid schreef op 17 december 2013 @ 10:52:

Ik vindt mijn ava lekker optimistisch, dat ben ik ook.

Ik heb geprobeerd hem zoveel mogelijk op mij te laten lijken, maar mijn gezicht is langer en mijn oren staan meer naar achteren.

Maar ja kan niet alles hebben, ik vindt hem wel leuk.

Misschien wel leuk het beeld dat ik heb bij diverse ava's:

Murdoch: ziet er een beetje bedenkelijk en verveeld uit, alsof ze HIJ alles al weet.

BellatrixVanDetta: Bij haar zie ik een duistere vrouw, fout maar interessant.

Bergje: Ze is trots op haar ogen, de blik in haar ogen lijkt alsof ze andere dingen in de wereld ziet dan anderen.

Azile: Kattenliefhebber, niets meer en niets minder.Hij, het, ze is een hij. Verwarrende avatar, dat wel.
@ Mur: gedraag je .......

@ Bergje en christiane: de avatar was eigenlijk de kern mijn pijler, maar met al die spontane genderveranderingen onderweg heeft het ongeveer 41 pagina's geduurd voordat wij zover waren. Ik klaag niet, hoor, want ik deed stiekem vrolijk mee .......

Ik denk dat een ava bijna nooit "toeval" is. Er zit vrijwel altijd een (verborgen ) stuk van jouw persoonlijkheid in die avatar, een stuk herkenning.

In BGB, very_cherry bijvoorbeeld zie ik stoere dames en hun ava reflecteert dat ook. In Enn zie ik een uiterst vrouwelijke en chique dame. Mannen zijn veel minder voorspelbaar vind ik, zit in de genen volgens mij.

Murdoch .............. het is complex. Ik kan er geen pijl (meer) op trekken en dat reflecteert dan weer de mystiek rondom onze Mur. Stoer ,dat weer wel (ook de ava)

Ik weet praktisch niets over Bergje, maar volgens mij is ze iemand die een zeer uitgesproken smaak heeft voor schoonheid / esthetiek (of voor fotografie, kan ook maar dat komt op hetzelfde neer).

Voor mij iig één van de allermooiste avatars van deze forum en misschien zelfs de mooiste. Maar dat is persoonlijk.

Teleurgesteld in het antwoord, christiane ?
MilaDila: Dat had ik dus niet verwacht, grappig.
quote:scorpid schreef op 17 december 2013 @ 10:52:

Jij bent mij net iets sneller geweest .........

Ik ben een man scorpid, rustig aan .......... ben blij dat ik op afstand ben

Dat schreef ze zelf een paar dagen geleden: ***kijk angstig rond*** of zoiets. Klopt dus weer wel .........

Azile: Kattenliefhebber, niets meer en niets minder.[/quote]

Of werkt in een dierenasiel, of heeft haar kat uit het asiel gehaald ....
Scorpid, volgens mij heb je hier ooit een echte foto van jezelf laten zien, en ik vind deze avatar dus helemaal niet bij je passen!

Te kinderachtig.
Your luck's about to change, cher.
quote:churrro schreef op 17 december 2013 @ 11:02

Teleurgesteld in het antwoord, christiane ? Nee churrro, nu zie ik een reactie zoals ik had verwacht zoals dit topic zou gaan.

Het idee wat jij denkt bij het zien van een ava en wat het bij jou (of wie dan ook) oproept. En niet dat we zelf gaan uitleggen waar onze ava voor staat.

Want dat is niet wat het psychologische effect ervan is, maar puur de uitleg waarom je ervoor gekozen hebt.

quote:christiane schreef op 17 december 2013 @ 11:16:

Het idee wat jij denkt bij het zien van een ava en wat het bij jou (of wie dan ook) oproept. En niet dat we zelf gaan uitleggen waar onze ava voor staat.

Want dat is niet wat het psychologische effect ervan is, maar puur de uitleg waarom je ervoor gekozen hebt.

Precies!

Dus... brand maar los, churrro.
Churrro: Relax, ik zie gewoon eten in je ava.

LadyDarbanville: Klopt, dat heb ik. Tja, dat is misschien wel zo, maar ik wil geen echte foto als ava gebruiken.

Als je een ander idee hebt laat het me weten.
quote:christiane schreef op 17 december 2013 @ 11:16:

[...]

Nee churrro, nu zie ik een reactie zoals ik had verwacht zoals dit topic zou gaan.

natuurlijk, Christiane, natuurlijk. Ik was even van mijn à propos door de avatar

Wat gaan wij met jou doen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven