Vraag zusje
vrijdag 20 juni 2008 om 12:18
Ik heb hier een huilend zusje (ze is 18) naast me zitten. Ze heeft ruim een half jaar iets met een hele leuke jongen. De laatste tijd ging het iets minder (de laatste weken) tussen hen, ook vanwege examenstress etc. Nu blijkt dat hij al een poosje heen en weer zit te mailen/hyven met een ander, niks bijzonders, vrij neutrale berichten. Maar vandaag heeft ze iets heel stoms gedaan (zusje) en zijn mail gecheckt. Ik heb al gezegd dat dat echt ontzettend not done is en dat het een hele stomme fout is, maar goed, dat is niet terug te draaien. In de laatste mail van die meid stond dat ze een hele leuke camping heeft gevonden en dat ze heeft gemaild wat de prijs is, dat ie maar even moest kijken. Toen heeft hij terug gemaild dat het hem leuk lijkt en dat ze misschien wel met twee tenten kunnen gaan. Zoals je begrijpt is ze enorm geschrokken van dit alles. We kunnen nu 1000 dingen gaan bedenken over wie er in die twee tenten gaan slapen. Maar het is wel raar dat hij dit doet aangezien die meid en mijn zusje nou niet echt met elkaar op kunnen schieten. Ik weet even niet wat voor advies ik haar moet geven. Iemand wijze raad hier? Er hoeft niet ingaan te worden op dat ze zijn mail heeft gecheckt, die volle laag heeft ze van mij al wel gehad. Is ze het zelf ook helemaal mee eens en voelt zich daar ook erg schuldig over, is normaal gesproken niks voor haar.
zaterdag 21 juni 2008 om 19:56
zondag 22 juni 2008 om 02:10
zondag 22 juni 2008 om 12:49
Jammer toch dat die jonge meiden (zei deze oma van bijna 40) niet inzien dat mannen/jongens een andere behandeling nodig hebben om ze krijgen waar je ze hebben wil.
Als ze zich toch eens zouden beseffen dat ze alle troeven in handen hebben als ze zich wat zelfverzekerder opstellen. Natuurlijk krijgen ze dan niet alle mannen op de rails, maar de foute man gaat dan vanzelf weg en de goeie blijft en zorgt dat ie z'n meissie happy houdt....
(zusje: lees je nog mee? Neem 's wat aan van een paar ouwe wijven, schatteke: Jij bent mooi, lief, slim en je verdient het om een vriendje te hebben die de grond kust waar je op loopt: en echt, ze bestaan die kerels!!!!!!)
Als ze zich toch eens zouden beseffen dat ze alle troeven in handen hebben als ze zich wat zelfverzekerder opstellen. Natuurlijk krijgen ze dan niet alle mannen op de rails, maar de foute man gaat dan vanzelf weg en de goeie blijft en zorgt dat ie z'n meissie happy houdt....
(zusje: lees je nog mee? Neem 's wat aan van een paar ouwe wijven, schatteke: Jij bent mooi, lief, slim en je verdient het om een vriendje te hebben die de grond kust waar je op loopt: en echt, ze bestaan die kerels!!!!!!)
zondag 22 juni 2008 om 20:33
quote:Charlotte69 schreef op 22 juni 2008 @ 12:49:
Jammer toch dat die jonge meiden (zei deze oma van bijna 40) niet inzien dat mannen/jongens een andere behandeling nodig hebben om ze krijgen waar je ze hebben wil.
Ik heb haar dat laatste stukje gesmst net. Dankjewel daarvoor.
Ik heb haar dat laatste stukje gesmst net. Dankjewel daarvoor.
zondag 22 juni 2008 om 23:28
Zusje heeft ontzettend veel steun aan jullie gehad, ze heeft vanmiddag alles gelezen. Hij hangt de twijfelaar en zij weet zeker dat hij gek is op die J. Ze is heel duidelijk en ook wel hard tegen hem. Ze wil niet meer horen dat hij het allemaal niet meer weet en dat hij moet nadenken. Vandaag heeft ze aangekondigd dat ze hem morgen van school haalt en dan een gesprek wil. Ze kwam ontzettend zelfverzekerd over aan de telefoon. Ze denkt dat door de problemen tussen hem en haar hij meer naar die J toetrekt. Dus ze wil de waarheid en een onvoorwaardelijke keuze voor haar of anders niets, dan is het over. Verder wil ze duidelijkheid van hem naar J toe dat hij voor mijn zusje kiest en dus geen verder contact met haar wil. Ook geen vakantieplannen dus. En geen sneaky mailgedoe meer, niet van hem maar ook geen gecheck meer van haar.
Ik ben echt ontzettend trots op haar als ze dit zo doet morgen. Ik ben ook in Rdam morgen dus dan blijf ik wel wachten op mijn school voor het geval ze me nodig heeft, ik hoop het niet maar stel dat, dan ben ik er iig. Jullie allemaal heel erg bedankt want daar heeft ze echt heel veel steun aan gehad. Na het lezen van dit topic heeft ze gewoon de kracht gekregen om dit te besluiten. Ik of we laten jullie morgen weten hoe het is gegaan.
Ik ben echt ontzettend trots op haar als ze dit zo doet morgen. Ik ben ook in Rdam morgen dus dan blijf ik wel wachten op mijn school voor het geval ze me nodig heeft, ik hoop het niet maar stel dat, dan ben ik er iig. Jullie allemaal heel erg bedankt want daar heeft ze echt heel veel steun aan gehad. Na het lezen van dit topic heeft ze gewoon de kracht gekregen om dit te besluiten. Ik of we laten jullie morgen weten hoe het is gegaan.

maandag 23 juni 2008 om 09:30
Ambrozusje, succes! Geef 'm op z'n broek!
(en als moeder van twee jongetjes die gelukkig nog lang geen 18 of 21 zijn maar dat uiteindelijk natuurlijk wel een keer gaan worden: ik hoop echt dat ik ze in de loop der jaren duidelijk kan maken dat je zó niet met meisjes omgaat!) (als ze op hun vader lijken, en dat doen ze, zullen ze dat waarschijnlijk ook niet doen, gelukkig)
(en als moeder van twee jongetjes die gelukkig nog lang geen 18 of 21 zijn maar dat uiteindelijk natuurlijk wel een keer gaan worden: ik hoop echt dat ik ze in de loop der jaren duidelijk kan maken dat je zó niet met meisjes omgaat!) (als ze op hun vader lijken, en dat doen ze, zullen ze dat waarschijnlijk ook niet doen, gelukkig)
maandag 23 juni 2008 om 09:59
Ik ben gewoon zenuwachtig voor haar
Maar ze klonk zo zelfverzekerd en sterk gister dat ik wel geloof dat ze dat kan vasthouden vandaag.
Leuk om te zien hoeveel zo'n topic kan uitmaken he? Jullie reacties hebben haar echt zoveel zekerder gemaakt. Zodra ik wat weet zal ik wel even posten hier. Ik heb alleen wel tot half 4 (dacht ik) een presentatie van een project op school maar ik denk niet dat ik eerder wat hoor.
Maar ze klonk zo zelfverzekerd en sterk gister dat ik wel geloof dat ze dat kan vasthouden vandaag.
Leuk om te zien hoeveel zo'n topic kan uitmaken he? Jullie reacties hebben haar echt zoveel zekerder gemaakt. Zodra ik wat weet zal ik wel even posten hier. Ik heb alleen wel tot half 4 (dacht ik) een presentatie van een project op school maar ik denk niet dat ik eerder wat hoor.
maandag 23 juni 2008 om 11:11
Mocht het met deze jongen niet meer goedkomen, jammer dan. Ik snap dat ze gek op hem is maar als hij niet gek genoeg is op haar, is hij haar gewoon niet waard. Voor de toekomst hoop ik dan dat ze nu een beetje beter snapt hoe het werkt met die mannen en ze er haar voordeel uithaalt.
Toch hoop ik voor haar (en voor hem) dat hij beseft wat ie heeft en er alles aan zal doen om haar te houden.
Heel veel succes vandaag!!!!!
Toch hoop ik voor haar (en voor hem) dat hij beseft wat ie heeft en er alles aan zal doen om haar te houden.
Heel veel succes vandaag!!!!!
maandag 23 juni 2008 om 17:24
Om kwart over drie werd ik gebeld door een huilend zusje. Ze had precies gedaan wat ze van te voren had bedacht. Hem voor de keuze gesteld om voor haar te kiezen, eventueel een pauze in te lassen, of het gewoon uit te maken. Maar hij bleef hangen op ik weet het niet. Toen heeft ze uit hem getrokken dat hij het dan toch maar wilde uitmaken. Hij vindt dat je in een relatie geen ruzie hoort te hebben of problemen en als je die wel hebt dat het dan geen goede relatie is
Toen is ze weggelopen en hij heeft niet de moeite genomen om haar achterna te gaan. Hij vond zichzelf ook wel een slappe lul.
Ik zat nog binnen in mijn school en ik heb geloof ik nog nooit zo gekookt vanbinnen. Ze zat ergens midden in Rotterdam te huilen dus ik heb snel m'n spullen ingepakt om naar haar toe te gaan. Toen was ze al onderweg naar mij. En bij een metrohalte vlakbij m'n school heb ik r toen opgevangen, midden op de weg (op zo'n verhoging). Ik kan er echt niet tegen om haar zo te zien huilen, echt een klein hoopje zus.
Heb haar mee naar huis genomen voor thee en onze vader haalt haar om een uur of 18:00 op. Niks helpt beter dan knuffels van je zus en wijze woorden van je vader.
Toen is ze weggelopen en hij heeft niet de moeite genomen om haar achterna te gaan. Hij vond zichzelf ook wel een slappe lul.
Ik zat nog binnen in mijn school en ik heb geloof ik nog nooit zo gekookt vanbinnen. Ze zat ergens midden in Rotterdam te huilen dus ik heb snel m'n spullen ingepakt om naar haar toe te gaan. Toen was ze al onderweg naar mij. En bij een metrohalte vlakbij m'n school heb ik r toen opgevangen, midden op de weg (op zo'n verhoging). Ik kan er echt niet tegen om haar zo te zien huilen, echt een klein hoopje zus.
Heb haar mee naar huis genomen voor thee en onze vader haalt haar om een uur of 18:00 op. Niks helpt beter dan knuffels van je zus en wijze woorden van je vader.
maandag 23 juni 2008 om 17:59
Ik heb het even helemaal bijgelezen, maar het slaat inderdaad helemaal nergens op als hij met 2 meisjes en 1 jongen op vakantie zou gaan waarbij je een grote kans heb dat in ieder geval 1 jongen en 1 meisje in één tent willen eindigen. En het feit dat hij dit verborgen houdt en het niet eens in zijn hoofd opkomt om het met ambroos' zusje te bespreken..... niet vertrouwen!
Een eigen leven kunnen leiden is iets anders dan straks zeer waarschijnlijk met een ander meisje in een tent te liggen. Een meisje waarmee er toch iets lijkt te broeien.
Ambroos' zusje... je verdient beter dan dit! Laat hem maar eerst lekker op zijn knieen om vergiffenis smeken en laten zeggen dat hij echt niet op vakantie zal gaan met dat andere meisje. En zo niet, dumpen, je kunt veel beter krijgen!! Echt waar!
Een eigen leven kunnen leiden is iets anders dan straks zeer waarschijnlijk met een ander meisje in een tent te liggen. Een meisje waarmee er toch iets lijkt te broeien.
Ambroos' zusje... je verdient beter dan dit! Laat hem maar eerst lekker op zijn knieen om vergiffenis smeken en laten zeggen dat hij echt niet op vakantie zal gaan met dat andere meisje. En zo niet, dumpen, je kunt veel beter krijgen!! Echt waar!

maandag 23 juni 2008 om 19:47
Hmmm geen ruzie en/of problemen in een relatie: dream on, pretty boy! Maar hij is toch weer naar haar toegekomen dus misschien begint het bij hem nu ook door te dringen dat hij haar ook zomaar eens kwijt kan raken. En dan gaat er snel genoeg een andere leuke knul met haar vandoor en heeft hij het nakijken!