Terug 'in shape' na zwangerschap. (deel 2)

03-04-2008 14:55 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Motivatie-topic voor (pas) bevallen moeders die graag weer 'terug in shape' willen komen. Iedereen is welkom!

NaamBevallings-

datumHoeveelste Kindje?Lengte..Hoogste gewichtHuidig gewichtStreef-

gewichtKilo's afgevallen

sinds 28/03/08Angela24/04/082de1.72 m85 kg71 kg63 kg4.1 kgBloem05/02/082de1.77 m90 kg76.9 kg70 kg3.1 kgBrite03/05/082de1.68 m82 kg65.6 kg58 kg4.9 kgChoca17/10/071ste1.76 m81 kg70 kg63 kgDextro20/02/082de1.74 m89 kg70.2 kg68 kg7.8 kgDiana24/01/081ste1.77 m102 kg81 kg75 kg3.5 kgDoortje05/07/061ste1.80 m108.9 kg79,2 kg75 kg2,8 kgJudat15/02/081ste1.72 m95 kg83.7 kg70 kg1.3 kgKletskous07/09/072de1.65 m83 kg68 kg65 kg1 kgLabyrint04/08/071ste1.75 m95.5 kg77.9 kg70 kg2.1 kgMarieke12/03/081ste1.74 m85 kg64.6 kg60 kg13.4 kgMarf??/06/061ste en 2de1.75 m105.4 kg87.3 kg10.8 kgNurija14/11/071ste1.70 m93 kg80.4 kg71 kg1.1 kgPips11/01/082de1.73 m88 kg78.5 kg73 kg4.5 kgRammelkont05/02/082de1.68 m103 kg86,5 kg60/65 kg2,5 kgSarah06/03/082de1.72 m110 kg91.5 kg80 kg6.1 kgTesstan20/11/071ste1.67 m85 kg71.4 kg65 kg0.6 kgVisje24/01/081ste1.58 m89.4 kg73.4 kg64 kg4.5 kg

TOTAAL AANTAL KILO'S AFGEVALLEN: 74.1 KG
65.8 kg hier. Dus maar 2 ons afgevallen deze week. Tja, de laatste kilo's gaan altijd het langzaamst..

@brite, ik hou ook al vanaf mijn bevalling mijn gewicht bij op valtaf.nl. Ik vind dat het heel motierend werkt om dat grafiekje naar beneden te zien gaat. In het begin hield ik ook iedere dag een eettabel bij, maar dat werd me te veel gedoe.
Hier 87,3, weer wat onsjes kwijt!
79.2 gaat langzaam maar gestaag, dat is al heel fijn. net wel een grote pannenkoek op bij zo'n pannenkoek restaurant, maar heb voor de rest van de dag nu ook genoeg.

kom later even bijlezen, heb drukke dag!
vanochtend 70,4, dus 1,4 kilo eraf. Nog 2,5 kilo te gaan.. Eigenlijk wilde ik weer op m'n streefgewicht zitten volgende week als ik weer moet werken, maar hier ben ik eigenlijk ook al heel tevreden mee. Bij de eerste zwangerschap duurde het echt een jaar voordat ik de kilo's allemaal kwijt was. Dus prima zo.

Brite: volgens mij helpt de bv bij mij ook echt bij het afvallen (was bij nr. 1 niet echt het geval). Ik merk ook dat wanneer ik echt trek krijg, ik gewoon extra brood moet eten en dan nog afval of op gelijk gewicht blijf. En verder probeer ik echt minder te snoepen, dat scheelt ook veel denk ik.

Iedereen is volgens mij ook goed bezig! Fijn weekend allemaal en succes wer komende week!
lastig weekend gehad met allemaal feestjes, brunches etc, maar ga er weer tegenaan! Merk het echt nu aan mn broeken. het zijn maar een paar kilo's en toch is het al een stuk prettiger!

Ik houd jullie op de hoogte!!!

Sterkte allemaal!
@ doortje: Goed bezig meid! Kleren die losser gaan zitten (of ineens passen) doet mij nog meer goed dan dalende cijfers op de weegschaal!

Hier gaat het helaas even wat minder. Vanmorgen ineens 66.8 kg . Voor het eerst ben ik aan het aankomen ipv afvallen...

Ik eet of doe niets anders dan ik voorheen deed, dus ik begrijp er geen hout van. Juist nu is het zo moeilijk om gemotiveerd te blijven. Ik heb erg de neiging om te denken; 'opletten helpt toch geen hol, dus kan ik net zo goed die reep chocolade gaan halen'.....
Ja, inderdaad, kleren die opeens weer passen, heeeeerlijk!

Marieke: kan zijn dat je gewoon vocht vasthoudt of naar de wc moet ofzo, kan zo maar een kilo schelen, tenminste, bij mij wel.

Ik ben iets minder bezig met lijnen, broeken passen redelijk (nu nog die putten weg in m'n benen, ieks... iemand tips??) en ik heb vrij veel trek, dus eet veel brood. Ik probeer verder maar niet te snoepen, lukt redelijk.

Succes allemaal weer!
Hoi allemaal,

Ik stop ermee. Ben nog 2 kilo boven mijn streefgewicht maar ik ben het zó zat. Ik hoop dat de laatste 2 kilo er ook af zullen gaan maar heb geen zin meer om streng te lijnen. Ben echt zo chagrijnig steeds!

Succes allemaal!

Groetjes, Hezter
Ik meld me voor 3 weken af, we gaan op vakantie.

Succes allemaal!
Wij gaan ook op vakantie. Tot over 3 weken!

Succes allemaal!
hoi,

Hier vanochtend 71.4!!!!

groetjes
Angela: Wat goed!!! Wat is jouw tactiek? Ik kan wel wat tips gebruiken (en weer ff gemotiveerd raken, ben t effe zat)

Hier gaat het iets minder hard; vanmorgen 65.9. Deze week weer wat strenger zijn, heb me iets teveel laten gaan!

Hezter; Je hebt gelijk hoor; die twee kilo raak je vanzelf wel kwijt.

Fijne vakantie voor de vakantiegangers.
Vanmorgen 65.5 kg, dus weer 3 ons eraf. Pff het gaat wel erg langzaam op het moment. Maar gisteren weer voor het eerst ongesteld geworden dus het zal ook wel met het vocht te maken hebben, toch? . Nou ja, ik zal ook wel een beetje verwend zijn door die 1,5 kg in de week die ik in het begin verloor. De laatste kilo's zijn altijd het moeilijkst he.

Voor de rest ziet het er goed uit meiden! Ik vind het wel jammer dat er steeds minder geschreven wordt!
Hier ook maar 2 ons eraf. Vanochtend 70.2

Over minder schrijven: ik ben er eerlijk gezegd ook minder mee bezig, met het afvallen. M'n oude broeken passen weer redelijk, dus dan is de motivatie wat minder groot. Merk ook dat ik weer meer begin te eten en te snoepen. Geen wonder dus dat er haast niks meer af gaat...

Zijn jullie echt streng aan het lijnen nog?
Brite> Je ligt nog steeds bijna een kilo voor hoor .

Ik let gewoon op wat ik eet. Ik snoep '" verantwoord ", dus soepstengels, filet american op een toostje, wortels, fruit, en verder gewoon 4 broodjes op een dag en gewoon warm eten, of patat etc. Ik denk dat ik zo afval dat dat komt doordat ik bv geef en daar eindelijk de kilo's naartoe gaan. Volgende week ga ik met mijn oudste dochter de avond 4 daagse lopen dus ik denk dat ik volgende week (hoop ik) onder de 70 uitkom. Dit was eigenlijk mijn streven voor als ik weer aan het werk ging dus dit gaat heel goed!

Marieke> Ik wil wel schrijven maar ik heb er gewoonweg de tijd haast niet voor. Heb het gewoon erg druk met mijn 2 dochters..

Vanochtend was ik trouwens 71.9!!!

Prettig weekend allemaal!!
Oh ja... ahum.... ik heb weeg- en meldplicht.

Eh..... om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoeveel ik nu weeg en wil ik het ook niet weten. Mijn enige excuus is dat het een paar helse weken zijn geweest; borstontsteking, kind goed ziek en daarna een hele enge buurman die erg veel stress oplevert. Ik probeer niet te snoepen en geen tussendoortjes te eten, maar ik geloof dat ik geen gram af val.

Maar toch blijf ik hier! Misschien lukt het me morgen wel om de knop om te zetten, of volgende week, ik blijf gewoon hoop houden.

En voor jullie is het natuurlijk best lekker; iemand die niet afvalt.....Grijns!
Maarre... wat doen jullie het allemaal goed zeg! Chapeau!
hoi, hier een redelijke week, wel weer uit eten geweest, naar de pizzaria (geen toetje!!!!!) en naar de MC, smaakte lekker voor een keertje. Was ook zo gezellig aan het bijkletsen met mn collega. moet dan kunnen.

Deze week niet afgevallen, maar er ook niets bij!! Dus ik ben blij. bij mij gaat het heeeeel langzaam, maar wat er af is, is er kennelijk wel écht af! En dat maakt me blij. Nu last van mn keel, dus eet stophoest (oh, slecht!) en anti flu.

Verder morgen de verjaardag van lief, dus taart, chips, toastjes etc in huis. Ben benieuwd wat de schade volgende week zal zijn!!

Wel weer lekker gefietst vanmiddag met mn kleine meid (wordt albijna 2!!!!!!!!!) en gelopen met onze hond. Actief dagje dus!

Nu relaxen op de bank.

Fijn weekend meiden!
Het was niet als kritiek bedoeld hoor, dat ik het jammer vind dat er minder geschreven wordt! Ik hoop dat ook niemand dat zo opgevat heeft!
Marieke> Vat ik ook niet op als kritiek hoor! Er wordt idd weinig geschreven maar ik denk dat iedereen het druk heeft met de kleintjes .

Vanochtend 71.0, was deze week alweer 71.6 dus dat ging niet de goede kant op. Nu wel weer, na 4 dagen 5 km gelopen te hebben valt het me wel een beetje tegen dat er zo weinig af is. Volgende week hoop ik toch echt onder de 71 te komen (wel feest vavo, morgen bbq en zondag ook). We zien het wel.

Prettig weekend iedereen!
He Meiden,

Ik vat het ook niet verkeerd op hoor! Helaas IS het leven erg druk met 2 kinderen....

Hier vanmorgen 65,6 kilo Niet veel eraf dus. Het gaat niet meer zo hard tewijl ik toch wel oplet. Vogende week begin ik met steps, dus misschien zet dat wat meer zoden aan de dijk.

Toedeloe
Hmm, ik ben helemaal vergeten om me te wegen.. waarschijnlijk wil het niet weten. Ik ben er nu even niet zo mee bezig. Deze week begonnen met werken en het valt me zwaar met 2 kleintjes, dus eet en snoep ik veel meer. Misschien lukt het volgende week weer om wat meer op te letten. Nu heb ik er eigenlijk gewoon de puf niet voor.

Voor de rest die nog wel goed bezig is: ga door en zet m op!!!
hoi hoi, hier gaat het ook niet goed.. ben druk met het afronden van werkzaamheden voor de vakantie, nog twee dagen werken en dan gaan mn dochter en ik een weekje naar scandinavie, voorbereidien van dingen voor mn dochter haar verjaardag, die is jarig twee dagen na thuiskomst, druk met sociale dingen en ook gewoon (schaam schaam) ordinaire eetbuien... eet zo een zakje chips leeg (dat ik kennelijk ook ineens weer in huis heb...), veel gebak laatste tijd (wat ik helemaal niet zo lekker vind, maar waar ik toch geen nee tegen zeg...) en hierdoor durf ik me niet te wegen!!!! Moet eerst weer een weekje streng doen!!!!

kom me over twee weken weer melden!!

Sterkte meiden!!!
zeer herkenbaar Doortje... ook hier ordinaire vreetbuien. Gister een ruim assortiment aan koek en snoep in huis gehaald. Gewoon, ik had er zin in. Of nouja, zin, ik ben gewoon moe en dan ga ik snaaien...

Fijne vakantie en tot over 2 weken!
He! Meiden, Kom op hoor! Geen snaai meer in huis halen ;-)! Of, van een stuk taart maar de helft nemen, is eigenlijk net zo bevredigend als een heel stuk.

Woog gister ineens 64,9 kilo. Ik denk dat onze weegschaal niet helemaal goed meer is, maar ik vond het wel een mooi getal trouwens.

Doortje, Fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven