hond in auto

01-01-2014 09:40 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje om te kijken wat jullie vinden.

Ik laat net mijn hondje uit en ik slaap bij mijn zusje en zwager. Toen ik met haar liep, liep ik langs een afgelegen busje en hoorde een hond heel hard blaffen. Maar kon niks zien want het busje heeft achter geen ramen. Maar goed daar zit dus een hond in. Het is in deze straat erg afgelegen en ik heb het idee dat die hond daar dus al een tijdje ziet. In ieder geval ik 'denk' de hele nacht. Misschien omdat diegene bij visite is of omdat die hond hard blafde vanwege het vuurwerk maar dat vul ik nu in. Maar ik zeg net wel tegen mijn zusje als die hond er over een paar uur nog in zit dan ga ik wel even bellen? Is dat te voorbarig of niet? Ik vind het raar namelijk als je een hond helemaal afgesloten opsluit in een auto.

Wat vinden jullie ?
.
quote:vla-flip schreef op 01 januari 2014 @ 11:08:

[...]

Zou je dat ook op oudejaarsnacht doen dan?

Ken je de filmpjes van de eigenaren die zeiden dat hun hond in huis de hele tijd slaapt als ze er niet zijn Haha ja ik ben wel eens onverwacht beneden gekomen 's nacht en zag tot mijn verbazing mijn jack russel op de salontafel staan om iets te snaaien te pikken..
En daarom reageer jij zo asociaal?

Volgens mij heb jij vanacht met vuurwerk gespeeld en is er iets gigantisch mis gegaan!
Ben ik nou de enige die meteen het alarm nummer zou hebben gebeld??? Kan toch geen kwaad om dit te melden? Als ik nu zou weten waar dit busje staat zou ik direct bellen naar 0900 0245. Dit is het landelijke nummer voor dieren in nood. Zij verbinden dan direct door met de plaatselijke dierenhulpdienst. Ik hoop dat je inmiddels melding hebt gemaakt.
Nee, ik zou dat niet op oudejaarsdag doen, vlavlip.

Ik ken de filmpjes. Mijn hond is een week lang gefilmd als ik niet thuis was. Ik heb met mijn hond verschillende trainingen gedaan. Mijn hond is heel leergierig en daarom wilde mijn trainer een test doen om te kijken of de hond het voor mij doet (pleaser) of dat hij uit zichzelf zo eager was. Dus heeft de trainer een week geexperimenteerd met verschillende spellen in mijn woonkamer. Als ik de deur uitging, zette ik de spellen klaar en de camera aan.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
quote:Florienepien schreef op 01 januari 2014 @ 11:03:

Als het busje op een afgelegen plek staat, waar weinig vuurwerk wordt afgestoken, vind ik het helemaal geen slechte keuze van de eigenaar.

Of, de eigenaar is om 7 uur een flink stuk gaan wandelen met de hond, komt tegen half negen terug en gaat uitgebreid ontbijten bij iemand. Daar is niks geks mee, toch?

Vuurwerkgeluid houd niet op aan het einde van een straat. Geluid draagt verder. Er was bij TO nogal wat vuurwerk las ik.

Hoe veel mensen zullen na het oud en nieuw, nieuwjaarsmorgen om 7:00 uur een wandeling van 1,5 uur doen?
quote:troelalaaaatje schreef op 01 januari 2014 @ 11:11:

En daarom reageer jij zo asociaal?

Volgens mij heb jij vanacht met vuurwerk gespeeld en is er iets gigantisch mis gegaan!Hou toch op dramaqueen.
quote:sole-mare schreef op 01 januari 2014 @ 11:07:

[...]

Ik zou even gaan kijken en een briefje voor de eigenaar op de auto plakken.Wat voor nut heeft zo'n briefje dan? Denk je dat de eigenaar niet weet dat zijn hond in de auto zit?
quote:vla-flip schreef op 01 januari 2014 @ 11:13:

[...]

Vuurwerkgeluid houd niet op aan het einde van een straat. Geluid draagt verder. Er was bij TO nogal wat vuurwerk las ik.

Hoe veel mensen zullen na het oud en nieuw, nieuwjaarsmorgen om 7:00 uur een wandeling van 1,5 uur doen?

Dat had ik niet gelezen.

Ik heb op mijn twittertimeline nogal wat hondenliefhebbers. Aan de zonsopkomstfoto's te zien waren ze in elk geval voor achten al de deur uit.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
quote:Medina schreef op 01 januari 2014 @ 10:57:

[...]

Als je een half uurtje bij iemand op visite bent en je de honden in de auto laat, okee. Maar urenlang zelf lekker op visite op je gemakje thee drinken en gebakjes naar binnen slaan en de honden op je laten wachten in de auto, dat vind ik wel idioot. Ik zou er echt kwaad om worden als een kennis van mij dat zou doen.

Dit doen mijn schoonouders altijd als ze op bezoek komen en ik zie echt het probleem niet. De honden liggen lekker in hun bench te slapen en iedere 2-3 uur gaat een van ons even kijken, mogen ze even drinken, even een plasje doen en dan gaan ze met iets lekkers weer terug hun bench in.

Mijn schoonouders hebben hun honden niet aangeleerd om alleen thuis te zijn, dus als ze ze niet in de auto kunnen laten, dan zou dat betekenen dat ze nooit meer ergens heen kunnen gaan omdat ze honden hebben. Je kunt nou eenmaal niet altijd overal je honden mee naar binnen nemen.

[...]

Hoe veel mensen zullen na het oud en nieuw, nieuwjaarsmorgen om 7:00 uur een wandeling van 1,5 uur doen?Nou ja het kan natuurlijk ik was vanochtend ook al rond die tijd met mijn hond buiten.
quote:sammoosje schreef op 01 januari 2014 @ 11:11:

Ben ik nou de enige die meteen het alarm nummer zou hebben gebeld??? Kan toch geen kwaad om dit te melden? Als ik nu zou weten waar dit busje staat zou ik direct bellen naar 0900 0245. Dit is het landelijke nummer voor dieren in nood. Zij verbinden dan direct door met de plaatselijke dierenhulpdienst. Ik hoop dat je inmiddels melding hebt gemaakt.Dat is het nummer voor dieren in nood.. Deze hond is hoogstens sneu, maar echt niet in nood..

[...]

Hoe veel mensen zullen na het oud en nieuw, nieuwjaarsmorgen om 7:00 uur een wandeling van 1,5 uur doen?Inderdaad. Als mensen de andere kant op kunnen kijken, dan zijn ze bereid tot heel veel idiote verklaringen om maar niets te hoeven doen.
quote:laylalala schreef op 01 januari 2014 @ 11:16:

[...]

Dit doen mijn schoonouders altijd als ze op bezoek komen en ik zie echt het probleem niet. De honden liggen lekker in hun bench te slapen en iedere 2-3 uur gaat een van ons even kijken, mogen ze even drinken, even een plasje doen en dan gaan ze met iets lekkers weer terug hun bench in.

Mijn schoonouders hebben hun honden niet aangeleerd om alleen thuis te zijn, dus als ze ze niet in de auto kunnen laten, dan zou dat betekenen dat ze nooit meer ergens heen kunnen gaan omdat ze honden hebben. Je kunt nou eenmaal niet altijd overal je honden mee naar binnen nemen.

Klopt en naast dat doe ik er mijn hond ook geen plezier mee door hem overal mee heen te nemen.

Zeker niet nu hij ouder wordt en al die drukte niet meer zo prettig vind.

Gelukkig kan ik hem alleen thuis laten.
quote:Frizz schreef op 01 januari 2014 @ 10:59:

[...]

Het gaat gelukkig met de hond een heel stuk beter sinds ze een hondenuitlaatservice heeft ingeschakeld. Ik hoor hem nog wel regelmatig blaffen maar ik als hondenleek denk niet dat het overmatig blaffen is. Echter sinds ik de wijkagent heb ingeschakeld heeft mevrouw het op mij voorzien. Heel gezellig...Een hond blaft wel eens. Maar lange periodes achter een klopt niet. Maar wat doet ze dan naar jou toe dat ze het op jou voorzien heeft?

[...]

Mijn schoonouders hebben hun honden niet aangeleerd om alleen thuis te zijn, dus als ze ze niet in de auto kunnen laten, dan zou dat betekenen dat ze nooit meer ergens heen kunnen gaan omdat ze honden hebben. Je kunt nou eenmaal niet altijd overal je honden mee naar binnen nemen.Waar laten ze ze dan in de zomer als het te heet is in de auto? Of nemen ze dan 'n bench mee die ze bij mensen in de tuin kunnen zetten?

[...]

Mijn schoonouders hebben hun honden niet aangeleerd om alleen thuis te zijn, dus als ze ze niet in de auto kunnen laten, dan zou dat betekenen dat ze nooit meer ergens heen kunnen gaan omdat ze honden hebben. Je kunt nou eenmaal niet altijd overal je honden mee naar binnen nemen.Een hond heeft beweging nodig, dat is het probleem. Ook een hond wil zich bewegen en niet urenlang in een kooi. En omdat je schoonouders te laks waren om de honden aan te leren om alleen thuis te zijn, moeten ze nu urenlang in een kooi terwijl zij zelf gezellig knus hapjes eten bij iemand thuis? Kom op zeg.
quote:Florienepien schreef op 01 januari 2014 @ 11:15:

Ik heb op mijn twittertimeline nogal wat hondenliefhebbers. Aan de zonsopkomstfoto's te zien waren ze in elk geval voor achten al de deur uit.Hier ook inderdaad.. het "eerste rondje van 2014" gekke mensen die hondenbezitters.
quote:iones schreef op 01 januari 2014 @ 11:19:

[...]

Een hond blaft wel eens. Maar lange periodes achter een klopt niet. Maar wat doet ze dan naar jou toe dat ze het op jou voorzien heeft?Nee nu houdt het blaffen steeds vrij snel op slaat ie niet meer overal op aan. Oh ze doet onder andere valse aangiftes tegen me en bedreigt me. Behoorlijk vermoeiend.
quote:Florienepien schreef op 01 januari 2014 @ 11:03:

Als het busje op een afgelegen plek staat, waar weinig vuurwerk wordt afgestoken, vind ik het helemaal geen slechte keuze van de eigenaar.

Of, de eigenaar is om 7 uur een flink stuk gaan wandelen met de hond, komt tegen half negen terug en gaat uitgebreid ontbijten bij iemand. Daar is niks geks mee, toch?

Vind ik wel.

Mijn hond achterlaten in de auto op een afgelegen plek zodat er een of andere gek langs komt die vrij spel heeft om idiote dingen uit te halen? No way! Dat is bijna hetzelfde als je jonge kind door een eenzaam en lang bospad laten fietsen.... Zou ik ook niet doen. Bepaalde mogelijkheden kun je niet meer bieden want daar wordt misbruik van gemaakt.

En om 7 uur een stuk gaan wandelen, hond in de auto stoppen en gaan ontbijten>? Werkelijk, dat slaat helemaal nergens op!
quote:Frizz schreef op 01 januari 2014 @ 11:21:

[...]

Nee nu houdt het blaffen steeds vrij snel op slaat ie niet meer overal op aan. Oh ze doet onder andere valse aangiftes tegen me en bedreigt me. Behoorlijk vermoeiend.
quote:Medina schreef op 01 januari 2014 @ 11:20:

[...]

Een hond heeft beweging nodig, dat is het probleem. Ook een hond wil zich bewegen. En omdat je schoonouders te laks waren om de honden aan te leren om alleen thuis te zijn, moeten ze nu urenlang in een kooi terwijl zij gezellig zitten te doen bij iemand thuis? Kom op zeg.

Mijn schoonouders vinden het zieliger om de honden de hele dag alleen thuis te laten zitten, dan om ze mee te nemen en ze elke 2-3 uur even aandacht te geven.

Tijdens een hittegolf of iets dergelijks dan komen mijn schoonouders gewoon niet. Als het 'gewoon' een graad of 22 is, dan zetten ze de auto in de schaduw, laten ze een raampje open en gaan ze elke 20 minuten even kijken.

Ze zouden niet weten wat ze anders met de honden moeten doen.

Ik wil hiermee maar zeggen dat niet iedere hondenbezitter die de hond(en) in de auto laat, direct een dierenmishandelaar is.
quote:elninjoo schreef op 01 januari 2014 @ 11:19:

[...]

Waar laten ze ze dan in de zomer als het te heet is in de auto? Goede vraag.
quote:pocketsize schreef op 01 januari 2014 @ 11:21:

[...]

Hier ook inderdaad.. het "eerste rondje van 2014" gekke mensen die hondenbezitters.Ja dat zou je zeggen maar ik heb mijn hond gisteravond op tijd uitgelaten i.v.m. het vuurwerk dus hij was vanochtend echt wel weer aan een wandeling toe.
quote:Frizz schreef op 01 januari 2014 @ 11:21:

[...]

Nee nu houdt het blaffen steeds vrij snel op slaat ie niet meer overal op aan. Oh ze doet onder andere valse aangiftes tegen me en bedreigt me. Behoorlijk vermoeiend.Valse aangiftes? Is dat niet strafbaar>? Zij riskeert daarmee meer als jij. De waarheid zal achterhalen. En dan hangt ze.
quote:vla-flip schreef op 01 januari 2014 @ 10:47:

@Nin, het gaat mij er om dat deze hond wel eens de hele oudejaarsnacht (met alle geluiden en flitsen) in die bus heeft gezeten.Allemachtig, wat een aannames zeg. Deze hond heeft 'wel eens' de hele oudejaarsnacht in die bus gezeten? quote:troelalaaaatje schreef op 01 januari 2014 @ 11:06:

De nutteloze scheldpartijen zijn ook in 2014 niet verleden tijd, da's wel duidelijk.

Lul toch niet zo dom?Heb je het nou tegen jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven