hond in auto

01-01-2014 09:40 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje om te kijken wat jullie vinden.

Ik laat net mijn hondje uit en ik slaap bij mijn zusje en zwager. Toen ik met haar liep, liep ik langs een afgelegen busje en hoorde een hond heel hard blaffen. Maar kon niks zien want het busje heeft achter geen ramen. Maar goed daar zit dus een hond in. Het is in deze straat erg afgelegen en ik heb het idee dat die hond daar dus al een tijdje ziet. In ieder geval ik 'denk' de hele nacht. Misschien omdat diegene bij visite is of omdat die hond hard blafde vanwege het vuurwerk maar dat vul ik nu in. Maar ik zeg net wel tegen mijn zusje als die hond er over een paar uur nog in zit dan ga ik wel even bellen? Is dat te voorbarig of niet? Ik vind het raar namelijk als je een hond helemaal afgesloten opsluit in een auto.

Wat vinden jullie ?
.
quote:vla-flip schreef op 01 januari 2014 @ 10:35:

Je hond in de auto laten tijden de pauze van een hondensport, is heel iets anders dan tijdens een oudejaarsnacht.

In zo'n bus komen de geluiden toch ook nog eens harder binnen, dan in een huis.

Dat TO niet naar binnen kan zien, wil niet zeggen dat de hond niet naar buiten kan zien (de flitsen ed.)Joh to weet niet eens of die hond daar de hele nacht al zit.
Dus het is heel normaal als een hond hysterisch zit te blaffen? Dat is geen duiding op stress?

Jaja...
quote:iones schreef op 01 januari 2014 @ 10:39:

Dus het is heel normaal als een hond hysterisch zit te blaffen? Dat is geen duiding op stress?

Jaja...Nou dat doet mijn buurhond dagelijks. In huis.
quote:Maaique schreef op 01 januari 2014 @ 10:36:

[...]

Eerst je spullen in de auto? Dan je hond halen.

Niet echt praktisch.. Moet ik mijn hond tijdelijk uit handen geven naar de vrienden/kennissen waar ik op dat moment ben. Die mogelijk niks specifieks met honden hebben en niet weten hoe ze hond moeten benaderen. Hond raakt vervolgens gestresst omdat ik heen en weer naar de auto aan het lopen ben.

Hond gaat gewoon lekker eerst in de auto, vind ie prima

Jaja...

Het is absoluut niet normaal, en het zou mijn keuze zeker niet zijn. Maar om daarvoor de politie te bellen vind ik echt een stap te ver..

Ik vind dat je de politie pas belt als je een situatie tegenkomt die meer dan "sneu" is.

Je hond in de auto laten tijden de pauze van een hondensport (baas is in de buurt, vertrouwd iets qua geuren en geluiden ed.), is heel iets anders dan tijdens een oudejaarsnacht.

Dat TO niet naar binnen kan zien, wil niet zeggen dat de hond niet naar buiten kan zien (de flitsen ed.)

TO denkt de hele nacht. Ze openede het topic om half tien. Kan een hoop gebeurd zijn voor die tijd.

En wat is hysterisch blaffen trouwens?
Er zit ook wel een verschil in,

3 min hond alleen in auto voor de deur als je spullen pakt.

Hond achterin vage auto op afgelegen parkeerplaats langer dan 5 min met niemand in de buurt (stel dat hij spullen pakken was) vind ik niet ok.

Straks bezeert de hond zich perongeluk aan iets..
Internagelaktisch

Je hond in de auto laten tijden de pauze van een hondensport (baas is in de buurt, vertrouwd iets qua geuren en geluiden ed.), is heel iets anders dan tijdens een oudejaarsnacht.

Dat TO niet naar binnen kan zien, wil niet zeggen dat de hond niet naar buiten kan zien (de flitsen ed.)

Nou ja pauze , de gemiddelde honden training dag in het weekend begint om acht uur op de speurvelden en met een beetje geluk ben je met het avondeten thuis. Maar als het echt gezellig is kan het natuurlijk ook best een paar uurtjes later worden.

De niet pauzes bestaan uit een rondje speuren en even uitlaten van te voren, een half uurtje appel en dan misschien maar een minuut of 10 pakwerk. En inderdaad soms zijn er weekenden en dan slapen de honden ook gewoon in de auto.

Maar geloof me het is maar goed dat de gemiddelde huis hond niet van een dergelijk bestaan afweet want die zou zwaar depressief worden als hij wist wat die miste.

Bovendien zijn veel honden totaal niet ban van vuurwerk. Hier zijn de kinderen zelf de hele dag bezig geweest. Niet dat het de honden ook maar iets interesseert.
Of er zit gewoon een kennel achterin de auto Maaique.
[quote]elninjoo schreef op 01 januari 2014 @ 10:38:

@Nin, het gaat mij er om dat deze hond ......... wel eens de hele oudejaarsnacht (met alle geluiden en flitsen) in die bus heeft gezeten.

Vul op de ........ het woord "misschien" in, dan is misschien duidelijker hoe ik het bedoel.
quote:baukje schreef op 01 januari 2014 @ 10:38:

Hond is er mogelijk ook pas na de jaarwisseling ingegaan.

Wat is het grote verschil met honden die nu nog in een bench of desnoods op de bank in de woonkamer liggen te pitten totdat baas tijd gevonden heeft hem/haar uit te laten.

Wat is het probleem voor nu precies dat die hond in de auto zit?

Ja dagen lang in de auto opgesloten zitten zonder water en eten is natuurlijk verschrikkelijk. maar dat idee komt echt niet bij me op zodra ik langs een auto loop waar vanuit plots een hond begint te blaffen.

En een beetje hond kan gemakkelijk buiten slapen dus ook echt wel in een auto hoor. Er zijn mensen die zich realiseren dat je huisdieren niet moet vermenselijken en dat hoe meer vertroetelen hoe beter lang niet altijd op gaat. Hoeveel huisdieren denk je zitten nu misschien wel alleen thuis opgesloten en nog wel veel langer? Elke hond die gaat blaffen vanuit een huis waar we niet direct mensen zien nu maar melding van gaan maken?
quote:Frizz schreef op 01 januari 2014 @ 10:40:

[...]

Nou dat doet mijn buurhond dagelijks. In huis.Dat is hetzelfde. Waarschijnlijk zit die hond te veel alleen en kan hij daar niet tegen. Die mensen hadden ook geen hond moeten nemen. Het zijn egoistische kaffers.

Jaja...Hond lang lekker te pitten , komt er ineens iemand bij de auto mogelijk inbreken. Ja dan sla je wel aan als hond lijkt me.
Je kan toch gewoon de direnambulance of (dieren)politie bellen voor advies. De politie kan vrij eenvoudig kijken van wie het kenteken is van het busje en dan kunnen ze zien of dat busje van een buurtbewoner is of niet.

Een telefoontje kan toch geen kwaad? In het ergste geval bel je voor niets omdat de eigenaar is verschenen. En anders help je er een dier mee. Moet het dan eerst uit de hand lopen voordat we ingrijpen?
Ik wil ook een motto
Nou TO, doe eens een update, staat busje er nog? Blaft de hond nog?
quote:Star schreef op woensdag 01 januari 2014 10:46 Of er zit gewoon een kennel achterin de auto Maaique.

Kan.. Maar hoe groot is die kans?

De kans is groter dat hij er al de hele nacht zit.. Met al die knallen..
Internagelaktisch
Volgens Baukje moet het eerst uit de hand lopen ja.

Jaja...

Maar blaft die hond hysterisch of blaft die hond gewoon omdat er iemand langsloopt?

Mijn hond blaft ook als er iemand langs het keukenraam loopt heeft niks met hysterisch te maken.
ik hoor wel het verschil tussen aanslaan en hysterisch blaffen.

Daarnaast hoor je een hond in een auto al snel blaffen, of hij aanslaat, of dat hij al de hele tijd bezig was met blaffen.
quote:Maaique schreef op 01 januari 2014 @ 10:49:

[...]

Kan.. Maar hoe groot is die kans?

De kans is groter dat hij er al de hele nacht zit.. Met al die knallen..Hoe groot? Vrij groot. Veel mensen hebben een kennel in de auto.
Eens met Baukje.

Het is op dit moment niet koud, dus de temperatuur is helemaal geen probleem. Ik heb mijn oudste hond vaak in de auto gelaten bij trainingen. Als je langsloopt, blaft hij. Dat is waaksheid. Dat zegt niks over de toestand van de hond.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Sorry was even ontbijt maken. Ja busje staat er nog. Mijn zusje gaat zometeen even kijken want vanaf hier kun je niets horen verder. Ik ga heus niet meteen bellen maar ik kan nu niets zien dus kan niet zien hoe dat beest erbij ligt en of hij z'n hok heeft ondergezeken of gescheten uit angst en of hij wel of geen eten heeft. En een hond thuis vind ik anders dan in een donkere auto maar dat is mijn mening.
.
quote:iones schreef op 01 januari 2014 @ 10:51:

Daarnaast hoor je een hond in een auto al snel blaffen, of hij aanslaat, of dat hij al de hele tijd bezig was met blaffen.Jij hoort het verschil. Ik vroeg me af of TO dat ook weet.
quote:iones schreef op 01 januari 2014 @ 10:51:

Daarnaast hoor je een hond in een auto al snel blaffen, of hij aanslaat, of dat hij al de hele tijd bezig was met blaffen.

Ja mar nu ga je af op wat TO zegt. Misschien blafte de hond wel niet hysterisch, maar sloeg hij gewoon aan.

Pas een beetje op, de speculaties lopen ondertussen behoorlijk uit de hand.
quote:iones schreef op 01 januari 2014 @ 10:48:

[...]

Dat is hetzelfde. Waarschijnlijk zit die hond te veel alleen en kan hij daar niet tegen. Die mensen hadden ook geen hond moeten nemen. Het zijn egoistische kaffers.Klopt, er heerst hier dan ook een burenoorlog. Ze is gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven