Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
quote:mayou schreef op 11 januari 2014 @ 11:16:

Voor wie nu in Bangkok zit, wees voorzichtig! Ze verwachten overmorgen grote demonstraties, waarbij de Gelen de hele stad willen platleggen. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk enorm uit de hand lopen.

Oeps.

Wij hadden hier thuis al overlegd dat als er toestanden zijn in BKK dat we dan direct vanaf het vliegveld doorvliegen naar elders en niet BKK ingaan.
Dode en gewonde bij betoging Thailand

Bij een protestactie tegen premier Yingluck Shinawatra in de Thaise hoofdstad Bangkok is geschoten. Een persoon kwam om het leven en zeven anderen raakten gewond.

Dat hebben politiebronnen laten weten, aldus de krant Bangkok Post. De politie weet niet wie achter de schietpartij zat. De meeste gewonden zouden betogers tegen de premier zijn. Over de identiteit van de dode deed de politie geen mededelingen.

De schietpartij had plaats in de buurt van de bij toeristen populaire Khao San Road in het noordwesten van het centrum van Bangkok.

RTL Nieuws / ANP
Ik las het ook inderdaad. Hopelijk is het in juli weer rustig en anders kunnen we nog meteen doorvliegen vanaf BKK.

Nu mijn dilemma: is het handig om in juli op de bonnefooi te reizen? Enerzijds zie ik zulke gave accommodaties die ik wel zou willen vastleggen maar het lijkt me wel fijn om niet gebonden te zijn zodat je doorkan als het ergens niet leuk is of als iets wel leuk is, je kunt blijven. Iemand ervaring mee?
Gisteravond thuisgekomen... Wel op tijd weg uit BKK, voordat de stad belegerd wordt door de oppositie. Superfijne tijd gehad! Koh Mak vond ik een aanrader (als je van rust houdt). Heel laid back sfeertje en daar heb je de bountystrandjes nog gewoon voor jezelf.
Gelukkig Rasa! Koh mak klinkt heerlijk.

Wat een toestanden daar weer!
quote:Rasa schreef op 12 januari 2014 @ 07:08:

Gisteravond thuisgekomen... Wel op tijd weg uit BKK, voordat de stad belegerd wordt door de oppositie. Superfijne tijd gehad! Koh Mak vond ik een aanrader (als je van rust houdt). Heel laid back sfeertje en daar heb je de bountystrandjes nog gewoon voor jezelf.

Dat klinkt fijn!

Hoe kom je op Koh Mak?
quote:runningmonster schreef op 11 januari 2014 @ 19:40:

Ik las het ook inderdaad. Hopelijk is het in juli weer rustig en anders kunnen we nog meteen doorvliegen vanaf BKK.

Nu mijn dilemma: is het handig om in juli op de bonnefooi te reizen? Enerzijds zie ik zulke gave accommodaties die ik wel zou willen vastleggen maar het lijkt me wel fijn om niet gebonden te zijn zodat je doorkan als het ergens niet leuk is of als iets wel leuk is, je kunt blijven. Iemand ervaring mee?Uiteraard. Dan doen we hier allemaal.
quote:yasmijn schreef op 12 januari 2014 @ 11:34:

[...]

Dat klinkt fijn!

Hoe kom je op Koh Mak?

Speedboat vanaf het vasteland (Laem Ngop, 30 minuten van Trat) of via Koh Chang met de slowboat.

Het eiland is in handen van vijf Thaise families, die hun best doen om te voorkomen dat Koh Mak net zo rap verandert als Koh Chang. Er is nauwelijks wat te doen. Ja, je kunt een duik- of snorkeltrip boeken, er zit één kookschool en je kunt er fietsen en kayaks huren. That's about it. Koh Mak is (zeker vergeleken met de andere eilanden) erg vlak, waardoor je er dus kunt fietsen. Verder schijnen er sandflies te zitten (zelf niet gezien). Verwacht geen beeldschoon eiland (voornamelijk rubberbomen), maar wel veel kleine, zeer rustige strandjes, turkooisblauw water, nul hoogbouw, nauwelijks auto's en nog een beetje dat oude hippiesfeertje.
quote:yasmijn schreef op 12 januari 2014 @ 11:35:

[...]

Uiteraard. Dan doen we hier allemaal. Dus ook in het hoogseizoen goed te doen? Zijn wel 2 pubers bij ook.
Vrienden van mij die met kinderen gaan doen het ook gewoon op de bonnefooi in juli en augustus.
Koh Mak lijkt me ook weer leuk.

Keuzes, keuzes.
Na een geweldige reis afgelopen oktober willen we eigenlijk in april weer naar Thailand.

De route die ik in gedachte had is:

dag 1. vlucht

dag 2. aankomst Bangkok, door naar Ayutthaya

dag 3. Ayutthaya

dag 4. Ayutthaya - Kanchanaburi

dag 5. Kanchanaburi

dag 6. Kanchanaburi - Bangkok - vlucht naar het zuiden

Ik had het eigenlijk zo bedacht omdat de reistijd vanaf Bangkok naar Ayutthaya minder is en we zo, na de lange vlucht, sneller in het hotel zijn.

Op internet heb ik meerdere reisverhalen gelezen en eigenlijk begint men bijna altijd in Kanchanaburi en dan Ayutthaya.

Is mijn route wel logisch?
Ik zou niet weten waarom je de route niet ook andersom zou kunnen maken, maar wellicht weet iemand anders wel een reden? Ik ben nog nooit in Ayutthaya geweest.
Ik 1 dag,zou ook niet weten waarom dat niet kan. Gewoon doen dus.
Door al die nieuwe topics zakt ons eigen topic naar beneden.

Dat kan niet de bedoeling zijn
Inderdaad niet!
Yasmijn, hoe ga jij naar Samui?
quote:kaar schreef op 14 januari 2014 @ 20:45:

Yasmijn, hoe ga jij naar Samui?

Vliegen vanaf BKK.

En jij?
Novotel was erg goed, met zwembad in de zon
Ik ook maar ik moet nog boeken. Wat een geld! Euro 600 voor z' n drietjes.
Huh?

Ik boek gewoon aldaar. Kostte me vorig jaar maart 40 euro p.p!
Met Bangkok Airways? Is toch altijd rond de 4000 bath pp one way? Ook als je daar boekt?
Wij zijn de vorige keer met Thai Airways gevlogen, echt maar 40 euro.

Op straat ergens ticket gekocht.
Das niet duur.
Ik durf het toch niet aan met een peuter. Het zijn dan waarschijnlijk ook heel oncourante tijden.

Ik wacht nog wel even, misschien zakken de prijzen nog. Ik zat ook te kijken naar een gecombineerde ticket voor Surat Thani en ferry, maar dan ben je wel erg lang onderweg. 6 a 7 uur is mij dan weer te lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven