Dit is Minder van Tinder

05-01-2014 20:22 3227 berichten
(of andere datingsites) Hebben jullie dat ook? Dat je na een halfuurtje swipen zo afgeleid word door de dusdanig slechte profielfoto's dat je niet eens meer denkt aan de persoon erachter?

Bij mij gaat het ongeveer zo:

- met hele grote pot bier

- in fout carnavalskostuum

- met wazige -ik ben gevoelig uitdrukking- en huisdier

- kijkt uit over landschap, je ziet alleen z'n rug

- heef duidelijk zijn vriendin eruit geknipt, zie nog een oorbel

- nog zo'n amateur DJ

- 10.000e selfie in de (rommelige) badkamer

- heeft pas photoshop/snapseed ontdekt

- is dat zijn baby?

- zoveelste foto van man met opgesloten tijger, het liefst zogenaamd in staart bijten

- de strand foto, liefst springend of een vage perspectief trucage.., kijk nu lijkt het net of ik de zon vastheb!

naar links!

Dan zit ik mentaal te turven, een paar foto's verder kan ik dan weer een categorie toevoegen: de spiegelende zonnebrillen dudes...

Niet dat er iets mis is met bovenstaande dingen, maar ik zie ze zo vaak herhaald dat ik me afvraag of er ergens een cursus profielplaatjes is geweest die ik heb gemist

hoe prik je daar doorheen? Moet je dat willen? Ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd de grootste lol om en met Tinder!

Ook erg grappig om mannen te herkennen van andere sites en ook andersom.

Ik heb nu 3 Tinderdates gehad, waarvan de eerste de leukste was.

Ik vind het wel jammer dat het zo raar is afgelopen. Die dude begon bezitterig te doen, hij vond het vervelend dat ik zomaar naar de film ging, zonder met hem te overleggen.. Die shit. Daarna begon hij me te negeren, zo kinderachtig.

Is er hier ook een topic met ervaringen met Tinderdates?
Love the life you live, live the life you love
Die kan je hier toch kwijt? Leuk!

Er is wel een topic over vreselijke dates haha.
Nou er blijven er nu nog maar 2 ervaringen over hè?!

Haha
Love the life you live, live the life you love
Ik heb allemaal leuke matches en die kletsen ook nog eens gezellig tegen me, maar ik heb niet zo'n zin om te chatten/ daten eigenlijk.... gek genoeg. Normaal date ik me een ongeluk.

Ik word denk ik een beetje moe van dat nét niet gevoel steeds als ik iemand ontmoet.
Lorem Ipsum
Ik had wel wat matches maar het deed me niet echt veel. De mannen die ik ECHT leuk vond matchten niet met mij! :(
quote:eva-30 schreef op 15 januari 2014 @ 16:35:

[...]

Geweldig! Ik werk met NAHtjes, ik ga hem onthouden!

En precies, alleen een hoi volstaat! Veel beter zelfs. Bij mij schiet Tinder nog altijd niet op. Heb meerdere chats, maar tot dates komt het niet. Bloed vaak daarvoor al dood, of ze willen afspreken, date gepland en het wordt afgezegd. Nieuwe date komt er dan ook niet van.

Ik heb zin in een date!! haha, há collega Ja met de dates wil het niet echt vlotten bij mij ook. Heb wel een date maar dat is een blind-date geregeld door een vriendin. Oef.
quote:hans66 schreef op 15 januari 2014 @ 15:35:

Ik heb mij ook aan Tinder gewaagd. Ik word soms geconfronteerd met slechte foto's. Waarom zijn ze slecht?

- Onscherp;

- Zwart/wit. Dit geeft te weinig informatie over bijv. oog- en haarkleur;

- Onderbelicht, waardoor de persoon minder goed herkenbaar is (foto is genomen zonder flitser en er is onvoldoende ander licht);

- Meerdere personen op de foto;

- Foto te dichtbij genomen. Het gezicht raakt de randen van de foto. Ik krijg geen goed beeld hoe de vrouw is. Ideaal vind ik foto met gezicht en een deel van bovenlichaam;

- Tweede en volgende foto laat geen persoon zien, alleen een huis, een hond (vind ik trouwens minder een bezwaar);

- Indirecte overbelichte selfie. De vrouw heeft zichzelf via een spiegel gefotografeerd en dat leverde een overbelichte foto op.ja Hans., slechte foto's maken is blijkbaar menselijk en niet sexe gebonden
quote:Litha01 schreef op 15 januari 2014 @ 16:56:

Nou er blijven er nu nog maar 2 ervaringen over hè?!

Haha

Gooi er maar tussen hoor al willen de mensen die niet persé op tinder zitten misschien ook meegenieten haha.

@Turquasi: soms denk ik dat dat 'net niet gevoel' komt omdat het toch een beetje een opgezet iets is. Normaal gesproken (als je iemand "gewoon" tegenkomt ga ik niet gelijk denken, is dit relatiemateriaal. Soms klik je, word je vrienden/kennissen, soms wat meer maar je kijkt dan denk ik met een wat opener blik naar mensen. Een date-date is toch je zelf geestelijk een beetje voor het blok zetten denk ik dan.

Wat denk jij? (jullie allemaal?) Zou dat anders zijn als je probeert je "relatiekader" uit te zetten? Is dat überhaupt mogelijk?
Flutter-By,

Nu ik mijn waslijst teruglees is het toch wel een lijstje geworden. Het probleem is dat er weinig tekstuele informatie is en dat je op de foto moet afgaan. Maar misschien is dit nu ook een hint voor mij om ook eens naar de tekst te kijken (nadat ik op de foto getikt heb) en naar overeenkomstige interesses. Ik moet toch maar eens kijken wat er zoal in te stellen is.

Ik denk uiteindelijk toch dat de vrouw op de foto herkenbaar moet zijn. Ik denk ook dat vrouwen die gebruik maken van Tinder, ook graag willen dat de man herkenbaar is.

Ik heb overigens twee matches. Ik heb aan die twee vrouwen een groet gestuurd of een korte openingsvraag: "Hoe is ie?"
World of Warcraft: Legion
@Flutter-by: ik heb geen relatiekader omdat ik daar niet op uit ben.

Ik moet zeggen dat ik mijn eerste sex-date best wel awkward vond... Tenminste, toen hij er nog niet was... Hij zoende me al op de drempel, dus toen dacht ik verder nergens meer over na

Achteraf denk ik dat vanuit mij die eerste date best relatiepotentie had, maar we hadden van te voren uitgesproken dat dat niet ging gebeuren.

En of we nog een keer gaan sexen weet ik niet...

Met de tweede gaat een volgende naakte tango er zeker komen, die heeft een vaste plaats in mijn balboekje....

Ik merk dat ik puur aan vleeskeuring doe.... Ik kijk niet eens naar de profielen, tenzij ik zie dat we gezamenlijke vrienden hebben.....

De meeste mannen kijken ook niet echt naar de profielen... Ze moeten zich vaak nog even achter de oren krabben als ik ze vertel dat ik 1.86 ben

Ik vind het een geniaal speeltje, dat Tinder :-D
@Hans

Je kunt niet meer naar de tekst kijken als je de foto eenmaal geliked hebt, dat kan pas weer als je een match hebt. Best irritant
Wauw... dat heb je mooi verwoord zeg. Daten is jezelf geestelijk voor het blok zetten, en in sommige gevallen zelfs ook emotioneel, als je al erop los gefantaseerd hebt door wekenlang chat-contact.

Ik heb best wel wat gedate de afgelopen maand eigenlijk, en allemaal aardige mannen en sommigen zelf redelijk aantrekkelijk maar niks geen spark dus.

De enige spark kwam inderdaad van een man die ik spontaan op een feestje leerde kennen. Helemaal niet zo mijn type maar toch een leuke klik. Helaas blijkt dat een flierefluiter dus die spark doof ik maar weer..... Ik ga wel proberen mijn relatiekader uit te zetten, al was het maar om alles geprobeerd te hebben hahaha.
Lorem Ipsum
quote:MissFiled schreef op 16 januari 2014 @ 08:50:

@Hans

Je kunt niet meer naar de tekst kijken als je de foto eenmaal geliked hebt, dat kan pas weer als je een match hebt. Best irritant

Aan de ene kant een programmeerfout, maar aan de andere kant is het goed dat je "gedwongen" wordt eerst de tekst en het profiel te lezen voordat ik een foto like of dislike (goedkeur of afkeur).

Maar het kan goed zijn dat ik achter dingen kom door veel te experimenteren. Als ik kennismaak met een programma ontdek ik vaak nieuwe dingen waarover ik anderen kan hinten. "Wist je dat dit en dat programma dit en dat kan?" Dat beperkt zich niet tot Tinder alleen.
Soms is het ook echt gewoon leuk om te daten om te daten. Heb ik vaak genoeg gedaan, een leuke gezellige avond hebben puur met die reden, had toen absoluut geen behoefte aan een relatie.

Ik merk de laatste tijd echter dat ik met een andere achterliggende gedachte date en dat valt dan toch vaak wel tegen.. Relatiekader is daar een mooi woord voor inderdaad :-)

En ik had vanavond eigenlijk een date met eerder genoemde leuke jongen.. Zegt ie af
People say 'crazy cat lady' like its's a bad thing..
quote:hans66 schreef op 16 januari 2014 @ 08:31:

Flutter-By,

Nu ik mijn waslijst teruglees is het toch wel een lijstje geworden. Het probleem is dat er weinig tekstuele informatie is en dat je op de foto moet afgaan. Maar misschien is dit nu ook een hint voor mij om ook eens naar de tekst te kijken (nadat ik op de foto getikt heb) en naar overeenkomstige interesses. Ik moet toch maar eens kijken wat er zoal in te stellen is.

Ik denk uiteindelijk toch dat de vrouw op de foto herkenbaar moet zijn. Ik denk ook dat vrouwen die gebruik maken van Tinder, ook graag willen dat de man herkenbaar is.

Ik heb overigens twee matches. Ik heb aan die twee vrouwen een groet gestuurd of een korte openingsvraag: "Hoe is ie?"

Hi Hans, ik vind je lijst nog beschaafd als je m'n OP leest zie je dat ik ook een flinke waslijst aan klachten had. Zet je alles uit dit topic onder elkaar..dan zou je denken dat bijna niemand een kans maakt om naar rechts geveegd te worden.

ben het met je eens, een foto moet herkenbaar zijn, of er moet tussen de overige foto's een duidelijkere zitten.

Bij mij is het een combinatie van foto, tekst en gemeenschappelijke interesses. Sommige interesses zijn voor mij belangrijker dan andere. (die haalt Tinder overigens van facebook)

Een tekst hoeft niet lang te zijn, maar moet, vind ik, wel interesse wekken.

Een openingszin als 'Hoi, hoe is ie?' is vrij neutraal en er is weinig mis mee. Het zou mij persoonlijk echter niet direct uitnodigen om te antwoorden. Ik vind het wel leuk als iemand een opmerking of vraag plaatst naar aanleiding van foto/profieltekst. Zo weet je dat iemand écht interesse heeft. (of in ieder geval toont)
@MissFiled: Hoe doe je dat?! Het lijkt me zo eng om op die manier met iemand af te spreken Maar ook fijn al je je zo vrij kan voelen, eigenlijk. (horizontaal is je lengte geen probleem voor de meesten lijkt me? )

@Turquasi: thx! Was nog lastig om op een woord te komen dat het beschrijft (al is dat er vast) Ik ben benieuwd of het werkt! Jammer dat je klik een flierefluiter bleek, zul je net zien....

@Hans66 nogmaals, als je tips of hints hebt, deel je ze dan hier?!

@kel20, jammer dat hij afgezegd heeft, inderdaad, daten om het daten is soms ook gewoon erg leuk. Ik ben (oké was, ik ben aan het re-integreren) / word altijd heel zenuwachtig voor een date, maar eigenlijk is dat raar, er hangt niets van af. Die ander is ook maar een mens en als het van één of beide kanten niet klikt is er niets aan de hand.

Het ergste dat ik ooit gehoord heb was over een meid die hoopte dat haar dates niet heel knap bleken te zijn. Zodra zij namelijk iemand heel erg leuk vond werd ze daar zo zenuwachtig van dat zij moest overgeven. Daarom zocht ze alleen mannen uit die ze niet zo aantrekkelijk vond...
Ik denk dat de meeste tips of hints betrekking hebben op de app Tinder zelf. Van teksten zelf en hoe je een foto maakt die jezelf goed weergeeft, en hoe je moet chatten of berichten moet verzenden, heb ik minder verstand. Mannen hebben toch al veel minder kansen dan vrouwen op een date.

Maar Tinder gebruikt GPS en probeert in een straal (te bepalen door de gebruiker) anderen te vinden, vaak mensen van het andere geslacht voor een date. De uitkomst zal misschien anders zijn dan een "echte" datingsite (een website).

Dus het krijgt het voordeel van de twijfel.
@Hans, dat laatste wist ik inderdaad. Ik geloof dat de makers van de app ook stellen dat ze het 'echte' datingebeuren zoveel mogelijk willen nabootsen. (of dat er een review was die stelde dat dit zo was) Normaliter is het ook veel waarschijnlijker dat je je toekomstige partner/speeltje (voor MissFiled) op basis van locatie/nabijheid tegenkomt.
Haha, dat van die niet té knappe dates ken ik wel. Als een gast modellenfoto's heeft staan dan kan ie nog zo knap zijn, ik hoef niet meer hoor. Is misschien stom maar ik wil gewoon geen vent die er té goed uitziet. Word ik inderdaad zenuwachtig van. In eerste instantie zelf, maar als het een relatie word dan krijg ik buikpijn bij het idee dat er zoveel vrouwen hem ook aantrekkelijk zullen vinden. (en ik ben nog wel heel zelfverzekerd eigenlijk, maar jaloers ofzo)

Als Tinder een natuurlijke situatie, bijv. terrasjes/mensen kijken moet nabootsen dan mag toch wel ergsn hun lengte vermeld worden eigenlijk. Anders is het net alsof je hebt zitten knipogen naar de jongen die aan de andere kant van de bar zat, die als hij vervolgens opstaat van zijn kruk tot net aan je kin blijkt te komen.
Lorem Ipsum
Modellenfoto's gaan mij dan ook weer net even te ver, maar als ik iemand écht leuk er uit vind zien..,dan gaat ie mooi naar rechts. Wat andere vrouwen die hem leuk vinden betreft, daar heb ik helemaal niet over nagedacht Ik ben helemaal niet zelfverzekerd, misschien gewoon naïef of zo, haha.

Als Tinder een natuurlijke situatie, bijv. terrasjes/mensen kijken moet nabootsen dan mag toch wel ergsn hun lengte vermeld worden eigenlijk. Anders is het net alsof je hebt zitten knipogen naar de jongen die aan de andere kant van de bar zat, die als hij vervolgens opstaat van zijn kruk tot net aan je kin blijkt te komen.

Lengte is wel een puntje ja. Ik heb ook een keer iemand gesproken die het hebben van een klik baseert op de geur van een persoon. Dan bedoel ik niet parfum/aftershave of vieze lichaamsgeurtjes maar gewoon de 'eigen' geur.

Als je elkaar ontzettend lekker vind ruiken op dat gebied schijn je genetisch een match made in heaven te zijn of zo.

Stel je voor dat ze díe feature toevoegen...
Lichaamslengte vind ik er wel bij horen. Ik weet nog niet welke eigenschappen van je zelf bij je profiel kunt voegen.

Vrouwen willen meestal een (iets) langere man, heb ik begrepen. Mooie vrouwen vind ik zelf vrouwen tussen 1,65 en 1,90 m.

Op dit moment kun je het volgende in Instellingen (zoekvoorkeuren) aangeven:

- Je eigen geslacht;

- Naar welk geslacht je voorkeur gaat: Mannen, Vrouwen of beiden;

- Straal van de zoekopdracht, minimaal 1 km, maximaal 100 km;

- Minimumleeftijd (linker blauwe stip), minimaal 18;

- Maximumleeftijd (rechter blauwe stip), maximaal 55;

- Afstandseenheid: Mijl of Km.

Voorkeuren van de app zelf:

- Trillen bij meldingen;

- Geluid bij melding.

Je profiel kan bestaan uit maximaal 6 foto's en 500 karakters aan tekst. Foto's kunnen worden toegevoegd uit Facebook-fotoalbums.
Beiden (man/vrouw) ook Hans?
Hallo Tinderaars! Ik breek even in omdat ik jullie advies nodig heb over een Tinderkwestie ;) pas op het wordt een lang verhaal!

Ruim een maand geleden een jongen op Tinder gematched die vlakbij blijkt te wonen. We hebben eerst een tijd op Tinder gechat en het klikte supergoed. Hij vroeg of hij mij op facebook toe mocht voegen en vervolgens daar nog uitgebreid verder gechat. Ook gesproken over een date plannen, maar een datum kwam er niet echt. Uit zichzelf begon hij niet zo vaak met chatten, maar als ik begon was hij altijd heel enthousiast. Op een gegeven moment was ik het een beetje zat dat ik altijd moest beginnen, dus in een aangeschoten bui heb ik hem van fB verwijderd. Hij vroeg me vervolgens waarom ik dat gedaan had en gaf aan het jammer te vinden. Ik heb hem vervolgens mijn nummer gegeven waar hij niets mee deed. Na een week vroeg ik hem op FB waarom hij niets met mijn nummer deed, waarop hij begon te Whatsappen. Vervolgens weer veel Whatsapp contact gehad, meestal op mijn initiatief, maar hij is nog steeds iedere keer erg enthousiast. De laatste keer vroeg hij wanneer we wat gingen afspreken, dus ik antwoorde dat hij moest laten weten wanneer hij tijd heeft. Sindsdien, ruim een week later, niets meer van hem gehoord. Ik snap er niets van, het lijkt erop dat hij geen interesse heeft, maar waarom is hij dan iedere keer zo enthousiast en vraagt hij wel wanneer we aan afspreken? Graag jullie advies, moet ik wel of geen contact zoeken?
Hahaha, is dit echt de eerste keer dat je dit meemaakt?

Tja, je hoeft niet te proberen het te begrijpen, misschien is er een oorzaak voor, misschien niet.

Wat belangrijker is; waarom besteed jij zoveel tijd aan iets waarvan duidelijk is dat er niet datgene uitkomt waar je op hoopt?

Laat die losse flodder nou eens, (op alle media) hop gewoon eruit gooien weer.
Lorem Ipsum
Haha Turquasi.. Ik heb heel lang een een relatie gehad en ben pas sinds kort weer vrijgezel. Ik weet dus inderdaad niet zo goed hoe dit soort dingen werken.

Ik ben dus ook totaal niet op zoek naar een relatie, maar een leuke rebound of scharrel is wel welkom en deze jongen vond ik echt heel leuk, daarom vind ik het zo jammer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven