Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Seringetje, ik kan er niet zoveel mee, geloof ik. Jij vindt vreemdgaan vergelijkbaar met lichamelijk of seksueel misbruik, maar nu ineens blijken er toch ook gradaties te zijn.

Natuurlijk hangt het van de situatie af. Dat is toch logisch? En dat is ook nog eens voor iedereen verschillend. Je krabbelt nu terug door er ineens allerlei beperkingen aan te verbinden. Vreemdgaan is alleen misbruik mits… en dan komt het onderscheid. Dat was niet wat je in eerste instantie zei.

Ik denk niet dat de vreemdganger controle wil houden over de relatie met de partner. Ik denk dat de vreemdganger van die partner houdt, maar er ergens iets aan de relatie mankeert, wat beide niet onder ogen willen zien of kunnen zien. Als je hier meeleest, weet je ook wel dat langdurige vreemdgangers echt wel gek zijn op hun partner, maar toch zoveel missen dat ze dat bij een ander vinden.

Ben wel benieuwd waar je al deze wijsheid hebt opgedaan en ik denk dat Inno niet ver bij de waarheid vandaan zit.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
FF, dan heb je wrs iets niet goed gedaan, want die ava zou meteen in beeld moeten kunnen komen.

Hoe is het bij hem thuis? Fijn dat je hebt kunnen praten iig.

Ha, mijn nieuwe snoepje heeft Facebook op de berg! Dat biedt perspectief en ik zal er eens een hengeltje uitgooien. Kijken of hij hapt.

Hij is drummer trouwens, Oranje, zullen die ook goed met vingers zijn?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Die hebben een goed gevoel voor ritme Heidi!

You go girl.
quote:Rooss4 schreef op 17 januari 2014 @ 21:52:

Die hebben een goed gevoel voor ritme Heidi!

You go girl.En kunnen over het algemeen armen, handen en benen in niet vanelkaar afhankelijke ritmes bewegen ;)
Ooooh, maar dat klinkt allemaal uitstekend!

Ik laat me graag verrassen, maar eerst eens kijken of hij hapt. Hij is Hongaar en slecht in zijn talen.. ik ben benieuwd of er een reactie terug komt.
Ach Heidi, als hij maar lichaamstaal begrijpt is het toch al goed?

Muzikanten *kwijll*
Kipkluifje thanks voor je openhartige antwoord over bi en 'vrouwelijke man in bed'. Die laatste vond ik wel mooi te lezen. Ik omschrijf mijzelf ook beetje zo en krijg dan reactie van ongeloof. Ben dus niet enige

FF mooi dat hij je wat meer gezegd heeft. Pas op dat je niet meteen naar oud terugvalt. Ligt namelijk op de loer .... En dan sta je straks beide met lege (of ernstig beschadigde) handen.

En Sawyer, als dit je echte naam is helder. Als dit verwijst naar personage Lost kun je beter andere nickname kiezen.

Heeeide, Hongaarse drummer op Oostenrijkse berg met Nederlandse fan.... Ik ben toch iets voorzichtiger met details
quote]seringetje schreef op 15 januari 2014 @ 18:54:

Sawyer heeft wel ergens gelijk. Langdurig vreemdgaan terwijl je je partner voorhoudt dat je monogaam bent is een vorm van emotionele mishandeling. De gevolgen voor de bedrogen persoon kunnen emotioneel zeer ernstig zijn en hem/haar voor het leven schaden.[/quote]

quote:Thordis schreef op 17 januari 2014 @ 14:59:

Ik heb toevallig afgelopen week weer twee keer van dichtbij mogen meemaken wat het doet als mensen bij hun minnaar of minnares intrekken en hun huwelijk achterlaten.

In beide gevallen was de partner niet op de hoogte, een kennis zei tegen mij 'ik was al een jaar aan het vechten voor onze relatie, en ik snapte maar niet waarom het niet beter werd, waarom de therapie niet hielp, wat ik verkeerd deed' en achteraf bleek dat zijn vrouw al een jaar een ander had. En is de dag na het uitkomen met kind en al naar haar nieuwe minnaar vertrokken, een gezamenlijke vriend ook nog, met kind en al. Twee huwelijken kapot, twee gezinnen overhoop en iemand die compleet vertwijfeld achterblijft.

Het andere geval vergelijkbaar, jonge kinderen, nooit enige aanleiding geweest en hup, weg, naar de nieuwe vriendin. Ook zonder bericht vooraf. In beide gevallen nooit besproken of en wat er mis was in de relatie, beide achterblijvers compleet verslagen en op het oog (ik kan niet bij mensen binnenkijken) goede leuke, gezellige stabiele relaties met kinderen onder de twee.....

Ik snap vreemdgaan, echt, meestal in ieder geval. Maar hier viel mijn mond toch weer van open, hoe oneerlijk het is om in je eentje allemaal voorbereidingen te treffen en pas op het allerlaatste moment je partner in te lichten en voor een voldongen feit te stellen......Ach ja, alles onder het mom van "praten gaat niet altijd vanzelf", wordt hier menig straatje schoongeveegd.
quote:Heeeidi schreef op 17 januari 2014 @ 18:47:Dat deden ze wrs niet om jullie stuk te maken, maar omdat zij vanuit hun levensovertuiging dachten dat dat de beste manier van leven was.Ongetwijfeld is dat zo. Ik wist ook niet beter of elk kind overal werd dagelijks onderuit geschopt, geslagen, gegeseld, voeding onthouden, blootgesteld aan het weer, opgesloten in de meterkast en woordelijk doordrongen van de nietswaardigheid en wezenlijke slechtheid die pa overal zag. Nu mijn zussen hun spreekverbod doorbreken ontdek ik dat ik door zijn letterlijke buitensluiting van mij slechts een fractie van al zijn vaderlijke liefde heb meegekregen doordat hij binnenskamers met hen wel wat stappen verder is gegaan dan al het bovengenoemde.

Pa was een sadist pur sang, waarom ma zijn gedrag faciliteerde is mij onduidelijk en ik heb mij seksueel gezien lange tijd geïdentificeerd met zijn rol. Medelijden is mij vreemd en zo genadeloos als ik mij gedroeg tegen al die subs des te harder gedraag ik mij tegen mij. Zo gun ik mij pas sinds een paar jaar een douche die warm is, zo duik ik nooit "aaaah, wat ben jij zielig" bovenop mijn kind als hij zich pijn doet. Zo ben ik kortom verworden tot de geharde solitair die voor iedereen een muur optrekt en niemand echt binnenlaat.

Zelfs bij mijn man hield ik ook altijd nog een uitweg gereserveerd om het jachtig op een lopen te zetten en mijn minnaar snijdt mij nu die pas af. Samen zijn zij intelligenter dan ik alleen, zij hebben mij in zekere zin daardoor klem.

Soms word ik stampvoetend gillend gek van hun dwangbuis vol zorgzaamheid en bescherming, zelfs aan die afkickverschijnselen hebben zij geen boodschap, want dan beginnen zij alleen schouderophalend naar elkaar te grinniken. Echt, op die specifieke momenten schopt de snoepseksverslaafde in mij hen met liefde hun ballen blauw. Al nemen die momenten wel af naarmate de behandeling vordert. Ik moest ook erg wennen aan mijn kind met al zijn kusjes, knuffels en ik vind jou lief, want dat gedrag ken ik niet uit mijn kindertijd.

Ik kan nu niet anders dan mijn slopende gedragspatronen tegen mij te doorbreken, want ik kan toch geen andere kant meer op dan die therapeutische kant.

@Damntoo, ik heb ontdekt dat er óók een luiaard in mij schuilt, want nu ik weet dat mijn minnaar altijd beschikbaar is voor beesten in bed en daarin ook uitblinkt word mijn jacht op snoepseks gaandeweg minder. Waarom nog allerlei (potentieel tegenvallende) snoepjes uitproberen als hij al binnen handbereik klaar ligt?
Mag het hek dicht? Oordelen kan op de relatiepijler, daar staat het vol met mensen die op rood springen bij het woord vreemdgaan of anderzijds out of the box toestanden.

Kluif, ik ben ook gemept, zo gaan die dingen. Ik ben niet in de postitie om jouw jeugdschade te bagatelliseren maar ik ben nog steeds van mening dat mensen géén kinderen krijgen om ze te mishandelen. Ze wilden je in een plooi duwen en daar kan je grote vraagtekens bij zetten maar zoals je eerder schreef, het hoort hier niet

Ik ga maar eens kijken of ik vandaag een kennismaking kan regelen. Het contact tot nu toe is erg leuk.
@Roos, een sadist houdt ervan om anderen pijn te doen, volgens mijn zussen werd hij daar seksueel opgewonden van etc. en dit is de seks-pijler. Ik maak mij geen illusies/ongegronde meningen meer over destijds, het hele bewustwordingsproces is pijnlijk helend voor mij. Ik duik komende tijd weer intern voor de behandeling, met man en minnaar zal het contact dan wel weer loslopen.
Wat wil je nou horen Kluif? Wat kan ik hiermee, wat kunnen wij hiermee? Ik ken je vader niet, ik ken jou niet. Je hebt pijn, zoveel is duidelijk. Vecht het uit, confronteer hem of niet, ga op boxles en praat met je psych.

Of open een eigen topic op de psyche pijler, schijnbaar heb je vivatechnisch nog steeds de behoefte dit stuk te delen.

En nee, niet op de sekspijler. Al zou je vader een seksbeluste sadist zijn die een harde kreeg van het meppen van zijn kroost dan hoort het nóg niet op de sekspijler. Mishandeling op wat voor manier dan ook hoort op psyche.
Ik had eerder gepost over mijn collega en dat hij interessant was e.d. Hij zoekt altijd contact met mij op en appt mij ook erg veel. Het is erg leuk contact en verder wist ik niet wat ik ermee moest. We zouden een keer gaan afspreken maar is er nog niet van gekomen. Ik stel het sowieso niet zelf voor, aangezien hij bezet is en kinderen heeft. En ik weet niet zo goed wat ik er allemaal mee aan moet.

Maar goed, nu is dus gister wat gebeurd.. We bleven na het werk nog kletsen en aan het eind toen we naar huis wilden gaan pakte hij me en zoende me. Ik zoende terug en hebben we dus even staan zoenen. Maar daarna, toen ik naar huis ging, was ik in een soort van shock. Ik kon niet bevatten wat er gebeurd is. Het is verwarrend om met iemand te zoenen waarvan je weet dat diegene een gezin heeft. Ik heb zeker 1.5 alleen maar kunnen denken: wat is er gebeurd? Daarna heeft hij mij nog gesmst dat hij ervan had genoten e.d. en daarna weer wat koetjes en kalfjes.

Ik merk nu zelf dat ik mijn vinger er niet op kan leggen. Ik vind het zo vreemd. Ik weet nu wel zeker dat ik niet verliefd op hem kan worden, gelukkig! Een stukje spanning bij mij is weg en is veranderd in verwarring.

Herkennen jullie dit soort verwarring?
Damntoo, tja, er werkt natuurlijk maar 1 Hongaarse drummer op die ene berg die hier staat en toevallig ben ik ook de enige NLse die in dit land woont. Iemand die mij kent, zal me herkennen idd, maar ik geloof niet dat iemand anders er iets mee kan. En als je me herkent .

Kip, jouw verhaal klinkt als een vastgelopen langspeelplaat en ik heb niet de indruk dat de therapie ook maar enig licht heeft laten branden, als ik eerlijk ben. Nou ja, behalve dat je inmiddels inzicht hebt in waarom je zoveel lege seks had.

In ieder geval hoort het absoluut niet hier thuis. Dit is idd Psyche, niet seksueel.

Jouw zussen hebben dus duidelijk ook een ander deel te verwerken dan jij. Jij kunt niet een trauma opgelopen hebben van wat hij jouw zussen wel heeft aangedaan. Fijn dat je herkenning en bevestiging vindt, maar nu lijkt het net alsof je hun traumas er ook nog bij op je schouders neemt.
Roderoosje, totaal niet herkenbaar. Ik ken de combi verwarring en minnaar wel maar niet in deze context.

Moet je dit willen?
RR, hoezo weet je zeker dat je niet verliefd kunt worden? Dat is handig zeg! Maar zo werkt het geloof ik niet helemaal..

Waarom zou er verwarring zijn, als je niet verliefd kunt worden? Verwarring betekent dat je toch ergens niet helemaal zeker over bent, lijkt mij.
Nou meer verwarring in de trant van, ik heb erover gefantaseerd maar nu het echt is gebeurd is er verwarring. Waarover precies weet ik niet. Het is heel raar, ik heb er geen woorden voor. Voor hetgeen wat ik ervan moet vinden e.d. Normaal zit ik niet zonder woorden, maar ik vind het een aparte situatie.Misschien denk ik er wel teveel over na en wil ik er teveel mijn vinger op leggen.

Waarom ik weet dat ik niet verliefd kan worden, is het feit dat hij dus nu echt vreemd gaat en dat doet dus doet. Dat het eraan zat te komen is toch wat anders dan dat het nu echt gebeurd is.

Verschillende gedachten komen in me op. Zijn de gesprekken die we via e app hebben echt of zijn ze alleen een proces om mij in bed te lullen? Stelt het contact zelf niks voor, omdat er misschien maar 1 doel bij zit?

Ik zou hem graag vragen willen stellen over hoe zijn relatie voor hem is en waarom hij vreemd gaat e.d. Maar denk dat hij daar niet op zit te wachten. En ik wil gewoon eigenlijk uit nieuwsgierigheid daar meer over weten.

Naja, ik weet het niet. Ik vind het vaag allemaal.
Daarbij kan ik ook niet verliefd worden, denk ik, omdat ik weet dat hij een vriendin heeft en 2 kinderen. En stel stel stel, dat hij echt verliefd op mij zou worden, ik eigenlijk geen vriend wil die al 2 kinderen heeft en dat ik dan een reden zou zijn voor een breuk e.d.

Allemaal ver gedacht hoor en jaaaa ik weet dat mannen bijna niet hun vrouwen verlaten. Maar goed. Stel dus. Ik zit eigenlijk niet te wachten op een vriend die zo gelinkt is aan een eventuele ex vrouw en kinderen en al dat gebeuren eromheen.
quote:@Damntoo, ik heb ontdekt dat er óók een luiaard in mij schuilt, want nu ik weet dat mijn minnaar altijd beschikbaar is voor beesten in bed en daarin ook uitblinkt word mijn jacht op snoepseks gaandeweg minder. Waarom nog allerlei (potentieel tegenvallende) snoepjes uitproberen als hij al binnen handbereik klaar ligt?

Lui? Dit is toch mega-efficient? Tja, je weet niet wat je niet weet, dus kun je dat ook niet missen. Toch?

Heeidi ik ga zeker zwaaien als ik DE berg, met DE Hongaar en DE Nederlandse in Oostenrijk zie 😃

RR, beetje verwarrende berichtjes. Ik kan me je verwarring voorstellen, als die veroorzaakt wordt doordat iemand je zoent die je niet had mogen zoenen omdat hij een relatie heeft, maar waarvan je het wel erg fijn vindt (in tegenstelling tot je verwachtte). Het kan een eenmalige uitspatting (bescheiden weliswaar) zijn, het kan een aanloop naar meer zijn. Ik zou hem gewoon vragen wat zijn doel is. En dan kun jij bepalen of je daarin mee gaat.

Knap dat je verliefd worden zo onder controle lijkt te hebben. Bij mij laat verliefdheid zich moeilijk temperen door randvoorwaarden als "hij mag dit helemaal niet" en "ik wil op termijn geen vriend met kids". Of zit je in een ontkenningsfase? ;)
Ik wil alleen toevoegen dat mijn ervaring met drummers uitmuntend is. Bassisten doen het ook leuk trouwens ;)

Ik bedenk me nu dat alle mannen die ik ooit heb gehad muzikant waren, drummer of bassist en/of zanger :')

Ik ga maar eens een niet-muzikant proberen, groupie zijn is zó 2013...
Ik ben ook wel een muziekliefhebber, maar dan toch net wat anders vermoed ik 😃 Verder dan een keer zoenen met een zangeres uit een band is het nooit gekomen.
Ik leer ze ook nooit via een band of optredens kennen, gewoon toevallig blijken ze na kennismaking allemaal iets met muziek te doen. Zal het type wel zijn, gekwelde muzikant met diepe emooooties enzo :')
Haha that must be it. Arme jongens, die muzikanten
@Roos en Heidi, ik kan mijn relatie met mij idd beter verder verwerken met mijn omgeving, want daar boek ik idd de echte vooruitgang.

@Roderoosje. Natuurlijk wil hij jou in bed, dat heeft hij tijdens die borrel pas toch al duidelijk laten doorschemeren?

Als jij geen vreemdgang/relatie wilt met een vader van twee kinderen dan ben jij toch jouw tijd aan het verspillen met hem?

Kijk, natuurlijk is het spannend om hiermee door te gaan, en ongetwijfeld lekker, alleen nu lijk jij nog jouw verstand erbij te hebben en eea in de kiem te kunnen smoren.

Hoe langer het duurt hoe moeilijker beëindigen word.

@Damntoo, ik heb al zoveel snoepjes al dan niet op een berg genomen dat ik eigenlijk steeds minder trek in die lege seks heb.

De driehoeksrelatie tussen mij en de twee mannen loopt idd prima.

@Thordis, ondanks alle emosies kunnen muzikanten erg lekker zijn. Een man met lange 'pianovingers'.. zalig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven