De do's en dont's van een Viva-newbie
dinsdag 24 juni 2008 om 17:23
In mijn kleine weekje op het Viva Forum heb ik al heel wat ongeschreven regels mogen ontdekken.
Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:
1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...
2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !
Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:
Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!
Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...
Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:
1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...
2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !
Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:
Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!
Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...
Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
dinsdag 24 juni 2008 om 18:59
quote:shining schreef op 24 juni 2008 @ 18:57:
is het niet'Viva newbE' ?
Nee ik lees het nu ook pas, het is newbie...http://nl.wikipedia.org/wiki/Newbie
Dus excuses voor de spelvoudt
(Beetje jammer dat titels niet kunnen worden gewijzigd...)
is het niet'Viva newbE' ?
dinsdag 24 juni 2008 om 19:08
Gij zult geen persoonlijke aanvallen doen, die zijn voorbehouden aan de oude garde.
Gij zult Yasmijns naam niet ijdel gebruiken.
Gij zult niet de avatar van een bekende forummer gebruiken.
Gij zult dus origineel zijn.
Eert de oude garde.
Yasmijn, als forumqueen weet je de regels geweldig goed weer te geven.
Ik moet helaas mijn nageslacht gaan voederen. Geweldig onderhoudend topic.
Gij zult Yasmijns naam niet ijdel gebruiken.
Gij zult niet de avatar van een bekende forummer gebruiken.
Gij zult dus origineel zijn.
Eert de oude garde.
Yasmijn, als forumqueen weet je de regels geweldig goed weer te geven.
Ik moet helaas mijn nageslacht gaan voederen. Geweldig onderhoudend topic.

dinsdag 24 juni 2008 om 19:17
quote:hanke321 schreef op 24 juni 2008 @ 18:59:
Penningmeester. Voel me vereerd. Ben jij de voorzitter?
Pas op hoor, ik heb een certificaat effectief vergaderen.Je moet dan wel ook meteen een jaar penningmeester blijven he Hanke....Ik ben het mijn eerste jaar geweest en m'n hubbie me man mijn echtgenoot en ik konden echt langs de deuren gaan om te incasseren bij mede newbe's. A hell of a job, ik waarschuw je maar vast....
Ik had Meds mee, dus had het redelijk makkelijk bij mijn incassorondjes.....
Pas op hoor, ik heb een certificaat effectief vergaderen.Je moet dan wel ook meteen een jaar penningmeester blijven he Hanke....Ik ben het mijn eerste jaar geweest en m'n hubbie me man mijn echtgenoot en ik konden echt langs de deuren gaan om te incasseren bij mede newbe's. A hell of a job, ik waarschuw je maar vast....
Ik had Meds mee, dus had het redelijk makkelijk bij mijn incassorondjes.....
dinsdag 24 juni 2008 om 19:22
quote:leefnu schreef op 24 juni 2008 @ 18:59:
[...]
Jawel hoor!
(en weer wat geleerd)
Succes met integreren!
[...]
Jawel hoor!
(en weer wat geleerd)
Succes met integreren!
dinsdag 24 juni 2008 om 19:26
quote:hanke321 schreef op 24 juni 2008 @ 18:59:
Pas op hoor, ik heb een certificaat effectief vergaderen.
Effectief vergaderen? Lijkt me een zeer welkome toevoeging. In verenigingen waarvan het bestuur meteen ook bestaat uit het aantal leden staat vergaderen gelijk aan veel thee drinken en het budget voor het zoveelste etentje vaststellen...
Of baseer ik deze uitspraak op vooroordelen ?
Pas op hoor, ik heb een certificaat effectief vergaderen.
Effectief vergaderen? Lijkt me een zeer welkome toevoeging. In verenigingen waarvan het bestuur meteen ook bestaat uit het aantal leden staat vergaderen gelijk aan veel thee drinken en het budget voor het zoveelste etentje vaststellen...
Of baseer ik deze uitspraak op vooroordelen ?
dinsdag 24 juni 2008 om 19:59
dinsdag 24 juni 2008 om 20:01
dinsdag 24 juni 2008 om 20:03
quote:persuader schreef op 24 juni 2008 @ 19:56:
Lekker boeiend... Gewoon doen wat je voelt dat je wilt doen...Mezelf zijn, is ook mijn motto. Toch blijft het wel interessant om te kijken of er zich hier een bepaald Viva-cultuurtje heeft gevormd... En zo te lezen aan de reacties van de 'oude rotten' is dat ook zo!
Lekker boeiend... Gewoon doen wat je voelt dat je wilt doen...Mezelf zijn, is ook mijn motto. Toch blijft het wel interessant om te kijken of er zich hier een bepaald Viva-cultuurtje heeft gevormd... En zo te lezen aan de reacties van de 'oude rotten' is dat ook zo!
dinsdag 24 juni 2008 om 20:04
dinsdag 24 juni 2008 om 20:09
quote:Dushi74 schreef op 24 juni 2008 @ 20:06:
Volgens mij hebben de antwoorden hier niet met een cultuurtje te maken. Tenminste geen vivacultuur. Ik denk dat de onderstaande dingen gangbaar zijn op menig fora.Nu merk ik zelf toch echt een verschil tussen de Viva-cultuur en de Fok!- of Geenstijl-cultuur...(Al is laatstgenoemde meer een Weblog...)
Volgens mij hebben de antwoorden hier niet met een cultuurtje te maken. Tenminste geen vivacultuur. Ik denk dat de onderstaande dingen gangbaar zijn op menig fora.Nu merk ik zelf toch echt een verschil tussen de Viva-cultuur en de Fok!- of Geenstijl-cultuur...(Al is laatstgenoemde meer een Weblog...)