Weer gaan studeren
donderdag 30 januari 2014 om 23:07
Bijna twee jaar geleden heb ik mijn pabo diploma behaald. Ik wil graag met kinderen werken en vond dit een mooie basis voor mijn verdere loopbaan. De afgelopen twee jaar heb ik ingevallen in het basisonderwijs, om ervaring op te doen. Nu ben ik zo ver dat ik verder wil studeren, omdat ik weet dat ik meer uitdaging nodig heb. Maar wil ik nog wel binnen het onderwijs werken? Wie weet tot welke masters ik nog meer toegelaten wordt met mijn diploma? Ik wil graag een universitaire master gaan volgen. Iets met rechten of jeugdzorg lijkt me ook een mooi vak, maar jullie weten waarschijnlijk wel dat een tweede bachelor onbetaalbaar is. Ik hoop dat iemand tips of ideeën heeft! Bedankt!
donderdag 30 januari 2014 om 23:54
Ik heb geen idee wat je zou kunnen studeren dat weten anderen misschien wel. Wat ik je wel kan vertellen dat Jeugdzorg momenteel niet de beste sector is, hier werk ik namelijk zelf in. Probleem is de transitie van overheid naar gemeentes die er 2015 aankomt. Nu is al zichtbaar dat functies compleet uitgekleed worden en de werkdruk hoog is. Als beginnend orthopedagoog kom je nauwelijks aan de bak. Zelfs met aantekening van GZ psycholoog, wat steeds meer wordt gevraagd, is het lastig. Doordat de functies steeds meer uitgekleed wordt sta je steeds vaker voor allerlei ethische dillema's die alles behalve grappig zijn. Dus als er nog meer dingen zijn die je aanspreken zou ik dat gaan onderzoeken. Succes!