Elektrisch roken

30-08-2013 14:17 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met een e-sigaret? Ik heb bijna 48 uur geleden mijn laatste gewone sigaret gerookt, en ben over gestapt op de eGo-T, met 777 vloeistof. Het bevalt prima! Ik taal helemaal niet naar een gewone sigaret, er ligt al die tijd een nét aangebroken pakje shag voor mijn neus, want ik wou dat afbouwen, en eerst dus combineren. Maar dat blijkt niet nodig, dus waarom dan nog doorgaan ;)

Toch is er 1 dingetje wat ik best lastig vind aan deze manier van roken, of nou ja, dampen. Voor mijn gevoel ga ik namelijk niet EEN sigaret roken. Zodra ik wil roken, pak ik dat ding en dan neem ik dus wat trekjes, alleen is het dan heel anders dan met een sigaret die op een gegeven moment op is. Ik hoef hem niet uit te drukken, zodat ik dan 'klaar met roken' ben. Hoe ervaren anderen dit? Rook je dan een aantal minuten? Of zolang je zin hebt?

Wat ook best even wennen is, is het roken met anderen in de buurt. Zoals bij de bushalte, waar ik voorheen een sigaretje op stak, heb ik nu dat elektrische ding. Je ziet mensen kijken, en dat voelt een beetje ongemakkelijk. Merken jullie dat ook? Trek je je daar niks van aan, of rook je alleen thuis?
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
quote:bankje, 65 seconden geleden

Hoe is de reactie in de horeca? Mag je de E-sigaret aan tafel roken of moet je naar buiten?Als je het van te voren gewoon beleefd vraagt hoe zij er tegenover staan, mag het meestal binnen. Maar ik zou het niet zonder vragen doen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb voor sinterklaas 4 x een [spam] besteld. Mooi prijsje om mijn hele (rook) familie aan het dampen te krijgen
Hey, ik ben ook al een week elektrisch aan het roken en het is voor mij een wondermiddel , ik ben al geminderd van 15 naar 0/3 sigaretten per dag! Ik las dat sommige zich ervoor schaamde maar dat probleem heb ik niet Ik heb een Gemeni atomizer en een EGO-CTwist batterij gehaald bij [spam] Dit is tot nu toe de goedkoopste site die ik kon vinden en mijn vaporizer is echt top! Ik kan het voltage aanpassen en op de hoogste stand komt er ongelofelijk veel rook uit! Daar schaam ik me niet voor ziet er imo nog stoer uit ook haha Ik gebruik philip morris smaak[E-liquid] van 6 en 12 MG nicotine, ik ben begonnen met de 12 MG om zo af te bouwen.

Tot nu toe gaat het lekaaaahhhh hopelijk raak ik binnekort nooit meer een sigaret aan, en dat e-roken kan ik nog wel mee leven
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 15-11-2013 11:33
Reden: spam
% gewijzigd
Supremacy through insanity
Via google kwam ik op dit topic en ik heb meteen een vraag, hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik ben nu een week gestopt met roken maar heb het best moeilijk en zou graag willen overstappen op de elektrische sigaret.

Ik heb gisteren op mijn werk een hijsje genomen van een E-sigaret van een collega met de smaak tabak en dat smaakte best goed. Nou zei mijn man toen ik gisteravond thuis kwam dat ik uit mijn mond stond naar rook. Kan dat komen door dat ene hijsje van de E-sigaret? Weet iemand dat?
Wat een verkapte reclame topic is dit

Mafketels!
Hai dames,

Ik wil ook gaan dampen. Ben het gewone roken al een tijdje zat maar stoppen lukt nog niet.

Ik ben op internet op zoek gegaan maar, my god!, wat een keus.

Ik vond de e-smoker er ok uitzien of de e-roll.

Zijn er mensen met ervaring met deze dampers? Welke zouden jullie aanraden?
quote:ikkuh83, 3 uur geleden

Via google kwam ik op dit topic en ik heb meteen een vraag, hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik ben nu een week gestopt met roken maar heb het best moeilijk en zou graag willen overstappen op de elektrische sigaret.

Ik heb gisteren op mijn werk een hijsje genomen van een E-sigaret van een collega met de smaak tabak en dat smaakte best goed. Nou zei mijn man toen ik gisteravond thuis kwam dat ik uit mijn mond stond naar rook. Kan dat komen door dat ene hijsje van de E-sigaret? Weet iemand dat?Nee, ik ruik niks aan mijn man, ik proef geen asbak meer. Ik ruik alleen soms een zoetige lucht. Mijn man dampt voornamelijk tobacco classic.
Dat is dan wel heel apart bij mij haha. Want ik heb niet tegen mijn man gezegd dat ik een hijsje had genomen van de E-sigaret en hij rook wel wat zei hij. Nou ja, het is altijd minder schadelijk dan een gewone sigaret
Ik 'snoke' zo nu en dan op een feestje .Vind de snoke erg lekker. Daarbij ziet hij er erg mooi uit
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Nou ik heb de e roll binnen. Net mijn eerste dampjes genomen en het valt me helemaal niet tegen. Ik vind het denk wel lekker. Moest ook niet hoesten ofzo.

Ben benieuwd of ik nog trek zal hebben in gewone sigaretten.
Ik gebruik al vanaf half maart dit jaar de elektrische sigaret; aangeschaft doordat ik met vliegvakantie zou gaan, in de trein overnachten en nog1 week op een boot. Bij eerste gebruik meteen de hele dag geen echte sigaretten gerookt, enkel in de avond, waarbij ik dacht: bah, wat smaakt deze verbrand.

Nu rook ik nog maar 3 a 4 sigaretten per dag, moet alleen het lijntje nog doorknippen. Mijn informatie heb ik van het elektrisch roken forum gehaald, en wel meteen die dampers aangeschaf waarmee je het wattage kunt verhogen/verlagen. Inmiddels maak ik ook mijn eigen liquid met favoriete smaakjes.

Ik rookte zo'n 25 sigaretten per dag, nu nog maar 3 of 4; dit zit nog tussen mijn oren. Ook gebruik ik liquid met meer nicotine wanneer ik bedenk een echte sigaret te willen roken, dit helpt me om geen echte te pakken. Een paar trekjes en dan heb ik al weer genoeg van de Marlboro-smaak (16 mg nicotine, vergelijkbaar met een medium sigaret en pak de lichtere versie (7 mg met menthol-smaak en nog vele andere).

Alle info hierover kun je vinden op het elektrisch roken-forum, ook dat de regering het liefst heeft dat deze e-sigaret aan banden gelegd wordt (geen accijns ....) ook al is deze sigaret beduidend minder ongezond..

Bovenal zou je KCER-gids moeten lezen, hierin staat alles wat je wilt weten over de e-sigaret en de liquid die je dampt.

Ik voel me beter, ruik weer alles, geen verstopte neus meer en in huis ruikt het ook weer fris en ik heb meer lucht en uithoudingsvermogen. Het meest goede is dat ik niet meer hoest.
Ik ben twee weken geleden begonnen, het was zeker even wennen, maar het gaat nu prima. Ik heb echt gemerkt dat m'n conditie nu al beter is, ik heb meer lucht of zo. Gekocht in een leuk winkeltje in de Jordaan in Amsterdam, Jwell. Frans merk, ziet er wel gek uit zo'n ding maar denk dat het vanzelf een normaal iets wordt
Ik ben sinds maandag begonnen met de Jiksu Stardust Quattro 4... en ben me aan het orienteren op liquids. maar zie door de bomen het bos niet meer. De vloeistof die ik erbij heb gekocht is van Easy, Mall blend 16 mg, maar die kost hier in de winkel 6.95. Nu heb ik gezien dat er op internet liquids te koop zijn van 3.49.. maar ik weet bijgod niet welke ik moet kiezen dan.. Ik rook(te) altijd Pall Mall red. Iemand hier tips?
beste sinaaasappelsap,

Ik had eerste de Zmoker pro en had het zelfde probleem, het is gewoon niet natuurlijk en ziet er stom uit. Ook dit moment ben ik overgestapt naar de Zmoker Lady die ik in het weekend en op verjaardagen gebruik. Deze komt het dichts in de buurt van de 'normale sigaret'. Je kan deze bestellen op:

http://www.zmoker.nl/zmoker-lady/
Ook ik ben begonnen met elektrisch roken. Rookte een pakje per dag en lurk sinds gisteren aan mijn mooie witte e-roll.

Heb er nu aan vanillie liquid inzitten en moet zeggen.....smaakt goed.

Ik heb bij Zwoofs een startspakketje genomen met 5 verschillende smaakjes om uit te proberen welke liquid ik lekker vind.

Ik moet wel zeggen dat ik vanmorgen wakker werd met een droge keel en als ik nu slik heb ik een soort van keelpijn.

Kan natuurlijk gewoon een verkoudheidje zijn die eraan zit te komen of zou het ook door de e-roll kunnen komen? Soort wenningsverschijnsel?
Ik post niet zoveel, maar wilde hier toch even mijn steen(tje) bijdragen aan dit topic. Ik damp nu ruim 6 weken en kan het iedereen aanraden. Hier mijn ervaringen op een rijtje:

Dampen is voor mij niet hetzelfde als roken, maar het komt zeer dicht in de buurt. Er zijn allerlei verschillende smaken te verkrijgen, maar geen enkele smaakt echt hetzelfde als een sigaret. Ze komen erg in de buurt, maar hetzelfde zijn ze niet. Maar na 6 weken dampen blijkt dat uiteindelijk voor mij alleen maar een voordeel te zijn. Mijn partner rookt nog wel en ik kan als verstokte ex-roker (30 jaar, 1 pakje per dag) in alle eerlijkheid zeggen dat ik een sigaret nu gewoon vies vind smaken. En dat is iets wat ik zelf nooit had durven dromen. Het heeft mij ongeveer 2 weken gekost om volledig over te stappen, maar dat bleek veel eenvoudiger dan ik dacht. En dat wil voor mij wat zeggen, want ik heb al van alles geprobeerd. Cursussen, pleisters, kauwgum, you name it. Niets werkte echt en na een tijdje ging ik gewoon weer terug naar de echte sigaret. Nu ik damp is de behoefte aan een sigaret niet meer aanwezig. Het enige wat ik zelf zo af en toe nog een beetje mis, is dat ontspannen gevoel dat van je meester maakt na de eerste hijs van een echte sigaret. Dit effect is bij dampen minder. Dit komt omdat er in en sigaret veel meer verslavende middelen zitten dan alleen nicotine en omdat nicotine in rook ook nog eens sneller opgenomen wordt in je bloed dan nicotine in damp.

In eerste instantie dampte ik heel veel en continue, voornamelijk omdat ik ineens kon 'roken' op plekken waar dat voorheen niet mogelijk was. Ik rookte niet in huis en niet op mijn werk. Nu ik damp kan beiden, waardoor ik continue aan zo'n ding zat te lurken met als effect dat ik af en toe gewoon kopppijn kreeg van de overdosis nicotine. Maar dat leer je al snel af en nu damp ik eigenlijk minder dan dat ik rookte. Per sessie damp ik wel langer Een sigaret had ik in 5 min. op, een damp sessie duurt nu ongeveer 10 tot 15min. Maar dat komt ook omdat ik er wat vaker de tijd voor neem en er lekker van zit te genieten.

Heel kort nadat ik volledig overgestapt was merkte ik ook direct al de voordelen van elektrisch roken(dampen). Mijn rokershoestje verdween volledig, ik kreeg meer lucht en de roggel en hoestfitties die ik 's ochtends vaak had zijn ook compleet verdwenen. Daarnaast stinken mijn kleren niet meer, worden mijn tanden langzaam witter en merk ik dat ik mij lichamelijk beter begin te voelen. Nee, ik kan met zekerheid zeggen dat ik niet meer terug wil naar de echte sigaret.

Ik heb in die 6 weken dampen wel veel geleerd en flink wat fouten gemaakt, waarvoor ik de beginnende dampers hier misschien voor kan behoeden.

E-sigaretten zijn er in veel soorten en maten. De apparaten die eruit zien als een echte sigaret hebben mij nooit zo kunnen bekoren. Slecht zijn ze niet, maar er zijn betere en goedkopere opties in mijn ogen.

Mijn eerste e-sigaret was een eGo variant die verkocht werd bij een Primera winkel. Voor 2 van die dingen betaalde ik ¤45,- en daarvoor kreeg ik een etuitje erbij een 10ml vloeistof, wat in mijn ogen een goede deal was. Maar dat is in werkelijkheid niet zo, als je even wat verder zoekt. Dezelfde set, met betere batterijen koop je in China voor maximaal ¤15! Fasttech en Banggood zijn goede sites om je spullen te bestellen. Goed, verzenden duurt even (een week of 3), maar daar bespaar je aanzienlijk mee. Het tankje+verdamper (de zogenaamde clearomizer) die op een eGo zit gaat ongeveer 2 tot 4 weken mee, afhankelijk van je dampgedrag en de vloeistof die je gebruikt. In Nederland kosten die tankjes tussen de ¤5 en ¤7 (bij Nederlandse webshops vaak iets minder. Bij de eerder genoemde buitenlandse sites ongeeveer ¤2 en als je ze per 5 of meer besteld nog minder!

En zo gaat het ook met vloeistoffen. In de winkels in Nederland en bij veel Nederlandse webshops, kost die vloeistof ongeveer ¤5 per 10ml. Bestel je echter rechtstreeks bij de leverancier en in grotere hoeveelheden, dan betaal je tussen de ¤1 en ¤2 voor 10ml. Ik heb zelf erg goede ervaringen met FlavourArt,Inawera en Hangsen vloeistoffen. Die eerste 2 komen uit Europa, die laatste uit China

De eGo heb ik inmiddels wel achter mij gelaten. Ik maak nu gebruik van een zogenaamde mod met daarop een tank en ik draai ook nzelf mijn coils (verdampers). Dat geeft nog meer smaak en een constantere dampbeleving dan zo'n eGo sigaret en is daarnaast ook nog eens een beetje goedkoper. Maar dat is niet een combi waar je 1.2.3. mee start. Met die combi damp ik nu voor pak 'm beet max. ¤3 in de week waar ik eerder met sigaretten met ¤3 krap aan een halve dag door kwam. Ik help dus niet alleen mijn gezondheid, maar ook nog eens mijn portemonnee.

Nu maar hopen dat onze regering blijft inzien dat dampen een gezonder alternatief is dan roken, want ze proberen het op allerlei manieren onder bestaande wetgeving te schuiven door het aan te willen merken als tabaksprodukt of medicijn. Daar verdienen ze zelf meer op (accijns), maar het komt de damper denk ik niet ten goede, nog al die rokers die nog zouden willen overstappen.
quote:kapowski schreef op 05 februari 2014 @ 12:41:

Ook ik ben begonnen met elektrisch roken. Rookte een pakje per dag en lurk sinds gisteren aan mijn mooie witte e-roll.

Heb er nu aan vanillie liquid inzitten en moet zeggen.....smaakt goed.

Ik heb bij Zwoofs een startspakketje genomen met 5 verschillende smaakjes om uit te proberen welke liquid ik lekker vind.

Ik moet wel zeggen dat ik vanmorgen wakker werd met een droge keel en als ik nu slik heb ik een soort van keelpijn.

Kan natuurlijk gewoon een verkoudheidje zijn die eraan zit te komen of zou het ook door de e-roll kunnen komen? Soort wenningsverschijnsel?

Het kan een allergische reactie zijn op de vloeistof die je gebruikt. Maar het kan ook het gevolg zijn dat je 's nachts wat enthousiaster ademt (snurkt) omdat je vrijer kunt ademen dan voorheen, waardoor je keel wat irriteert.

Je zou kunnen experimenteren met vloeistoffen met een andere basis. Veel vloeistoffen zijn op basis van een combi van PG/VG en 2% van de mensheid is allergisch voor PG. Dat kun je eenvoudig testen door over te stappen op een vloeistof met minder PG of juist gebaseerd op alleen maar VG.

Zorg dat je voldoende water/vocht blijft drinken, want dampen droogt je mond een beetje uit, in tegenstelling tot roken dat je slijmvliezen juist overactief maakt.

Maar goed, het kan ook stomweg een verkoudheid zijn natuurlijk.
Ik ben zelf begonnen met dampen om te stoppen met roken. Je moet het denk niet zien al alternatief maar echt al middel om geleidelijk de stoppen. Ik heb bij verschillende webwinkels besteld maar veel liquid voldeden niet aan mij eisen, zo miste er vaak een t.h.t en een aanduiding van de hoeveelheid nicotine. Bestel nu vaak de zmoker die aan mijn eisen voldoet. Hopelijk kan ik nu van het dampen afstappen:)
Ik denk dat de elektronische sigaret een omslag punt moet meemaken. De overheid probeert de sigaret tegen te houden omdat ze schadelijker zouden zijn dan een normale sigaret. Volgens mij klopt dit niet maar is het vooral om de staatskas te vullen. Zolang de overheid probeert de sigaret tegen te houden zal het nog wel even duren voordat deze door iedereen al 'normaal' roken wordt gezien.

Je kunt de elektronische sigaretten vrij goedkoop krijgen via: [spam]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2014 18:35
Reden: link naar commerciele website verwijderd
% gewijzigd
Ik rook sinds 2 weken elektrisch, ben er erg tevreden over! Geen zin meer gehad in een normale sigaret en ik merk het ook al in mn portemonnee ik heb de justfog gekocht bij primera. Met een flesje doe ik 2 weken. Ik heb nu nog de lucky strike variant en voor de volgende vulling staat er een flesje met kersensmaak klaar. Wel met 16mg nicotine, dit wil ik gaan proberen geleidelijk af te bouwen. Heb het nu nog wel echt nodig merk ik.
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2014 18:37
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Leef gezond
Ik heb een aantal weken geleden een Ego ce4+ C set gekocht, in deze set zitten: 2 elektrische sigaretten met beide een batterij van 900 mAh en beide uitgerust met een clearomizer met 1.6 ml inhoud, naaldflesje en een usb & wandlader en alles zit in een net etui. Ik heb deze Ego ce4+ C gekocht bij www.esigaret-kopen.nl - ik ben zeer tevreden over de e-sigaret en ben telefonisch geholpen met een aantal vragen die ik had.

En ik moet zeggen, ik vindt het een fijne e-sigaret, komt voldoende damp uit en ik heb sindsdien geen sigaret meer gerookt. Ik ben zeer tevreden
Even weer uppen, zie dat ik hier eerder ook wat gepost heb. Ben begonnen met de e-roll, maar dit was eerlijk gezegd toch niet zo'n succes (hoewel ik hem wel handig vind voor buitenshuis). Nu heb ik een andere e-sigaret aangeschaft (Kanger evod 2) en ik ben helemaal om! Is wat sterker dan de e-roll, betere 'gier', kortom, voor mij een betere vervanger. Ben helemaal blij! Weet niet of anderen ook die ervaring hebben, dat het succes ook afhangt van de keuze van het merk e-sigaret? Dus voor degenen die ook 'gefaald' hebben in een eerdere poging, er is hoop!
Ik heb nu een mini cartomizer van VaporFi voor op de batterij van South Beach Smoke en dat dampt ook lekker weg. Toch vind ik de cartridges nog het meest praktisch, maar wat dampen betreft is die cartomizer wel goedkoper dampen. Ik blijf toch wel heel merkvast merk ik, mij lijkt steeds een knopje indrukken om een hijs te nemen echt irritant. De kwaliteit van de liquids en de geweldige service maakt dat ik toch bij dezelfde webshop blijf bestellen.
Haha, dat van dat knopje in moeten drukken deed mij eerst ook twijfelen, maar valt heel erg mee eigenlijk en doe ik nu zonder er bij na te denken. Wat ik wel handig vind is dat er een 'kinderslotje' op zit, en hij dus pas aangaat door dat knopje en je hem helemaal op slot kan zetten door 5x te drukken. Ivm een 5 jarige kleuter in huis een voordeel (hoewel we hem uiteraard goed opbergen, incl liquids). Heb de South Beach overwogen maar vond m toch te duur voor het 'probeer'. Voor nu laat ik het bij deze : )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven