Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Klopt, Dreamer. Ik heb wel een paar Sinterklaas kaarten gekocht, maar zonder Pieten erbij. Het zit toch in je achterhoofd.
En natuurlijk hopen we allemaal op een mooie Olympische Spelen, zonder grote problemen. Alleen zijn de problemen, die wij zien anders dan de problemen die zij zien.. maar nog steeds kan de angst me om het hart slaan, als ik hoor van mogelijke aanslagen.. brr

Ik kreeg een blije hurray uit Brazilië. Het kaartje had er 27 dagen over gedaan, maar ik zag dat hij meerdere kaarten ontvangen had gisteren, dus mogelijk gewoon opgespaard. Kan ook.
Later is nu
Oh oh.. ik ben vanmiddag 'eventjes' de VVV ingegaan.. Daar blijken errug leuke kaartjes te zijn
Later is nu
Yeah.. Finland kwam binnen 4 dagen al binnen!

Heb nu een kaartje onderweg naar Australie en Portugal. Beide kinderpostzegelskaartjes van jaren her. Een bloem (Portugal) en Elmer, dat gekleurde olifantje. Stond bij de favorieten en ik had die toevallig net teruggevonden laatst.
Later is nu
@ cocomo: ik was je nog vergeten te feliciteren met je vaste contract, gefeliciteerd! Jij hebt wel een leuke maand zo, met ook nog een vakantie in het vooruitzicht

@ mamabear: Tja, het is lastig om iets over homo-rechten en zulks te zeggen, je weet toch niet hoe iemand in elkaar steekt. Ik heb wel al een profiel gehad van een Russisch meisje dat erop had staan: I support LGBT rights and want world peace. Maar ook toen heb ik het onderwerp verder maar niet aangesneden, het blijft toch een 'openbaar' kaartje, je weet niet wie er allemaal meeleest (misschien is haar postbode wel zwaar anti ofzo...).

@Dreamer: ik ben al op verschillende plekken de VVV binnengelopen de afgelopen maanden, maar nog geen kaartjes gevonden. Zal wel vooral in grotere steden zijn ofzo. Meeste toeristische kaartjes vind ik bij de boekhandels.

Ik heb nav van mijn kaartjes al twee keer in de hurray het verzoek gekregen om pen friends met iemand te worden. Krijgen jullie dat verzoek ook? Laatste was wel een beetje sneu, ze had iets meer kaartjes ontvangen dan mij en schreef dat ze nog nooit 'that much words' van iemand had gekregen. Ik heb haar de tip gegeven om op haar profiel te zetten dat ze graag veel tekst krijgt (werkt verrassend goed vind ik), maar toch vriendelijk gezegd dat ik geen goede penvriendin zou zijn wegens tijdgebrek (ook had ik het idee dat ze een jaartje of 15 jonger was, lijkt me lastig om het dan voor beiden interessant te laten zijn). Wel moeilijk hoor, om zo iemand te moeten 'afwijzen'.
Dat is inderdaad wel een beetje sneu, Noora

Bij onze VVV dus leuke kaartjes van Stad, maar ook hele leuke van Nederland en algemene kaartjes (ik ben gek op die kaartjes met zo'n 'krokettenmuur' zeg maar en dan klompjes of tulpen erin)
Later is nu
Hallo dames!

@Noora80 Dat heb ik ook, je weet nooit wie de kaartjes leest en of de ontvanger er dan problemen mee krijgt.( Eigenlijk belachelijk dat we daar anno 2014 nog zo over moeten nadenken, binnen Europa!)

Ik heb op 1 van mijn eerste 5 kaartjes, naar Spanje, ook direct een penvriendin verzoek gehad. Maar ik ga daar niet op in. Ik wil kaartjes schrijven als ik zin heb en niet als er tijdsdruk/moeten achter zit. (Nu heb ik best wel heel vaak zin om een kaartje te sturen hoor , maar toch.)

@Dreamer, die 'uitdemuur' kaarten zijn inderdaad leuk, ik heb er ook 1 in de voorraadbakken.

Gisteren een 'zozo' multiview uit Keulen in de bus gekregen.

Vandaag twee superleuke hurray's, uit NL en DE!

Ik ga toch ook proberen om nog wat uitgebreider te reageren in mijn hurray's, maar soms staat er zo weinig voor en achter op de kaart........

Ik heb er nu nog 5 (lang) onderweg, ik mag er 10.

En nu geef ik mijzelf een schop onder mijn kont en ga boodschappen doen
Hallo iedereen!

Ik vandaag en gisteren mijn 8! Kaarten op de bus gedaan. Er gaat een multiview van Nederland naar Duitsland, buurman en buurman gaan naar Rusland, er gaat een cupcake naar Amerika, een kaartje van de Margriet naar Canada(nieuw land voor mij!) er gaan kaartjes van katten maar Polen en Oekraïne en een i love postcrossing kaartje naar een leeg profiel in Taiwan.

En ik zelf stap ook op het vliegtuig zo! Afhankelijk van hoe goed ik mijn viva verslaving onder controle heb, zal ik denk ik af en toe wel even iets achterlaten. En allemaal bedankt voor de felicitaties
It ain't me
Goede reis Cocomo!

Ik kreeg een blije hurray uit Polen en een superenthousiaste hurray uit Tsjechië. (die had het over een stunning card... kijk.. voor mij een normale multiview)

Nu mag ik dus éigenlijk weer 2 kaartjes sturen.. ik houd mij even in
Later is nu
En jahoor.. nog een paar enthousiaste hurray's. Amerika gewoon net zo snel als Duitsland, Litouwen was nog sneller.. ik mag weer 5 kaartjes sturen! (ik denk er nog even over.. misschien doe ik dat vandaag nog..)
Later is nu
Zojuist 2 kaartjes opgeraapt, een oude kinderpostzegelkaart met rozen en taartjes en een schilderij van een Chinees meisjesgezicht uit Oostenrijk, een nieuw land voor mij.

De afzender was vorig jaar in China geweest.

Twee leuke kaartjes, ook leuke verhaaltjes achterop.

Heb er nog 4 onderweg, maar de nieuwe maand is begonnen, dus ik mag weer!
Vanmiddag 2 kaartjes geschreven.

Beide geen leuk profiel.

Eerste kaartje mag naar Taiwan, leeg profiel, geen idee of het een man of vrouw is, 1 send, 0 recived en al 5 maanden lid .

Is een Idrukker geworden.

Tweede kaartje naar de Ukraine, >600 send, maar maar 3 woorden in zijn profiel, waarvan ik er 2 begreep.

Hij doet mee voor de postzegels.

Een retro kaartje gaat zijn kant op.

Ik ga ze morgen pas posten, waarschijnlijk komt er dan nog wel een kaart bij, ik hoop met een leuk profiel!

Het is hier wel rustig, trouwens.

Ik ben alle oudere PC-topics aan het lezen en zie heel veel posters niet meer terug.

Te druk, of een andere hobby gekregen???
Ik heb vanmorgen een aantal adressen getrokken. Ben op het werk, maar heb wel kaartjes bij me, dus ik dacht even te kijken of ik nu al wat kan versturen.. zijn het allemaal leuke, maar ingewikkelde adressen qua wensen.. daar moet ik thuis voor door de kaartjes spitten. Ook leuk, maar dan gaan ze morgen pas, ben ik bang.
Later is nu
Up!!
Hallo allemaal!

Ik ben nu 1 maand aan het postcrossen, wat een leuk concept!

Ik merk wel dat ik eigenlijk te weinig geduld heb, maar ja, het is niet anders.

Groetjes Dionne
@Dionne, welkom!

Het heet niet voor niets snailmail. Ik doe nu 5 maanden mee, ben nog steeds erg ongeduldig, maar het is zo leuk!!

Vandaag een kaartje, weer uit Rusland. Erg veel de laatste tijd. Wel een leuke en de afzender heeft ook goed mijn profiel gelezen, altijd prettig!

Met de hurray's loopt het voor geen meter.

Ik heb nu onderweg;

Finland- 3 dagen

Ukraine- 4 dagen

Taiwan- 4 dagen

Russia- 13 dagen

Malaysia- 25 dagen

China- 27 dagen

U.S.A.- 27 dagen

Russia- 79 dagen

Als het goed is, is er nog maar 1 kaart onderweg naar mij, dus ik wacht met smart op de hurray's!!

Ik wacht denk ik met nieuwe adressen tot dinsdag.

Als het lukt.......
Hoi Mamabear,

Oke, het ongeduld wordt dus niet minder? Goed om te weten, haha

Mijn tweede kaartje naar Rusland is inderdaad ook al onderweg. Ik heb nog niets uit Rusland ontvangen, maar dat zal dan niet lang meer duren.

Mijn kaarten zijn nu tussen de 5 en 23 dagen onderweg en ik wacht vol spanning op hurray's!

Hoeveel kaarten zijn er nu aangekomen van jou? En heb je ook al expired kaarten?

Haha, succes met afwachten.
Het ongeduld wordt wel minder, wanneer je meer kaartjes hebt gestuurd en ontvangen hoor Dionne.. maar ik merk bij mezelf wel dat ik na een week geen kaartjes een beetje boos naar de brievenbus kijk

Ik kreeg er eergisteren 3
Later is nu
Zo, net weer 2x op de knop gedrukt.

Er gaat een woonplaats-multiview naar Duitsland en een kattenkaart blijft in Nederland.

(Ik stond echt niet vooraan in de 'geduldrij' )

@Dionne, ik sta nu op 55 sent, 54 recieved en 9 onderweg.

Meestal heb ik er minder onderweg, maar het duurt nu best lang voor er iets aankomt. Tot nu toe heb ik 1 expired, naar Rusland.

@Dreamer, top! Drie tegelijk! Waren het leuke?

Niet lachen, maar ik heb zelfs de binnenklep van de brievenbus met tape vastgeplakt aan de muur, omdat onze postmevrouw de kaarten steeds dubbel in de bus propte.

Als het gaat vriezen moet de klep weer naar beneden van Papabear.........
Wij hebben geen binnenklep. Wel een deur op het oosten, dus met vriesweer erg koud, dat is zeker. En elk jaar wil ik er weer een gordijn voorhangen.. komt er niet echt van.. misschien eens in de zomer mee beginnen, wanneer ik meer energie heb

Vannacht 2 blije hurray's gekregen. Australie en Ukraïne.
Later is nu
Ja, ik heb nu al een week geen hurray's *kijkt heel sip*

Aan de ene kant is het leuk om kaartjes naar Verwegistan te sturen, aan de andere kant duurt het wel langer.

@Dreamer: 3 kaartjes op 1 dag, wauw! Dat wil ik ook wel, haha. Hoeveel kaarten heb jij nu verstuurd / ontvangen? Blije hurray's zijn altijd leuk.

@Mamabear: gelukkig nog maar 1 kaartje expired! Haha, grappig dat je de binnenklep vastgeplakt hebt. Ik hoop dat het werkt en dat je kaartjes nu netter blijven.
200 verstuurd, 192 ontvangen, 10 van de 13 onderweg (ha, ik mag weer 1 kaartje meer!)

Ik had wel ongeveer een week geen post gehad hoor, dus ik vond 3 kaartjes niet meer dan terecht
Later is nu
En vooruit, Harry Potter gaat naar Polen.

Nu zit ik aan mijn max, is ook wel rustgevend!

@Dionne, de kaarten blijven echt netter! Vooral die hele dunne slappe, die er helaas soms bijzitten.

@Dreamer, 200 al! Hoelang doe je al mee?

Fijn dat het hier weer een beetje drukker is, dames!

Misschien steken we nog meer post-enthousiasten aan!
525 dagen alweer
Later is nu
IK kreeg gewoon 3 hurrays binnen 3 kwartier

Finland en Oostenrijk waren enthousiast, Tsjechië zei niets, maar wel alledrie in 4 dagen geregistreerd.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven