Joodse afkomst deel 2

13-02-2006 13:43 432 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij dus de eer, op naar de volgende 700!!!!!

Wat leuk weer iemand die zwanger is!!Gefeliciteerd, en dat er een hele mooie baby mag komen!!!

Ja, we zijn nog steeds aan het skieen, met de 2 oudste, 5 en 4 jaar komen we de rode piste zonder problemen af, dus joepie ooit kunnen we toch weer gewoon op vakantie!

Vannacht gewerkt, en op cnn een hoop troep gezien: die karikaturenstrijd, en dan Iran....wat komt daar uit voort?! En vooral als ik dan zie dat de zwitserse vlag in plaats van de deense de fik in gaat, vraag ik me ook nog af hoe dom die wereld is!! En vooral die domheid maakt me bang.

Deze week is druk bij mij: mijn vader komt, man is weg en moet naar mijn nieuwe huis. Ga nieuwe meubels bestellen en moet op zoek naar 2 autozitjes voor de jongste 2. En natuurlijk gaat het leven gewoon door, vanmiddag komen er nog 2 vriendjes spelen en komt een vriendin met 3 dochters. Erg vredig als ik de rest van de wereld bekijk.

En vanaf nu moet ik iedere dag 4 verhuisdozen vullen , want anders zie ik het hier somber in!

Hebben jullie al plannen voor zomervakantie`s etc? We hadden gisteren een discussie, want of we gaan naar frankrijk in ons vakantie huis, of we huren een huisje in Italie aan de zee, maar daar wil mijn man niet naartoe, i.v.m. de vogelgriep. Ik heb zelf zoiets van morgen kunnen we ook onder de auto komen, maar hij vind met 5 kleine kids de verantwoording te groot.

Mädels, ik ga een kop lekkere koffie (douwe egberts) zetten, en hoop dat het jullie goed gaat. Orly, ook ik hoop dat die flauwte voorbij gaat, want ook ik mis jullie een beetje!

Sorry, dat het van mijn kant nu even meer huishoudelijke meededelingen zijn, maar ja, mijn wereltje in dit versneeuwde dalletje is nou eenmaal niet zo groot als in een stad als amsterdam!!
quote:

Dag meiden, wat vervelend voor je Orly!!!! Hopelijk gaat het biij een volgende keer goed!!! Ik druk de duimen.

Ik heb besloten met dit Forum op te houden.... Ik voel me namelijk niet geroepen om excuses aan te bieden voor iets wat ik geschreven heb! En het intereseert me eigenlijk niet wat een ander daar van vind want het is en blijft mijn mening.Dat hebben er ooit meer geroepen. Daarbij denk ik dat er meerdere zijn die zich storen aan EB en die hetzelfde denken en misschien niet schrijven. Ik erger me, gelukkig, niet aan EB.

Dus: het gaat jullie goed: en ik wens jullie vooral veel gezonde baby`s toe!!!!! Dank je wel.
Jongens, we zakken helemaal weg! Er moet weer even meer geposted worden.

Orly, jij bent vandaag in het ziekenhuis. Ik denk aan je.

Verder met iedereen alles goed? Mijn hond is aangereden, terwijl de

oppas er was. We weten niet goed wat we moeten doen. Hond was

weggelopen en heeft drie dagen met een gebroken poot bij de A10

rongelopen. Ik wil de oppas niet ontslaan, maar vriend is niet zo zeker

meer over haar. Wat zouden jullie doen?
quote:

Verder met iedereen alles goed? Mijn hond is aangereden, terwijl de oppas er was. We weten niet goed wat we moeten doen. Hond was weggelopen en heeft drie dagen met een gebroken poot bij de A10 rongelopen. Ik wil de oppas niet ontslaan, maar vriend is niet zo zeker meer over haar. Wat zouden jullie doen?

Zorgt ze goed voor de kinderen? Want daar gaat het toch om?
quote:

Dag meiden, wat vervelend voor je Orly!!!! Hopelijk gaat het biij een volgende keer goed!!! Ik druk de duimen.

Ik

heb besloten met dit Forum op te houden.... Ik voel me namelijk niet

geroepen om excuses aan te bieden voor iets wat ik geschreven heb! En

het intereseert me eigenlijk niet wat een ander daar van vind want het

is en blijft mijn mening. Daarbij denk ik dat er meerdere zijn die zich

storen aan EB en die hetzelfde denken en misschien niet schrijven.

Dus: het gaat jullie goed: en ik wens jullie vooral veel gezonde baby`s toe!!!!!

Batya, ik lees dit nu pas. Ik vind het heel jammer dat je stopt, en dat

zou je ook niet moeten doen. EB is een eikel, en ik vind absoluut niet

dat je je excuses aan moet bieden. Hij heeft zelf meerdere dingen

gezegd die echt niet door de beugel kunnen. Je hebt in mijn ogen niets

gezegd waar je je voor zou moeten excuseren. Ik hoop dat je dit nog

leest en terugkomt....

Zoniet, veel geluk met alles, liefs Yuval
quote:

quote: yuval reageerde

Verder

met iedereen alles goed? Mijn hond is aangereden, terwijl de oppas er

was. We weten niet goed wat we moeten doen. Hond was weggelopen en

heeft drie dagen met een gebroken poot bij de A10 rongelopen. Ik wil de

oppas niet ontslaan, maar vriend is niet zo zeker meer over haar. Wat

zouden jullie doen?

Zorgt ze goed voor de kinderen? Want daar gaat het toch om?

Ja, ze is fantastisch met de kinderen. Daarom wil ik ook dat ze blijft.

Maar ze heeft wel inadequaat gehandeld. Mijn vriend zegt nu steeds; wat

als ethan valt, en ze het nog even aanblijft kijken ipv direkt mij te

bellen?
Je oppas ziet heus wel het verschil tussen je kind en een hond!
Haai allemaal,

Allereerst wil ik jou orly heel veel sterkte wensen! Hoewel je er nuchter tegen aan lijkt te kijken, kan ik me voorstellen dat je toch er verdrietig bent! Ik hoop dat je afleiding hebt!

Oh vreselijk yuval van je hond!!! Zo zielig. Gaat het nu wat beter met hem? Ik kan me voorstellen dat je vriend zo zijn vraagtekens heeft bij de oppas, want in die zin is ze wel tekort geschoten in haar verantwoordelijkheid. Wat was haar verklaring eigenlijk??

Fleurtje: wat bijzonder he die echo! Zo wonderlijk om het hart je te zien kloppen en al te kunnen zien dat je larfje armpjes en beentjes heeft. Mijn zoontje was met de eerste echo al heel druk aan het bewegen. Moest er vreselijk om lachen: slechts 2,4 cm groot en dan al zo druk doen! Heeft ie nog steeds........:P

Bataya: laat je toch niet je mond snoeren meis! Je weet toch wel wie EB is. Als we allemaal zo doorgaan in dit land, wel dan zal anti-semitisme en xenofobie hoogtij gaan vieren! Mag je dan helemaal nergens meer op reageren hier???

As for me: ben verjaard afgelopen woensdag, en dat was erg leuk. Manlief had een complete verrassingsdag georganiseerd. Super tof. Ben alleen met squashen door mijn enkel gegaan, en zie ik een aankomend hardlooptournooi somber in....

Daarnaast, wel een leuk nieuwtje: we hebben een nieuw huis gekocht!!! In slechts 2 weken tijd.........hihii. We waren het nog niet van plan, maar toen kwam dit huis op ons pad, in een wijk waar we altijd graag hadden willen wonen, tja, dan moet je wel he. Ons huidige huis past er 2 keer in........

Wel dames, we laten ons niet kisten hier, dus Bataya kom op meid!
Hey Orly,

Je zal dit vanavond niet lezen, maar hoe gaat het met je?
Hallo meiden,

nou de curretage is achter de rug,maar al sinds zaterdag.Vrijdagavond kreeg ik ineens een zware bloeding en ben toen maar alvast naar 't ziekenhuis gegaan.Nu ga ik met goede moed en positieve gedachten weer op naar de volgende ronde.

Sjamash, je hebt gelijk dat ik me sterker voordoe dan dat ik ben.Ik heb er nog wel verdriet van maar het helpt niet echt om er nog om te huilen en mijn energie geef ik liever aan m'n kinderen,daarom doe ik er zo nuchter over.

Een beetje laat,maar nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag:gwab:!En natuurlijk ook met jullie nieuwe huis.Wat leuk zeg.Wanneer ga je erin of ben je al verhuisd?

Batya meid, je laat je hier toch niet wegjaagen door 1 persoon joh? Ik hoop dat je toch nog terug komt want je kunt ons toch niet zomaar in de steek laten:(?

Yuval,wat erg van je hond zeg!Dat arme beesie.Hoe heb je hem weer terug gevonden? Toch denk ik net als Fleurtje...zolang ze goed voor je kinderen zorgt zou ik 't nog even aankijken met haar,als je verder geen klachten over haar hebt.Hoe reageerde ze trouwens daarop,dat je hond weg gelopen was?Ik denk dat dat iedereen kan gebeuren.Mijn moeder haar hond was ook heel vaak weg gelopen,alhoewel ze heel erg goed voor hem zorgde [sliep zelfs in haar bed].

Fleurtje,hoe gaat alles bij jou?Wanneer krijg je je volgende echo? Doe 't maar rustig aan en probeer geen zware dingen te tillen,laat dat maar aan manlief over.

Meiden,ik wens jullie allemaal een leuke dag toe!
Ik had trouwens nog iets grappigs meegemaakt in 't ziekenhuis,wat ik nog even gauw met jullie wil delen.

Naast me lag een super-orthodox meisje uit Mea Shearim.Je weet wel,zo eentje die haar haren scheren.Haar moeder bleef ook de hele Shabbat bij haar en zat constant uit haar tehilim te bidden.Dat meisje [jaar of 17] was pas getrouwd en had haar 1e miskraam,waar ze natuurlijk heel verdrietig van was. Ik heb veel [positief]met haar gesproken en toen ik weer naar huis toe mocht zei haar moeder tegen me [moeder van 10 kinderen]:"Ik wil je bedanken want je hebt ons heel erg in ons geloof gesterkt!" Ik wist niet wat ik hoorde...ik stond daar in m'n sportpakkie en zij in haar mooiste Shabbatkleren.

Dat zijn woorden die je gewoon niet zo gauw meer vergeet...
allereerst orly nog een dikke knuffel van mij.

Ik heb een beetje rare tijd momenteel. Ben leuk op bezoek in NL en ook vriendlief is hier nu ook. Maar een paar dagen geleden gehoord dat mijn moeder huidkanker heeft (kwaadaardig). Door alle ellenlange wachtlijsten gaat t nog een paar weken duren voor het is weggehaald (dit na wachtlijstbemiddeling en spoed). Op zich is het niet levensbedreigend maar de schrik zit er weer goed in, 8 jaar geleden heeft zij borstkanker gehad wat heel agressief was en dat was een hele moeilijke tijd (ik was toen 15 en heb weken voor haar gezorgd). Ik vind het vooral erg omdat ik wegga. Nou kan ik natuurlijk wel blijven maar ik heb net een werkvergunning en baan in Israel gekregen en woonruimte dus ik moet eigenlijk wel terug. Dat ik er geen grip op heb maakt het mij het moeilijkst. Ze kan zichzelf heel goed redden maar voel mij wel schuldig dat ik 'lekker ga doen wat goed voor mij is'. zucht...  Nog 1 weekje en ik ga weer naar Israel, heb r wel zin in. Ben t rotweer echt zat. Erg dubbel allemaal.

Dikke knuffels voor alle meiden, zielige hondjes,babies en jarige.

ps. wat betreft de oppas en de hond. Vind t wel een raar verhaal. Dat de hond wegloopt kan gebeuren (wel een beetje stom natuurlijk) maar heeft ze je niet eens gebeld?? Ik ben zelf jarenlang oppas/nanny en au-pair geweest en daar zaten vaak huisdieren bij. Als het mij zou gebeuren zou ik op zijn minst bellen om te vragen wat te doen (misschien gaat die hond wel vaker wandelen).Honden zijn soms als een kind. Ik vind het bijna net zo erg als er daar iets mee gebeurd...
quote:

allereerst orly nog een dikke knuffel van mij.

Ik heb een beetje rare tijd momenteel. Ben leuk op bezoek in NL en ook vriendlief is hier nu ook. Maar een paar dagen geleden gehoord dat mijn moeder huidkanker heeft (kwaadaardig). Door alle ellenlange wachtlijsten gaat t nog een paar weken duren voor het is weggehaald (dit na wachtlijstbemiddeling en spoed). Op zich is het niet levensbedreigend maar de schrik zit er weer goed in, 8 jaar geleden heeft zij borstkanker gehad wat heel agressief was en dat was een hele moeilijke tijd (ik was toen 15 en heb weken voor haar gezorgd). Ik vind het vooral erg omdat ik wegga. Nou kan ik natuurlijk wel blijven maar ik heb net een werkvergunning en baan in Israel gekregen en woonruimte dus ik moet eigenlijk wel terug. Dat ik er geen grip op heb maakt het mij het moeilijkst. Ze kan zichzelf heel goed redden maar voel mij wel schuldig dat ik 'lekker ga doen wat goed voor mij is'. zucht...  Nog 1 weekje en ik ga weer naar Israel, heb r wel zin in. Ben t rotweer echt zat. Erg dubbel allemaal.

Dikke knuffels voor alle meiden, zielige hondjes,babies en jarige.

ps. wat betreft de oppas en de hond. Vind t wel een raar verhaal. Dat de hond wegloopt kan gebeuren (wel een beetje stom natuurlijk) maar heeft ze je niet eens gebeld?? Ik ben zelf jarenlang oppas/nanny en au-pair geweest en daar zaten vaak huisdieren bij. Als het mij zou gebeuren zou ik op zijn minst bellen om te vragen wat te doen (misschien gaat die hond wel vaker wandelen).Honden zijn soms als een kind. Ik vind het bijna net zo erg als er daar iets mee gebeurd...

He Xaartje,

allereerst een dikke *; . Wat vreselijk dat je moeder ziek is.

Daarnaast mazzaltov met je vergunning en baan! Echt super voor je.

Ik zit op mijn werk en hou het dus heel kort. Vrijdag laat ik weer iets meer van me horen. Orly, ik hoop dat het goed met je gaat.

Hoe zou het met Nanoa gaan? Lang niets gehoord.

Overigens had de oppas wel gebeld, maar pas anderhalf uur nadat de hond weggelopen was. Niet echt adequaat...Maar ik wil haar graag houden, de kinderen zijn dol op haar, en ze is verder echt erg goed.

Ga aan het werk, tot later. 

O ja, ze zijn weer lekker bezig op het Israel topic, Orly wil jij je er niet even mee gaan bemoeien...??

Liefs, Yuval

P.S. Batya, kom nou terug!
Hee meisjes!

Nou Yuaval, kon me niet inhouden en heb nu toch maar gereageerd op Israël/Palestina. Had me zooooooooo voorgenomen het niet te doen, maar tja, kon me er niet meer van weerhouden. Fijn dat je kinderen zo blij zijn met je oppas, maar ik hoop wel dat je haar even goed hebt duidelijk gemaakt hoe je er over denkt!

Xaartje, tjee meis want een afschuwelijk nieuws!!! Wat een vreselijk onthaal in Nederland zeg. Hoe is het met je moeder? Trekt ze het een beetje nu ze voor de tweede keer zo'n onheilstijding over zich krijgt? Is er nog iemand in de buurt die haar kan bijstaan als jij straks weer in Israel bent? Overigens, van harte natuurlijk met je baan en je huis. Waar ga je precies wonen?

Tjee Orly, wat afschuwelijk ook zo'n bloeding. Heb je nog veel pijn gehad na de curretage? Overigens een vraagje: heb je ooit een keizersnede gehad? Een kennisje van mij had bij haar eerste een keizersnede, en de twee kindjes daarna zijn met 16 weken en 20 weken overleden in de baarmoeder omdat de placenta niet voldoende bloed toevoerde. Dit was een direct gevolg van de keizersnede. De kans bestaat namelijk dat de placenta gaat groeien op de plek waar het littekenweefsel zit en dat kan dus verkeerd aflopen. Overigens is deze kennis onlangs bevallen van een gezonde dochter.

Grappig verhaal over het ziekenhuis. Mijn broer heeft in die wijk gewoond. Was wel geinig. Van de zomer liepen we daar op shabbat. Ik had een rok tot over de knie, mijn armen bedekt, maar tja, mijn haren wapperden in de wind. Kwam er zo'n chassidim voorbij lopen met zijn talmoed in de hand, wel die ging echt voor zijn gezicht, opdat hij mij niet zou kunnen zien! Ik moest zo lachen! Gelukkig is mijn broer verhuisd, dus hoef ik er niet meer zo kuis bij te lopen daar!

Overigens bedankt voor de felicitaties. Ons huis wordt in augustus opgeleverd, maar van ons mag het ook wel een maand later. Het is een huis uit 1900, en ons huidige huis past er twee keer in! Ik kan dus nog wel een par keer gaan broeden, zes slaapkamers........hihihi. We moeten echter ons huidige huis in de verkoop gaan zetten. Morgen en overmorgen komt ern een makelaar. Heel eng, want het huis is nog lang niet af........

Groetjes!

Sjamash
Ik wil het toch ook hier nog even melden:

Mooie film van Avi Mograbi op het Amnesty International Film Festival: Avenge but one of my two eyes.
Xaartje,wat erg voor je moeder.Al zoveel meegemaakt en nu weer dit.Ik wens jullie hiermee veel sterkte!*; Heb je 't verder wel leuk gehad met je vriend in Nederland? Nog 1 weekje...nou ik kan je zeggen dat 't op dit moment heerlijk warm is,vandaag zo'n 20 graden,dus pak je bikini maar alvast in!

Yuval,mischien dacht je oppas dat de hond wel uit zichzelf terug zou komen,daarom heeft ze mischien zolang gewacht met bellen? Ach,stel je voor dat ze achter de hond aan was gegaan en niet op je kindjes had gelet? Was ook niet goed geweest.Gelukkig zijn de kinderen gek op haar.Geniet je weer van je werk?

Ik ga nou ook gauw weer iets zoeken want ik word ook zo langzaamaan gek hier in huis.M'n man heeft een groentezaak maar hij wil niet dat ik hem kom helpen want hij is bang dat ik me dan overal mee ga bemoeien [of mischien is hij bang dat ik dan de kassa ga plunderen want er zijn veel leuke winkels in de buurt:D].

Met dat Israel-topic wil ik me niet al te veel mee bemoeien...ik word daar soms zooo moe van he.

Hee Sjamash,interesant dat verhaal...ik heb namelijk 2 x een keizersnee gehad.1e keer was vanwege zwangerschapsvergiftiging en 2e x was omdat hij niet goed groeide.Ik zal dat verhaal van jou toch eens aan m'n dokter vertellen,mischien is dat wel de reden van al die miskramen.Dank je wel!

Dus je broer heeft in Mea Shearim gewoond?Lijkt me geen pretje:D omdat ze daar namelijk niet gauw buitenstaanders accepteren.Waar woont je broer nu?

Wat heerlijk,6 slaapkamers,lekker ruim.Ik wou dat wij een extra kamer hadden zodat ik m'n man soms s'nachts eens weg kon jagen..hij snurkt namelijk.

Ik ga nu zo Jonathan ophalen en dan gaan we naar zo'n ballenbakgeval...

Doei meiden!
Hé Orly,

Dat verhaal over miskramen na keizersnede stond een paar maanden geleden in de krant hier in nederland. Het is kennelijk wetenschappelijk bewezen. Ik hoop echt dat je er wat aan hebt, maar bovenal hoop ik echt niet dat jouw miskramen hier verband mee houden! Want dan levert elke volgende zwangerschap zo'n ontzettende stress op!!! Maar desondanks zou ik me er goed over laten informeren.

Nee, mijn broer en zijn vrouw werden behoorlijk bekeken. Ze woonden ook nog onder een huis waarin Yeshive (spel ik dat goed)-studenten woonden, en die waren behoorlijk verknipt. Mijn schoonzusje was een keer de was aan het ophangen buiten, en ze was "dressed to the occasion"(dus gewoon de orthodoxe klederdracht), maar toch werd ze door een paar buurvrouwen erop gewezen dat het eigenlijk not-done was om op vrijdagmorgen al de was op te hangen.....Ik weet overigens niet precies hoe de wijk heet waar hij nu woont (net verhuisd, plus ik vergeet die namen zo snel), maar het is achter Oost-jerusalem en hij doet er anderhalf uur over voordat ie in het centrum is.

Tjee, snurkt je man??? Kan je hem dan niet op zijn zij laten liggen??

En wat voor werk zoek je?

Tjuus
Hai Sjamah,ik ben net m'n huisje aan 't dweilen...bedankt dat je me effe komt afleiden :D.Ik moet soms wel lachen om die orthodoxen want ze bemoeien zich echt overal mee als je in hun buurt komt.Mijn tante woonde ook in Mea Shearim en toen ik een keer bij haar op Shabbat in de tuin een brief aan 't schrijven was [ik hield me toen nog niet aan Shabbat],hingen gelijk de buren over 't balkon te schreeuwen "Asoer! Asoer!" Ik begreep toen nog geen woord hebreeuws en dacht dat er brand bij hun was uitgebroken ofzo:D want ze leken echt over hun toeren.Asoer betekent dus verboden. Uit respect ben ik dus gelijk maar gestopt met schrijven.Maar ze voelen 't wel gelijk aan als je niet 1 van hun bent...Ik ging toen met rok en hooggesloten kleren door de buurt wandelen en dacht dat ik er behoorlijk orthodox uitzag maar ik werd bekeken alsof ik net van planeet Pluto op aarde geland was.

Ik zal 't volgende week aan m'n gyneacoloog vragen of die miskramen verband hebben met die keizersneden.Raar dat hij er nooit zelf over begonnen is.
Hallo allemaal,

Ik heb fantastisch nieuws! 22 maart wordt er gekeken of mijn baarmoedermond rijp is en zo ja, dan gaan ze me weer inleiden! Net als met Noa, toen trok ik het ook niet meer vanwege die bekkeninstabiliteit. Maar nu nee, ik lekker een ruggenprikje want die stormweeen wil ik nooit meer voelen. Dat vind ik echt het nadeel van inleiden! Dus ik ben met 3 weken en misschien een dag of twee weer moeder van onze Lnuna Isabella..... Jippie!!!!

Alles goed verder met iedereen?
moet zijn: ik neem een ruggenprikje

moet zijn: Luna Isabella

Hallo iedereen!

Zo, mijn werkweek zit er weer op. Wat is het toch fantastisch om te werken!!

Mijn arme hond moet 6 weken in de bench blijven, ze vindt er niks aan.

Dat niet alleen, de operatie kostte 1450 Euro!! Net of we dat gewoon

hebben liggen ergens...Drama.

Maar hoe is het bij jullie? xaartje wanneer ga je terug naar Israel? Het is hier nu wel mooi, met al die sneeuw, he?

Orly, hoe gaat het nou met je? Ik denk vaak aan je.

ik heb het helemaal gehad met dat k*t topic over Israel. Heb mezelf net

een beetje laten gaan. Ik moet er gewoon niet meer opkijken. ik raak

alleen maar eindeloos gefrustreerd.

Sjamasj, gefeliciteerd trouwens met je nieuwe huis! Super spannend allemaal.

Nanoa, wat leuk! Je hebt een datum. en al zo snel...spannend.

Ik wens iedereen een shabbat shalom.
Nanoa,nog 3 weken en dan wordt ons 'forumbaby'tje' geboren...meid,ik tel met je af hoor. Succes met de laatste loodjes!

Yuval,'t gaat heel erg goed hoor.Dank je! Ik heb 't er niet moeilijk mee omdat ik gewoon weet dat dit niet mijn schuld was.Met die miskraam na die vruchtwaterpunctie was dat wel even anders [was toen ook veel verder natuurlijk].Toen voelde ik me echt heel schuldig en ben zeker 1 jaar depri geweest. Ik kijk nu weer positief in de toekomst.

Meid,ik begrijp je frustratie van dat Israel/Palestina-topic.Ik heb ook even stoom afgeblazen na jouw laatste berichtje:D.Dat lucht lekker op he?

Ik ben blij dat je weer zo geniet van je werk.Je geeft me moed om er ook weer op uit te gaan voor werk!

Zo,ik ga weer verder met koken...Deze week houden we 't simpel met schnitsels,rijst en sperzieboontjes!

Shabbat Shalom allemaal!
Triest dat sommigen het niet alleen voor Batya opnemen, maar zich ook en vooral achter haar beschuldigingen scharen. En dat op het moment dat ik te kennen geef geleerd te hebben van fouten uit het verleden....:(
quote:Triest dat sommigen het niet alleen voor Batya opnemen, maar zich ook en vooral achter haar beschuldigingen scharen. En dat op het moment dat ik te kennen geef geleerd te hebben van fouten uit het verleden....:(Edmund, van sommige mensen moet je niet teveel verwachten. Sommige dingen zeggen meer over de ander dan over jou.
Edmund,ik heb je je rare uitspraken vergeven hoor omdat je eindelijk begrepen hebt dat dit een gewoon kletstopic onder joodjes [en ook niet-joodjes] is,en dat heeft dus niets met discriminatie te maken.

Fleurtje,het verbaast mij alleen iedere keer weer dat je altijd de kant kiest van de genen die iets tegen ons hebben.Dat begon toen al met Mardonk.Natuurlijk is dit een vrij forum voor iedereen,maar ik vraag me af wat je er zo leuk aan vindt om te schrijven met mensen waar je blijkbaar een probleem mee hebt?Dit is heus niet rot bedoeld maar ik vroeg 't me zomaar af...

Verder,no bad feelings hoor! Gaat alles verder goed met je kleine spruit? Wanneer mag je hem/haar weer bewonderen op de echo?
quote:

Fleurtje,het verbaast mij alleen iedere keer weer dat je altijd de kant kiest van de genen die iets tegen ons hebben.Dat begon toen al met Mardonk.Natuurlijk is dit een vrij forum voor iedereen,maar ik vraag me af wat je er zo leuk aan vindt om te schrijven met mensen waar je blijkbaar een probleem mee hebt?

Ik heb helemaal geen probleem met jullie, vond het de laatste tijd juist weer gezellig worden hier, juist omdat al dat politieke in een ander topic zit. Ik vind alleen dat wat er tegen Edmund is gezegd, gewoon niet door de beugel kan. Dus ja, je zou kunnen zeggen dat ik met batya een probleem heb, al is dat nogal een groot woord. Omdat ik vind dat dit soort uitspraken meer over Batya en dr mentaliteit zegt, heb ik verder ook geen behoefte meer om op haar berichten te reageren. Wat makkelijk is, want ze schijnt hier niet meer te komen (wat ik anderszijds ook weer laf kan vinden, maar goed). Dus nee, ik schrijf niet met batya. Wel met jou bijvoorbeeld, en met jou heb ik geen probleem (voor zover ik weet;)).

Misschien wilde ik Edmund ook laten merken dat niet iedereen zo denkt als Batya (omdat ik zelf weet hoe naar het is om voor antisemiet uitgemaakt te worden als je dat niet bent).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven