Jongensnamen topic
dinsdag 18 februari 2014 om 20:41
Nog een keertje jullie hulp? Heb twee topics terug onze shortlist jongensnamen geplaatst, met bovenaan de naam XXX. Er kwamen overwegend negatieve reacties op, maar het waren er maar een paar, en wij krijgen de naam toch niet uit ons hoofd. Zijn er best een beetje verliefd op geloof ik. Maar ben wel benieuwd of er nog meer mensen een mening over hebben. En wat voor jochie / jongen / man zien jullie voor je bij die naam?
(Ben ook in het bijzonder benieuwd naar de mening van NYC, omdat al onze andere namen volgens mij in zijn top 100 voorkwamen, maar deze niet...)
(Ben ook in het bijzonder benieuwd naar de mening van NYC, omdat al onze andere namen volgens mij in zijn top 100 voorkwamen, maar deze niet...)
arnan86 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 14:51
Reden: herkenbaarheid
Reden: herkenbaarheid
0.96% gewijzigd
dinsdag 18 februari 2014 om 21:01
dinsdag 18 februari 2014 om 21:10
dinsdag 18 februari 2014 om 21:16
quote:arnan86 schreef op 18 februari 2014 @ 21:10:
Nee, niet zelf verzonnen of afgekort. Is een oude Nederlandse naam, kwam m voor t eerst tegen op voornamelijk.nl. Maar wel goed om te horen hoe die opgevangen wordt. Hoop stiekem heel erg dat er ook nog positievere geluiden komen, maar ben ook blij met andere hoor!Meid, het gaat er om wat jullie mooi vinden. Kan jou het schelen wat ik en de buurvrouw er van vinden. Niks van aantrekken. Dan zullen mensen 1 keer tegen elkaar zeggen " goh, vreemde naam, he? " , dat krijg jij vast niet te horen, hoor.
Nee, niet zelf verzonnen of afgekort. Is een oude Nederlandse naam, kwam m voor t eerst tegen op voornamelijk.nl. Maar wel goed om te horen hoe die opgevangen wordt. Hoop stiekem heel erg dat er ook nog positievere geluiden komen, maar ben ook blij met andere hoor!Meid, het gaat er om wat jullie mooi vinden. Kan jou het schelen wat ik en de buurvrouw er van vinden. Niks van aantrekken. Dan zullen mensen 1 keer tegen elkaar zeggen " goh, vreemde naam, he? " , dat krijg jij vast niet te horen, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 18 februari 2014 om 21:19
@Arnan, als Biem voor jullie de naam is, zou ik ervoor gaan. Ongeacht wat mensen hier zeggen of vinden.
Overigens denk ik dat Biem echt zo'n naam is die in opkomst is. Een paar jaar geleden werden Roef, Boet en Kick ook raar gevonden en nu hoor je de namen steeds vaker. Het zou mij niet verbazen als het met Biem dezelfde kant opgaat. Maar goed... ik heb geen glazen bol natuurlijk. Succes met kiezen.
Overigens denk ik dat Biem echt zo'n naam is die in opkomst is. Een paar jaar geleden werden Roef, Boet en Kick ook raar gevonden en nu hoor je de namen steeds vaker. Het zou mij niet verbazen als het met Biem dezelfde kant opgaat. Maar goed... ik heb geen glazen bol natuurlijk. Succes met kiezen.
dinsdag 18 februari 2014 om 21:23
dinsdag 18 februari 2014 om 21:27
quote:-tinkerbell- schreef op 18 februari 2014 @ 21:24:
Ik vind biem wel leuk eigenlijk! Lekker apart maar niet op een manier dat je denkt: hoe schrijf je dat in vredesnaam?!
Gewoon doen Ik denk dat mensen ook Beem en Beam er van gaan maken.
Ik vind biem wel leuk eigenlijk! Lekker apart maar niet op een manier dat je denkt: hoe schrijf je dat in vredesnaam?!
Gewoon doen Ik denk dat mensen ook Beem en Beam er van gaan maken.
dinsdag 18 februari 2014 om 21:27
@arnan Biem doet me denken aan Biem Buijs, de radionieuwslezer. Ik vind het eigenlijk wel een prima naam. Beetje als Rien, Siem en Ties. Niet mijn smaak, maar ook niet erg raar of lelijk.
En als jullie verliefd zijn op de naam.. gewoon doen. Dan maakt de mening van anderen toch niet zoveel uit?
En als jullie verliefd zijn op de naam.. gewoon doen. Dan maakt de mening van anderen toch niet zoveel uit?
anoniem_186814 wijzigde dit bericht op 18-02-2014 21:30
Reden: typefoutjes
Reden: typefoutjes
% gewijzigd
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
dinsdag 18 februari 2014 om 21:34
dinsdag 18 februari 2014 om 22:01
quote:satire schreef op 18 februari 2014 @ 21:37:
Jep, Blijfgewoonbianca, inderdaad Boet. In 2013 49x gegeven en in 2012 52x.
Da's vaker dan de klassieker Jeroen, die vorig jaar 31x gegeven. Ach ja.O, wat leuk: worden er weer/ nog Jeroentjes geboren? Dat doet mijn oude hart goed. ; )
Jep, Blijfgewoonbianca, inderdaad Boet. In 2013 49x gegeven en in 2012 52x.
Da's vaker dan de klassieker Jeroen, die vorig jaar 31x gegeven. Ach ja.O, wat leuk: worden er weer/ nog Jeroentjes geboren? Dat doet mijn oude hart goed. ; )
donderdag 20 februari 2014 om 08:17