Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Leuke namen, Satire. Goeie keus. We hebben nog meer dan een half jaar! Maar ik weet hoe moeilijk het de vorige keer ging. Ik vond namen als Tess of Diede leuk, vriend wilde liever een Jolanda ofzo. Vandaar dat ik nu al begin te denken!!

En prulletje: Luc is leuk!
Nog een keertje jullie hulp? Heb twee topics terug onze shortlist jongensnamen geplaatst, met bovenaan de naam XXX. Er kwamen overwegend negatieve reacties op, maar het waren er maar een paar, en wij krijgen de naam toch niet uit ons hoofd. Zijn er best een beetje verliefd op geloof ik. Maar ben wel benieuwd of er nog meer mensen een mening over hebben. En wat voor jochie / jongen / man zien jullie voor je bij die naam?

(Ben ook in het bijzonder benieuwd naar de mening van NYC, omdat al onze andere namen volgens mij in zijn top 100 voorkwamen, maar deze niet...)
arnan86 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 14:51
Reden: herkenbaarheid
0.96% gewijzigd
Luc.
Vind Max ook leuk prulletje!
Biem? " beam my up, Scotty " .

Ik vind het alsof je zelf iets hebt verzonnen. Of alsof je een naam ( alleen geen idee welke ) hebt afgekort. Is het een bestaande naam?

Simon zal vanzelf Siem worden, maar dat vind je zeker niks?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee, niet zelf verzonnen of afgekort. Is een oude Nederlandse naam, kwam m voor t eerst tegen op voornamelijk.nl. Maar wel goed om te horen hoe die opgevangen wordt. Hoop stiekem heel erg dat er ook nog positievere geluiden komen, maar ben ook blij met andere hoor!
quote:arnan86 schreef op 18 februari 2014 @ 21:10:

Nee, niet zelf verzonnen of afgekort. Is een oude Nederlandse naam, kwam m voor t eerst tegen op voornamelijk.nl. Maar wel goed om te horen hoe die opgevangen wordt. Hoop stiekem heel erg dat er ook nog positievere geluiden komen, maar ben ook blij met andere hoor!Meid, het gaat er om wat jullie mooi vinden. Kan jou het schelen wat ik en de buurvrouw er van vinden. Niks van aantrekken. Dan zullen mensen 1 keer tegen elkaar zeggen " goh, vreemde naam, he? " , dat krijg jij vast niet te horen, hoor.
@Arnan, als Biem voor jullie de naam is, zou ik ervoor gaan. Ongeacht wat mensen hier zeggen of vinden.

Overigens denk ik dat Biem echt zo'n naam is die in opkomst is. Een paar jaar geleden werden Roef, Boet en Kick ook raar gevonden en nu hoor je de namen steeds vaker. Het zou mij niet verbazen als het met Biem dezelfde kant opgaat. Maar goed... ik heb geen glazen bol natuurlijk. Succes met kiezen.
Bedankt Is ook zo, ik denk dat we het ook gewoon doen, maar ben toch benieuwd naar reacties erop. Maar inderdaad, ze zullen het niet tegen ons zeggen, dat scheelt haha. Hoewel mijn ouders het niet voor me zullen kunnen verbergen als ze er vreemd van op kijken gok ik...
Boet???

Achgossie.
Ik vind biem wel leuk eigenlijk! Lekker apart maar niet op een manier dat je denkt: hoe schrijf je dat in vredesnaam?!

Gewoon doen
Ik spreek toch geen Chinees?!
Roef?

The roef, the roef , the roef is on fire! Follow the leader,leader, leader.....

Dan is Biem-me-op-Scotty leuker.
quote:-tinkerbell- schreef op 18 februari 2014 @ 21:24:

Ik vind biem wel leuk eigenlijk! Lekker apart maar niet op een manier dat je denkt: hoe schrijf je dat in vredesnaam?!

Gewoon doen Ik denk dat mensen ook Beem en Beam er van gaan maken.
@arnan Biem doet me denken aan Biem Buijs, de radionieuwslezer. Ik vind het eigenlijk wel een prima naam. Beetje als Rien, Siem en Ties. Niet mijn smaak, maar ook niet erg raar of lelijk.

En als jullie verliefd zijn op de naam.. gewoon doen. Dan maakt de mening van anderen toch niet zoveel uit?
anoniem_186814 wijzigde dit bericht op 18-02-2014 21:30
Reden: typefoutjes
% gewijzigd
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Ik zou er zelf nooit voor kiezen, Biem (wat al gezegd werd: net alsof je het zelf verzonnen hebt), maar ik vind wel dat als jullie helemaal weg zijn van deze naam je er gewoon voor moet gaan! Mensen uit de naast omgeving zullen er zo aan gewend zijn!
Jep, Blijfgewoonbianca, inderdaad Boet. In 2013 49x gegeven en in 2012 52x.

Da's vaker dan de klassieker Jeroen, die vorig jaar 31x gegeven. Ach ja.
Oe.. ik vind Boet eigenlijk best leuk
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
En ik vind Roef best leuk ;).
quote:satire schreef op 18 februari 2014 @ 21:37:

Jep, Blijfgewoonbianca, inderdaad Boet. In 2013 49x gegeven en in 2012 52x.

Da's vaker dan de klassieker Jeroen, die vorig jaar 31x gegeven. Ach ja.O, wat leuk: worden er weer/ nog Jeroentjes geboren? Dat doet mijn oude hart goed. ; )
Ik vind Boet een erg mooie naam, in tegenstelling tot Roef en Biem. Maar....who cares? Als jullie het toch mooi vinden. Ik vind Wesley of Milqn ook verschrikkelijke namen, die zijn er toch ook heel veel?
Sorry, Milan bedoel ik!
Ja jullie hebben ook helemaal gelijk Het wordt XXX denk ik.
arnan86 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 14:50
Reden: herkenbaarheid
5.79% gewijzigd
ik ben nog steeds onverdeeld enthousiast over Biem...!

Overigens komen de namen Roef, en Boet ook hier in mn omgeving voor (net als Biem). Allemaal afgelopen anderhalf jaar geboren. Dus wellicht ben ik een beetje beïnvloed door mijn omgeving.
Ik vind Biem ook leuk. Goede keuze!
Vind Biem niet mooi (Boet btw ook niet!).

Buurmeisje heet Bien, vind ik al net zo verschrikkelijk, maar ja, als jullie het mooi vinden, doet het er toch niet toe wat ik er van vind?

Past het wel een beetje bij de achternaam? Daar zou ik namelijk wel op letten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven