We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
woensdag 25 juni 2008 om 15:38
dus toch....Raar idee he?
Hier gaat het goed, kom ontzettend aan mijn beweging: heb eerst vanmorgen de auto naar APK gebracht en terug ben ik gaan hardlopen, nu al 2 keer op een neer naar de bouwmarkt en 1 maal naar school op en neer op de fiets . Zo moet ik lopend de auto weer gaan ophalen en vanavond ook nog sporten! Pffff, gek genoeg niet eens zo`n zin in die bounty, dus ik laat hem nog even dicht.
Hier gaat het goed, kom ontzettend aan mijn beweging: heb eerst vanmorgen de auto naar APK gebracht en terug ben ik gaan hardlopen, nu al 2 keer op een neer naar de bouwmarkt en 1 maal naar school op en neer op de fiets . Zo moet ik lopend de auto weer gaan ophalen en vanavond ook nog sporten! Pffff, gek genoeg niet eens zo`n zin in die bounty, dus ik laat hem nog even dicht.
woensdag 25 juni 2008 om 22:56
Joehoe........ tis weegdag vandaag dames..
(Grapje tussen door mag toch?)
Ik MOET meer gaan eten, was het bericht vandaag.
Ik eet echt te weinig, ik heb geen trek en ik durf niet omdat
ik bang ben/was om weer teveel te krijgen waardoor ik weer
aan zal komen. Maar ik zet me er overheen;
Morgenvroeg start ik met een volkoren cracker + roomboter+oude kaas (oh wat zal die smaken) en zaterdag meteen weer verder aanvullen met rood fruit (deed ik nu af en toe, weten ze daar wel hoe duur aardbeien zijn???) en dan op die manier per ong 4 dagen telkens iets kiezen van ong 5 koolh per portie per keer.
Dat moet me wel gaan lukken.
Oh moest de wijn laten staan omdat dat een vertekend beeld kan geven. Maar ik smokkel nooit, maar nu... hebben t hele weekend vrienden en fam over de vloer \\:-)// Doe t lekker wel, al is t maar 1 fles in 1x (mijn motto: als je t doet doe t dan goed) dan ben ik ook weer rustig .
Slaap lekker meiden.
(Grapje tussen door mag toch?)
Ik MOET meer gaan eten, was het bericht vandaag.
Ik eet echt te weinig, ik heb geen trek en ik durf niet omdat
ik bang ben/was om weer teveel te krijgen waardoor ik weer
aan zal komen. Maar ik zet me er overheen;
Morgenvroeg start ik met een volkoren cracker + roomboter+oude kaas (oh wat zal die smaken) en zaterdag meteen weer verder aanvullen met rood fruit (deed ik nu af en toe, weten ze daar wel hoe duur aardbeien zijn???) en dan op die manier per ong 4 dagen telkens iets kiezen van ong 5 koolh per portie per keer.
Dat moet me wel gaan lukken.
Oh moest de wijn laten staan omdat dat een vertekend beeld kan geven. Maar ik smokkel nooit, maar nu... hebben t hele weekend vrienden en fam over de vloer \\:-)// Doe t lekker wel, al is t maar 1 fles in 1x (mijn motto: als je t doet doe t dan goed) dan ben ik ook weer rustig .
Slaap lekker meiden.
donderdag 26 juni 2008 om 08:59
Goeimorgen!
Ik was gisteren stabiel 69 kg. Heb eergisteren 's avonds nog aan chocolade gezeten en daarna zo'n wafelkoekding gehad. Ik zit in een dip, geloof ik.
Gisteren hele dag in beweging en braaf gegeten, vond ik zelf.
Ik zal kijken of de tabel vandaag lukt. Moet lang werken, namelijk, en vanavond ook vakantietasesn voor de kinderen inpakken, die morgenmiddag met m'n ouders meegaan voor een week. Als het weer is als dit ( ) dan is er natuurlijk weinig nodig
Zometeen naar de dokter. Ik wil doorverwezen worden naar het ziekenhuis voor grondig knie-onderzoek. 't Lijkt wel of ik er steeds meer last van krijg. Ik probeer me erbij neer te leggen dat hardlopen niet (nooit) meer gaat lukken, maar pijnloos langer dan een uurtje wandelen lijkt me toch wel het minste, dat ik als 41-jarige kan doen.
Daarna naar verwegwerkplek, dus weer veel fietsbeweging
Ik was gisteren stabiel 69 kg. Heb eergisteren 's avonds nog aan chocolade gezeten en daarna zo'n wafelkoekding gehad. Ik zit in een dip, geloof ik.
Gisteren hele dag in beweging en braaf gegeten, vond ik zelf.
Ik zal kijken of de tabel vandaag lukt. Moet lang werken, namelijk, en vanavond ook vakantietasesn voor de kinderen inpakken, die morgenmiddag met m'n ouders meegaan voor een week. Als het weer is als dit ( ) dan is er natuurlijk weinig nodig
Zometeen naar de dokter. Ik wil doorverwezen worden naar het ziekenhuis voor grondig knie-onderzoek. 't Lijkt wel of ik er steeds meer last van krijg. Ik probeer me erbij neer te leggen dat hardlopen niet (nooit) meer gaat lukken, maar pijnloos langer dan een uurtje wandelen lijkt me toch wel het minste, dat ik als 41-jarige kan doen.
Daarna naar verwegwerkplek, dus weer veel fietsbeweging
Later is nu
donderdag 26 juni 2008 om 11:52
Ik woog volgens mij hetzelfde als vorige week: 86,4. Zou ook wel kunnen kloppen, ik heb niet heel goed mijn best gedaan en heb ook niet genoeg gesport, zat even in een dipje. Hier dus ook Dream. Maar ik ben vastbesloten om weer gewoon verder te gaan.
Ik vind sporten niet meer zo leuk eerlijk gezegd. Ik heb steeds geen zin. Ik zou echt willen dat ik door normaal te bewegen genoeg beweging kreeg zeg maar. Zou het helemaal niet erg vinden als ik nooit meer een sportschool van binnen zou zien.
Nou, zo eerst maar eens wat broodjes smeren voor Vietje en mijzelf.
Ik vind sporten niet meer zo leuk eerlijk gezegd. Ik heb steeds geen zin. Ik zou echt willen dat ik door normaal te bewegen genoeg beweging kreeg zeg maar. Zou het helemaal niet erg vinden als ik nooit meer een sportschool van binnen zou zien.
Nou, zo eerst maar eens wat broodjes smeren voor Vietje en mijzelf.
donderdag 26 juni 2008 om 12:33
Houd het bij Moppetoet maar op 82 kilo. Ik geloof dat ik even een dipje heb, maar dat gaat wel weer goed komen.
Fijn om te horen dat je bloed in orde was, Sandra. Hele weekend familie over de vloer ? Gezellig !! Ga gewoon rustig aan de "goede" koolhydraten toevoegen. Ik moet ze al weer minderen, geloof ik, maar ik heb dan ook wat verkeerde toegevoegd. stoutstoutstout.
Dreamer, wat voor klachten heb je precies aan je knie ? Moppeman had veel last van gewrichten en alles wat er op leek, en hij is een hel stuk opgeknapt met Treedo (eerst fase 1, nu fase 2) Hij slikt zodra de "r" in de maand zit een halve dosis, 's zomers gaat het meestal redelijk goed.
Meave, ik vind sporten ook echt geen klap aan. Hoogstens fietsen omdat je met busstakingen toch op het werk moet zien te komen, maar verder ??? Ikke = "couch potato"
Fijn om te horen dat je bloed in orde was, Sandra. Hele weekend familie over de vloer ? Gezellig !! Ga gewoon rustig aan de "goede" koolhydraten toevoegen. Ik moet ze al weer minderen, geloof ik, maar ik heb dan ook wat verkeerde toegevoegd. stoutstoutstout.
Dreamer, wat voor klachten heb je precies aan je knie ? Moppeman had veel last van gewrichten en alles wat er op leek, en hij is een hel stuk opgeknapt met Treedo (eerst fase 1, nu fase 2) Hij slikt zodra de "r" in de maand zit een halve dosis, 's zomers gaat het meestal redelijk goed.
Meave, ik vind sporten ook echt geen klap aan. Hoogstens fietsen omdat je met busstakingen toch op het werk moet zien te komen, maar verder ??? Ikke = "couch potato"
donderdag 26 juni 2008 om 13:37
Mijn lijstje voor vandaag:
O: muestli met chocomelk light
T: cracker met kaas
L: 2 crackers een met kaas en radijs uit eigen tuin, de andere halvajam(broodjes waren op) en een tomaat
T: een brosje
D: een krackertje met volvette kaas en een slaatje en als toetje een appel
T: een schaaltje wortels
2 keer een half uurtje fietsen en ik heb nog een stukje gelopen naar de supermarkt.
Het meer gaan eten wil nog niet echt zo lukken, het blijft een raar idee voor me dat ik me vol moet stoppen om aftevallen
O: muestli met chocomelk light
T: cracker met kaas
L: 2 crackers een met kaas en radijs uit eigen tuin, de andere halvajam(broodjes waren op) en een tomaat
T: een brosje
D: een krackertje met volvette kaas en een slaatje en als toetje een appel
T: een schaaltje wortels
2 keer een half uurtje fietsen en ik heb nog een stukje gelopen naar de supermarkt.
Het meer gaan eten wil nog niet echt zo lukken, het blijft een raar idee voor me dat ik me vol moet stoppen om aftevallen
donderdag 26 juni 2008 om 14:48
Mijn ene knie doet al zeer sinds een aanrijding op de lagere school. 25 jaar terug is een kijkoperatie gedaan en geconstateerd dat er wat met de meniscus was, maar niet genoeg om op zo'n jonge leeftijd wat aan te doen, aangezien dat dan later weer problemen kan geven. Mijn huisarts kon aan de buitenkant van de knie zien, dat er niets mis is met de meniscus (uhuh ) De andere knie deed af en toe zeer en sinds ik een paar jaar terug over een kinderfietsje viel vaker wat meer dan een beetje en ook vaker. Sinds m'n hardlopen vorig jaar is het gewoon echt mis. Heb X-benen, is me verteld, maar dat is inherent aan het vrouwzijn, kennelijk.
Moeilijk he Queenfan, meer eten. Ik weet het al heel lang, hoeveel ik moet eten, maar als ik 'even snel' wil afvallen, krijg ik toch de neiging minder te eten. Ook heb ik op sommige dagen gewoon minder trek (heeeeel soms hoor) en dan voelt het raar, toch om de 2 uur te móeten eten.
Ik zit nu aan een bakje kersen, trouwens. Heerlijk
Om sterkere spieren te krijgen wil ik trouwens pilates gaan proberen, maar ik schrik een beetje van de prijzen vn de lessen, eigenlijk. Dacht ik dat zwemmen duur was
Moeilijk he Queenfan, meer eten. Ik weet het al heel lang, hoeveel ik moet eten, maar als ik 'even snel' wil afvallen, krijg ik toch de neiging minder te eten. Ook heb ik op sommige dagen gewoon minder trek (heeeeel soms hoor) en dan voelt het raar, toch om de 2 uur te móeten eten.
Ik zit nu aan een bakje kersen, trouwens. Heerlijk
Om sterkere spieren te krijgen wil ik trouwens pilates gaan proberen, maar ik schrik een beetje van de prijzen vn de lessen, eigenlijk. Dacht ik dat zwemmen duur was
Later is nu
donderdag 26 juni 2008 om 17:41
Queenfan, at je voor het lijnen zoveel meer als nu dan, of mss snoepte je toen veel meer?
Jij bent nog jong, je moet echt zorgen dat je je kacheltje aan het verbranden zet. Eenmaal in de winterstand krijg je er zomaar niet weer goed.
Als ik vroeger even op mn lijn lette dan ging ik ook steeds minder en minder eten om zo snel mogelijk resultaat te boeken en was ik op het behaalde gewicht dan wist ik echt van gekkigheid niet wat ik moest eten (van het ene op t andere moment een honger als een beer) en dan zat het er zo weer bij.
Ik moet er nu ook weer omdenken dat ik blijf eten, maar het gaat best goed nu, vind ik.
O. Cracker + kaas
Flan (niet tegelijk hoor brrrr)
L. handvol peacannoten en en halve avocado
T 100 gram radijsjes
A verse asperges (heb ze ingevroren)
kalfsoester (ben bij de sligro geweest en heb daar heerlijke
dingen gekocht)
Zo zit ik bijna op 30 gram koolhydraten en dat gaan we drastisch opkrikken, maar met kleine stapjes dus.
Maar die cracker was hemels vanmorgen.
Moppetoet, 'moet' jij je koolhydraten tellen?
Heb ook voorgekookte nwe aardappelen in stukjes en in schil gekocht bij de sligro, daar zal de rest vh gezin wel van smullen strax.
Dreamer, knieen zijn geen makkelijke gewrichten als je daar wat mee hebt, sterkte hoor.
Hmmmmmmm kersen... laat dat nou niet in mijn lijstje voorkomen:
Fase Fruit koolhydraten per
2,3,4 Aardbeien 7 gr. 100 gr.
2,3,4 Aalbessen (rode bessen) 4,8 gr. 100 gr.
1,2,3,4 Avocado 6,5 gr. 100 gr.
2,3,4 Bosbessen (blauwe bessen) 14 gr. 100 gr.
2,3,4 Bramen 12,8 gr. 100 gr.
2,3,4 Citroensap 1 gr. 1 eetl.
2,3,4 Frambozen 11,6 gr. 100 gr.
2,3,4 Limoensap 1 gr. 1 eetl.
2,3,4 Meloen (max 100 gr per dag) gem. 8 gr. 100 gr.
Jij bent nog jong, je moet echt zorgen dat je je kacheltje aan het verbranden zet. Eenmaal in de winterstand krijg je er zomaar niet weer goed.
Als ik vroeger even op mn lijn lette dan ging ik ook steeds minder en minder eten om zo snel mogelijk resultaat te boeken en was ik op het behaalde gewicht dan wist ik echt van gekkigheid niet wat ik moest eten (van het ene op t andere moment een honger als een beer) en dan zat het er zo weer bij.
Ik moet er nu ook weer omdenken dat ik blijf eten, maar het gaat best goed nu, vind ik.
O. Cracker + kaas
Flan (niet tegelijk hoor brrrr)
L. handvol peacannoten en en halve avocado
T 100 gram radijsjes
A verse asperges (heb ze ingevroren)
kalfsoester (ben bij de sligro geweest en heb daar heerlijke
dingen gekocht)
Zo zit ik bijna op 30 gram koolhydraten en dat gaan we drastisch opkrikken, maar met kleine stapjes dus.
Maar die cracker was hemels vanmorgen.
Moppetoet, 'moet' jij je koolhydraten tellen?
Heb ook voorgekookte nwe aardappelen in stukjes en in schil gekocht bij de sligro, daar zal de rest vh gezin wel van smullen strax.
Dreamer, knieen zijn geen makkelijke gewrichten als je daar wat mee hebt, sterkte hoor.
Hmmmmmmm kersen... laat dat nou niet in mijn lijstje voorkomen:
Fase Fruit koolhydraten per
2,3,4 Aardbeien 7 gr. 100 gr.
2,3,4 Aalbessen (rode bessen) 4,8 gr. 100 gr.
1,2,3,4 Avocado 6,5 gr. 100 gr.
2,3,4 Bosbessen (blauwe bessen) 14 gr. 100 gr.
2,3,4 Bramen 12,8 gr. 100 gr.
2,3,4 Citroensap 1 gr. 1 eetl.
2,3,4 Frambozen 11,6 gr. 100 gr.
2,3,4 Limoensap 1 gr. 1 eetl.
2,3,4 Meloen (max 100 gr per dag) gem. 8 gr. 100 gr.
donderdag 26 juni 2008 om 19:17
Ik 'moet' geen koolhydraten tellen, feitelijk zou ik gewoon weer over m'n ketosticks heen moeten plassen, zodat ik kan vaststellen wat mijn reactie op koolhydraten is. Ik eet er nu dus teveel.
Alles afwegen is trouwens niets voor mij. Ik weet het heus wel, elk pondje gaat door het mondje, maar als Moppekind enthousiast croissantjes staat te bakken, dan eet je daar gewoon van mee, anders wordt hij helemaal sip. En hij kan héél goed croissantjes bakken.
Als toetje hadden we vanavond rode besjes, lekker !
Alles afwegen is trouwens niets voor mij. Ik weet het heus wel, elk pondje gaat door het mondje, maar als Moppekind enthousiast croissantjes staat te bakken, dan eet je daar gewoon van mee, anders wordt hij helemaal sip. En hij kan héél goed croissantjes bakken.
Als toetje hadden we vanavond rode besjes, lekker !
donderdag 26 juni 2008 om 19:25
Hai Sandra,
Had ik even een vraagje hoor.
Maar moet jij je vetten enzo niet gaan indammen als je zoetjesaan ietwat koolhydraten aan het toevoegen bent, of werkt dat niet zo?
Oei Queenfan, das weer niet veel hé meid, dat gaat zo niet echt goed hoor!
Je verprutst je lichaam er echt mee. En dat met een beetje boel pech dus blijvend.
Hopenlijk doe je hier echt wat mee met deze info, want je beweegt ook vrij veel.
En bovendien, ook niet geheel onbelangrijk, ben je helemaal niet te dik. Logisch ook dat je lichaam niet zo veel af kan vallen.
En vaak is de crux niet minder, maar anders eten. En regelmatiger. Ik wens je alle sterkte met een mooie balans hierin te vinden.
Sandra fijn dat het bloedonderzoek goed was. En je bloeddruk is netjes hoor. Niks te laag, mag je trots op zijn!
Beter ietsje te laag, dan te hoog!!
Had ik even een vraagje hoor.
Maar moet jij je vetten enzo niet gaan indammen als je zoetjesaan ietwat koolhydraten aan het toevoegen bent, of werkt dat niet zo?
Oei Queenfan, das weer niet veel hé meid, dat gaat zo niet echt goed hoor!
Je verprutst je lichaam er echt mee. En dat met een beetje boel pech dus blijvend.
Hopenlijk doe je hier echt wat mee met deze info, want je beweegt ook vrij veel.
En bovendien, ook niet geheel onbelangrijk, ben je helemaal niet te dik. Logisch ook dat je lichaam niet zo veel af kan vallen.
En vaak is de crux niet minder, maar anders eten. En regelmatiger. Ik wens je alle sterkte met een mooie balans hierin te vinden.
Sandra fijn dat het bloedonderzoek goed was. En je bloeddruk is netjes hoor. Niks te laag, mag je trots op zijn!
Beter ietsje te laag, dan te hoog!!
donderdag 26 juni 2008 om 20:54
donderdag 26 juni 2008 om 22:21
Queenfan, dat weet een dietiste (is gratis want het zit in het basispakket) en anders kun je voedingscentrum.nl raadplegen.
Mijn bloeddruk is vandaag pas gemeten hoor Zoy, maar die was als van een jonge meid zei ze tegen me 108/62 ik voel me ook toppie (behalve zo en ma niet zo dus).
Over die vetten, die gaat mn lichaam pas weer opslaan als ik boven mn koolh.tollerantie ga zitten. Ik raak in fase 4 wel uit ketose heb ik begrepen.
Mijn bloeddruk is vandaag pas gemeten hoor Zoy, maar die was als van een jonge meid zei ze tegen me 108/62 ik voel me ook toppie (behalve zo en ma niet zo dus).
Over die vetten, die gaat mn lichaam pas weer opslaan als ik boven mn koolh.tollerantie ga zitten. Ik raak in fase 4 wel uit ketose heb ik begrepen.
vrijdag 27 juni 2008 om 11:53
Mijn lijstje voor vandaag:
O: muestli met magere melk
T: een likkoekje
L: 2 crackers een met kaas en halva jam en een tomaat
T: niets
D: soep met een 1 of 2 krackertjes met volvette kaas en een appel
T: kroepoek zakje
Vandaag weer 2 x een half uurtje fietsen, en zo de Voedingcentrum site uit pluizen ook staat er in het tijdschrift de Vriendin veel recepten en mogelijkheden om meer te eten zodat ik afval(ik vind het nog steeds raar hoor)
O: muestli met magere melk
T: een likkoekje
L: 2 crackers een met kaas en halva jam en een tomaat
D: soep met een 1 of 2 krackertjes met volvette kaas en een appel
T: kroepoek zakje
Vandaag weer 2 x een half uurtje fietsen, en zo de Voedingcentrum site uit pluizen ook staat er in het tijdschrift de Vriendin veel recepten en mogelijkheden om meer te eten zodat ik afval(ik vind het nog steeds raar hoor)
vrijdag 27 juni 2008 om 11:59
vrijdag 27 juni 2008 om 13:39
Queenfan, het klinkt wel raar, maar het is wel zo prettig. Geen honger, toch afvallen. Zo zou ik op 2 crackers tussen de middag niet kunnen leven!
Gisteren:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer
T: yoghurt
T: appel
L: 2 br met brie en komkommer (dat is wel erg lekker trouwens) en optimeldrink
T: hele middag door kersen gegeten
A: macaroni
Vandaag
O: brinta
T: broodje met jam
T: banaan
L: 2 br met kaas
T: grooote bak (500 g) optimel kwark aardbeien
T: appel:? mogelijk wat chips ('t is vrijdag hè)
A: lasagne.. ga weer een andere manier verzinnen voor de vegetarische..
Gisteren:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer
T: yoghurt
T: appel
L: 2 br met brie en komkommer (dat is wel erg lekker trouwens) en optimeldrink
T: hele middag door kersen gegeten
A: macaroni
Vandaag
O: brinta
T: broodje met jam
T: banaan
L: 2 br met kaas
T: grooote bak (500 g) optimel kwark aardbeien
T: appel:? mogelijk wat chips ('t is vrijdag hè)
A: lasagne.. ga weer een andere manier verzinnen voor de vegetarische..
Later is nu
vrijdag 27 juni 2008 om 15:59
Ik eet er alleen al minstens 15 als tussendoortje savonds voor de tv. Het lijkt of je het niet erg vindt dat er telkens kritiek over je hoeveelheden gezegt wordt hier. Je past iig je eetpatroon er niet op aan. Ik hoop niet dat je je juist gesterkt voelt hierdoor, of dat het een goed gevoel geeft als iedereen opmerkingen over je karige dagmenu heeft.
Afvallen is 1, maar zoals je nu eet, doe je het echt niet goed hoor.
Maar ja, jouw leven, jouw lichaam....
Bedoel het overigens opbouwend. En niet belerend.
Liefs vanuit hotel umcg
X
Afvallen is 1, maar zoals je nu eet, doe je het echt niet goed hoor.
Maar ja, jouw leven, jouw lichaam....
Bedoel het overigens opbouwend. En niet belerend.
Liefs vanuit hotel umcg
X
vrijdag 27 juni 2008 om 20:51
@ Zoyla : Ik ben er mee bezig... het is niet iets wat je ineens opbouwt als je net als ik gewent ben weinig te eten,
Ik heb er al tussendoortjes aan toegevoegd eerst at ik namelijk alleen 3 maaltijden per dag.
Dus niet gelijk oordelen over mij als je niet eens weet hoe ik eerst at.
Ik doe mijn best, maar aangezien ik nog nooit heb gelijnt vraag ik tips waar ik (serieus) iets mee doe.
Ik heb er al tussendoortjes aan toegevoegd eerst at ik namelijk alleen 3 maaltijden per dag.
Dus niet gelijk oordelen over mij als je niet eens weet hoe ik eerst at.
Ik doe mijn best, maar aangezien ik nog nooit heb gelijnt vraag ik tips waar ik (serieus) iets mee doe.
vrijdag 27 juni 2008 om 22:02
Kijk goed naar de voedingstips op voedingscentrum.nl dan en vul daar een tijdje in. Een dietiste kan ook nog steeds.. Je hoeft er niet vaak heen, gewoon één gesprek kan al heel verhelderend zijn!
Mijn lasagne was heerlijk! Gelukkig wel
Nog walnootjes gehad en 2 glazen wijn.. (of was het nou 1?)
Mijn lasagne was heerlijk! Gelukkig wel
Nog walnootjes gehad en 2 glazen wijn.. (of was het nou 1?)
Later is nu
zaterdag 28 juni 2008 om 14:26
eens kijken of ik guisteren nog weet....
O: 2 crackers, 20+kaas, melk
T: druiven
L: 3 boterhammen,casselerib, 20+kaas, wortels
T: 2 hapjes op feest (half eitje met gerookte zalm en ieniemini stukje brood met soort roomkaas)
20+kaas
D: lasagne, sla
T: wat rijstzoutjes
vandaag.....
O: yoghurt met muesli, 2 kiwi
L: 4 boterhammen (1 met vruchtenhagel, rest met mager beleg)
T: rauwkost denk ik
D: aardappelkroketjes uit de oven, sperciebonen, zigeunerschnitzel
Vannacht weer werken, dus daar eet ik ook weer wat. Ik neem brood, rauwkost en fruit mee dus slecht kan het niet worden zou je denken.
O: 2 crackers, 20+kaas, melk
T: druiven
L: 3 boterhammen,casselerib, 20+kaas, wortels
T: 2 hapjes op feest (half eitje met gerookte zalm en ieniemini stukje brood met soort roomkaas)
20+kaas
D: lasagne, sla
T: wat rijstzoutjes
vandaag.....
O: yoghurt met muesli, 2 kiwi
L: 4 boterhammen (1 met vruchtenhagel, rest met mager beleg)
T: rauwkost denk ik
D: aardappelkroketjes uit de oven, sperciebonen, zigeunerschnitzel
Vannacht weer werken, dus daar eet ik ook weer wat. Ik neem brood, rauwkost en fruit mee dus slecht kan het niet worden zou je denken.
zaterdag 28 juni 2008 om 15:35
@ Dreamer en Bentetje: kijk dat zijn tips waar ik iets mee kan . ik heb een zak volkorenbolletjes ingeslagen en ik heb ook muestli-repen en fruit koekjes en witte druiven gehaald.
Vandaag begonnen met proberen meer te eten.
mijn lijstje voor/van vandaag
O: muestli met melk en een glaasje ontbijtdrank
T: een appel
T: een sprits (ik weet het maar het was tijdens het werk
L: een stokbroodje gezond zonder ham
T: een muestireep
T: een banaan of wat druifjes
D: een salade met mozzarella, komkommer tomaat en een beetje feta.met kipkrokant snitzel en gebakken aardappelen erbij
Eerst even een paar weken aankijken als dit nog niet werkt(het meer eten) dan ga ik eens met een dietiste praten.
Ik moet mijn lichaam wel eens eerst een kans geven om te wennen aan meer eten.
Vandaag begonnen met proberen meer te eten.
mijn lijstje voor/van vandaag
O: muestli met melk en een glaasje ontbijtdrank
T: een appel
T: een sprits (ik weet het maar het was tijdens het werk
L: een stokbroodje gezond zonder ham
T: een muestireep
T: een banaan of wat druifjes
D: een salade met mozzarella, komkommer tomaat en een beetje feta.met kipkrokant snitzel en gebakken aardappelen erbij
Eerst even een paar weken aankijken als dit nog niet werkt(het meer eten) dan ga ik eens met een dietiste praten.
Ik moet mijn lichaam wel eens eerst een kans geven om te wennen aan meer eten.
zaterdag 28 juni 2008 om 18:01
zaterdag 28 juni 2008 om 22:08
Goed bezig Queenfan!
Er wordt wel gezegd dat je niet teveel fruit moeten nemen, want daarin ook kcal, maar je kunt toch beter een appel nemen dan een evergreen, bijvoorbeeld. Ook als er evenveel kcal in zouden zitten.
Bentetje, 2 hapjes op een feest?
wow.
Ik ben vandaag op stap geweest, zal nog eens proberen op te lepelen:
O: 2 br met kruidensmeerkaas met komkommer
T: bakje activia
L: broodje zalm en nog wat dingetjes
T-A: Tapas.. , wijn.. dame blanche
heerlijk wel!
Heb ook koffie gehad, dus behalve het vlees aan alles toegegeven. Knieën doen zeer van hele middag op terras zitten. Wazig.
Er wordt wel gezegd dat je niet teveel fruit moeten nemen, want daarin ook kcal, maar je kunt toch beter een appel nemen dan een evergreen, bijvoorbeeld. Ook als er evenveel kcal in zouden zitten.
Bentetje, 2 hapjes op een feest?
wow.
Ik ben vandaag op stap geweest, zal nog eens proberen op te lepelen:
O: 2 br met kruidensmeerkaas met komkommer
T: bakje activia
L: broodje zalm en nog wat dingetjes
T-A: Tapas.. , wijn.. dame blanche
heerlijk wel!
Heb ook koffie gehad, dus behalve het vlees aan alles toegegeven. Knieën doen zeer van hele middag op terras zitten. Wazig.
Later is nu
zondag 29 juni 2008 om 09:16
Goed zo Queenfan. De weightwatchers hebben als maximum 5 stuks fruit per dag. Ik vind dat wel wat veel als je dat elke dag zou eten eigenlijk. Ik kom zelf alleen aan 2 stuks als ik 'snoepfruit' eet; aardbeien, druiven, ananas, meloen, dat soort spul. Ik eet zelden twee appels of sinaasappels ofzo.
Gister:
o: 2 crackers met te dik chocohagel
t: pepermuntje, aardbeienijsje van festini
l: 3 br sandwichspread
t: peer
a: tapas (ehm, paar stukjes brood met beetje knoflookmayo, twee handjes olijfjes, gegrilde aubergine, gegrilde paprika, knoflookgarnalen, gevulde cherrytomaatjes met tonijn, 1 kipkluifje, champignons, paar stukjes gevulde puntpaprika, 3 glazen sangria, 2 rosé, 1 spa frisdrankdinges (is niet light hè?).
Valt eigenlijk nog wel mee zo te zien.
Gister:
o: 2 crackers met te dik chocohagel
t: pepermuntje, aardbeienijsje van festini
l: 3 br sandwichspread
t: peer
a: tapas (ehm, paar stukjes brood met beetje knoflookmayo, twee handjes olijfjes, gegrilde aubergine, gegrilde paprika, knoflookgarnalen, gevulde cherrytomaatjes met tonijn, 1 kipkluifje, champignons, paar stukjes gevulde puntpaprika, 3 glazen sangria, 2 rosé, 1 spa frisdrankdinges (is niet light hè?).
Valt eigenlijk nog wel mee zo te zien.