Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Dank jullie wel allemaal

Ik heb inderdaad ook welde mp3 bestanden van Evy op m'n telefoon staan. Maar met de app vind ik het fijn dat ik m'n eigen muziek er onder kan zetten. Daarom heb ik de 1e 5km lesjes van Evy gedownload in de app.

Was 1x een uitgave van 3a4,- voor alle lessen van de 5km.

Op dagknaller is nu een aanbieding voor 19,95 voor een hartslaghorloge van inventum

Ik heb geen idee of dat wat is?
@chiquita, ik heb de eerste les op de gratis podcast van evy gelopen, maar die muziek was ook niet zo mijn ding. Ik heb nu ook de app gedownload waarmee je je eigen muziek kunt afspelen.

Je kunt goed merken dat het voorjaar begonnen is en dat veel dames de stoute (hardloop)schoenen aantrekken om te beginnen met hardlopen.

Vanochtend ben ik eerst een uurtje naar de sportschool gegaan en mijn cardio en krachttraining gedaan. De spierpijn van afgelopen zondag van mijn eerste les is nu zo goed als weg en ga morgen mijn tweede les doen met de hoop dat de spierpijn een stuk minder zal zijn. Lopen na sportschool lijkt me ook niet zo verstandig, wordt een beetje teveel van het goede.

Iedereen veel loopplezier
Pluk de dag!
Change of plans. Ik ga morgen proberen om 5 km aan een stuk te rennen met een lekkere hardloopmix welke ik via Loopmaatjes heb opgesnord.

Dit omdat ik mijn knieën helemaal niet voel en ook omdat ik vrijdagochtend een begrafenis heb. Weet niet of het rennen daarna gaat lukken want het zal wel een emotioneel afscheid zijn. Gelukkig mag ik meezingen in het koor ondanks dat ik daar al weg ben.
Hallo dames! Wat wordt er veel gelopen hier en wat veel! Ik heb volgens runtastic maar 5.5 km gelopen deze maand . Ik heb sinds 2 weken een nieuwe telefoon dus daar komt het door.

Morgen ga ik ook weer - rennen met collega. Meerdere collega's lopen sniffend door het kantoor, hier heeft de hooikoorts aardig toegeslagen! Ik heb nog geen last, hopelijk na morgen lopen ook niet....

Smoksje, sterkte met de begrafenis. Is waarschijnlijk goed daarna niet meer te gaan rennen.

Moonlight... wow! grootse plannen. Zou het echt stoer vinden als je op Hemelvaartsdag die 10 kilometer kon lopen, maar lijkt me een aardig zwaar programma. Ik hik ook nog steeds tegen die 5-10 van Evy aan....

Alle anderen: loop ze!!
I could go into detail...but I won't.
Hoi,

Nou hier plannen voor les 2 vandaag, alleen had ik gister ook gesport. Dus spierpijn in bovenbenen rug nek buik. Extra rustdag dus maar vandaag maar morgen op voor les 2. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Smoksje sterkte vrijdag en succes morgen.

En de rest succes met lopen
Smoksje, ja ik ga morgen ook proberen aan één stuk. Spannend

Sterkte met de begrafenis. Fijn dat je zingend een bijdrage kan leveren aan het afscheid.

Lexie die run op 7 juni in Amsterdam had ik nog niet van gehoord. Ik zal eens kijken.

Andere sporten zijn zwemmen en fietsen, wat ik graag doe. Doordat ik al 3 x per week 'moet' lopen schieten die andere twee er nu al snel bij in.

Hoewel als het langer licht is straks heb ik ook meer mogelijkheden om s avonds te lopen.
Pfff valt niet mee als je half verkouden bent.
Woehoe, snel rondje is vandaag wel gelukt Heb 5 kilometer gelopen in ruim 28 minuten (gemiddeld 5;45 min per km). Zo snel heb ik nog nooit gelopen. Nu wel helemaal kapot, had ook geen zin in warm eten dus heb soep en een broodje gegeten en het liefst zou ik nu naar bed gaan Vraagt dus wel heel wat van je lichaam zo'n snel rondje. Heb nu wel het gevoel dat ik helemaal klaar ben voor de 4 mijl van aankomende zaterdag. Moet wel rekening houden met dat het zo warm wordt, maar ik weet nu dat ik het kan!

@ Pimpelmeesje: een extra rustdag is nooit verkeerd als je zo'n spierpijn hebt. Alvast veel plezier morgen.

@ Sasky: veel plezier mogen met het lopen, hopelijk blijft de hooikoorts nog even weg!

@ Smoksje: gecondoleerd en veel sterkte vrijdag.

@ Daantje: lopen na de sportschool is inderdaad niet zo'n goed plan, even je lichaam de rust gunnen!

@ Lexie: haha, een slak. Zo voel ik me soms ook, maar die intervallessen helpen echt om je snelheid te vergroten. En natuurlijk alle kilometers die je nu loopt!

@ Moonlight: jij gaat ook goed. Maar ik denk wel dat die 10 kilometer met Hemelvaart aardig optimistisch is. Is een mooi streven, maar dan moet je nu wel echt 3x per week gaan lopen om er helemaal klaar voor te zijn. Misschien kun je met Hemelvaart de 5 kilometer lopen en dan een paar maanden de 10.

Morgenavond wil ik naar de sportschool en dan vrijdag een rustdag, zodat ik zaterdag helemaal fit ben!
@Sneeuwwitje, das een scherpe tijd!

Ja ik zal wel merken of het te doen is. Mogelijk werk ik de komende weken wat meer thuis dus dan is het al makkelijker in te plannen.

Blech erg veel frustratie hier dus ik ben gewoon blij dat ik morgen een heel eind kan rennen. Een voormalige klant van t werk doet heel vervelend tegen mij en collega's..... ik ga morgen aan hem denken dan is die 5 km rennen een eitje
Smoksje, veel plezier en succes vandaag met je 5km rondje! En nog gecondoleerd...

Moon, ook heel veel plezier en succes!! Ga je 30min lopen of ook 5km? Lekker dat je waarschijnlijk wat meer thuis kan werken, wel handig met lopen/fietsen/zwemmen! En frustraties zijn niet leuk, dus run Moon run!!

Sneeuwwitje, wow wat een super tijd!! En die 4mijl gaat je echt wel lukken en ook nog met een mooie tijd. Veel plezier vandaag bij de sportschool.

Pimpelmeesje en Daantje, ai, spierpijn is niet leuk, goed dat jullie een extra rustdag hebben genomen en veel plezier en succes vandaag met de les!

Sasky, veel plezier vandaag met het lopen met je collega`s en hoop dat je geen last hebt/krijgt van de hooikoorts.
Smoksje: gecondoleerd en sterkte!

Sneeuwwitje: goed bezig zeg!

Choco: alweer over de helft. Merk je ook dat je qua conditie nu sneller vooruit gaat?

Lexie: dinsdag ben ik niet meer wezen hardlopen. Gisteren ook niet echt vanwege de survivaltraining. Je loopt wel tussendoor 3 min naar een obstakel.

Vanavond maar proberen om te gaan hardlopen. Morgen komt het er ook niet van vanwege een etentje met vrienden dus ik vind dat ik dan vanavond echt moet gaan. Ik moet altijd mijn motivatie vinden om mijn spullen te pakken en om te kleden. Hebben jullie dat ook?
Ik zou ook graag mee willen schrijven

Moet wel zeggen dat ik pas les 1 zondag heb gedaan. Door flink hoesten deze week niet gegaan, maar wil dadelijk een poging wagen tot les 2.

Zal geen kwaad kunnen toch?

Ik heb zelf 2011 gedownload.

Wat knap dat veel van jullie al zo ver zijn, stiekem ben ik een beetje jaloers.

Vraag me af of ik dat ga halen want bij les 1 had ik mijn tong al op de knieën haha.

Maar heb hem wel uitgelopen dus wie weet is er zelfs voor mij hoop :p

Wat trekken jullie aan op een dag als vandaag? Rond de 14 graden en wat wind (3-4).

Doe zelf mijn lange ren broek aan en een sweater speciaal voor het rennen. Wil nog wat voorzichtig zijn.

Succes aan de dames die vandaag gaan rennen!!
Nog een bak koffie en dan ga ik mijn supersnelle outfitje aantrekken voor de test!

Welkom slamonster, zo ben ik ook begonnen hoor!

Iedereen een fijne dag vandaag en loopze!
Dank je Sneeuwwitje. Het meer thuiswerken komt voort uit een probleem met de reiskostenvergoeding, ik was er niet zo blij mee maar t heeft idd ook voordelen

Slamonster (haha leuke naam) welkom! Ik zou idd gewoon les 2 doen. Lukt het niet dan lukt het niet maar t is nog een les met veel wandelen.

Wel leuk om te lezen hoe sommigen 'jaloers' zijn want we zijn allemaal bij les 1 begonnen natuurlijk Hebben allemaal ooit opgekeken tegen mensen die 5 km aan één stuk lopen.

Lees net dat mijn broer (die van de 10 km) volgend jaar een sportopleiding wil gaan doen dus die ga ik niet meer inhalen qua conditie

Vergeet ik bijna te zeggen: Ik zit er klaar voor. Nee ik doe niet per se 5 km, eerst eens de tijd volmaken. Kan hierna nog 3 x trainen voor de wedstrijd dus dan kan ik ook eens de afstand oefenen.
Ja! De buit is binnen!

5,08 km in 34:10!!

Whoehoehoe! Ik ben een hardloper!!

Same here!!!

De precieze afstand weet ik niet maar ik hield de 28 min makkelijk vol.

Misschien was het psychisch al die tijd, dat ik dacht rustminuten nodig te hebben

Met dank aan die nare klant, ik ging als een speer

Smoksje

Rokjesdagloop, ik ga je halen
Smoksje en Moonlight, wat goed!! You did it!!

Smoksje, hoe ging het? En Moon, wat fijn dat je de 28min makkelijk vol hield!!

Slamonster, hoe is de les gegaan? En welkom! De eerste keer dat je aan het hardlopen bent?

Bloem, motivatieprobleem is bij mij ook herkenbaar. Succes en veel plezier vandaag met de les!!

Ik heb vanochtend les 8 gedaan en ging goed, maar wel zwaar. 10x2min op wedstrijdtempo en steeds 1 min wandelen. Wel weer de 5km aangetikt. Van het weekend weer een duurloopje, yeah!!! Veel loopplezier, ik vond het heerlijk weer, wel wat wind, maar ach.
Wauw Moonlight en Smoksje, wat gaan jullie goed!!! Dat komt wel goed hoor met de rokjesloop. Gecondoleerd ook nog Smoksje. Sneeuwitje wat een tijd van die 5km, echt heel impressive. Succes met de 4 mijl zaterdag!

En leuk al die nieuwe meiden erbij. Gezellig om elkaar te motiveren zo. Ik wist niet eens dat er een nieuwe versie was van Evy. Sommige nummers zijn niet allemaal even top. Maar aan de andere kant hoop ik dan altijd dat het zo snel mogelijk gaat zodat er weer een nieuw (en beter nummer) komt:). Ik ben nu aanbeland bij les 12 van Evy 2006. Ging goed. Nog steeds voel ik mijn schenen, maar het wordt wel minder. Ik ga dus gewoon door naar de volgende lessen ipv de les telkens een hele week te herhalen.

En hoe moeilijk ook, ga niet meedoen aan de Ladies Run zondag. Mocht iemand gratis mijn startbewijs willen overnemen voor zondag? Is de 5km. Maar vrees dat als ik nu mee doe (qua conditie lukt het me wel) dat ik op de lange termijn echt mijn schenen hiermee verkloot. Ik heb me een tijdje geleden ingeschreven voor de 10 km in juni bij de Nike Run. Hoop gewoon die wel te kunnen halen.

Nog 2 tips: als er meiden zijn die in Amsterdam wonen. Bij de Nike store is er elke woensdagavond een gratis hardlooptraining. Ook heb je de Free Friday Night Run bij het Olympisch stadion. En morgen glamourday. Ga eens een leuke nieuwe sporttop uitzoeken bij de H&M met 20% korting:).

Veel loopplezier dit weekend dames!
Hier ging les 2 lekker, blij dat ik gegaan ben in het zonnetje!

Op een gegeven moment zei Evy, dat je best mag praten of zingen als dat zonder hijgen gaat.

Dat zit er nog niet in haha, maar komt wel.

Zaterdag ga ik voor les 3!
Het is trouwens mijn eerste keer buiten rennen , hiervoor deed ik aan fitness en stond geregeld op de loopband. Dit is toch anders, veel vrijer. Lastig te omschrijven !

Wandel wel elke dag flink wat km met de hond en die rent nu gezellig mee en soms mijn partner ook
@Smoksje en Sneeuwwitje: Wauw wat een mooie tijden! Heb jullie dat gehaald met de intervallessen van Renate?

@Smoksje veel sterkte morgen

@Lexie ook al zo goed bezig!

@Slamonster welkom! Wat gezellig dat jullie samen lopen. Ik heb het wel eens geprobeerd met mijn vriend maar dat was geen succes: na 5 minuten ben ik kapot omdat ik zijn tempo probeer bij te houden en wil hij er vandoor omdat hij zich zo aan het inhouden was ;) nu maar lekker apart

@Moos: wat jammer joh, dat het niet gaat lukken. Waarschijnlijk wel verstandige keuze, maar dat maakt het niet minder vervelend.. hopelijk kun je iemand blij maken met je ticket

Vanmorgen ruim 6 kilometer gelopen, terugweg wind tegen maar het is toch zonder wandelen gelukt. Hier meeschrijven werkt trouwens echt wel voor de motivatie! Ik wil gewoon niet over een week schrijven dat ik niet geweest ben.. dus dat ga ik toch maar en is het toch gewoon lekker om te lopen (als ik eenmaal de deur uit ben dan hè? )
@moonlight: ik denk dat het inderdaad spiegies is die laatste rustminuten zo ver in de Evy-reeks. Had ik dus ook last van blijkt wel. Wat goed van je!

@lexie: het ging eigenlijk best goed al moest ik soms even rustiger aan doen om mijn ademhaling weer onder controle te krijgen. Het leek wel of de eerste 10 minuten het zwaarst waren wat strammigheid betreft. Eenmaal lekker warm ging het een stuk natuurlijker. Jij ook veel plezier met les 9 dit weekend!

@bloem: ik heb daar geen last van omdat ik me zo lekker vrij in mijn hoofd voel als ik ren. Misschien komt het wel omdat ik pas een maand of 2 bezig ben.

@sneeuwwitje: wat een stoere tijd! Nu kan ik inschatten hoe snel dat is! Veel plezier met lopen dit weekend!

@moos: sterkte met je schenen, wat een gedoe..

@slamonster: je gaat goed meis! Ik vond het ook erg zwaar in het begin. Heel veel plezier gewenst met Evy!

Ik voel me op dit moment zo trots als een aap met 7 l*llen! Al zijn mijn benen niet zo blij. Gelukkig heb ik totaal geen last van mijn knieën en enkelbanden!

Tip voor tijdens het lopen: installeer soundcloud op je telefoon en zoek dj kes op. Geel/zwarte ava. Hij maakt voor de site Loopmaatjes (ook te vinden op Twitter en Facebook) hardloopmixen van een half uur. Volgens mij doet hij dit 1x per maand. Die zijn echt lekker tijdens het lopen! Je kunt zelf playlists maken met al zijn mixen.
@bloem: ja, dat heb ik ook. Maar als ik dan eenmaal bezig ben dan vind ik het heerlijk. Geen idee waarom ik dan geen zin heb.. wat bij mij helpt is als ik mijn hardloopkleding klaar heb liggen, dan kom ik er minder makkelijk onder uit
Mijn juichpoppetjes werken niet maar Smoksje en Moon: Yeah!!! Goed gedaan meiden!

En Sneeuwwitje, wow wat een scherpe tijd!!

Slamonster, alle begin is moeilijk, over een paar maanden loop jij ook de 5 km zonder stoppen!!

Ik heb vanmiddag met een collega ongeveer dezelfde tijd als Smoksje gelopen over 5 km en een beetje. Wel een beetje snotterig nu, maar het is niet zo erg als ik gevreesd had.

Beetje weinig tijd vanavond - allemaal veel plezier bij het lopen!!
I could go into detail...but I won't.
Smoksje, sterkte vandaag....

Moos, wat jammer dat je zondag niet mee gaat doen met de Ladiesrun, maar wel heel begrijpelijk en verstandig. Oh en ik zit er ook aan te denken om mij in te schrijven voor die run in juni. Lijkt me erg leuk!!

Slamonster, wat fijn dat les 2 goed is gegaan!

N87, wow ruim 6km, goed zeg!!

Sasky, ook weer 5km in the pocket, goed zeg!!

Wow, wat zijn we allemaal toch goed bezig en nu wordt het dit weekend ook nog heeeeerlijk mooi lente weer! Alvast fijn weekend en lekker genieten van het lopen en het weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven