Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Ehhhh ik zie nog niets
@doris: sterkte..

En Moon: ontvangen! Dankjewel dames!
Done. Ik hoop dat het gelukt is.
En wat zonde Doris als de vakantie niet door kan gaan. Idd maar hopen dat ze snel opknappen.

Je hebt je vakantie zeker verdiend! Ook door al je sportieve prestaties
Yeah!

Ik ga morgen beginnen met Renate denk ik. Wordt eitje met al dat gewandel tussendoor
Ja.. Wij hopen ook dat ze snel opknappen. We hebben nu een grote ziekenboeg. 4 van de 5 zijn ziek Waarvan 1 de rest heeft aangestoken

Veel plezier met Renate.

Hoeveel weken ga je doen?
Never regret something that once made you smile.
@dorisdoos: wat sneu voor je katten.. Hoop toch dat je vakantie doorgaat!

@dames: ik ben ze nu aan het binnenslepen.

Is het verschil tussen de 2 erg groot?
Doris ik wil 6 weken proberen. Maar ik heb ook het doel om mijn looptempo te verhogen.

Ik hoop dat t te doen is. Als het me teveel moeite kost ga ik alsnog kiezen voor 10 weken.

Ah bij zoveel katten snap ik ook dat je dat niet aan een oppas kunt overlaten. Zal idd veel werk zijn en je bent ook niet lekker 'weg' als je weet dat het thuis één grote ziekenboeg is.

Duimen dan maar voor de katjes van Dorisdoos
@smoksje, de easy bestaat uit 36 lessen en de "gewone" uit 18 lessen.

Ligt er net aan hoe snel je wil gaan

We gaan zien hoe het met de poes en katten gaat de komende dagen. Hopelijk doen de medicijnen hun werk.
Moon, het begin van Renate is idd best simpel en het wandelen blijft. Maar de intervallen is nu meer met tempo`s, dus dat je verschillende tempo`s moet gaan lopen en als je je daar aan houdt is het dus nog best wel pittig. De duurlopen worden per week ook langer. Ik merk iig wel dat ik er sneller door word. Succes vandaag met de 1e les!

Smoksje, hier veel het weer ook heel erg mee, vanaf een uur of 8 ging het pas regenen en waaien. Welke podcast ga je nu lopen?

Doris, niet leuk dat je niet helemaal fit bent en logisch dat je dan een extra rustdag past. En dan ook nog een ziekenboeg bij je katten.. Hoop dat zij en jij snel opknappen zodat je toch nog op vakantie kan. Heb nog geen uitslag van de tentamens, hoop toch wel eind van deze week.

Ik heb vandaag weer een rustdag en mag morgen weer, yeah!

Veel loopplezier voor diegene die vandaag gaan lopen.
Doris, knuffel voor de ziekenboeg!

Vorig jaar toch op vakantie gegaan terwijl ons huisdier ziek was. Je bent inderdaad minder gerust, maar hier is alles goedgekomen en ik hoop bij jou ook!

De rest is zo te lezen goed bezig.

Ikzelf voor mijn gevoel iets minder.

Zaterdag ochtend de laatste keer gerend. Weekendje weg gegaan en moet vandaag echt weer gaan.

Ik heb alleen moeite met overdag gaan, in de vroege ochtend of latere avond is het zo rustig op straat en daar voel ik me beter bij.. Meer mensen die dat zo ervaren?

Ik ren overigens niet in een natuurgebied , hebben we hier niet direct in de buurt. Wel een bos maar dat zijn heuvels heuvels en ik denk dat ik dat nog niet red, of zal ik het proberen haha
Slamonster, ik zoek ook idd liever de rustige momenten op. Hier is het niet iedere dag even druk, maar bijv op zondagmiddag is het niet prettig lopen (veel toeristen).

Heuvels is wel goede training

Lexie, ik denk dat ik die intervaltraining juist wel even nodig heb. Als ik goed begrepen heb ga je bij Evy vrij lange stukken rennen in de opbouw naar de 10. Voor mij is het ook makkelijker om een training van 25 min in te passen dan één van een uur.

Natuurlijk moet dat af en toe maar als ik het met Renate kan redden doe ik dat liever
Ha!

Net les 10 gelopen. Wow wat kan ik nu goed merken dat mijn conditie echt met sprongen vooruit gaat!! Ik vond de minuten makkelijk vol te houden en heb dan ook lekker gelopen, op een klein beetje verzuring in m'n bovenbenen (naweeën van de bootcamp denk ik) na.

Slamonster, ik zoek ook rustige momenten én rustige plekken uit. Vanochtend heb ik, voor het eerst, in het natuurgebied hier gerend. Die ken ik uit mijn hoofd, wandel daar vaak met de hond, dus heb de heuveltjes links (in dit geval rechts) laten liggen!

Ik heb nu al zin in vrijdag, les 11 lopen in Praag! Leuk!

Waar vinden jullie de trainingen van Renate? Is dat ook een podcast of is het ook in een appvorm?

Succes allemaal met lopen vandaag en de komende dagen!
Vandaag is de mooiste dag.
Ik vind de trainingen van Renate wel leuk als afwisseling. Maar ze heeft duidelijk ook naar Evy geluisterd, want ze zegt regelmatig precies hetzelfde als Evy.

Het zijn net als start to run, podcasts.

Ik baal, paar dagen geen zin gehad, gisteren wel gelopen, maar ik had gewoon geen energie en ik had het verschrikkelijk warm, dus halverwege gestopt, gisteravond zou ik het weer proberen, maar toen was er onweer en harde regen.

En nu waait het hard en hagelt het. Zucht ..
Lucky, ik moet bij bovenstaand even denken aan wat Evy altijd zegt halverwege: 'En denk er aan, winners have a plan, losers have an excuse!'

Als ik een paar van die geen zin/baaldagen heb denk ik altijd aan dat zinnetje... Vaak weet ik dan niet hoe snel ik m'n schoenen aan moet doen!

Succes! Hoop dat t je nog gaat lukken!!
Vandaag is de mooiste dag.
Hoera voor alle rokjesdagloopsters! Mooie tijden allemaal zeg!

@Doris wat vervelend van de zieke huisdieren - hopelijk knappen ze snel weer op!

@lucky (schop voor als je 'm nodig hebt) die hagel was vast snel voorbij - is het gelukt om te gaan lopen?!?!

@Moon, stoer dat je zo meteen door gaat met Renate - wil je nu nog steeds de 10 km met je broertje lopen?

@Slamonster, ik loop al bijna vanaf het begin een heuvel op en af (ok, wel maar een grote) - daar raak je aan gewend hoor - maar heuvelop is altijd het zwaarste. Daarom is mijn eerste kilometer ook altijd heel langzaam! Je zou het eens kunnen proberen!

Ik kon de laatste dagen niet inloggen dus vandaar mijn late reacties.

Ik ben benieuwd hoe mijn loop gaat op zondag. Heb de laatste week alleen op de loopband gelopen, dat ging wel goed, vooral gisteren. Ik had besloten op de loopband wel iets meer te lopen dus heb ik alle 3 de keren ongeveer iets van 6.45 km gelopen in 45 minuten inclusief warming up en cooling down. gemiddeld 9.5 km gelopen. Als ik zondag onder de 35 minuten kan blijven ben ik tevreden, neem aan dat er in het begin ook wel wat vertragingen zouden kunnen zijn.

Ik ben wel een beetje bang voor allergieaanvallen maar ik ga het gewoon proberen - ik krijg pas een uur of twee later echt last en ik wil zo onderhand ook wel een PR!

I could go into detail...but I won't.
Jeetje hier is een soort orkaan losgebarsten. Harde wind, af en toe regen of hagel. Denk dat ik mijn training naar morgen verplaats....

Sasky ik weet niet of we nog kaartjes kunnen krijgen. Het is officieel uitverkocht maar misschien nog via MP. En ik moet even uitrekenen of ik het kan redden. Ik heb namelijk ook nog een paar lange afstandswandelingen gepland staan, dan kan ik op die dag niet hardlopen maar ook op de dag erna niet.

Succes alvast voor zondag! Voor jou is dit weer misschien niet zo slecht (op die wind na dan)

LiefsJuud, leuk he als je conditite zo vooruit gaat Goede reis alvast naar Praag.

Lucky, hopelijk krijg je snel weer zin en energie. Anders een paar oude trainingen doen, zodra het weer het toelaat?
Hier 3 kinderen met watetpokken, lopen komt er even niet van... wil proberen morgen te gaan!

Succes meiden!
Uiteindelijk toch gaan lopen, begon droog, maar kreeg uiteindelijk een stortbui over me heen.

Alsnog 5 km in 36 min gelopen, en achteraf voelt het natuurlijk hartstikke lekker (nadat ik had gedouched en droge kleding aan had gedaan)

Choco, jeetje, 3 kinders tegelijk ziek, sterkte! Hoorde net dat ze voor morgen beter weer voorspellen, hoop dat je dan lekker in het zonnetje kunt lopen.
@lexie, planning is om morgenavond les 5 van renate te lopen.

Vandaag was ik al weer wat fitter.

In de ziekenboeg gaat het nog niet goed.

@slamonster, dank je wel! Momenteel zien we nog niet echt verbetering bij de poes en katten

Ik probeer doordeweeks 1x 's morgens (rond half 8) en 1x 's avonds (ook rond half 8) te lopen.

's Morgens is het wel drukker, met fietsers die naar werk of school gaan. 's Avonds is het relatief rustig.

In het weekend probeer ik rond half 10 te lopen. Dan is het nog redelijk rustig op mijn route.

En ik kan nog in mijn routes variëren.

@liefsjuud, lekker gevoel is dat hè! Dat je merkt dat het makkelijk gaat.

De lessen van Renate zijn ook MP3 bestanden.

Ik heb ze van het internet geplukt.

Veel plezier met Evy in Praag

@lucky_birdie, het zijn rare dagen (gisteren en vandaag) hier heeft het flink geregend maar nu schijnt het zonnetje weer.

Hopelijk is het morgenavond hier ook weer lekker weer.

@sasky, dank je wel. Helaas knappen ze nog niet heel erg op.

Veel plezier zondag met je wedstrijd.

@moonlight, hier is het slecht weer al weer voorbij.

Je hebt best kans dat je een startbewijs op marktplaats kan vinden. Er zijn toch altijd mensen die toch niet kunnen.
Ik ben gaan zwemmen ipv lopen. t Slechte weer is hier ook al wel voorbij maar ik had toch geen zin in lopen . Morgen moet ik wel, anders komt mijn schema niet uit.

Heeft iemand een overzichtje (op 'papier') van wat bij Renate dribbelen is, joggen, wedstrijdtempo en al het andere wat ze noemt?

Ik weet niet zo goed wanneer je bijv nog moet kunnen praten, ze heeft veel termen en ik vind het verwarrend.

Lucky dapper hoor, met dat vieze weer!

Choco beterschap voor de kids! Gelukkig krijgen ze het maar één keer.
In het pdf bestand, welke ook in de zip zit, staat wat elk tempo is.

Wandelen

Ontspannen lopen/wandelen, 4-5 kilometer per uur < Zone 1

Dribbelpas

Kort hardlooppasje waarbij de snelheid even hoog ligt als de versnelde wandelpas Zone 1

Joggen

Ontspannen hardlopen waarbij de snelheid iets hoger ligt dan tijdens de dribbel, ook de passen zijn langer. Zone 2

Matig tempo

Tandje meer dan joggen, maar niet maximaal (gevoel dat je dit tempo langdurig kunt volhouden, zwaar hijgen en achter adem is een teken dat het te hard gaat. Zone 3

Wedstrijdtempo

Snelheid waarmee je de 5 km denkt te gaan lopen (snelheid die je op het eind van de weken zeker 30 minuten aan kunt). Zone 4

Versnellingsloop

Tempoloop die boven het wedstrijdtempo ligt, geen sprint (maximaal 1 minuut) Zone 5
Hello ladies! Wat is iedereen weer fanatiek bezig en wat een ziekenboegen overal.

@slamonster: ik loop meestal halverwege de ochtend, dan is het lekker rustig in het park. Vanavond voor het eerst sinds lange tijd s avonds gelopen maar vond het toch niet zo prettig. Last van mn avondeten (meteen afgestraft dat ik zo veel gegeten had maar het was te lekker om weg te gooien ;)) en lopen in de ochtend geeft me veel energie.

@juud: wat een lekker gevoel is dat hè? Wat leuk dat je je spullen meeneemt naar Praag!

@moon: wat slim dat je bent gaan zwemmen! Dat is er eentje om te onthouden

Ik heb vanavond samen met mijn vriend gelopen, was gezellig maar niet echt een succes: zijn tempo ligt veel hoger dus ben ik steeds boven mijn macht aan het lopen, waarna hij weer moet zakken.. uiteindelijk 6 km gelopen, gemiddeld 6 minuten over een km (lang leve de runkeeper ). Ik denk dat ik ook maar renate gaan downloaden, want de interval van zondag gaf me zo'n lekkere adrenalineboost en dan gaat mijn tempo ook wat omhoog ;)

Succes allemaal!
Doris je bent geweldig Ik had de PDF over het hoofd gezien.

N87, laatst had ik een keer overdag gezwommen en toen was het zo heerlijk rustig. Net of ik het hele bad voor mezelf had.

Helaas was dat nu anders met waterpolo en allemaal mensen die met zijn tweeen naast elkaar zwommen. Best irritant

Maar ik kreeg er wel energie van. Nog lekker ff de keuken staan soppen daarna

Ah vervelend dat je vriend harder loopt. Kan me voorstellen dat dat voor beiden niet zo goed werkt.
wat is iedereen goed bezig. Ben stiekem een beetje jaloers hier nog steeds zere knie, zolang hij bij gewoon naar crèche wandelen zeer doet wordt lopen niets en waardoor? Geen idee. Nouja we zullen zien of later deze week lopen weer lukt aangezien ik nu al een week niets gedaan heb behalve beetje wandelen en werken.

Iedereen succes met alle ziekenboegen en het lopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven