Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 2 juli 2008 om 21:56
We zullen wel moeten. Ik denk niet dat we dat aha-gevoel krijgen, misschien hebben we dat vorige keer ook niet gehad. Het went vanzelf als je kind eenmaal zo heet. We waren wel heel tevreden over de meisjesnaam trouwens, maar dat is veel makkelijker.
Jonas? Noah (vind ik ook mooi bij broertje, en Noa kan ook voor een meisje)?
Jonas? Noah (vind ik ook mooi bij broertje, en Noa kan ook voor een meisje)?
woensdag 2 juli 2008 om 21:59
woensdag 2 juli 2008 om 22:07
Nee, Jonah is wel echt met een h erachter hoor, het staat een beetje knullig zonder, geeft mij gelijk de associatie met enigszins ordi ouders (die gaan in mijn beleving altijd creatief spellen, heel irritant vind ik dat, hahaha).
Noah vind ik zelf ook echt alleen mooi voor een jongen, maar hier bij mij in de buurt word je echt doodgegooid met de Noahs, zowel als jongens als als meisjes (Noa dus). Ik ken er geloof ik een stuk of 7 in mijn directe omgeving, de oudste is 7 en de jongste is baby. Die naam kan voor mij dus echt niet meer terwijl het wel een hele mooie naam is. Echt een gevalletje overkill helaas.
Sarah en Norah vind ik beide mooier met h. Maar goed, ik ben dus ook echt een spelling-snob, wat namen betreft.
Noah vind ik zelf ook echt alleen mooi voor een jongen, maar hier bij mij in de buurt word je echt doodgegooid met de Noahs, zowel als jongens als als meisjes (Noa dus). Ik ken er geloof ik een stuk of 7 in mijn directe omgeving, de oudste is 7 en de jongste is baby. Die naam kan voor mij dus echt niet meer terwijl het wel een hele mooie naam is. Echt een gevalletje overkill helaas.
Sarah en Norah vind ik beide mooier met h. Maar goed, ik ben dus ook echt een spelling-snob, wat namen betreft.
Am Yisrael Chai!
woensdag 2 juli 2008 om 22:10
woensdag 2 juli 2008 om 22:17
woensdag 2 juli 2008 om 23:08
@Morrie: wat houd jullie dan tegen voor Jona(h) te gaan? Soms moet je een naam even de tijd geven om zich te "bewijzen" en de leuke aspecten van te ontdekken. Zo betekent Jonah "duif", wat niet alleen vrede, maar ook onschuld, vriendelijkheid, vernieuwing van het leven en liefde symboliseert.
Als je Noah wat stoerder wilt maken, kun je er ook de oorspronkelijke vorm Noach van maken. Of Noam. Of de Zweedse vorm Noak. De naam betekent trouwens "rust, tevredenheid".
Als je Noah wat stoerder wilt maken, kun je er ook de oorspronkelijke vorm Noach van maken. Of Noam. Of de Zweedse vorm Noak. De naam betekent trouwens "rust, tevredenheid".
woensdag 2 juli 2008 om 23:19
In Israel word je trouwens echt uitgelachen als je daar de naam Jonah kiest. Als ik daar wel eens liet vallen dat ik een zoon Jonah zou willen noemen keek iedereen me aan alsof ik gestoord was en zei men heel denigrerend "it means pigeon" op een toon alsof ze zeiden "it means sack of shite". Wordt daar gezien als een hopeloos ouderwetse, totaal niet stoere naam.
However, ik vind het nog steeds een van de mooiste namen die ik ken, dus laat mijn anekdote vooral niemand ervan weerhouden die naam te kiezen, moest eraan denken doordat Iduna vertelt dat de naam duif betekent.
However, ik vind het nog steeds een van de mooiste namen die ik ken, dus laat mijn anekdote vooral niemand ervan weerhouden die naam te kiezen, moest eraan denken doordat Iduna vertelt dat de naam duif betekent.
Am Yisrael Chai!
donderdag 3 juli 2008 om 08:46
Ja dat vind ik ook een heel kekke naam
( het vriendje van mijn oudste heet zo, en is een heel leuk slim en knap joch!)
Ook nog leuk:
Raoul
Levi
Sammi
Max
Mao
Maddox
Dali
Jazz
Elijah
Illias
Friso
Gabriel
Florent
Gilles
Viggo
Yanis
Zacharias
Ramses
Naim
Nino
Navid
( Brent vind ik neigen naar aso, beetje rand cattegorie in de lijn van Colin en Dylan)
( het vriendje van mijn oudste heet zo, en is een heel leuk slim en knap joch!)
Ook nog leuk:
Raoul
Levi
Sammi
Max
Mao
Maddox
Dali
Jazz
Elijah
Illias
Friso
Gabriel
Florent
Gilles
Viggo
Yanis
Zacharias
Ramses
Naim
Nino
Navid
( Brent vind ik neigen naar aso, beetje rand cattegorie in de lijn van Colin en Dylan)
donderdag 3 juli 2008 om 09:11
quote:iduna schreef op 02 juli 2008 @ 23:08:
@Morrie: wat houd jullie dan tegen voor Jona(h) te gaan? Soms moet je een naam even de tijd geven om zich te "bewijzen" en de leuke aspecten van te ontdekken. Zo betekent Jonah "duif", wat niet alleen vrede, maar ook onschuld, vriendelijkheid, vernieuwing van het leven en liefde symboliseert.
.Mij houdt niets tegen maar mijn vriend werkt niet mee. Zoals eerder hier geschreven heet zijn halfbroertje Yoni (wat even plat gezegd kut betekent, zo noemen we hem dus ook altijd als hij er niet bij is...) en dat is echt een hele rare jongen. Mijn vriend vindt Jonah op Yoni lijken en daarom krijg ik het er maar niet doorheen bij hem, ondanks dat hij het verder geen lelijke naam vindt.
.Mij houdt niets tegen maar mijn vriend werkt niet mee. Zoals eerder hier geschreven heet zijn halfbroertje Yoni (wat even plat gezegd kut betekent, zo noemen we hem dus ook altijd als hij er niet bij is...) en dat is echt een hele rare jongen. Mijn vriend vindt Jonah op Yoni lijken en daarom krijg ik het er maar niet doorheen bij hem, ondanks dat hij het verder geen lelijke naam vindt.
donderdag 3 juli 2008 om 09:48
Zo wat een actie hier! Heb een avondje niet gekeken en....
Bedankt voor de reacties op Olivier, ik heb zelf niet meteen de Ollie associatie, maar ik ga er toch nog even over nadenken.
Saul vind ik trouwens ook heeel gaaf, weet niet meer wie die naam opperde maar stoer!
Joly;
Hidde en Gijs
Hidde en Joep
Hidde en Rein
Hidde en Silke
Hidde en Dari
Hidde en Twan
Hidde en Wiebe
Hidde en Maurits
Hidde en Siebe
Hidde en Jacob
Hidde en Jonas
Bedankt voor de reacties op Olivier, ik heb zelf niet meteen de Ollie associatie, maar ik ga er toch nog even over nadenken.
Saul vind ik trouwens ook heeel gaaf, weet niet meer wie die naam opperde maar stoer!
Joly;
Hidde en Gijs
Hidde en Joep
Hidde en Rein
Hidde en Silke
Hidde en Dari
Hidde en Twan
Hidde en Wiebe
Hidde en Maurits
Hidde en Siebe
Hidde en Jacob
Hidde en Jonas
donderdag 3 juli 2008 om 11:06
Morrie, heb je nog overzicht met al die namen hahaha ik ben toch zo benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden...
Ik heb er nog een paar voor je (sorry als ze al genoemd zijn maar ik heb het overzicht ook niet meer hihihi):
Rajan
Aram
Wilger
Rico
Timon
Naud
Wisse
Tibor
Lode
Zeger
En voor Joly
Hidde en
Sybrand
Thijmen
Nils
Boris
Bram
Ties
Pepijn
Niek
Ik heb er nog een paar voor je (sorry als ze al genoemd zijn maar ik heb het overzicht ook niet meer hihihi):
Rajan
Aram
Wilger
Rico
Timon
Naud
Wisse
Tibor
Lode
Zeger
En voor Joly
Hidde en
Sybrand
Thijmen
Nils
Boris
Bram
Ties
Pepijn
Niek
donderdag 3 juli 2008 om 20:24
Komt vriend ineens met Nathan aanzetten vanavond . Ik weet nu wel waarom ik er een duister gevoel bij krijg: het lijkt op Satan! Jammer, want het is wel onze gezamenlijke 'namenstijl'. Ik heb Jonah nog eens geroepen maar hij trok zijn neus op.... En kwam vervolgens met James.
Ik reageer later op jullie rijtjes. Moet nog ff werken eerst.....
Ik reageer later op jullie rijtjes. Moet nog ff werken eerst.....
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 03-07-2008 20:41
Reden: wat maak ik toch veel typefouten in de haast
Reden: wat maak ik toch veel typefouten in de haast
% gewijzigd