Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
We zullen wel moeten. Ik denk niet dat we dat aha-gevoel krijgen, misschien hebben we dat vorige keer ook niet gehad. Het went vanzelf als je kind eenmaal zo heet. We waren wel heel tevreden over de meisjesnaam trouwens, maar dat is veel makkelijker.

Jonas? Noah (vind ik ook mooi bij broertje, en Noa kan ook voor een meisje)?
Ik wil eigenlijk gewoon best graag Jonah/Jona...

Wat is mooier, met of zonder h?

Diezelfde afvraging hebben wij trouwens bij een van onze meisjesnamen.
Noah, ja, waarom ook niet. Ik schrijf hem erbij op mijn lijst.

Of is het te onzijdig?
Ik geloof dat wij een boekje over Ollie de olifant hebben nou je het zegt (of heette die nou ook Olivier?).
Bij jongensnamen hoort de h erachter. Jona zou ik niet doen, want ik zou dan denken dat het een meisje is (Jonna is een meisjesnaam). Jonah vind ik veel mooier en duidelijk.

Noah is voor jongen, Noa voor meisje. En ik denk nu meteen dat jullie Nora hebben, of Sara .
Meisjesnaam is bij ons al helemaal klaar. Dat wil zeggen, we hebben er twee en moeten er nog 1 van kiezen maar dat kan ook als baby er is. We weten namelijk van beide namen dat we ze allebei gewoon heel leuk vinden. Echt een YES gevoel .
Mijn naam is ook met een h, maar ik ben wel echt een meisjesnaam. Dus ik denk dat het omgekeerd dan weer niet geldt, die regel van die h. Kunnen we nog steeds onze dochter Sarah of Norah noemen
Of Hannah

Joachim?
Joachim is te lang. En vind ik Duitserig.

Hannah is mooi. Hanna ook. Mea ook.

O nee, een M mocht niet en een meisjesnaam hadden we al .
Nee, Jonah is wel echt met een h erachter hoor, het staat een beetje knullig zonder, geeft mij gelijk de associatie met enigszins ordi ouders (die gaan in mijn beleving altijd creatief spellen, heel irritant vind ik dat, hahaha).

Noah vind ik zelf ook echt alleen mooi voor een jongen, maar hier bij mij in de buurt word je echt doodgegooid met de Noahs, zowel als jongens als als meisjes (Noa dus). Ik ken er geloof ik een stuk of 7 in mijn directe omgeving, de oudste is 7 en de jongste is baby. Die naam kan voor mij dus echt niet meer terwijl het wel een hele mooie naam is. Echt een gevalletje overkill helaas.

Sarah en Norah vind ik beide mooier met h. Maar goed, ik ben dus ook echt een spelling-snob, wat namen betreft.
Am Yisrael Chai!
Ik ken ook een Rhea.
Leah is dan nog mooier dan Mea, vind ik. Echt een waanzinnig mooie klassieke classy naam, dus als dat 1 van die 2 is: *duimomhoogsmilie* Goeie keus!
Am Yisrael Chai!
quote:nippo schreef op 02 juli 2008 @ 22:08:

Ik ken ook een Rhea.Is een actrice uit Cheers (Rhea Perlman). Zit gelijk te neurieën "where everybody knows your name, tralalalaaaa". Die kleine lelijke en bitchy serveerster is dat.
Am Yisrael Chai!
Leah is het niet, maar had van mij zeker wel gemogen. Vriend vindt het niets helaas, ik heb het meerdere malen voorgesteld maar hij kent een oude heks die zo heet (dit zijn zijn woorden ). Als ik niet had geheten zoals ik nu heet, zou ik zelf Leah geheten hebben overigens.
En geen naam meer met een M hier hè, dus Mea is het ook niet.
@Morrie: wat houd jullie dan tegen voor Jona(h) te gaan? Soms moet je een naam even de tijd geven om zich te "bewijzen" en de leuke aspecten van te ontdekken. Zo betekent Jonah "duif", wat niet alleen vrede, maar ook onschuld, vriendelijkheid, vernieuwing van het leven en liefde symboliseert.

Als je Noah wat stoerder wilt maken, kun je er ook de oorspronkelijke vorm Noach van maken. Of Noam. Of de Zweedse vorm Noak. De naam betekent trouwens "rust, tevredenheid".
In Israel word je trouwens echt uitgelachen als je daar de naam Jonah kiest. Als ik daar wel eens liet vallen dat ik een zoon Jonah zou willen noemen keek iedereen me aan alsof ik gestoord was en zei men heel denigrerend "it means pigeon" op een toon alsof ze zeiden "it means sack of shite". Wordt daar gezien als een hopeloos ouderwetse, totaal niet stoere naam.

However, ik vind het nog steeds een van de mooiste namen die ik ken, dus laat mijn anekdote vooral niemand ervan weerhouden die naam te kiezen, moest eraan denken doordat Iduna vertelt dat de naam duif betekent.
Am Yisrael Chai!
@Nippo en Morrie: Noah is een supernaam! Als wij een jongen hadden gehad ipv meisje zouden we voor deze naam gegaan zijn. Noa is ook een leuke meisjesnaam.

Varianten Noach of Noak is ook leuk en stoer.

@Catooo:Olivier is leuk!
Ja dat vind ik ook een heel kekke naam

( het vriendje van mijn oudste heet zo, en is een heel leuk slim en knap joch!)

Ook nog leuk:

Raoul

Levi

Sammi

Max

Mao

Maddox

Dali

Jazz

Elijah

Illias

Friso

Gabriel

Florent

Gilles

Viggo

Yanis

Zacharias

Ramses

Naim

Nino

Navid

( Brent vind ik neigen naar aso, beetje rand cattegorie in de lijn van Colin en Dylan)
quote:iduna schreef op 02 juli 2008 @ 23:08:

@Morrie: wat houd jullie dan tegen voor Jona(h) te gaan? Soms moet je een naam even de tijd geven om zich te "bewijzen" en de leuke aspecten van te ontdekken. Zo betekent Jonah "duif", wat niet alleen vrede, maar ook onschuld, vriendelijkheid, vernieuwing van het leven en liefde symboliseert.

.Mij houdt niets tegen maar mijn vriend werkt niet mee. Zoals eerder hier geschreven heet zijn halfbroertje Yoni (wat even plat gezegd kut betekent, zo noemen we hem dus ook altijd als hij er niet bij is...) en dat is echt een hele rare jongen. Mijn vriend vindt Jonah op Yoni lijken en daarom krijg ik het er maar niet doorheen bij hem, ondanks dat hij het verder geen lelijke naam vindt.
@Vinyl, bedankt voor het meedenken! Je hebt er drie genoemd die op ons lijstje hebben gestaan en eentje is nog steeds (onze enige, maar nog steeds niet met het jeeeeh gevoel) een optie.

Nog meer tips meiden?

Groetjes, Joly
Zo wat een actie hier! Heb een avondje niet gekeken en....

Bedankt voor de reacties op Olivier, ik heb zelf niet meteen de Ollie associatie, maar ik ga er toch nog even over nadenken.

Saul vind ik trouwens ook heeel gaaf, weet niet meer wie die naam opperde maar stoer!

Joly;

Hidde en Gijs

Hidde en Joep

Hidde en Rein

Hidde en Silke

Hidde en Dari

Hidde en Twan

Hidde en Wiebe

Hidde en Maurits

Hidde en Siebe

Hidde en Jacob

Hidde en Jonas
Calvijn; Brent is leuk!!

Morrie;

Chiel

Wout

Axel

Jerre

Jari

Joeri

Krein

Jorn

Jai

Milko

Seppe

Sebas

Guus

Sten

Bent

Sjors

Sil

Harm

Siem

Fedor

Bas

Ferre

Floran

Feiko/Falco

Tycho

Bruno

Ruben

Teun

Tjeerd
Morrie, heb je nog overzicht met al die namen hahaha ik ben toch zo benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden...

Ik heb er nog een paar voor je (sorry als ze al genoemd zijn maar ik heb het overzicht ook niet meer hihihi):

Rajan

Aram

Wilger

Rico

Timon

Naud

Wisse

Tibor

Lode

Zeger

En voor Joly

Hidde en

Sybrand

Thijmen

Nils

Boris

Bram

Ties

Pepijn

Niek
Komt vriend ineens met Nathan aanzetten vanavond . Ik weet nu wel waarom ik er een duister gevoel bij krijg: het lijkt op Satan! Jammer, want het is wel onze gezamenlijke 'namenstijl'. Ik heb Jonah nog eens geroepen maar hij trok zijn neus op.... En kwam vervolgens met James.

Ik reageer later op jullie rijtjes. Moet nog ff werken eerst.....
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 03-07-2008 20:41
Reden: wat maak ik toch veel typefouten in de haast
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven