Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Bij ons is Nathan afgevallen omdat het zoiets betekent als geschenk van God, vonden we iets te religieus. Wat vond hij van Noah?
Die betekenissen met geschenk van God boeien me niet zo (meer). Allebei onze meisjesnamen hebben zo'n soort betekenis geloof ik, in ieder geval iets met God er in, dat heb je toch bij de meeste namen. Tenminste, wel die van onze smaak.... Als ik me daar ook nog druk om moet maken dan komt het helemaal nooit goed bij ons .

Noah vergeten te noemen. Moet ik nog doen dus maar nu is hij niet thuis dus jullie horen het later.
Morrie; Wat vind je anders van Chaim? (gajm zeg je)

Of Joah?? Klinkt minder yoni-achtig...

En anders Jonas? (denk dat je dat niks vind, maar vind zelf wel leuk eigenlijk)

succes met kiezen
Ik vind Jonas best wel leuk, maar mijn vriend niet. Chaim vind ik iets té Joods, terwijl ik wel van Joods houd.

Joah, even over nadenken.
Boaz is ook mooi bij de naam van broer
Boaz kan niet, om een bepaalde reden die ik hier niet kan noemen
Yaron hebben we al eens geopperd he Morrie??

Nog een paar ideeen: (Joodse namen)

Feivel

Mendel

Yudel

Zaide

Dovid (wat vind je eigenlijk van David?)

Sender

Issur

Zafir

Yentl

Gewoon om nog even wat nieuws te horen
wat vinden jullie nou beetje kak namen voor een jongentje?
Wij krijgen ook een jongetje!! De (Russische) naam staat al vast, maar het is toch interessant om hier te kijken.
Yoehoe Liubi!! Gefeliciteerd.

Ben wel geinteresseerd in de naam die je hebt gekozen, of ga je die niet zeggen op het forum?

En Keuteltje, das best wel persoonlijk vind ik, wat nou echt kaknamen zijn...

Moeilijk om zo een rijtje te geven. Zal er eens over nadenken.
Nog een poging voor Morrie:

Solomon

Jem

Saul

Julius

Abel

Benja

Benji

Darius

Dathan

Daniel

Gabriel

Justus

Felix

Mischa

Ezra / Esra

Caesar / Cesar

Caius

Kajo

Cassius

Cassian

Esras

Lucian ("licht")

Ethan (lijkt een beetje op Nathan)

Gideon

Ischa

Mikay

Nikay

Odin

Arthur

Victor

Orion

Leonius

Sirius

Remus (broertje van Romulus)

Dexter

Dante

Sebas

Midas

Maddox

Joas

Pax (Grieks "vrede")

Elias

Dimas

Silas

Matias

Leonidas

Jamison / Jameson

Levi

Jair (trema op i: Ja-ier)

Jesse

Josias

Matteo

Mathies

Mats

Moise

Moses

Phineas

Rafael / Raphael

Samuel

Simeon

Arvid

Bo

Timon

Herre

William

Alexander

Leander

Ingmar

Jarle

Jonne

Jorn

Keld

Conrad

Lasse

Bosse

Linus

Lorens

Magnus

Morten

Rasmus

Rolf

Dolf

Stian

Torben

Zander / Xander

Niall

Duncan

Ian

Thomas

Tobias

Toby

Tobin

Overigens vind ik James ook best een leuke, stoere naam.
Morrie, ik heb tussen mijn verzameling geboortekaartjes ook veel kaartjes van Joodse kindjes. Ik heb even voor je gekeken, en ook meteen naar de namen van broertjes.

- Zeb

- Jaier

- Sem

- Daniël

- Dani

- Jacob

- Ilja

- Micha

- Mischa

- Jonas

- Eljakim

- Elias

- Garcia

- Oded

- Itai

- Jesse

- Julius

- Yehudi

- Simon

- Manoah

- Joav

- Joram

- Adar

- Thomas

- Primo

- Job

- Moos

- Jaïr

- Isaak

- Joshua

- Jizry

- Yonah

- Nathan

- Louis

- Asaiah

- David

- Eyal

- Levi

- Tobias

- Jonathan

- Aviv

- Sterne

- Jigal

- Lieor

- Naphtaly

- Samuel

- Benjamin

- Benyamin

- Yaniv

- Chananja

- Max

- Abraham

- Yoram

- Matthias

- Lemuël

- Ruben

- Yaron

- Leonard
Ah, ik had Iduna's lijst nog niet gezien...een aantal dubbele namen dus.
Wat een lijsten weer. Ik zal de namen die ik in overweging neem hier noemen, ik ga niet meer overal bij reageren want dat wordt wel heel veel werk, en ook een beetje flauw.

Sem (maar echt te populair en daardoor geen optie denk ik, ik vind het wel een hele leuke naam)

Jesse

Dante, al vind ik het wat 'hoogdravend' klinken. Het klinkt wel bij naam broer en bij achternaam.

Moise vind ik ook echt heel mooi, maar we doen geen naam met een M, die hebben we al een paar keer in het gezin

Noah werd ook positief ontvangen thuis. Ik begin langzaam te geloven in een goede afloop van de zaak. We hebben nu wel weer een (kort) lijstje met opties die we beiden mooi vinden. Jonah is wel definitief geschrapt overigens.
Ik vind het wel heel tof dat jullie zo vasthoudend zijn en blijven proberen om met nieuwe ideeen te komen. Ondanks dat ik het meeste afkraak , zit er toch vaak wel weer een naam tussen die op zijn minst overwogen wordt en waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Bedankt!
Keuteltje,

"kak" of hockeynamen zijn bijvoorbeeld:

Alexander

Allard

Anthonie

Arie

Arnaud

Arthur

Axel

Bart-Jan

Bastiaan

Boris

Boudewijn

Carel

Casper

Charles

Christophe

Coenraad

Constantijn

Derek

Dexter

Diederik

Dolf

Donald

Duco

Emile

Erik-Jan

Ernst

Ewout

Felix

Finn

Florian

Floris

Frenk

Friso

Gijsbert

Gilles

Govert

Gustaaf

Hidde

Hugo

Huib

Huibert

Jaco

James

Jonas

Joppe

Julien

Julius

Juriaan, Jurriaan

Justus

Karl

Laurens

Lennaert, Lennart

Lodewijk

Marius

Marnix

Mats

Matthijs

Maurits

Maxime, Maxime

Maximilian, Maximiliaan

Mees

Melchior

Mels

Michiel

Midas

Milo

Nicholas

Nils

Oliver

Olivier

Onno

Oscar

Otto

Patricius

Pepijn

Philip, Philippe

Pjotr

Quirijn

Reinier

Reinout

Rikkert

Robbert

Robert-Jan

Robrecht

Roderick

Roeland

Rogier

Rudolph

Sebastiaan

Steyn

Thijmen, Tijmen

Taco

Tibor

Titus

Tjebbe

Tycho

Valentijn

Victor

Wisse

Youp
Haha behoorlijk "kak" hoor Anouk, maar toch zitten er best veel leuke namen bij!
Het grappige is dat je Tycho ook bij kaknamen schrijft. Terwijl ik dat bij de 'aso' namen (klinkt altijd zo onaardig) zou schrijven. Tussen Kevin en Wesley enzo.
ik vind ook niet alle namen uit dit rijtje even "kak" hoor, ik heb het van een site gekopieerd. En er zitten zeker een paar hele leuke bij, zo vind ik persoonlijk Boris, Jonas en Thijmen errug leuk! Joep trouwens ook maar dan wel met een J maar das waarschijnlijk weer niet 'kak' genoeg hahaha Tycho vind ik ook zeker geen "hockynaam" Finn ook niet trouwens...
quote:Morrie schreef op 04 juli 2008 @ 09:08:

Moise vind ik ook echt heel mooi, maar we doen geen naam met een M, die hebben we al een paar keer in het gezin

Heeft misschien ook wel weer iets moois: allemaal Emmetjes in een huis. Symboliseert jullie verbondenheid. Laatst stond in het tijdschrift J/M ouders een half Chinees gezin met drie dochtertjes: Mei Li, Mei Siu en Mei Ying. Vond ik wel wat hebben.

Maar fijn in ieder geval dat er iets voor jullie bij zat! Ik vind het ook wel weer leuk hoor: moeders die veel eisen hebben.... ;) Word je als namenfreak tenminste eens echt uitgedaagd!
quote:iduna schreef op 04 juli 2008 @ 14:57:

[...]

Heeft misschien ook wel weer iets moois: allemaal Emmetjes in een huis. Symboliseert jullie verbondenheid. Laatst stond in het tijdschrift J/M ouders een half Chinees gezin met drie dochtertjes: Mei Li, Mei Siu en Mei Ying. Vond ik wel wat hebben.

Maar fijn in ieder geval dat er iets voor jullie bij zat! Ik vind het ook wel weer leuk hoor: moeders die veel eisen hebben.... ;) Word je als namenfreak tenminste eens echt uitgedaagd! Het punt is dat ik nu de enige ben die niet met een M begint, en ook nog eens een andere achternaam heb. Ik vind mezelf er wat dat betreft altijd een beetje bijhangen . Dus ik heb gelijk geroepen: dit kind gaat niet weer M. huppeldepup heten!
Ja, maar jij bent toch Mama?

Kies anders een naam voor dit kindje die met jouw voorletter begint. Is het weer eerlijk verdeeld. Creer je eigen bondgenoot!
Groot gelijk hoor dat je dan geen M meer wilt, zou ik ook niet doen! Ben het met Iduna eens, creer je eigen bondgenoot ;)
Heeft iemand enig idee waar de naam Jarno vandaan komt en wat deze betekent? Ik kan alleen maar vinden dat het waarschijnlijk een fantasienaam is, maar volgens mij komt hij toch best redelijk vaak voor. Maar waar hij dan vandaan komt weet ik ook niet zeker, het klinkt een beetje scandinavisch.

Iemand een idee?
Van Wikipedia:

Jarno is een voornaam voor een jongen, oorspronkelijk afkomstig uit Finland.

De naam is een vervoeging van Jeremia, dat op zijn beurt betekent "JHWH sticht".

Vind het een leuke naam .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven