Geld & Recht alle pijlers

Bijstand?

06-05-2014 16:24 644 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn partner en ik gaan uit Elkaar waar door ik genoodzaakt Ben om opzoek te gaan naar een andere woning samen met ons 10 maand oude zoontje.

Ik kan dus een woning krijgen, maar nu zit ik met een vraag. Ik weet dat je dan een Alleen staande uitkering/bijstand Kung aanvragen voor max 5 jaar, waar door je dus niet hoeft te solliciteren. Maar MOET je dan perse een opleiding volgen? Zo ja is dat ook van toepassing als je al gewoon een diploma hebt?

Hopelijk kan iemand mij opheldering hierover geven. En het is niet dat ik te lui Ben om te werken, ik vraag me dit Alleen af.

Alvast bedankt
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 18:06:

Hoe sommige van jullie reageren zegt meer over jullie dan over mij.

Jullie gaan er vanuit dat ik 5 jaar thuis ga zitten, terwijl ik dat niet heb gezegd. Dat staat nergens

Precies ze lezen alleen het woord bijstandsuitkering en hebben meteen vooroordelen. En omdat iedereen op het forum werkt denken ze dat er werk genoeg is of dat je zo een baan hebt.

Huggies2014 ga maar lekker genieten van je kind hoor de rest komt later. Ik heb de eerste 5 jaar ook op mijn zoon gepast en ben pas daarna gaan werken. Mijn nicht heeft ook bijstand en heeft geen sollicitatie plicht heeft 2 kinderen van 3 en 6 en hoeft ook geen opleiding te doen en dat is de gemeente amsterdam dus zo streng zijn ze helemaal niet.
quote:kiki1987 schreef op 06 mei 2014 @ 18:22:

Sorry hoor TO. Je kan best wel parttime gaan werken. Fulltime als je kleine kinderen hebt vind ik gewoon zielig. Kindertjes van 6 weken maanden oud die om 07.00 de opvang in worden gedaan en om 18.30 weer worden opgehaald dat is echt sneu. Dat vind ik dus geen goede ouders.verder, helemaal eens!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:granadino schreef op woensdag 07 mei 2014 17:55 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="huggies2014 in "Bijstand?"" class="messagelink">huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 18:06</a>:</b>

Hoe sommige van jullie reageren zegt meer over jullie dan over mij.

Jullie gaan er vanuit dat ik 5 jaar thuis ga zitten, terwijl ik dat niet heb gezegd. Dat staat nergens </div></blockquote>

Precies ze lezen alleen het woord bijstandsuitkering en hebben meteen vooroordelen. En omdat iedereen op het forum werkt denken ze dat er werk genoeg is of dat je zo een baan hebt.

Huggies2014 ga maar lekker genieten van je kind hoor de rest komt later. Ik heb de eerste 5 jaar ook op mijn zoon gepast en ben pas daarna gaan werken. Mijn nicht heeft ook bijstand en heeft geen sollicitatie plicht heeft 2 kinderen van 3 en 6 en hoeft ook geen opleiding te doen en dat is de gemeente amsterdam dus zo streng zijn ze helemaal niet.

Je past niet op je kind...

Waarom zeggen mensen dat..? " nee ik kan niet want ik moet op m'n kind passen"

Op andermans kinderen pas je... Die van jouw voed je op!
Wat verdien je daar nou zo doorgaans mee met dat oppassen?
quote:tamaar1983 schreef op 07 mei 2014 @ 19:18:

[...]

Je past niet op je kind...

Waarom zeggen mensen dat..? " nee ik kan niet want ik moet op m'n kind passen"

Op andermans kinderen pas je... Die van jouw voed je op!Dat bedoel ik ook eigenlijk ik bleef thuis omdat ik het niet naar de creche wilde doen. Ik neem geen kinderen om ze dan in de creche te dumpen. Ik heb gekozen te wachten dat ie naar school ging en onder schooltijd te gaan werken.
Ja, werkende ouders dumpen hun kinderen. Tuig van de richel.
Hmmmm, je neemt dus kinderen en laat anderen er financieel voor zorgen? Star, het is toch godgeklaagd dat wij onze jongen dumpen. Komt nooit meer wat van terecht
Ik weet soms niet eens meer welke de mijne ook alweer was.
quote:Star schreef op 07 mei 2014 @ 19:50:

Ik weet soms niet eens meer welke de mijne ook alweer was.Gewoon de leukste en rustigste achterop de fiets laden.
quote:granadino schreef op 07 mei 2014 @ 19:31:

[...]

Dat bedoel ik ook eigenlijk ik bleef thuis omdat ik het niet naar de creche wilde doen. Ik neem geen kinderen om ze dan in de creche te dumpen. Ik heb gekozen te wachten dat ie naar school ging en onder schooltijd te gaan werken.Uitvreter.
quote:Dickens schreef op 07 mei 2014 @ 19:53:

[...]

Uitvreter.

Ho ho ho, misschien had ze wel een rijke kerel.

Alhoewel....
quote:Dickens schreef op 07 mei 2014 @ 19:53:

[...]

Uitvreter.Wat bedoel je ?
quote:Star schreef op 07 mei 2014 @ 19:57:

[...]

Ho ho ho, misschien had ze wel een rijke kerel.

Alhoewel....Nee geen rijke kerel maar wel eentje die werkte.
quote:granadino schreef op 07 mei 2014 @ 20:01:

[...]

Nee geen rijke kerel maar wel eentje die werkte.

Als jullie makkelijk rond kunnen komen, waarom niet? Je profiteert iig niet van de bijstand.

Het maar net waar jullie prioriteiten liggen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:granadino schreef op 07 mei 2014 @ 20:01:

[...]

Nee geen rijke kerel maar wel eentje die werkte.Dus had je geen bijstand, dus is het topic niet op jou van toepassing.
quote:Star schreef op 07 mei 2014 @ 20:05:

[...]

Dus had je geen bijstand, dus is het topic niet op jou van toepassing.Dit bedoelde ik dus.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Star schreef op 07 mei 2014 @ 20:05:

[...]

Dus had je geen bijstand, dus is het topic niet op jou van toepassing.Nee dat weet ik wel maar je ziet wel meteen dat mensen meteen dachten dat ik een uitvreter zou zijn terwijl dat niet zo was.

Meteen verkeerd denken daar is iedereen zo goed in.
quote:granadino schreef op 07 mei 2014 @ 20:08:

[...]

Nee dat weet ik wel maar je ziet wel meteen dat mensen meteen dachten dat ik een uitvreter zou zijn terwijl dat niet zo was.

Meteen verkeerd denken daar is iedereen zo goed in.Ik dacht dat je schreef dat je nicht ook in de bijstand zat. Ook als in: net als jij. Excuus als dat niet zo was. Je nicht is alsnog wel een uitvreter.
Ik wil ook gelijk even zeggen dat ik absoluut niet iedereen in de wwb een uitvreter vind. Alleen gezonde jonge vrouwen die kindjes fokken en thuis hangen omdat ze de kinderen niet in de crèche willen dumpen.
quote:boerderijgeit028 schreef op dinsdag 06 mei 2014 16:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="huggies2014 in "Bijstand?"" class="messagelink">huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 16:27</a>:</b>

Ik Ben niet lui, maar ik blijf natuurlijk veel liever bij me zoontje. </div></blockquote>

Nou dit wordt weer een gezellig topic

*gaat er alvast goed voor zitten* Ik ben vrij laat, maar kan ik er nog naast zitten?
quote:jollie schreef op 06 mei 2014 @ 22:24:

[...]

Ik vind het nu eenmaal bespottelijk dat die moeder die haar kind 's ochtends naar de opvang brengt mee moet betalen aan de uitkering van de moeder die liever thuis op de bank blijft zitten.Dus jij betaald de opvang helemaal zelf. Niets terug van belasting of werkgever oid? Want de juf daar verdient meer, het dubbele zelfs, dan die moeder die thuis zit. Per saldo is je kind wegbrengen dus duurder dan thuisblijven. Of je moet zo'n wereldbaan hebben dat je een godsvermogen verdient maar dat hebben de meeste schreeuwers zgn zichzelf onderhoudende moeders hier niet. Je MAG en KUNT werken omdat de staat, meestal, een groot deel meebetaald.

Ja daarom heb je per maand meer dan een bijstandsmoeder maar je kost bijna net zoveel als een bijstandsmoeder als je maar een simpel baantje met een simpel salarisje hebt.
quote:Dickens schreef op 07 mei 2014 @ 20:11:

[...]

Ik dacht dat je schreef dat je nicht ook in de bijstand zat. Ook als in: net als jij. Excuus als dat niet zo was. Je nicht is alsnog wel een uitvreter.Ja nicht is uitvreter maar ik niet maar ik vind dat ieder zelf moet weten hoe die leeft. En ik heb geen afkeer van mensen die wel een uitkering hebben.
quote:Wittelelie143 schreef op 07 mei 2014 @ 15:07:

Het is niet alleen sollicitatieplicht waar je je aan moet houden. Bijstand, zeker in deze tijd van bezuinigingen, is geen pretje. Ik snap echt niet dat mensen zich zo kunnen binden aan regels voor een paar honderd euro aan de maand. Voor elk wisje wasje mag je tekst en uitleg geven. Waar woon je, met wie woon je, wie slaapt bij je, heb je een relatie, ga je op vakantie, wie betaalt het, en nog niet te spreken over huisbezoeken. Toon kast zus, toon lade zo. Wat zit daarin, van wie is dat, en ga zo maar door. Steeds maar die angst of je weer niet iets heb gedaan wat "niet mag" volgens bijstandswet. Elke keer aanpassen aan de regels van de Sozawe. En natuurlijk heb je rechten, maar in de praktijk staan de verhoudingen erg scheef. Je dient vaker naar de pijpen van de Sozawe te dansen, dan dat je recht mag gaan halen. Je moet aan zoooooveel voldoen, pffff. Ik zou dan maar ergens wc's poetsen.

Ga werken en geef je kind een beter voorbeeld van zelfstandig zijn.

Ik ben het er helemaal mee eens. Niks lijtk mij die controles.

En de hele week met je kind. Lijkt me leuk maar toch niet voor vijf jaar. Ik zou nog liever een parttime baan willen hebben. Met de voordelen van werk en kind. Je bent er nog een beetje uit.

En over vijf jaar kom je ook niet meer zo gemakkenlijk aan een baan.

Dat er mensen zijn die een bijstandsuitkering zou verheerlijke.?

Of als recht zien omdat ze moeder zijn.

Wat ik dan weer scheef vind is dat moeders die gaan scheiden bij hun kinderen willen blijven.Hup de bijstand induiken.

En dat werkende gescheiden ouders het gewoon maar even moeten doen.

Dat daar onderscheid in wordt gemaakt. En een groep moeders maken tot moeders die niet hoeven werken.

Maar dat zal altijd zo blijven. Dat mensen eerst naar een uitkering zoeken en niet denken mijn gedachten gaan eerst uit naar werk.

Nu eerst wat kan ik krijgen en daar dan in willen gaan zitten.
quote:nina1966 schreef op 07 mei 2014 @ 20:15:

[...]

Dus jij betaald de opvang helemaal zelf. Niets terug van belasting of werkgever oid? Want de juf daar verdient meer, het dubbele zelfs, dan die moeder die thuis zit. Per saldo is je kind wegbrengen dus duurder dan thuisblijven. Of je moet zo'n wereldbaan hebben dat je een godsvermogen verdient maar dat hebben de meeste schreeuwers zgn zichzelf onderhoudende moeders hier niet. Je MAG en KUNT werken omdat de staat, meestal, een groot deel meebetaald.

Ja daarom heb je per maand meer dan een bijstandsmoeder maar je kost bijna net zoveel als een bijstandsmoeder als je maar een simpel baantje met een simpel salarisje hebt.Van alleen thuis zitten zal niemand beter worden. Volgens mij verlam je ook na een aantal jaren een uitkering. Hoe langer je erin zit hoe moeilijk je eruit komt.
quote:nina1966 schreef op 07 mei 2014 @ 20:15:

[...]

Dus jij betaald de opvang helemaal zelf. Niets terug van belasting of werkgever oid? Want de juf daar verdient meer, het dubbele zelfs, dan die moeder die thuis zit. Per saldo is je kind wegbrengen dus duurder dan thuisblijven.Die rekensom gaat een beetje mank, want de juf heeft natuurlijk niet maar een kind in de groep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven