Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 17:07:

[...]

Je hebt gelijk, fascisme alom. Het zal mij een rotzorg zijn.

Juist. Blij dat je het zelf ook ziet.

Je doet je vreselijk 'tolerant' en 'ruimdenkend' voor (kijk mij even voor de multicul zijn!), maar komt puntje bij paaltje, blijkt die tolerantie niet verder te reiken dat je eigen hoofd.

Mensen die niet precies dezelfde mening hebben als jij, moeten allemaal weg uit Nederland. Brr.
quote:carola_c schreef op 18 mei 2014 @ 17:13:

[...]

Als Iedereen die een islamitische staat wilt stichtten weg gaat en de rest die bleef, heel goed Integreerde dan was Geert Wilders niet meer nodig!

De rest van de allochtonen die in Nederland gevestigd zijn willen Nederland niet overnemen:

Nog nooit een japanner, chinees, surinamer, hindoestaan, antillliaan, spanjaard, fransman, amerikaan of een andere buitenlander zien roepen dat hun geloof boven de Nederlandse wet staat.

En ook in geen enkel ander geloof staat, dat je op de wereld een Kalifaat moet stichten.

Dat je als je tussen de ongelovigen leeft ze alles mag wijsmaken en liegen als je maar niet vergeet wat het heilige doel is.

Als je maar hun Jiyzah betalen, dan is dat allemaal geen probleem. En Jiyzah betalen we genoeg door middel van: uitkeringen, subsidies, toeslagen en andere bijdragen.

Maar goed, dit is vast niet wat jij bedoelt?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar dit is eigenlijk wat ik wel bedoel.

Ik denk nl. echt dat we niet om een multiculture samenleving heen kunnen. Ik vraag me ook af of we allemaal het zelfde bedoelen als we praten over een multiculturele samenleving.

Iedereen die integratie tegenwerkt, dat kunnen mensen zijn die actief de multiculturele samenleving willen bestrijden, in dit geval heb je het dus echt over extreem rechts. Dat kunnen mensen zijn die voor elk geloof een aparte school willen en de eigen cultuur niet naast de Nederlandse cultuur kunnen plaatsen. Mensen die de Nederlandse taal niet belangrijk vinden, maar ook er voor kiezen om geen onderdeel te zijn van de Nederlandse samenleving. Dat kan ook extreem links zijn, mensen die vinden dat iedereen zijn eigen cultuur belangrijker mag vinden dan de Nederlandse. Juist daardoor krijg je dus mensen die geen Nederlands kunnen, zich niet thuis voelen, vrouwen die onderdrukt worden. Er zijn door de jaren heen te veel beslissingen genomen die integratie tegenwerken en daardoor juist een multiculturele samenleving in gevaar brengen.

Uiteindelijk gaat natuurlijk niemand met de Nederlandse nationaliteit weg dat weet ik ook wel, het was gewoon een vleugje irritatie.
quote:Gisselle schreef op 18 mei 2014 @ 13:28:

En je moet je geld ook zeker niet op de bank zetten, anders rooft de overheid het van je rekening.

Je moet zelf geen beetje hypotheek vooruitbetalen.

Dat vooruitbetaalde bedrag boeken ze gewoon weg als een stukje afbetaling van de Hypotheeksom!

Echt vorig jaar gebeurt met mij en mooi dat ik dat niet terug kreeg gedraaid.

De uitleg was zoiets van: had ik expleciet moeten neerzetten dat het om een vooruitbetaalde Hypotheekrente bedrag betrof? Blabla.

Gelukkig kon ik het bedrag missen, maar ik vond dat zooo ongelofelijk Sneaky van die Bank!
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 17:07:

[...]

Je lijkt wel een huilende PVDA' er . Misschien moet je aangifte doen.

Jij laat je erop voorstaan een tolerant, weldenkend mens te zijn. En dat laat je blijken, door te zeggen dat iedereen die niet zo tolerant en weldenkend als jij, WEG moet uit Nederland.

Dat is niet alleen heel tegenstrijdig en hypocriet, maar ook nog dom.

Het is hetzelfde als zeggen: ik ben tegen geweld. En wie het niet met me eens is, verdient een kaakslag.
quote:missie_m schreef op 18 mei 2014 @ 16:30:

[...]

antw MM:Walgelijk,de mensen die de dupe worden van goudzoekers wonen hier al hun hele leven, dank zij hun woon jij in een land dat vrij is,dank zij hun konden jarenlang vluchtelingen een veilig onderkomen vinden, een land dat bewonderd mag worden. Jou redenatie vind ik walgelijk. jij lijkt wel een nicht van Mugabe, iemand die baas wil spelen, de wetten wil voorschrijven, alles naar zijn hand wil zetten,zelf geen stap terug wil zetten...niet eens voor kinderen, niet naar het volk luisterd en het eigen volk laat creperen voor eigen belang.100%NL mee eens!
quote:noesa schreef op 18 mei 2014 @ 17:27:

[...]

Jij laat je erop voorstaan een tolerant, weldenkend mens te zijn. En dat laat je blijken, door te zeggen dat iedereen die niet zo tolerant en weldenkend als jij, WEG moet uit Nederland.

Dat is niet alleen heel tegenstrijdig en hypocriet, maar ook nog dom.

Het is hetzelfde als zeggen: ik ben tegen geweld. En wie het niet met me eens is, verdient een kaakslag.

Volgens mij stem je niet alleen PVDA volgens mij ben je nog lid ook. Man man man Ga je lekker Noeske.

Een PVDA Roos speciaal voor jou
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 17:34:

[...]

Volgens mij stem je niet alleen PVDA volgens mij ben je nog lid ook. Man man man Ga je lekker Noeske.

Een PVDA Roos speciaal voor jou

Hoe voorspelbaar. Daar is dan de ad hominem omdat het tolerante masker afgevallen is, en de argumenten op zijn. Je verwacht het niet.

Dan nu alleen nog de jijbak, en het clichébeeld van de zgn. 'tolerante' weldenkende Goedmensch is weer compleet bevestigd.
quote:noesa schreef op 18 mei 2014 @ 17:44:

[...]

Hoe voorspelbaar. Daar is dan de ad hominem omdat het tolerante masker afgevallen is, en de argumenten op zijn. Je verwacht het niet.

Dan nu alleen nog de jijbak, en het clichébeeld van de zgn. 'tolerante' weldenkende Goedmensch is weer compleet bevestigd.

Welke argumenten, er is toch geen discussie? Jij zegt dat ik facistisch ben of een facistische ondertoon heb. Ik zeg prima wat jij wil, waar zijn er argumenten voor nodig?

Je bent toch alleen aan het zeuren nu? Of mis ik iets? Jij hebt het over tolerantie. Op dit hele forum is er geen topic waarin ik beweer tolerant te zijn, dus welk tolerante masker bedoel je? Tolerantie niet echt mijn levensdoel, nu ben ik ook nog een Goedmensch.

Je bent wel complimenteus vandaag hoor. Ook voor jou .

Ik vind je super schattig. Jij ziet jezelf natuurlijk in een vliegtuig vol Somaliërs naar Timboektoe vliegen. Nee zie ik ook niet zitten, vliegtuig vol Somaliërs wel, bestemming dan weer niet.
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 17:22:

[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar dit is eigenlijk wat ik wel bedoel.

Ik denk nl. echt dat we niet om een multiculture samenleving heen kunnen. Ik vraag me ook af of we allemaal het zelfde bedoelen als we praten over een multiculturele samenleving.

Iedereen die integratie tegenwerkt, dat kunnen mensen zijn die actief de multiculturele samenleving willen bestrijden, in dit geval heb je het dus echt over extreem rechts. Dat kunnen mensen zijn die voor elk geloof een aparte school willen en de eigen cultuur niet naast de Nederlandse cultuur kunnen plaatsen. Mensen die de Nederlandse taal niet belangrijk vinden, maar ook er voor kiezen om geen onderdeel te zijn van de Nederlandse samenleving. Dat kan ook extreem links zijn, mensen die vinden dat iedereen zijn eigen cultuur belangrijker mag vinden dan de Nederlandse. Juist daardoor krijg je dus mensen die geen Nederlands kunnen, zich niet thuis voelen, vrouwen die onderdrukt worden. Er zijn door de jaren heen te veel beslissingen genomen die integratie tegenwerken en daardoor juist een multiculturele samenleving in gevaar brengen.

Uiteindelijk gaat natuurlijk niemand met de Nederlandse nationaliteit weg dat weet ik ook wel, het was gewoon een vleugje irritatie.

Ik geloof wel degelijk in een multi culturele samenleving, alleen ik ben van het geloof af dat Westerlingen en Moslims ooit vredig met elkaar kunnen leven.

De meeste mensen zullen hier zeggen het gaat nu toch allemaal goed.

En ik zeg, het gaat nog allemaal goed omdat ze nog steeds in de minderheid zijn.

Een beetje zoals deze jongen in dit filmpje zegt:

Tijd voor onderdrukking is genoeg geweest. Nou is het tijd voor ons, om onze plek te krijgen. Zijn vriend probeert hem nog een beetje aan zijn jasje te trekken, maar de boodschap is duidelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=b5v2BGbvggE

En geloof me, een heleboel moslims denken al vanaf de jaren 80 zo: Eens zijn/ komen we in de meerderheid en nemen we het land van jullie over! En dat zonder Oorlog! De Moslims zijn al op de goede weg, ruim 50 Miljoen Moslims in Europa en Das toch wel heel knap, of de Europeanen zijn erg goedgelovig en naïef.

De Hamvraag is: Wanneer zullen ze hun ware gezicht laten zien?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-05-2014 18:41
Reden: ongepast en op de man spelen
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
quote:carola_c schreef op 18 mei 2014 @ 17:59:

[...]

Ik geloof wel degelijk in een multi culturele samenleving, alleen ik ben van het geloof af dat Westerlingen en Moslims ooit vredig met elkaar kunnen leven.

................Maar dat is toch niet echt de discussie want Nederland is al jáááááááááren multi-culti. Als ik naar Afrika ga dan loopt iedereen daar speciaal voor mij op klompen. Als ik naar Australiä ga speelt het plaatselijk draaiorgel "tulpen uit Amsterdam" en als ik naar China ga liggen zakken vol dropjes en pakken hagelslag in de winkelschappen.

De toestroom die nu komt...dat zijn er zo gigantisch veel....asjeblief nee hé... moeten de oer-Hollanders zich nu álweer aanpassen? De rek is eruit.

http://youtu.be/Pskv0Pvd9_A Zo'n toestroom....Wat zullen de hooggeleerden hier nou weer van vinden en niets doen?
LOEP ME MAAR aub.
quote:carola_c schreef op 18 mei 2014 @ 17:59:

[...]

De meeste mensen zullen hier zeggen het gaat nu toch allemaal goed.

En ik zeg, het gaat nog allemaal goed omdat ze nog steeds in de minderheid zijn.

Een beetje zoals deze jongen in dit filmpje zegt:

Tijd voor onderdrukking is genoeg geweest. Nou is het tijd voor ons, om onze plek te krijgen. Zijn vriend probeert hem nog een beetje aan zijn jasje te trekken, maar de boodschap is duidelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=b5v2BGbvggE

En geloof me, een heleboel moslims denken al vanaf de jaren 80 zo: Eens zijn/ komen we in de meerderheid en nemen we het land van jullie over! En dat zonder Oorlog! De Moslims zijn al op de goede weg, ruim 50 Miljoen Moslims in Europa en Das toch wel heel knap, of de Europeanen zijn erg goedgelovig en naïef.

De Hamvraag is: Wanneer zullen ze hun ware gezicht laten zien?

Carola, ik geloof in de vrouw, de Islamtische vrouw in dit geval. Mijn generatie en jonger.

Steeds vaker hebben ze een vervolgopleiding gevolgd, steeds vaker zijn ze hoogopgeleid en steeds vaker financieel onafhankelijk. Ik denk dat ze begrijpen dat het een ticket naar de vrijheid kan zijn.

Het is zo duidelijk dat de mannen/jongens achterblijven, Opvallend vaak zijn het de mannen/jongens uit die Marokkaans islamitische cultuur die problemen veroorzaken. De vrouwen komen steeds vaker in contact met vrouwen uit een niet-islamitische cultuur. Het is een knop die om moet, zien dat het anders hoort, begrijpen dat het anders kan.

Er komt een moment dat ze begrijpen dat ze te goed zijn voor de mannen die de vrouwen in de familie in een wurggreep hebben.

Ik denk nl niet dat we de problematische jongens kunnen redden, we moeten de meisjes en vrouwen zien los te weken.

Geen idee hoe, helaas.Het moet van binnenuit komen. Ik weet eigenlijk ook niet of het realistisch.
quote:missie_m schreef op 18 mei 2014 @ 18:07:

[...]

Maar dat is toch niet echt de discussie want Nederland is al jáááááááááren multi-culti. Als ik naar Afrika ga dan loopt iedereen daar speciaal voor mij op klompen. Als ik naar Australiä ga speelt het plaatselijk draaiorgel "tulpen uit Amsterdam" en als ik naar China ga liggen zakken vol dropjes en pakken hagelslag in de winkelschappen.

De toestroom die nu komt...dat zijn er zo gigantisch veel....asjeblief nee hé... moeten de oer-Hollanders zich nu álweer aanpassen? De rek is eruit.

http://youtu.be/Pskv0Pvd9_A Zo'n toestroom....Wat zullen de hooggeleerden hier nou weer van vinden en niets doen?

Volgens mij is er bijna niemand die op die toestroom zit te wachten Missie? Niemand, misschien TO, maar voor de rest heb ik ze de afgelopen uren niet voorbij zien komen.

Ik heb overigens wederom de staf gebruikt, de opmerking in je 1 na laatste reactie is ver beneden niveau . Als je niet genoeg lef hebt om het neer te zetten moet jet het volledig achterwege laten.
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 18:08:

[...]

Carola, ik geloof in de vrouw, de Islamtische vrouw in dit geval. Mijn generatie en jonger.

Steeds vaker hebben ze een vervolgopleiding gevolgd, steeds vaker zijn ze hoogopgeleid en steeds vaker financieel onafhankelijk. Ik denk dat ze begrijpen dat het een ticket naar de vrijheid kan zijn.

Het is zo duidelijk dat de mannen/jongens achterblijven, Opvallend vaak zijn het de mannen/jongens uit die Marokkaans islamitische cultuur die problemen veroorzaken. De vrouwen komen steeds vaker in contact met vrouwen uit een niet-islamitische cultuur. Het is een knop die om moet, zien dat het anders hoort, begrijpen dat het anders kan.

Er komt een moment dat ze begrijpen dat ze te goed zijn voor de mannen die de vrouwen in de familie in een wurggreep hebben.

Ik denk nl niet dat we de problematische jongens kunnen redden, we moeten de meisjes en vrouwen zien los te weken.

Geen idee hoe, helaas.Het moet van binnenuit komen. Ik weet eigenlijk ook niet of het realistisch.Het moet van binnenuit komen? Meisjes en vrouwen los weken?

Hallooo'h zeg. Het is midden op de dag en je zit te dromen. Wakker worden. Ik hoop wel dat je inmiddels weet dat Sint en Piet niet echt bestaan. En de paashaas legt geen gekleurde eieren. Wat wil je nog weten?
LOEP ME MAAR aub.
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 17:52:

[...]

Welke argumenten, er is toch geen discussie? Jij zegt dat ik facistisch ben of een facistische ondertoon heb. Ik zeg prima wat jij wil, waar zijn er argumenten voor nodig?

Dat zeg ik. Als de argumenten op zijn, volgt de ad hominem.

Waarvan akte.
quote:missie_m schreef op 18 mei 2014 @ 18:14:

[...]

Het moet van binnenuit komen? Meisjes en vrouwen los weken?

Hallooo'h zeg. Het is midden op de dag en je zit te dromen. Wakker worden. Ik hoop wel dat je inmiddels weet dat Sint en Piet niet echt bestaan. En de paashaas legt geen gekleurde eieren. Wat wil je nog weten?

Goed wat stel jij dan voor ?

Het land zullen ze niet verlaten het zijn immers Nederlanders, wettelijk kun je dit niet wijzigen. Daar moeten we dus ook niet naar een oplossing zoeken.Ik denk dat we het inderdaad van Marokkaans vrouwen moeten hebben.

Die kleine groep mannen die naar Syrie gaat en weer terug mogen komen hebben ,kleine broertjes en neefjes die ze allemaal kunnen besmetten.

Ik zou er best wat aan willen doen, jij ook denk ik. Ik heb alleen werkelijk geen idee wat.

quote:noesa schreef op 18 mei 2014 @ 18:17:

[...]

Dat zeg ik. Als de argumenten op zijn, volgt de ad hominem.

Waarvan akte.

Gelukkig ben je daar zelf ook niet vies van Noeske, anders zou het maar saai zijn.

Dit is wel vermakelijk.

Op naar de volgende reactie, zelfde tekst andere zinsconstructie.
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 17:52:

[...]

Je bent toch alleen aan het zeuren nu? Of mis ik iets? Jij hebt het over tolerantie. Op dit hele forum is er geen topic waarin ik beweer tolerant te zijn, dus welk tolerante masker bedoel je? Tolerantie niet echt mijn levensdoel, nu ben ik ook nog een Goedmensch.

Je bent wel complimenteus vandaag hoor. Ook voor jou .

Ik vind je super schattig. Jij ziet jezelf natuurlijk in een vliegtuig vol Somaliërs naar Timboektoe vliegen. Nee zie ik ook niet zitten, vliegtuig vol Somaliërs wel, bestemming dan weer niet.Een stukje wijsheid:

De hoofdauteur van de grondwet, de voorzitter van de Conventie die haar opstelde, Giscard d’Estaing, vatte het zo samen: “De inhoud blijft nagenoeg hetzelfde, ze is slechts een beetje anders gepresenteerd” en, zo ging hij verder: “De rede hiervan is dat de nieuwe tekst niet teveel op het grondwettelijke verdrag moest lijken. De Europese regeringen zijn tot overeenstemming gekomen over deze oppervlakkige veranderingen aan de grondwet, opdat deze makkelijker door het volk geslikt zou worden.”
LOEP ME MAAR aub.
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 18:13:

Ik heb overigens wederom de staf gebruikt, de opmerking in je 1 na laatste reactie is ver beneden niveau . Als je niet genoeg lef hebt om het neer te zetten moet jet het volledig achterwege laten.

Er is lustig op los ge-godwint in dit topic. De asielzoekers werden vergeleken met Joden. En mensen die kritiek hebben op de multicul worden vaak vergeleken met de nazi's en Hitler.

Wilders voor Hitler uitmaken, en PVV stemmers en mensen die kritiek hebben op de multicul, uitmaken voor nazi's, NSB'ers, SS'ers, bruinhemden enz. enz. is in hele grote (linkse) kring zeer bon ton.

Maar als het omgekeerd gebeurt vind je dat er onmiddellijk ingegrepen moet worden begrijp ik?

(Als je sowieso tegen godwinnen bent, en Wilders = Hitler ook smakeloos vindt, of "PVV stemmers zijn nazi's" enz. enz. ook stafwaardig vindt, dan heb ik niks gezegd uiteraard.)
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 18:22:

[...]

Goed wat stel jij dan voor ?

Het land zullen ze niet verlaten het zijn immers Nederlanders, wettelijk kun je dit niet wijzigen. Daar moeten we dus ook niet naar een oplossing zoeken.Ik denk dat we het inderdaad van Marokkaans vrouwen moeten hebben.

Die kleine groep mannen die naar Syrie gaat en weer terug mogen komen hebben ,kleine broetjes en neefjes die ze allemaal kunnen besmetten.

Ik zou er best wat aan willen doen, jij ook denk ik. Ik heb alleen werkelijk geen idee wat.Geen haar op mijn hoofd denkt er over na om deze meisjes en vrouwen (wiens ouders misschien hier zijn geboren of getogen) te vragen om het land te verlaten. Het zijn gewoon Nederlanders en van de meisjes en vrouwen (je zei het min of meer zelf al) hoef je geen last te hebben. Ik zou ook nooit aan een oudere (egaal welk geloof) vragen om haar kamer te verlaten voor iemand anders.

De ned.moslimmeisjes worden er van overtuigd dat meisjes met burka of hoofddoek een parel zijn. Eigenlijk is dat omgedraaide discriminatie. Succes met losweken.

Bij mijn weten was jij zo straks wel bezig een rijtje te maken wie wel en wie niet mocht blijven.Wat nu binnen stroomt om "money money money" vind ik schandaligeuitbuiterij (die mag je gaan losweken) en heeft niets te maken met vluchten voor oorlogsgeweld.
LOEP ME MAAR aub.
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 18:22:

Gelukkig ben je daar zelf ook niet vies van Noeske, anders zou het maar saai zijn.

Ha. Daar istie dan. De jijbak die je wist die zou komen.

quote:missie_m schreef op 18 mei 2014 @ 18:07:

[...]

Maar dat is toch niet echt de discussie want Nederland is al jáááááááááren multi-culti. Als ik naar Afrika ga dan loopt iedereen daar speciaal voor mij op klompen. Als ik naar Australiä ga speelt het plaatselijk draaiorgel "tulpen uit Amsterdam" en als ik naar China ga liggen zakken vol dropjes en pakken hagelslag in de winkelschappen.

Je hebt gelijk, de rek is er al heel lang uit, maar de Nederlanders zijn over het algemeen een laf, bang, naïef en ultra links volkje dat toch nooit voor zijn eigen rechten opkomt. En er zeker nooit voor zal vechten.

De Russen in Oost Oekraïne die gaan liever dood, dan dat ze bij de EU gaan behoren en van die dappere mensen daar hebben we er heeeel weinig van in Nederland.

Omgekeerd geld hetzelfde: de Oekraïner die liever bij de EU komt dan onder het bewind van Putin moet leven en daarvoor dus ook op dood of leven voor strijd.

De gemiddelde Nederlander geeft liever zijn land weg en als de Nederlander een heleboel problemen ziet vecht hij er niet voor, maar Emigreert en vlucht liever en loopt weg van de problemen,op zoek naar meer geluk dan dat hij voor zijn land te vecht.

Op de Telegraaf.nl is de Nederlander over het algemeen heeeel erg dapper om zijn standpunt te maken en zijn mening te geven.

De Vechtcultuur en VOC mentaliteit konden we alleen in de tijd van: Piet Hein en Michiel de Ruyter!

Nu zijn we een slaafs volkje die aan de leiband van de EU lopen en worden overspoeld door een Tsunami van gelukszoekers, handophouders, criminelen, uitzuigers, opvreters, economische vluchtelingen met parasiterend gedrag, bankhangers, uitslapers en nikssnutten!

Ik walg hiervan. . .
quote:ardni schreef op 18 mei 2014 @ 18:13:

[...]

Volgens mij is er bijna niemand die op die toestroom zit te wachten Missie? Niemand, misschien TO, maar voor de rest heb ik ze de afgelopen uren niet voorbij zien komen.

Ik heb overigens wederom de staf gebruikt, de opmerking in je 1 na laatste reactie is ver beneden niveau . Als je niet genoeg lef hebt om het neer te zetten moet jet het volledig achterwege laten.Logisch heb jij gestaft. Zo tolerant en multiculti-afgestudeerde weet wanneer een PVV-er voor Hitler vergeleken mag worden...wat ik overigens zeer smerig vind wat Hitler heeft gedaan...en weet meteen het knopje te vinden als het je niet zint. Ik heb trouwens niets verkeerds geschreven. Ik kom niet op de naam maar zal even gaan googlen

LOEP ME MAAR aub.
quote:noesa schreef op 18 mei 2014 @ 18:28:

[...]

Er is lustig op los ge-godwint in dit topic. De asielzoekers werden vergeleken met Joden. En mensen die kritiek hebben op de multicul worden vaak vergeleken met de nazi's en Hitler.

Wilders voor Hitler uitmaken is in hele grote linkse kring ook zeer bon ton.

Maar als het omgekeerd gebeurd vind je het niet kunnen begrijp ik?

Als je sowieso tegen godwinnen bent, en Wilders = Hitler ook smakeloos vindt, of PVV stemmers zijn nazis's ook stafwaardig vindt, dan heb ik niks gezegd uiteraard.

Ik neem toch aan dat je staft als je voor Nazi wordt uitgemaakt????Ik ben absoluut niet pro Wilders, zal nooit op hem stemmen maar ik zal hem toch echt nooit met Hitler vergelijken. Ik zie niet eens in waarom. Het enige wat je dan doet is het ontkennen en bagatelliseren van Hitler zijn daden.

Ik denk dat je echt nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel en dat zei ik ook tegen Carola. Ik vraag me af of we allemaal over hetzelfde praten als we het over multi culti hebben .

Voor mij is een multiculturele samenleving een samenleving waarin mensen een diverse achtergrond kunnen hebben, diverse religies kunnen hebben en diverse eetgewoontes. We streven naar dezelfde zaken en onze hoofdtaal is de taal van het land. We werken als we kunnen werken en anders volgen we een opleiding.

We respecteren elkaar en elkaars achtergrond/cultuur maar beseffen allemaal dat de hoofdcultuur de Nederlandse is.Kortom er zit een fors stuk loyaliteit in. Een hoofddoek vind ik geen probleem, een burqa wel. islamitische scholen en Joodse scholen vind ik onnodig.

Er kunnen wat mij betref prima moskeeën zijn, evenals synagoges en kerken. Het wordt natuurlijk wel raar,als er meer moskeeën dan kerken zijn en de grootte van de moskee buiten proporties is.Dan ben je dus de multiculturele samenleving aan het saboteren.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Enfin pro multiculti dus, maar bovenstaande is min of meer wat ik bedoel en nee ik wil ook geen 65000 duizend vluchtelingen ontvangen. Dat is niet omdat mijn huis te klein is( is wel het geval geen ruimte voor 10 Somaliërs), maar omdat ik zo ook wel genoeg belasting betaal, de multiculturele samenleving zonder hen ook al genoeg onder druk staat en ik hier het liefst in vrede oud wil worden.

Ik heb het al heel vaak gezegd dit betekent dus ook niet dat ik volledig tegen vluchtelingenhulp ben, maar opvang in eigen regio. Mensen die daar niet terecht kunnen door seksuele voorkeur, religie of een andere geldige reden kunnen naar Europa. Selectie in Regionale opvang svp, EU regelt opvang samen elk land heeft een quotum.
quote:missie_m schreef op 18 mei 2014 @ 18:38:

[...]

Logisch heb jij gestaft. Zo tolerant en multiculti-afgestudeerde weet wanneer een PVV-er voor Hitler vergeleken mag worden...wat ik overigens zeer smerig vind wat Hitler heeft gedaan...en weet meteen het knopje te vinden als het je niet zint. Ik heb trouwens niets verkeerds geschreven. Ik kom niet op de naam maar zal even gaan googlen

Wat heeft de PVV hier in godsnaam nou weer mee te maken, welke afslag heb je genomen Missie? Hitler, hebben we het over Adolf Hitler waar komt dat onderwerp nu weer vandaan?
quote:carola_c schreef op 18 mei 2014 @ 18:37:

[...]

Ik walg hiervan. . .Als ik jou was emigreerde ik naar Oekraїne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven