We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
woensdag 2 juli 2008 om 23:59
Niet twijfelen, Roque, gewoon doen
Zwarte Cross leek mij ook leuk (en lekker in de buurt), maar dan ben ik net op vakantie...
Appelpop is 12/13 september. www.appelpop.nl Ook Kane en Guus Meeuwis en Leaf en allemaal leuk
Als je mee wilt Meis, sluit je gerust aan! Ik heb gister een mailtje de deur uit gedaan, en wil ergens de komende weken camping gaan reserveren.
(Ik was na CAS 78,3 kilo. Om maar even on topic te gaan. Wat een ellende)
Zwarte Cross leek mij ook leuk (en lekker in de buurt), maar dan ben ik net op vakantie...
Appelpop is 12/13 september. www.appelpop.nl Ook Kane en Guus Meeuwis en Leaf en allemaal leuk
Als je mee wilt Meis, sluit je gerust aan! Ik heb gister een mailtje de deur uit gedaan, en wil ergens de komende weken camping gaan reserveren.
(Ik was na CAS 78,3 kilo. Om maar even on topic te gaan. Wat een ellende)
-
donderdag 3 juli 2008 om 09:43
Ha Anemoon, ik zou willen dat 78,nogwat mijn ellende was.
Het gaat hier niet zo lekker. Ik heb ineens weer moeite om mijn fijne en gezonde eetpatroon vast te houden en er sluipen weer een paar narigheidjes in. Jammer...
Ik ben in elk geval nog wel vastberaden om door te zetten. Baal alleen weer als een stekker dat het zo langzaam gaat... ik pas nog steeds veel van mijn zomerkleren niet. Ik heb wel wat nieuws gekocht, maar was toch niet van plan om nog meer te kopen.
Het gaat hier niet zo lekker. Ik heb ineens weer moeite om mijn fijne en gezonde eetpatroon vast te houden en er sluipen weer een paar narigheidjes in. Jammer...
Ik ben in elk geval nog wel vastberaden om door te zetten. Baal alleen weer als een stekker dat het zo langzaam gaat... ik pas nog steeds veel van mijn zomerkleren niet. Ik heb wel wat nieuws gekocht, maar was toch niet van plan om nog meer te kopen.
donderdag 3 juli 2008 om 18:02
Mijn lijstje voor vandaag(gewerkt)
O: muestli en ontbijtdrank
T: een grote appel
L: restje rijst met garnalen en kip en ei van gisteren
T: niets
D: een kleine frietje met mayo
T: ?
Ik heb veel gefietst vandaag (2x half uur)
Vandaag erg slecht gegeten vind ik zelf
Ook een oude lerares van 2 jaar geleden tegen gekomen die dacht dat ik veel was afgevallen
L: restje rijst met garnalen en kip en ei van gisteren
D: een kleine frietje met mayo
T: ?
Vandaag erg slecht gegeten vind ik zelf
Ook een oude lerares van 2 jaar geleden tegen gekomen die dacht dat ik veel was afgevallen
donderdag 3 juli 2008 om 18:06
valt toch wel mee? wel weinig groente en fruit en wat friet, maar voor een keer is dat toch niet het eind van de werled? Ik heb het ook lastig...wil snaaien.
O: 2 crackers, 2 pruimen, karnemelk
L: 4 boterhammen, karnemelk
T: 1 kiwi, cracker met gerookte zalm, 1 koekje
D: tortellini met boontjes, champignons en gerookte zalm
O: 2 crackers, 2 pruimen, karnemelk
L: 4 boterhammen, karnemelk
T: 1 kiwi, cracker met gerookte zalm, 1 koekje
D: tortellini met boontjes, champignons en gerookte zalm
donderdag 3 juli 2008 om 21:00
Mijn lijstje voor vandaag is niet zo fraai in elk geval...
O: bak havermoutpap
T: van alles geproefd tijdens het boodschappen doen
L: bak yoghurt met muesli en cracker met chocopasta
T/A: Verjaardag met taart, zoute stengels, borrelnoten, M&Ms tot ik er helemaal vol van zat. Lustte geen normaal avondeten meer...
Oja en nog een nectarine een uur geleden.
Wel 2 uur gewandeld (naar de verjaardag), dus qua beweging zit het wel aardig goed.
Morgen weer met frisse moed zullen we maar zeggen...
Queenfan, ik vind dat je nog steeds niet veel eet...
Meave, was je deze week niet afgevallen dan? De afgelopen weken ging je toch best heel goed? Of bedoel je dat de weg gewoon nog te lang is, ook al is het de goede weg?
O: bak havermoutpap
T: van alles geproefd tijdens het boodschappen doen
L: bak yoghurt met muesli en cracker met chocopasta
T/A: Verjaardag met taart, zoute stengels, borrelnoten, M&Ms tot ik er helemaal vol van zat. Lustte geen normaal avondeten meer...
Oja en nog een nectarine een uur geleden.
Wel 2 uur gewandeld (naar de verjaardag), dus qua beweging zit het wel aardig goed.
Morgen weer met frisse moed zullen we maar zeggen...
Queenfan, ik vind dat je nog steeds niet veel eet...
Meave, was je deze week niet afgevallen dan? De afgelopen weken ging je toch best heel goed? Of bedoel je dat de weg gewoon nog te lang is, ook al is het de goede weg?
vrijdag 4 juli 2008 om 22:23
Volgens mij is de vakantie ingeluid bij sommigen.
In ieder geval veel plezier.
Ik ben vanmiddag met zoonlief naar de bioscoop geweest;
'snuf de hond'en dat werd op den duur 'snuf sandra'.
Leuke film echt waar, maar echt zielug dus.
O. 2 crackers + kaas
L 1 gekookt ei
aardbeien
A courgette
vlees
T avocado
wat olijven
noten
en straks nog een paar stukjes pittige italiaanse worst van Bazaars hmmmmmmmmmm
In ieder geval veel plezier.
Ik ben vanmiddag met zoonlief naar de bioscoop geweest;
'snuf de hond'en dat werd op den duur 'snuf sandra'.
Leuke film echt waar, maar echt zielug dus.
O. 2 crackers + kaas
L 1 gekookt ei
aardbeien
A courgette
vlees
T avocado
wat olijven
noten
en straks nog een paar stukjes pittige italiaanse worst van Bazaars hmmmmmmmmmm
zaterdag 5 juli 2008 om 10:29
Mijn lijstje van gisteren(gewerkt)
L: 3 krackers met jam en kaas (moet nog boodschappen doen vandaag)
T: mustlireep
D: chinees
T: 2 manderijnen
mijn lijstje vandaag(vrij)
O; 2 volkorenbroodjes met jam en een glasontbijtdrank
T: een manderijn
L: 3 boterhammen met ei,ham en tomaat(uitsmijter)
T: zat nog vol (wel lekker gewandeld in de duinen)
D: gebakken aardappelen met rundervinken en sla
T: gestapt met 2 rose biertjes, een halve cocktail, 2 flesjes water en 2 glazen cola light
Na een paar dagen slecht gegeten te hebben, pak ik mijn dieet weer op
@meis73: zoals je al las, wist ik al dat ik die dagen slecht heb gegeten, ik eet voortaan goed, dus je hoeft niet te blijven zeggen dat ik te weinig eet.
Mijn calorie inname is ongeveer tussen de 1400 en 1800 wat normaal is als je lijnt.(met uitschieters naar boven en onder als ik vrij ben of werk verschilt)
L: 3 krackers met jam en kaas (moet nog boodschappen doen vandaag)
D: chinees
mijn lijstje vandaag(vrij)
O; 2 volkorenbroodjes met jam en een glasontbijtdrank
T: een manderijn
L: 3 boterhammen met ei,ham en tomaat(uitsmijter)
T: zat nog vol (wel lekker gewandeld in de duinen)
D: gebakken aardappelen met rundervinken en sla
T: gestapt met 2 rose biertjes, een halve cocktail, 2 flesjes water en 2 glazen cola light
Na een paar dagen slecht gegeten te hebben, pak ik mijn dieet weer op
@meis73: zoals je al las, wist ik al dat ik die dagen slecht heb gegeten, ik eet voortaan goed, dus je hoeft niet te blijven zeggen dat ik te weinig eet.
Mijn calorie inname is ongeveer tussen de 1400 en 1800 wat normaal is als je lijnt.(met uitschieters naar boven en onder als ik vrij ben of werk verschilt)
zaterdag 5 juli 2008 om 11:32
pfff, ik ben veel te druk om hier uitgebreid te komen buurten, jammer! Het wordt een dezer dagen echt beter, beloofd!
Het lijnen gaat iets minder goed, maar zeker niet slecht. Ik ben me wel bewust van wat ik eet en dat is al heel wat. Gisteren ben ik de hele dag op school geweest als voorbereiding van het Hawaifeest, het was super. Ik weet niet meer precies wat ik allemaal gegeten heb, maar echt erg veel en slecht was het zeker niet.
even zien:
O: muesli met melk
T: 1 koffiekoekje
L: 4 boterhammen, melk
D: rauwkost, wat turks brood met rkuidenboter, 1 worstje en 1 stokje sateh van de bbq, 3 wijn, 1 jus `dòrnage
Best goed toch voor ene feest?
Vandaag echter helemaal geen zin dus weet niet wat deze dag brengt, morgen ga ik weer sporten en meestal verloopt dan ook de rest van de dag beter.
Tot nu toe
T: 4 koekjes
L: broodjes bij een vriendin
D: eten bij vrienden
Het lijnen gaat iets minder goed, maar zeker niet slecht. Ik ben me wel bewust van wat ik eet en dat is al heel wat. Gisteren ben ik de hele dag op school geweest als voorbereiding van het Hawaifeest, het was super. Ik weet niet meer precies wat ik allemaal gegeten heb, maar echt erg veel en slecht was het zeker niet.
even zien:
T: 1 koffiekoekje
L: 4 boterhammen, melk
D: rauwkost, wat turks brood met rkuidenboter, 1 worstje en 1 stokje sateh van de bbq, 3 wijn, 1 jus `dòrnage
Best goed toch voor ene feest?
Vandaag echter helemaal geen zin dus weet niet wat deze dag brengt, morgen ga ik weer sporten en meestal verloopt dan ook de rest van de dag beter.
Tot nu toe
T: 4 koekjes
L: broodjes bij een vriendin
D: eten bij vrienden
zaterdag 5 juli 2008 om 13:46
Hmm, afgelopen week veel uit eten, incl. wijn en toetjes, weinig bewogen en toch halve kg eraf
Maar.. ik dacht dat m'n buik dikker geworden was.. had echt zo'n gevoel, dus vanmorgen gemeten: 80 cm (hè, hè, dat is weer 'gezond')
Nouja, morgenvroeg weg met vakantie
sorry dat tabel nog niet gelukt is, komt natuurlijk door dat uit eten enzo. Jammer.
'k Weet niet of ik hier nog terugkom, anders
TOT VEEL LATER!!
Maar.. ik dacht dat m'n buik dikker geworden was.. had echt zo'n gevoel, dus vanmorgen gemeten: 80 cm (hè, hè, dat is weer 'gezond')
Nouja, morgenvroeg weg met vakantie
sorry dat tabel nog niet gelukt is, komt natuurlijk door dat uit eten enzo. Jammer.
'k Weet niet of ik hier nog terugkom, anders
TOT VEEL LATER!!
Later is nu
zondag 6 juli 2008 om 19:31
veel plezier!!! oeioeioei, vanmorgen niet gesport en dus nog steeds niet de kmnop teruggevonden. Morgen ga ik echt!
O: 1 boterham, 2 crackers, melk, gekookt ei
L: 2 afbakbroodjes rquefort
T: wat pinda`s, olijven en 2 glazen wijn
D: salade van krieltjes, bleekselderij, appel, rucola en gerookte kip (was lekker!) met turks brood en kruidenboter.
Valt eigenlijk nog wel mee nu ik het hier neer zet. Morgen dus weer even echt terug naar hoe het ging èn sporten dan blijf ik deze week misschien nog gelijk, anders zit er vast iets bij!
O: 1 boterham, 2 crackers, melk, gekookt ei
L: 2 afbakbroodjes rquefort
T: wat pinda`s, olijven en 2 glazen wijn
D: salade van krieltjes, bleekselderij, appel, rucola en gerookte kip (was lekker!) met turks brood en kruidenboter.
Valt eigenlijk nog wel mee nu ik het hier neer zet. Morgen dus weer even echt terug naar hoe het ging èn sporten dan blijf ik deze week misschien nog gelijk, anders zit er vast iets bij!
maandag 7 juli 2008 om 10:05
Ik wou dat ik van sporten afviel....
Maar, volgende week doe ik weer een poging;
3 x per week op de crosstrainer, alvast maar
weer wat beenspieren kweken voor van de winter.
Ik mocht gisteren linzen toevoegen, niet veel hoor
maar 30 gram (gekookt) die heb ik klaargemaakt met
wat zout, teetje knoflook en heel veel verse koriander.
Heb nog wel voor 3 dagen staan.
Verder heb ik van de begeleiding een site gekregen waar ik
low carb produkten kan bestellen. Zodat ik voortaan ook weer
stampot, spagetti of macaroni kan eten. Lijkt me echt heerlijk.
Ze verkopen zelfs crackers met minder dan 1 koolh per stuk.
Succes weer allemaal.
Maar, volgende week doe ik weer een poging;
3 x per week op de crosstrainer, alvast maar
weer wat beenspieren kweken voor van de winter.
Ik mocht gisteren linzen toevoegen, niet veel hoor
maar 30 gram (gekookt) die heb ik klaargemaakt met
wat zout, teetje knoflook en heel veel verse koriander.
Heb nog wel voor 3 dagen staan.
Verder heb ik van de begeleiding een site gekregen waar ik
low carb produkten kan bestellen. Zodat ik voortaan ook weer
stampot, spagetti of macaroni kan eten. Lijkt me echt heerlijk.
Ze verkopen zelfs crackers met minder dan 1 koolh per stuk.
Succes weer allemaal.
maandag 7 juli 2008 om 16:18
mijn lijstje vandaag(werk)
O; muestli en een glasontbijtdrank
T: 2 hardgekookte eitjes met een snufje zout
L: 3 broodjes met jam en kaas
T: een muestlireep
T: 3 kaasjes
D: gebakken aardappelen met snitzel en groenten
T: klein schaaltje jap mix
Veel gegeten maar ook wel 4 x een half uurtje gefietst(had vergadering)dus is het niet zo heel dramatisch
Ik ben van plan een fitniss apparaat aan te schaffen
Ik denk aan een crosstrainer voor de dagen dat ik vrij heb en lekker te sporten als vriendlief savonds ook gaat sporten....
@ Bentetje is de salade een eigen recept??? zojah mag ik hem dan hebben want het klinkt erg lekker.
T: 2 hardgekookte eitjes met een snufje zout
L: 3 broodjes met jam en kaas
T: een muestlireep
T: 3 kaasjes
D: gebakken aardappelen met snitzel en groenten
T: klein schaaltje jap mix
Veel gegeten maar ook wel 4 x een half uurtje gefietst(had vergadering)dus is het niet zo heel dramatisch
Ik ben van plan een fitniss apparaat aan te schaffen
Ik denk aan een crosstrainer voor de dagen dat ik vrij heb en lekker te sporten als vriendlief savonds ook gaat sporten....
@ Bentetje is de salade een eigen recept??? zojah mag ik hem dan hebben want het klinkt erg lekker.
maandag 7 juli 2008 om 20:59
mmm, even denken....krieltjes in schil even koken en af laten koelen. Grove mosterd mengen met notenolie, citroensap en een gekookte eierdooier (eiwit gebruik je niet), dit voor de helft door de afgekoelde krieltjes mengen. Bleekselderij fijn snijden, hazelnoten roosteren, granny smith appel in kleine stukjes en gerookte kip in stukjes. alles mengen en rucola erdoor. Restje dressing erdoor. Was inderdaad erg lekker.
O: 2 crackers, 2 pruimen, karnemlek
T: 3 kleine pruimen
L: 2 kleine boterhammen met 20+kaas, restje salade zonder kip, cup a soup
T: worteltjes en droge muesli
D: gekookte aardappel, snijbonen, saucijsje. vlaflip toe
O: 2 crackers, 2 pruimen, karnemlek
T: 3 kleine pruimen
L: 2 kleine boterhammen met 20+kaas, restje salade zonder kip, cup a soup
T: worteltjes en droge muesli
D: gekookte aardappel, snijbonen, saucijsje. vlaflip toe
maandag 7 juli 2008 om 22:33
wil je erover praten? Het mag wel hoor...
Het kost mij ook erg veel moeite me te herpakken. Ben wel vanavond (voor het eerst in 2 weken!) weer wezen rennen, wil proberen woensdag en vrijdag of zaterdag weer te gaan en de andere dagen weer te gaan wandelen. Dan hou ik het makkelijker vol.
lijstje voor vandaag:
O: bak yoghurt met muesli
T: cappuccino met een koekje, een appel
L: restje salade van gisteren en een mueslibol met chocopasta, en een cafe choco met 2 speculaasjes
T: kitkat chunky white (gedeeld met dochter maar het meeste was wel voor mij...) en 3 minichocokoekjes, paar smarties
A: gebakken aardappels, zalm uit de oven en komkommer, cafechoco als toetje
Beetje veel choco, maar goed dat er niet meer in huis was want dan was dat ook op gegaan...Nouja, als het goed is dan ben ik daar nu weer overheen (oorzaak PMS) en kan ik morgen weer aan de bak...moet in elk geval weer werken dus wat ik niet meeneem kan ik ook niet opsnoepen.
Salade recept heb ik ook even gekopieerd Bentetje, lijkt me erg lekker! Nog gesport vandaag trouwens?
Het kost mij ook erg veel moeite me te herpakken. Ben wel vanavond (voor het eerst in 2 weken!) weer wezen rennen, wil proberen woensdag en vrijdag of zaterdag weer te gaan en de andere dagen weer te gaan wandelen. Dan hou ik het makkelijker vol.
lijstje voor vandaag:
O: bak yoghurt met muesli
T: cappuccino met een koekje, een appel
L: restje salade van gisteren en een mueslibol met chocopasta, en een cafe choco met 2 speculaasjes
T: kitkat chunky white (gedeeld met dochter maar het meeste was wel voor mij...) en 3 minichocokoekjes, paar smarties
A: gebakken aardappels, zalm uit de oven en komkommer, cafechoco als toetje
Beetje veel choco, maar goed dat er niet meer in huis was want dan was dat ook op gegaan...Nouja, als het goed is dan ben ik daar nu weer overheen (oorzaak PMS) en kan ik morgen weer aan de bak...moet in elk geval weer werken dus wat ik niet meeneem kan ik ook niet opsnoepen.
Salade recept heb ik ook even gekopieerd Bentetje, lijkt me erg lekker! Nog gesport vandaag trouwens?
dinsdag 8 juli 2008 om 13:08
mijn lijstje vandaag(werk)
T: 2 manderijen
L: 2 broodjes met hardgekookte ei en een beetje zout en nog wat ontbijtdrank(zo lekker he )
T: 3 kleine blokjes rode koe kaasjes
D: gebakken aardappelen met kiphawaisnitzel en salade van tomaat/komkommer en mozzerella
T: evt een schaaltje jap mix
Gefietst weer 2 x een half uurtje en ga zo weer verder met het huishouden (bah bah)
@bentetje: dank je voor het recept van de salade
T: 2 manderijen
L: 2 broodjes met hardgekookte ei en een beetje zout en nog wat ontbijtdrank(zo lekker he )
T: 3 kleine blokjes rode koe kaasjes
D: gebakken aardappelen met kiphawaisnitzel en salade van tomaat/komkommer en mozzerella
T: evt een schaaltje jap mix
Gefietst weer 2 x een half uurtje en ga zo weer verder met het huishouden (bah bah)
@bentetje: dank je voor het recept van de salade