Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Gefeliciteerd nausicaa , ik zou niet kunnen wachten met huizen bezichtigen...
Ik eigenlijk ook niet hoor. Maar ik wil naar een plek verhuizen waar de huizen al weer als warme broodjes gaan. Dus ik wil niet bezichtigen voordat ik ook een bod zou kunnen uitbrengen om mezelf onnodige teleurstelling te besparen (ik kijk natuurlijk wel op Funda, en alle huizen die 3-4 weken geleden te koop kwamen en ik leuk vond, zijn inmiddels verkocht).
Hallo dames,

Ons huis staat sinds vandaag te koop. Wij hebben nog geen ander huis,willen deze eerst verkopen. Ik vind het best spannend......

Merk wel dat de huizen weer in de lift zitten,zou fijn zijn als ons huis met anderhalf jaar verkocht zou zijn. We zitten gelukkig niet op de schopstoel

Hebben ons huis net een beetje verkoopklaar gemaakt,fris sausje op de muren,trappen gedaan en heel veel opgeruimd hahaha....

Succes iedereen met de verkoop.
Nou,werd vanmiddag al gebeld voor een bezichtiging volgende week ....nog meer reden om flink te ruimen hahaha.....

Groetjes Suusje
Spannend suusje, leuk dat je volgende week kijkers krijg.

Bij mij hangt er inmiddels een verkocht bord op het raam! Als is de onder voorbehoud periode nog niet helemaal voorbij, maar toch leuk.

Maar dat betekent wel dat ik eigenlijk klaar ben in dit topic, maar vind het zo leuk om mee te schrijven haha.

Huizenmarkt zit idd in de lift, merk echt dat als ik huizen wil bezichtigen ook af en toe al pech heb. Vandaag voor vijf huizen een bezichtiging proberen te plannen, maar daar waren er al twee van verkocht. Dus positief voor jullie dat de huizenmarkt weer aangetrokken lijkt te zijn!
Huizenmarkt zit zeker in de lift, wel nog afhankelijk van waar je woont. Een vriend van mij heeft vorige week zijn huis binnen vier dagen verkocht, voor 15000 meer dan de vraagprijs (serieus!). En die vraagprijs was helemaal niet absurd laag of zo. Ok, zo goed gaat het waarschijnlijk maar in 1 stad, maar toch. Hier in de straat zijn deze week twee huizen verkocht die al meer dan een jaar te koop stonden, dus dat is ook wel een goed teken.

Hier verkocht onder voorbehoud financiering, dus nu zelf aan het kijken. En het is moeilijk! Ik verhuis ivm de reisafstand naar mijn werk, niet omdat mijn huidige huis te klein/duur/lawaaiig etc is. En aangezien ik richting Amsterdam wil, wordt het volgende huis dus heel veel duurder en veel kleiner. En dan is het best lastig om te beslissen waar je echt niet aan wilt tornen (buurt, uitzicht, buitenruimte, grootte, aantal kamers), en wat je minder belangrijk vind. Gelukkig is een huis zoals ik echt zou willen zo ver boven budget dat ik daar niet eens naar hoef te zoeken (denk twee ton boven budget) dat scheelt al weer.

Ik moet over drie maanden mijn huis uit, maar aangezien de financiering rondkrijgen twee maanden kan duren, heb ik dus eigenlijk wel een beetje haast. Geen zin om twee keer te verhuizen (en zonde van het geld). En zo maak je jezelf lekker gek .

Maar goed, ik mag niet klagen, voor nu verlopig verkocht. En ik ga een paar dagen weg, en hoef nu niet meer mijn huis helemaal bezichtigbaar achter te laten, ook heel fijn!

Succes weer allemaal!
Lekker koekje,dat verkocht op het bord. Spannend om nu zelf voor een huis te gaan kijken. Wij kijken ook en gaan binnenkort maar eens wat bezichtigen. Staan paar van dezelfde huizen te koop dus we gaan gewoon naar 1 huis kijken hoe de indeling is.

Nausicaa,heerlijk om nu zelf te gaan zoeken. Kun je eventueel ergens terecht als het onverhoopt niet lukt om binnen die 3 maanden iets te vinden? Daar ben ik namelijk wel bang voor.

Stel in het meest positieve geval,dat onze woning binnen een maand verkoopt. Dan moeten wij dus zelf ook snel een huis kopen. Daarom gaan we nu wel wat huizen bezichtigen om te zien wat er te koop is.

Fijne dagen,waar ga je heen?

Groetjes \Suusje
Laten we zeggen Zuid-Europa, naar familie. Ik overweeg nog om mijn schone maar niet opgevouwen was door het hele huis te deponeren, gewoon omdat het kan .

Ja, de kans is best groot dat ik niet meteen in een nieuw huis terecht kan (zoals gezegd, dan moet ik eigenlijk binnen een maand iets kopen). Ik heb vervangende woonruimte (familie die dus in Zuid-Europa woont, maar ook nog een klein flatje heeft hier in de buurt). Dus voor een maand of 2/3 heb ik wel een dak boven mijn hoofd, maar daar zie ik enorm tegenop. Ik ben nogal honkvast, heb echt mijn plekje nodig, dus om drie maanden ergens te wonen wat niet mijn huis is, trekt me niet erg aan. Ik ben blij dat de optie er is hoor, ik hoef niet halsoverkop een duur huurhuis te gaan zoeken, maar momenteel ben ik wel heel onrustig.

Ik heb inmiddels wel de buurt gevonden waar ik graag wil wonen. Ging daar kijken, en dacht meteen: oh, dit is leuk zeg, hier wil ik wonen. Nou alleen nog 'even' een huis. Waarvan ik nog niet eens weet wat ik kan betalen, omdat we bezig zijn met een redelijke functie/salaris wijziging, maar nog niet zeker weten of dat lukt. En ja, ik weet wel dat de top niet handig is, maar als ik 80m2 kan betalen, ga ik liever niet op 55 zitten.

Overigens wat betreft bezichtigingen, ik zag hier wat voorbij komen over wel niet weghalen, verven etc. Ik heb inmiddels gemerkt dat mensen heel moeilijk door dingen heen kijken. Sommigen knappen al af op je gordijnen (eh, die neem ik mee hoor!). Dus je kunt zelf die rode muur wel leuk vinden, en ja, met wat verf is het zo weg, maar er zijn echt genoeg mensen die daar niet doorheen kijken. Dat kun je stom vinden, het is nu eenmaal zo.

En wat betreft katten/wasgoed etc: net als een mens, heeft een huis maar een kans op een eerste indruk. En die is vaak nog niet eens bewust ook. Als een dieren-hater ergens binnen komt met een kattenbak, zal dat een (onbewuste) negatieve associatie oproepen. Net als bv een niet schoon toilet. Het maakt 'het gevoel' niet positiever. En aangezien de meeste mensen huizen op gevoel kopen, kun je daar maar beter rekening mee houden.
Ik heb de muren ook gewoon neutraal wit gehouden beneden. Op onze slaapkamermuur zit wel een kleurtje,die hou ik gewoon zo want die is zo een andere kleur.

Ook haal ik de hamsterkooien weg beneden als er mensen komen,die kooien nemen veel ruimte in beslag. Ze gaan dan lekker een uurtje naar de buuv hahaha....

Heb vandaag weer een paar klussen gedaan,koelkast,vriezer en vaatwasser grondig gereinigd.

Ik hop dat je snel een stekkie hebt gevonden,2 keer verhuizen is inderdaad niet ideaal.

Have fun in Zuid Europa,ergens.....
Ik denk dat mensen ook al eerder door een gekleurde muur op een slaapkamer heen kijken. Dan hebben ze al een allereerste indruk gehad, en het stoort minder dan de woonkamer. En het maakt natuurlijk ook wat uit welke kleur. Zacht geel is minder erg dan felroze of alles donkerpaars.
Mijn huis staat ook te koop! Sinds vorige week vrijdag.. Er is ook al een bezichtiging geweest afgelopen dinsdag, maar die wilde er waarschijnlijk niet verder mee.

Ik heb het huis te koop gezet, omdat ik met mijn vriend ben gaan samenwonen aan de andere kant van het land. Als we mijn huis verkocht hebben, kunnen we op zoek naar een ander huis voor ons samen. Ben heel benieuwd hoe snel het zal gaan.

@nausicaa; Wat fijn dat je huis verkocht is! Geniet lekker van je weekend!

@koekje; Jij ook al een verkocht bord op je huis, super! Dat klinkt positief! Heb je al leuke huizen bezichtigd?

Het lijkt me wel apart dat je dan opeens na verkoop zelf huizen moet gaan kijken en om een extra verhuizing te voorkomen eventueel snel te gaan kopen. Wij hebben dat niet, want we wonen nu in een huurhuis samen. Daar kunnen we lekker blijven zitten tot we iets moois hebben gevonden.
Het is zeker vreemd om nu ineens aan de andere kant te staan. Het valt me wel op dan makelaars veel beloven en maar weinig doen.

We moeten redelijke haast maken, maar voelen (nog) geen druk. Over drie maanden is de sleuteloverdracht maar gaan over een week nog twee weken op vakantie. Voor de vakantie hebben we nog drie bezichtigingen, en na de vakantie willen we wel serieus aan de slag.

Maar eventueel gaan we tijdelijk ergens anders wonen, we willen een goede keuze maken, geen overhaaste beslissing.
Even een update. We hebben ons vertrouwen in de makelaar opgezegd. Hij was not amused, zelfs een beetje beledigd. Ons huis staat nu een jaar te koop en alles wat we tot nu toe hebben ondernomen is van ons zelf uit gegaan. Dus 0 initiatief van de makelaar. Zelfs de foto's op funda heb ik zelf gemaakt omdat de foto's die de makelaar heeft genomen er gewoon niet uit zien. Maandag hebben we een gesprek met een andere makelaar. Hopelijk komt er nu meer actie
Ik ga mee schrijven, ons huis staatnog niet officieel te koop maar we krijgen deze week onze eerste kijkers, dus we zijn dit weekend even flink aan de slag gegaan. Onkruid van de oprit weggehald, nog maar weer een rondje stort en weer veel opruimen.

Zo nog een wat groot kinderspeelgoed naar de kelder en dan zijn we er denk ik wel klaar voor.

Ik ga zelf de rondleiding doen, we hebben nl nog geen makelaar dus ik ben benieuwd wat ze er van vinden.
@evien; dat klinkt als een goede beslissing. Hopelijk maakt de nieuwe makelaar er meer werk van.

@teuntje, jullie huis staat nog niet te koop, maar jullie hebben al wel kijkers.Waar komen die vandaan? En gaan jullie uiteindelijk wel m.b.v. een makelaar verkopen? Of gaan jullie als deze kijkers gaan bieden het zonder makelaar afhandelen?
Volgens mij zit er best schot in de huizenmarkt!

Hier nu na maanden weer een bezichtiging gehad, maar daar gaat niets uitkomen. Staan nu ruim een half jaar in de verkoop.

Denk dat in de zomerperiode er weinig bezichtigingen gepland zullen worden, dus dan zitten we zo op 1 jaar verkoop.

Tegen die tijd maar met de makelaar overleggen wat wijsheid is.

Succes iedereen!
De kijkers zijn familie van een collega van mij en een indirecte collega (andere afdeling).

Nu bekend is dat ik ander werk heb vragen meerdere mensen wat ik met mijn huis ga doen (wij gaan remigreren) en zo dus al aan 2 kijkers gekomen.

Wij gaan het als we er qua bod uit zouden kopen zeker zonder makelaar doen. Mocht dit niets worden dan zou ik het ook eerst zonder makelaar aanbieden, ik weet niet hoe de percentages in NL liggen maar hier vragen de makelaars allemaal 3-6% dat vind ik veel geld, zeker omdat het soort huis dat wij hebben gewild is maar redelijk schaars hier in de stad dus ik denk dat we het sowieso makkelijk kwijt zouden raken. (We hebben het toendertijd ook zonder makelaar gekoccht, verkopers hadden ook geen makelaar)
Wauw, ruim een half jaar geleden sinds mijn laatste bericht... Maar ik heb voor het eerst goed nieuws. Vandaag is er na onderhandelingen een eindbod uitgebracht op de woning. Morgen hang ik meteen met de bank aan de telefoon. Aangezien we van NHG afhankelijk zijn voor het geven van akkoord en de regels zo veranderd zijn sinds de toetsing die we in 2013 hebben laten doen vind ik het erg spannend. Bij iedereen hier ook al een hoop positieve berichten zeg, wat fijn!
Teuntje,spannend zeg. Wel gaaf dat het huis nog niet officieel te koop staat maar dat je wel al kijkers hebt.

Davy,succes met de bank.

Hier gisteren de eerste kijkers gehad. Ze waren positief verrast over de indeling van het huis en de ruimte. Ze gaan nog verder kijken dus het is afwachten of we hier wat meer over horen. Ik ga nergens vanuit

Zaterdag open huis,ben benieuwd of er kijkers komen.

Groetjes Suusje
Van onze laatste kijkers hebben we niets meer vernomen. Inmiddels staan we drie maanden te koop en ik heb altijd begrepen dat als het in de eerste drie maanden niet lukt het lang(er) gaat duurt. Wij hebben overlegd gehad met onze makelaar en die weet het ook niet zo goed. Normaal adviseren ze na 3 maanden geen biedingen te hebben gehad de prijs te verlagen maar dat vinden ze ons huis eigenlijk niet 'waard'. Vind het lastig om nu te beslissen hoe of wat, we hebben natuurlijk niet voor niets geen biedingen gehad. Daarnaast hebben we ook nog even de tijd dus vind ik het verlagen van de prijs helemaal lastig.

Hoe is het met jullie kijkers afgelopen Teuntje en Suusje?

Wat een goed nieuws Dayy!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
@Karen, lastige situatie! Als jullie het nog niet heel snel kwijt hoeven (nog geen nieuw huis gekocht, toch?) zou ik de prijs nog niet verlagen, denk ik..

Mijn huis staat nu 2 weken te koop en vandaag is de 2e kijker geweest. Heb nog geen contact gehad met de makelaar hierover, weer even afwachten dus. Dit weekend gaan we zelf ook even naar het huis om weer onkruid uit de tuin te halen en de heg te snoeien, zodat alles er weer helemaal op en top bij staat.
Karen: ik vind na drie maanden al verlagen best snel. De markt trekt wel aan, maar in de meeste plaatsen wordt nou ook weer niet als een idioot verkocht. Dus tenzij je een behoorlijk hoge vraagprijs had (onder het motto: we proberen het gewoon), zou ik nog even afwachten.

Ik heb hetzelfde wel eens gehoord, maar tegelijk gaat dat om gemiddelden he. Een huis staat gemiddeld nog 13 maanden te koop, maar toch zijn er mensen die binnen vier dagen verkopen. En ik kwam laatst een huis tegen dat al vijf jaar te koop stond.

Veel mensen gaan toch nog steeds 15+ huizen bekijken voordat ze iets kopen, dus het is niet zo heel gek dat je nog geen bod hebt.

Hier aan het plannen voor bezichtigingen, maar ik vind het maar gedoe allemaal. Door de nieuwe wetgeving kan je vrijwel geen kosteloos hypotheekadvies meer krijgen. Dus moet ik nu al kiezen waar ik heen ga: de bank waar mijn huidige hypotheek loopt, ik heel tevreden over ben en de huidige hypotheek ook afgewikkeld moet worden. Of een algemene adviseur die bij meerdere verstrekkers kan kijken, dus misschien meer opties heeft (maar sowieso dan weer niet bij mijn eigen bank. Als hier nog mensen mee lezen die al verkocht én gekocht hebben, wat hebben jullie gedaan?
Kijkers waren enthousiast, ze moeten wel hun eigen huis nog verkopen, maar wij hebben ook geen haast en onze vraagprijs vonden ze ook reeel, dus moht het doorgaan dan hebben we zelfs nog 'winst'.
Dat gaat hard Ukkie! Dan ligt je woning denk wel goed in de markt. Kijkers zijn geen kopers maar qua prijs / kwaliteit zit je zeker goed dan (als ik mijn makelaar mag geloven). Nu weer afwachten dus

Na drie maanden verlagen is zeker ook snel maar wij hebben wel een ander huis gekocht. Ons droomhuis die we echt niet konden laten lopen. Oplevering duurt nog ruim drie maanden dus vanaf dan dubbele lasten. Deze kunnen we ook zeker nog wel dragen (andere zou ik dit nooit gedurfd hebben). En we gaan eerst verbouwen dus als we dan ons huis nog hebben is het ook goed. Maar hoe sneller we verkopen hoe meer rust, kunnen altijd nog ergens een vakantiehuisje huren ofzo.

Wij konden de eerste gesprekken wel gratis doen nausicaa. En dan gaven ze best veel info vond ik. Wij zijn uiteindelijk bij dezelfde bank gebleven wat niet geheel vrijwillig was, hadden een boeteclausule... Maar rentes waren voor ons overall gelijk dus kaakte uiteindelijk niet uit. Wij dachten wel dat het daardoor sneller zou gaan maar was niet zo. Bij meerdere banken geweest als de ja zeker de ....

Nu wachten teuntje? Of is er een no risk optie?
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Nausicaa, wij hebben een onafhankelijk adviseur waar we erg blij mee zijn. Ook bij onze eigen huisbakken gepraat en we kenden alle regels al, dus dat was al snel duidelijk. Deze adviseur doet alle verstrekkers behalve Rabo en familie had goede ervaringen met hem. Wij zijn geweldig blij met hem, intelligent, geen verkoperstype, legt t goed uit en communiceert goed. Oh, en hij was niet duurder dan andere adviseurs en komt thuis in de avonduren. Jij gaat vlg mij verhuizen naar de stad waar wij vandaan komen, wil je zijn gegevens hebben? Kan hem van harte aanbevelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven