Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Was sarcastisch bedoeld Lila. Natuurlijk doet ze het omdat ze aandachtsgeil is. Dat was me allang duidelijk. Kijk naar de foto's..alles draait om gezien worden. Ze moet nu de kijk mij nou een goede moeder rol spelen.

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om op haar FB-pagina te reageren. Dat is alleen maar voeden, terwijl ik vind dat ze over deze hele kwestie sowieso niks moet schrijven op FB!
Ik googelde haar en kwam op een pagina voor webcamseks terecht???
Maar is er dan niemand in haar omgeving, vrienden/familie/kennis die haar even met beide benen op de grond zet?

Ik zweer het je, als dit over een vriendin van mij ging, had ik echt even haar telefoon + laptop afgepakt en zou ik gezegd hebben dat dit niet in het belang van het kind is.
.
quote:lila01 schreef op 16 juni 2014 @ 12:03:

Ik googelde haar en kwam op een pagina voor webcamseks terecht??? Haar ex beweert ook dat ze zich daar af en toe mee bezig hield toch?
.
O ja ik zie het ook idd.. oef helemaal dom, dat zichzelf dan zo in de picture zet
.
Alles draait om HAAR minutes of fame. En dan die misplaatste hartjessmileys overal..pff. En lees ik het nou goed dat ze iets van rechten gestudeerd heeft? Dat kan toch haast niet waar zijn?

Ik las een reactie op haar FB-pagina; Jeugdzorg=kindermishandelaars. Ik vind dat zo enorm ver gaan...hersenloze kuddedieren zijn het toch ook.

Tja, HvNL gaat deze casus niet voor haar oplossen, dat is alleen sensatie. Tweede kamer kan onderzoek doen, maar of dat in haar voordeel zal uitpakken..?
The fuck Lila???
Dit staat ondermeer in het stuk in de Telegraaf. En hier word ik dus echt kwaad om . Nu worden de kinderen van de nieuwe partner van haar ex ook al beschuldigd van mishandeling en bedreiging. En die k*tkrant plaatst het ook nog.

'Hans wordt mishandeld door zijn vader. Zijn halfbroertjes stompen hem in zijn buik en gooien hem van trampoline. Ze hebben gedreigd hem te vermoorden.´
quote:isa__88 schreef op 16 juni 2014 @ 12:04:

Maar is er dan niemand in haar omgeving, vrienden/familie/kennis die haar even met beide benen op de grond zet?

Ik zweer het je, als dit over een vriendin van mij ging, had ik echt even haar telefoon + laptop afgepakt en zou ik gezegd hebben dat dit niet in het belang van het kind is.Je kunt je dus terecht afvragen in wat voor soort kringen zij zich bevindt..

Ik zweer het je, als dit over een vriendin van mij ging, had ik echt even haar telefoon + laptop afgepakt en zou ik gezegd hebben dat dit niet in het belang van het kind is.Die werken mee denk ik. De filmpjes zijn ook door een goede vriend gemaakt.
En voor alle fans van Irme enige nuancering:

Gerland heeft het filmpje ook gezien: „Ik vind het niet leuk dat Hans overstuur raakt, maar ik sta wel achter de gedwongen opname. Over Irme weet ik nog wel het een en ander, maar dat vertel ik pas met mijn advocaat erbij. Mijn verhaal komt nog.”

Jeugdzorg betreurt dat de dramatische scene op film is vastgelegd, maar benadrukt dat het hier gaat om een momentopname. Een woordvoerder: „Ik begrijp dat dit moment wel erg lang duurt, maar wat niet op beeld staat is de voorgeschiedenis en wat daarna gebeurd is. Vanwege privacyredenen wil ik hier echter geen uitspraken over doen.”
Broertjes (en zusjes) willen nog wel eens wat hardhandig zijn met elkaar. Dat in de buik stompen zegt m.i. nog helemaal niks over mishandeling. Benieuwd naar het verhaal van de vader. Dit is nog lang niet klaar vrees ik.
quote:isa__88 schreef op 16 juni 2014 @ 12:05:

O ja ik zie het ook idd.. oef helemaal dom, dat zichzelf dan zo in de picture zetMaar goed, het kan natuurlijk net zo goed dat haar ex dat erop heeft gezet. Beetje raar namelijk als je je gewoon aanmeldt bij een webcamsite met je eigen voor en achternaam .
quote:Julus schreef op 16 juni 2014 @ 12:11:

Broertjes (en zusjes) willen nog wel eens wat hardhandig zijn met elkaar. Dat in de buik stompen zegt m.i. nog helemaal niks over mishandeling. Benieuwd naar het verhaal van de vader. Dit is nog lang niet klaar vrees ik.Nee, slaat nergens op. Daarom vind ik het ook zo kwalijk dat de krant dit schrijft.
Kind zal nog deze week terug naar mama gaan, dankzij... mama.
quote:Ikhierhuh schreef op 16 juni 2014 @ 12:15:

Kind zal nog deze week terug naar mama gaan, dankzij... mama.

Ik denk dat kind voorlopig helemaal niet terug komt.

En als ik dit zo lees allemaal, vind ik dat nog niet eens zo gek.

Misschien is wat rust wel goed voor Hans want moeder is veels te hysterisch. Ik snap het wel, je kind is nu weg maar ze draaft wel door in het openbaar
.
Ik denk dat moeders het type is wat de dingen nogal eens wat groter opblaast dan ze in werkelijkheid zijn.

Zou hier niet een gevalletje jaloezie/wrok mee kunnen spelen? Vader ging door, zij leverde op alle fronten in?

Zeer kwalijk Lila, maar ja....Telegraaf en HvNL = sensatie.
Wie is Gerland?
Moeder komt niet al te stabiel over, zeer impulsief en mediageil. Dus misschien maar beter ook als het kind voorlopig even elders tot rust kan komen!
Gerland is de ex-man.

Ik zweer het je, als dit over een vriendin van mij ging, had ik echt even haar telefoon + laptop afgepakt en zou ik gezegd hebben dat dit niet in het belang van het kind is.Precies! Echte vrienden durven elkaar een draai om de oren te geven (figuurlijk) en flink de waarheid te vertellen! Ben bang dat deze dame haar échte vrienden allang kwijt is. Maarrrr.... nu heeft ze duizenden nieuwe vrienden/aanhangers/steunbetuigers/fans erbij. Dus heeft ze die andere niet meer nodig. Triest hoor...
Oh, de ex gaat ook een boekje open doen. Tof.
Irme heeft de vader ook op haar facebook staan.

En elders las ik ook dat veel vrienden en familie haar al de rug hebben toegekeerd in een eerder stadia.

Ook hier is een anonieme gast geweest die vermoedelijk meer wist.

Maar als de moeder zoveel medestanders heeft kan ik me voorstellen dat je dan een stap naar achter zet en je mond houdt.

Ik denk dat moeder op deze manier haar eigen ruiten aan het ingooien is. Is dit soort aandacht via facebook helpende voor het kind of zou het precies het tegenovergestelde gaan uitpakken?
Moeder heeft nu ook al toestemming van de tweede kamer om alles openbaar te maken. Tuurlijk.

Op deze manier gaat ze haar zoon echt niet snel terugkrijgen. Ze zal toch moeten gaan samenwerken met bjz, of ze nu wil of niet. Als ze haar zoon wel terugkrijgt is ze ook niet zomaar van bjz af. Een (paar) jaar OTS kan ze wel verwachten om te zien hoe de omgangsregeling met vader gaat. Ik ben benieuwd wanneer bjz wil starten met die omgang tussen vader en kind. Ik denk dat Hans pas (eventueel) weer naar zijn moeder gaat als de omgang met zijn vader 'goed' gaat. En dan zit bjz er bovenop om te zien of het goed blijft gaan.
quote:Julus schreef op 16 juni 2014 @ 12:17:

Ik denk dat moeders het type is wat de dingen nogal eens wat groter opblaast dan ze in werkelijkheid zijn.

Zou hier niet een gevalletje jaloezie/wrok mee kunnen spelen? Vader ging door, zij leverde op alle fronten in?

.Dat is ook wat ik al een tijdje denk. Ook steeds dat verhaal over de voedselbank en hij rijdt nog in een bmw...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven