***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
laral, dat weet ik ook wel, maar vind het blijkbaar toch moeilijk om af en toe voor mezelf e kiezen, terwijl ik weet dat hij het heel leuk vindt daar en ik het ook echt even nodig heb. Stomme hormonen!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Snap ik best hoor (heb ik zelf ook -en dat zonder hormonen..). Daarom zei ik het nog eventjes.
en fachat: lijkt me idd erg lastig dat de oudste er soms idd een beetje bij inschiet. Er verandert toch veel voor zo'n jochie en idd, die exclusieve aandacht van het begin is er niet meer. Lijkt me idd een goed plan om dagelijks even aandacht alleen voor hem te maken en dan ook te zeggen tegen de kleinste dat mama nu even met de oudste speelt. Maar die snapt daar dan niks van denk ik . Blijft lastig.
thanks lara
DN, ik ben het geheel eens met Lara, het is erg goed om ook even tijd voor jezelf te hebben.

Eerlijk gezegd dacht ik net gisteren over hetzelfde, of ik Finn niet een dagje / halve dag naar de creche kan brengen en wat tijd voor mezelf hebben.

Geniet er maar lekker van.

Muis, heb je al nieuwe ontwikkelingen?

Witchke, hoe gaat het met Xander?

Layla, hoe gaat het met Zahra?

Framboos, heb je nu trouwens tussen de middag al wat meer privacy, of neemt je man nog steeds mensen mee?
Draakje, dat is niet zielig joh. Hij vindt het toch leuk op de creche en jij kunt lekker wat voor jezelf doen. Twee vriendinnen die vlak voor mij zijn uitgerekend hebben ook allebei een zoontje dat twee dagen naar de creche gaat, ik ben best jaloers!

Layla, fijn dat Zahra's ziekte geen kwaad kan voor jou. Kan me voorstellen dat je behoorlijk in de stress schoot. Een tijdje geleden had een vriendje van Lars waterpokken en hebben Lars en Morris toch een paar keer met hem gespeeld. Toen bleek dat het rond de 20ste week (wat ik toen was) gevaarlijk kon zijn voor de nieuwe baby (mits je nog geen waterpokken gehad had). Ze hebben het toen niet eens gekregen, en ik heb vroeger waterpokken gehad en toch zat het me niet helemaal lekker.

Fachat, ik vind het zo sneu voor Kaj als ik je verhaal zo lees! Ik kan me voorstellen dat je hart breekt als hij zulke dingen zegt. Natuurlijk doen jullie je best en toch is het anders voor hem nu Ole er is. Maar hij weet vast ook wel dat het leuk is om een broertje te hebben toch? Is hij nog wel lief voor Ole? Moeilijk hoor. Ik heb er minder last van hier door het kleine leeftijdsverschil, maar ik kom het ook wel tegen. Lars corrigeer ik eerder als hij iets afpakt van Morris, al zeg ik nu ook tegen Morris dat hij niet steeds dingen mag afpakken of kapot mag maken. Soms vind ik het ook een beetje sneu voor Morris, die houdt er namelijk erg van om iets voor zichzelf te doen, en vaak komt Lars z'n spel dan verstoren omdat hij mee wil doen. En met Morris heb ik nooit een moment alleen. Met Lars probeer ik altijd samen iets te doen als Morris slaapt (nu dus - moet dus eigenlijk van internet af...). Gelukkig komt wat jij beschrijft me niet bekend voor, maar ik voel me ook wel eens een beetje schuldig hoor. Ik vind ook dat ze niet de dupe mogen zijn van mijn nieuwe zwangerschap, maar dat is weer een ander verhaal.
En beterschap voor alle zieke kindjes!

En ik ben heel benieuwd hoe het afloopt het het huis van Muis!

Maar nu eerst even wat quality time met Lars.
Fach, ik snap dat het moeilijk is om je tijd te verdelen tussen Kaj en Ole. (ik zie nu al op tegen de komst van Ernie en het verdelen van mijn tijd over drie hummeltjes) Wat ik met Steijn en Hugo doe is het volgende: ik zet Steijn/Huug apart en zeg dat mamma even met zijn broertje gaat spelen. Ze begrijpen het nog niet hlemaal, maar het gaat de laatste tijd beter. Dit doe ik twee keer per dag een minuutje of tien overigens.

Ik heb nog niets van de makelaar gehoord en ik ben een beetje gespannen aan het worden. Nu was ik al bloednerveus (was vannacht weer eens gezellig wakker!), maar het wordt steeds erger.
fachat het lijkt me moeilijk je aandacht te verdelen over twee kinderen. Je moet je niet schuldig voelen naar Kaj toe hoor. Je doet toch ook maar wat je kan.

Xander is nu een lappenpop, huilt veel, en is heel aanhankelijk. Hij heeft deze morgen ff geslapen.
Goedemorgen!!

Layla Fijn dat je beebje in je buik geen gevaar loopt! Kan je dat weer van je af laten glijden...

Goed dat jeje man hebt gevraagd om je meer te helpen in de huishouding...je man is lief genoeg om daar ook geen probleem van te maken toch?

Ik weet nog dat ik tijdens mijn ZS soms ook de huishouding niet helemaal aan kon...dan vroeg ik ook frambozeman om mij meer bij te staan. Nu helpt hij mij in het weekend altijd een beetje.

DN Tommy was gister ook de hele dag hangerig en huilerig...Zolang er geen koorts bij zit gooi ik het op een fase

Zoiets was er vast ook bij noah...Veel plezier in Breda! shoppen! mazzelkont!!!

Swiss wat is jouw man vaak weg! Best pittig lijkt mij dat of niet dan?Ik bedoel dan qua zorg voor je kindje...Je moet het dan wel ff allemaal alleen doen...

Als frambozeman eens een keer 1 nachtje weg is dan knijp ik hem al...

Ik ben de komende 3 weken 1 nachtje in de week alleen vanwege mans werk...Ben benieuwd....

Heb mijn privacy weer terug hoor! R eet steeds vaker op locatie...

Soms voel ik mij wel een beetje schuldig hoor..Nou ja, ze mogen hier best wel eens eten, maar gewoon niet elke dag.

Oja Swiss wat jij zei over een halve dag naar de creche zodat je wat tijd voor jezelf hebt daar kan ik helemaal inkomen.

Ik zou Tommy ook wel een middag naar de creche willen laten gaan...Voor mijzelf misschien wel fijn, maar ook vooral voor zijn ontwikkeling.

(Spelen met andere kids enzo....)

Maar volgens mij bestaan er geen creches waar jeje kind slechts

een paar uurtjes in de week kan brengen...jammer!

Fachat vond je verhaal over de aandachts verdeling wel een beetje sneu...Kan mij heel goed indenken dat jij je als moeder dit erg aantrekt. Je wilt tenslotte je kind niets tekort doen...

Heb niet echt een advies voor jou, daar ik de ervaring ermee niet heb.

Maar volgens mij weet jij zelf ook heel goed hoe je er mee om moet gaan. Het scheelt iig dat Kaj al groot genoeg is om dingen te begrijpen...Uitleggen doet al een hoop!

Dat vond ik wel het voordeel van een klein leeftijds verschil tussen de kids..Tommy komt qua aandacht weinig te kort omdat Livia nog veel slaapt...Ook beseft hij het concurectie gevoel niet.

En als hij de aanwezigheid van zijn zusje pas goed gaat beseffen weet hij ook niet meer beter.

Trouwens zowiezo heb ik minder moeite met onze 2 kleintjes dan andere mensen volgens mij. Ik heb zoveel opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen hoe zwaar het wel niet moet zijn 2 kleintjes die kort op elkaar zitten....

Ik ben van mening dat een 2de kindje dat je binnen 5jaar na je eerste kind krijgt altijd zwaar is!

Pfff snap niet waarom mensen je altijd zo bang willen maken!? Laat het de mensen lekker zelf ervaren toch?

Muis veel sterkte vandaag!!! spannend!!!

ow livia wil drinken!
Framboos, ik heb precies hetzelfde als jij met de komst van Ernie! Ik krijg zo vaak opmerkingen als "Meid, waar begin je aan?" (en bedankt), "Het was zeker een ongelukje?" (nee) en "Jij liever dan ik" als ik het vermoedelijke leeftijdsverschil tussen Ernie, Steijn en Hugo vertel. Ik zie persoonlijk alleen maar voordelen! Steijn en Hugo zijn nog klein en Ernie slaapt het eerste jaar (hopelijk) toch veel, zodat ik toch tijd blijf houden voor Steijn en Huug. Daarnaast zullen ze nog niet echt de leeftijd hebben dat ze jaloers worden op de baby, dus dat maakt het ook makkelijk. Wat het helemaal makkelijk maakt is dat ze al gewend zijn om niet altijd aandacht van me te krijgen, domweg omdat zij samen zijn en ik in mijn eentje ben! Steijntje is drie hele minuten lang enig kindje geweest en ik denk niet dat hij zich daar veel van herinnert. Ze zijn dus gewend om samen te zijn en ik denk dat de komst van Ernie daar niet heel veel aan zal veranderen. Nee hoor, ik zie alleen maar voordelen van een klein leeftijdsverschil!

Potjandorie, ik heb de makelaar al gebeld, maar hij zat heel de ochtend ramvol met afspraken. Nu zit ik dus nog steeds in spanning...
ow muis jij ook al van die bedweterige mensen dus!

Ik sluit mij ook helemaal bij jou aan. Er zijn bij een klein leeftijdsverschil meer voor dan nadelen volgens mij.

Even een paar voordelen op een rijtje (fijn voor de mama's hier die ook met deze opmerkingen te maken hebben/krijgen)

-Geen jaloerse gevoelens

-Ze slapen allebei nog heel veel

-Ze leren van jongs af aan te delen met elkaar, dus het wordt niet snel een verwend mormel.

-Samen spelen, op bijna het zelfde niveau dus handen vrij voor mama!

-Baby spullen kunnen blijven staan, en de kleertjes zijn nog in de mode..

ik bedoel maar....

mijn vriendin die een zoontje heeft van 2 en tegelijkertijd met mij zwanger was van de 2de zei tegen mijn andere vriendin dat ik het zo zwaar zou krijgen...

Ehhh mijn kind slaapt 18uur per dag, die van haar heeft al zijn middagslaapjes al lang en breed afgeschaft, en staat om 6uur naast haar bed!

Zij zat er dus de afgelopen weken ook goed doorheen..

Tja, denk dat mensen zulke opmerkingen maken omdat ze juist zelf onzeker zijn...

UHMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

(Voor muisje)
Framboos!
Spitsmuis, hou je het nog uit??

Ik ben eerlijk gezegd heel erg blij dat er weinig leeftijdsverschil tussen m'n kinderen zit. Mij lijkt het dus veel en veel lastiger als er steeds een paar jaar tussen zit. Over een paar jaar zijn de verschillen tussen alledrie volgens mij zo'n beetje te negeren. Nu zie ik al dat Lars en Morris echt leuk met elkaar kunnen spelen, dus straks plukken we hier volgens mij echt de vruchten van! (Ik denk maar weer eens aan toekomstige vakanties, drie kinderen die zoet aan het spelen zijn terwijl S. en ik vanachter onze fles wijn relaxed aan het toekijken zijn...) Het lijkt me op deze manier leuker voor ons en leuker voor de kinderen. En volgens mij is het niet veel drukker op deze manier, alleen zijn 3 zwangerschappen dicht op elkaar misschien wel wat zwaarder. Maar dan ben ik er wel mooi in één keer vanaf en kan ik in één keer weer m'n oude zelf worden hierna.

Iets anders, het lukt me niet om met borstvoeding te stoppen. Laatst een dag niets, maar de dag erop weer een voeding voor het slapen gaan, en vanochtend wilde hij na het opstaan meer. Vind het moeilijk om niet meer te geven als hij graag wil. En ik wil toch echt een maandje pauze voor ik weer moet. Had ik tussen Lars en Morris ook. Zou ik streng moeten zijn en hem gewoon niet meer geven?

Even lunchen!
Micha, misschien mist hij ook zijn knuffelmomentje met jou wel gewoon? Misschien kan je hem lekker op schoot nemen en als een kleine baby een fles (normale) melk geven?

Verder heb ik ook geen idee.

Pff, heb nog niks gehoord van de creche over waterpokken. Het schijnt wel dat 90% van de kinderen wordt aangestoken, dus is de kans erg groot dat hij het krijgt. Weet eerlijk gezegd niet of ze me zouden bellen of niet als het uitbreekt, iedereen is toch al aangestoken.

Bah, heb hoofdpijn, ben moe en wil niet zeg maar (duidelijk te merken). Gelukkig moet ik de trein van 17.15 al nemen, vroeg naar huis vandaag (vind de trein van 17.45 ook extreem vroeg hoor, maar ja, kinderen ophalen ...).

Muis, weet je al wat????

Framboos, ik kan me voorstellen dat je ook wel eens een middag alleen wilt (alleen met Livia), misschien kan je het gewoon eens proberen bij verschillende creches? Als ze ergens een middag minder kids hebben? Voor Finn is de creche echt mega goed, hij geniet er duidelijk.

Ik ben het al gewend dat man zo vaak weg is. Het is aan de ene kant wel handig dat hij weg is op de momenten dat ik thuiswerk (dan hoef ik Finn niet vroeg te halen), aan de andere kant is het moeilijk omdat ik dan ook 's avonds Finn niet even af kan geven.

Maar als man in Zürich is werkt hij de dagen dat ik thuis ben altijd lang door, dus dan heb ik ook weinig aan hem.

Ik vind het over het algemeen niet erg, ben zelf ook een workaholic, weet hoe het is.
Swissie, hoofdpijn, moe... Sorry, ik zal de komende twee weken niet allerlei mogelijke symptomen bij je gaan ontdekken. Hopelijk gaat je dag snel voorbij!

Wat betreft momentjes met Morris, ik wil hem nu eigenlijk niet ineens aan een fles laten wennen, hij leert nu net uit een beker drinken. Misschien toch maar laten mopperen?

Wij gaan even naar Artis.
Of op schoot de beker drinken.

Misschien vind hij het gewoon lekker ff zijn momentje bij jou te hebben.

Symptomen komen van te weinig slaap, very easy. Ik zou eigenlijk eerder naar bed moeten, maar dat komt er vaak niet van. Tja, dan heb je de dag erna problemen.

Bij mij slaat vermoeidheid / stress of wat dan ook heel snel op mijn hoofd. Kan je dat zo zeggen?

Leuk Artis, veel plezier.

Als Finn niet ziek wordt kunnen we morgen misschien ook wel naar de dierentuin, zou eigenlijk wel leuk zijn.
O ja, wat betreft uit een gewone beker leren drinken, gewone melk en water gingen niet zo goed, Morris nam veel te grote slokken en dan ging alles over hem heen. Nu oefen ik met shakes (vandaag karnemelk met framboos, aardbei en banaan), die zijn lekker dik en hebben dus vertraging. Gaat goed! Maar goed, misschien hadden jullie dit ook al bedacht en/of zijn jullie kleintjes wat fijnbesnaarder.

Nu gaan we echt!
Misschien gewoon een boekje lezen 's avonds, en 's ochtends andere afleiding geven. Is er bij jullie een mooie dierentuin? Ik ken wel die in Basel, vond ik erg mooi.
"fijnbesnaard" haha

Net pasfoto's gemaakt, maar nu je niet mag lachen vind ik het maar stomme foto's. Ik hou ook niet van kleurenfoto's, maarja... Weinig te willen.
zo, ben ik weer, breda is leuk!!! Ben goed geslaagd al zeg ik het zelf. Echt een superschattig piratenpakje, nou ja, hemdje met kort broekje van H&M, kon het weer niet lten. Oh ja, die is voor Noah.

Maar vor mezelf een superleuk jurkje, een rok, een heel sexy hempje, beetje moulin rouge achtig. Ben benieuwd hoe lang ik er nog in pas:-)

En 3 blosjes met korte mouw voor werk.

En een herlijk broodje warme geitenkaas. Ben helemaal gelukkig. Wat is dat lekker zeg, gewoon ff eruit. Moet ik vaker doen! He, zei ik dat de vorige keer ook niet??

Creche is echt superleuk voor die kleintjes. Vanochtend zette ik Noah neer en dan kruipt ie er meteen vandoor om ergens mee te gaan spelen. Zaten vanochtend met 5 kleintjes in ce poppehoek. Echt schattig.
Ik heb de makelaar gesproken en het openingsbod wordt een ton (!!!) onder de vraagprijs. Ik denk niet dat ze akkoord gaan (joh...), maar we hopen dat we uitkomen op een bedrag van ongeveer 430K. Dit bedrag schijnt marktconform te zijn, maar nu praat ik de makelaar na. Ik hoop echt, echt, echt heel erg dat het lukt! De vraagprijs is absurd hoog en dan zijn ze al gezakt! (ze vroegen eerst ruim boven de vijf) Maar toch, ik zou zelf nooit akkoord gaan met een bod van een ton lager dan de vraagprijs, maar ik zou mijn huis ook niet zo'n idioot prijskaartje geven. Ben al blij als ik het verkoop!

Mich, ik weet het niet. Aan de ene kant is Morris nog maar een klein jongetje, maar aan de andere kant kan je hem misschien uitleggen dat de melk op is. Ik ben er achter dat die kleintjes vaak meer begrijpen dan dat ik denk!
*Kletst vrolijk verder!*

Ik heb net weer de makelaar aan de telefoon gehad en ze willen wel met ons onderhandelen, maar niet over dit bod. (goh) De verkopers willen tussen de 460 en de 499 uitkomen, dus morgenochtend geven wij ons eindbod van 460. Betalen we te veel? Iets, maar dat geeft niet. We zijn er zo verliefd op en hebben beiden het gevoel dat dit huis het is! Dan maar iets te veel betalen, want we willen daar de komende 20 jaar toch niet meer weg! (of we moeten gaan scheiden, maar dat denk ik niet! Ik ben best een leuke vangst, al zeg ik het zelf )

Ik begin bijna te geloven dat we er misschien uit gaan komen! A. is wel schattig; hij is ook een tikje nerveus!
Wat een rare hoge vraagprijs dan zeg!! Bij huizen in die prijsklasse is het niet raar om op een prijs uit te komen van 15 % onder de vraagprijs. Ben benieuwd wat ze gaan doen met dat bod. Wij krijgen zo de lijst met roerende zaken en moeten dan dus ook diep nadenken over een goed bod.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven