Filmpje uithuisplaatsing deel 4

22-06-2014 12:57 2999 berichten
Hier verder..

Hier een link naar deel 3

deel 3
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 23 juni 2014 @ 15:56:

Lief van jullie!

Hé, vanavond voetbal! Niet dat ik kijk, maar ik kan er niet omheen.Doe je aan aandacht verleggen
quote:Julus schreef op 23 juni 2014 @ 14:58:

Leed kan niet met elkaar worden vergeleken. Ieder mens maakt shit mee in zijn of haar leven, maar sommigen wel heel erg hard geraakt door het leven..

Je hebt niet altijd invloed op de dingen die je overkomen Je hebt wél invloed op hoe je daar vervolgens mee om gaat.

Je kunt in de put gaan zitten, en klagen over alles wat je overkomt. Of je kunt rechtop gaan staan en naar voren lopen.

En nee, soms lukt het even niet om positief met het leven om te gaan, ook daar ben ik geweest. Maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk, en niemand anders. Niet dankzij anderen, maar ondanks anderen.

Kwestie van anders denken. Niet makkelijk, wel noodzakelijk.
quote:consuelabananahammok schreef op 23 juni 2014 @ 15:57:

[...]

Doe je aan aandacht verleggen
quote:carla69 schreef op 23 juni 2014 @ 16:00:

[...]

Je hebt niet altijd invloed op de dingen die je overkomen Je hebt wél invloed op hoe je daar vervolgens mee om gaat.

Je kunt in de put gaan zitten, en klagen over alles wat je overkomt. Of je kunt rechtop gaan staan en naar voren lopen.

En nee, soms lukt het even niet om positief met het leven om te gaan, ook daar ben ik geweest. Maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk, en niemand anders. Niet dankzij anderen, maar ondanks anderen.

Kwestie van anders denken. Niet makkelijk, wel noodzakelijk.Helaas heb je ook niet altijd de keuze hoe je ermee omgaat.,hoe hard je ook vecht. Soms ben je gewoon te fucked up.
Helemaal waar Carla.
Ik heb een (groot) deel van de ophef gemist over deze zaak. In het algemeen gekdt toch dat een kind niet blij is als het uit huis geplaatst wordt. Kinderen zijn meestal ongelooflijk loyaal naar ouders, ook als het 'slechte' ouders zijn of misschien juist dan nog wel meer. BJZ maakt echt wel fouten, maar over de gehele linie genomen wordt er heel goed werk verricht. En ik denk dat veel volwassene. Die ooit uit huis geplaatst zijn daar uiteindelijk de vruchten van plukken.

Julus
quote:consuelabananahammok schreef op 23 juni 2014 @ 16:17:

[...]

Helaas heb je ook niet altijd de keuze hoe je ermee omgaat.,hoe hard je ook vecht. Soms ben je gewoon te fucked up.

helemaal mee eens. Ooit wel eens gedacht aan wat een schade een trauma kan veroorzaken en gevolgen kan hebben voor je verdere leven?

Daarbij heb je ook nog eens zoiets als een aangeboren draagkracht.
quote:matroesjka_ schreef op 23 juni 2014 @ 15:04:

Volgens mij gaat het meer om integriteit en zeggenschap over het eigen lichaam dan over het recht op een kind. Er bestaat niet zoiets als het recht op het hebben van kinderen. Dan zou jeugdzorg failliet gaan Ja want die willen nou juist dat we zoveel mogelijk kinderen fokken voor de pappies en jeugdzorg schreef iemand vanochtend op 1 van die feestboeksites..
Mooi stuk jules!

Anyway, jeugdzorg doet heus wel eens verkeerde dingen en nee kinderen vinden het niet leuk op die leeftijd als ze uit huis worden geplaatst maar ik ben blij dat jeugdzorg er is, want ook al pakken ze dingen soms verkeerd aan, ze doen ook veel goeie dingen. Sommige kinderen hebben jeugdzorg jammer genoeg, hard nodig.
.
Jeugdzorg heeft nu trouwens wel allemaal screenshots van irme's geblaat in handen, en van haar fanclub, dreigingen naar vader etc
.
Lees net dat werkgroep Morkhoven onderzoek heeft gedaan naar de zaak van Hans...? Huh... Zou dat het goede nieuws zijn?
quote:jippie55 schreef op 23 juni 2014 @ 16:38:

Lees net dat werkgroep Morkhoven onderzoek heeft gedaan naar de zaak van Hans...? Huh... Zou dat het goede nieuws zijn?
.
quote:consuelabananahammok schreef op 23 juni 2014 @ 16:17:

[...]

Helaas heb je ook niet altijd de keuze hoe je ermee omgaat.,hoe hard je ook vecht. Soms ben je gewoon te fucked up.Klopt ik prijs mezelf gelukkig dat ik er enigszins een weg in heb weten te vinden..
quote:jippie55 schreef op 23 juni 2014 @ 16:38:

Lees net dat werkgroep Morkhoven onderzoek heeft gedaan naar de zaak van Hans...? Huh... Zou dat het goede nieuws zijn?Wie of wat is de werkgroep Morkhoven?
quote:diamond-gloss schreef op 23 juni 2014 @ 16:41:

[...]

Wie of wat is de werkgroep Morkhoven?Een of andere vage Belgische partij? Althans zoiets zag ik op google
.
quote:isa__88 schreef op 23 juni 2014 @ 16:42:

[...]

Een of andere vage Belgische partij? Althans zoiets zag ik op googleOw..
quote:diamond-gloss schreef op 23 juni 2014 @ 16:41:

[...]

Wie of wat is de werkgroep Morkhoven?

Van Marcel Vervloesem. Zij hebben ooit de Zandvoort-zaak (kindermisbruik) onderzocht waar helaas ook iemand het leven heeft gelaten. Dit had ook banden met de Ditroux-zaak en kwamen volgens de werkgroep hoge namen in voor uit zowel Nl als Belgie.

Ook doet hij al jaren onderzoek naar Jeugzorg in Belgie.

Onlangs is hij zelf ook beschuldigd te zijn van kindermisbruik maar het verhaal gaat dat dit een complot is vanuit Justitie omdat werkgroep Morkhoven veel te dicht bij de waarheid kwam
Met als klapper op de vuurpijl een kopstuk waar niet zulke fijne geruchten over rondgaan

kijk en huiver.....(wel franstalig)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Marcel_Vervloesem
quote:jippie55 schreef op 23 juni 2014 @ 16:48:

[...]

Van Marcel Vervloesem. Zij hebben ooit de Zandvoort-zaak (kindermisbruik) onderzocht waar helaas ook iemand het leven heeft gelaten. Dit had ook banden met de Ditroux-zaak en kwamen volgens de werkgroep hoge namen in voor uit zowel Nl als Belgie.

Ook doet hij al jaren onderzoek naar Jeugzorg in Belgie.

Onlangs is hij zelf ook beschuldigd te zijn van kindermisbruik maar het verhaal gaat dat dit een complot is vanuit Justitie omdat werkgroep Morkhoven veel te dicht bij de waarheid kwamWel met een behoorlijk aantal veroordelingen aan zijn broek en ook een aantal jaren gevangenis....
Lekker fris allemaal.
Werkgroep morkhoven klinkt als een zeer dubieus stel amateurs waar je niet mee geassocieerd wil worden.

Ook al heeft iets een interessante naam, betekent het nog niet dat het ook interessant is.
quote:jo_hanna schreef op 23 juni 2014 @ 16:53:

[...]

Wel met een behoorlijk aantal veroordelingen aan zijn broek en ook een aantal jaren gevangenis....Klopt, maar als je daar een beetje induikt (wat ik toevallig een tijdje geleden heb gedaan) kloppen daar een aantal dingen niet echt aan.
Thanx Isa!

En dit is dan dus de TOP waarover N.d.B het had??

Ik zag het ook net, en heb het ook geplaatst op de Kritisch bekeken site. Daar komen mooie reacties. Lees;realistisch. Het is wederom enorm opgeblazen door I. en consorten.

Wederom niet gecheckt met wie ze eigenlijk in zee gaan...
quote:Julus schreef op 23 juni 2014 @ 17:00:

Thanx Isa!

En dit is dan dus de TOP waarover N.d.B het had??

Ik zag het ook net, en heb het ook geplaatst op de Kritisch bekeken site. Daar komen mooie reacties. Lees;realistisch. Het is wederom enorm opgeblazen door I. en consorten.

Wederom niet gecheckt met wie ze eigenlijk in zee gaan...Ik zag het
http://www.nieuwsblad.be/ ... leid=DMF20131120_00847841

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven