Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
@ krimp: dan heb ik je verkeerd begrepen...excuses

@ rooss4: ja....ik ben fout! Dus moet ik mijn bek maar houden?

Ik vind dat je op zijn minst open moet communiceren naar je partner...dan heeft hij/zij altijd zelf nog de keus om hiermee te doen wat hij/zij wilt.

En ik weet wel dat dit mooie woorden zijn die ik ook niet waar maak, maar wil dat dan zeggen dat het allemaal oke is? of minder erg?
Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
Nee, maar wie zonder zonde is...

Zie je ons hier schrijven dat het ok is, dat het niets uitmaakt, dat het allemaal heel gemakkelijk is?
Zal ik 'm er dan ook maar een keer ingooien?

Hoe kan je anderen nou aanspreken op dingen die je zelf ook niet goed doet en dat in één post? Dat snijdt geen hout en je maakt jezelf totaal ongeloofwaardig, dat snap je zelf toch ook wel?

En die laatste is helemaal mooi, zeggen dat het allemaal wel oké is omdat jij dingen ook niet waar maakt?

Eeeh....
huh?? ben ik dan zo dom???

Dus als je zelf een zonde begaat, moet je alles maar goedkeuren??

Dus een moordenaar mag geen spijt hebben van zijn eigen moord? En zeggen dat het fout is???

Ik veroordeel niemand hier. Alleen zeg ik dat vreemdgaan niet goed te praten valt. Niet bij mij...niet bij iemand anders.
Lady aurora, juist vanuit jouw mond zo'n beschuldiging, dat klinkt zo fout. Ik weet namelijk vrij zeker dat als jij niet hier was gaan meeschrijven een poosje terug, in dit topic, dat jij dan voor de bijl was gegaan met je geflirt in de klets en het vragenspel. Ik geloof echt dat juist dit topic jou heeft weerhouden, itt de andere topics op deze pijler. En dat is wat we je proberen te zeggen, hoe kun jij ons veroordelen, terwijl we juist in dit topic twijfelaars zoals jij erop wijzen dat je het beter niet kunt doen?
Ik veroordeel niemand!

Maar zijn we het er niet allemaal over eens dat vreemdgaan gewoon fout en slecht is..??

Wie zegt mij dat jullie mij hebben weerhouden? Misschien ben ik wel gaan rondneuken... Maar mag ik dan niet zeggen dat het FOUT en SLECHT is?
Ik snap al dat gemoraalridder hier niet. Noch dat de discussie keer op keer gevoed wordt, alsof het een strijd is om wie het laatste woord heeft.

Kots zijn argumentatie snijdt hout. Zeker niet alles en de toon waarop hij het brengt is niet echt effectief (zoals Lisannez al zei) en het op de man spelen vind ik al helemaal niet chique (wat overigens door meerdere mensen wordt gedaan)

Bovendien ben ik van mening dat als je deze discussie dan toch wilt voeren, je hem op de relatiepeiler moet voeren en niet hier. Want het gaat nu niet over het hebben van een minnaar, maar om wat het effect kan zijn van vreemdgaan op een relatie.

Just my 2 cts.

En nu over tot de orde van de dag: bootsman gaf aan dat ik me niet hoef te scheren, daar zorgt hij met veel plezier voor..... (er komen ineens allemaal herinneringen boven met waxstrips, maar ik geloof dat ik daar nu niet bang voor hoef te zijn, pffff)
daar heb jij een punt!
Het is de toon...

Oeh Oranje, leuk! Ik heb ook zoiets bij de hand. Mijn lover vindt het scheren met het mes door mijzelf niet zo. Hij heeft het 1x met zijn scheerapparaat gedaan en dat beviel beter. Nu heeft hij aangegeven dat ik me voorlopig niet mag scheren. Ik denk dus eigenlijk wel iets met wax hier...
quote:lady-aurora schreef op 10 juli 2014 @ 11:06:

huh?? ben ik dan zo dom???

Dus als je zelf een zonde begaat, moet je alles maar goedkeuren??

Dom weet ik niet, misschien moet je gewoon nog best veel leren.

Jouw redenering klopt in elk geval niet, vooral de omdraai techniek die je hanteert deugt van geen kant.

Een koe is een dier maar een dier is geen koe hè!

Nee, je hoeft niet alles goed te keuren als je zelf zonden begaat, dat kan ook helemaal niet, dat is een onmenselijke vraag. Je kan wel met mededogen en respect voor een ieders situatie reageren. Maar goed, het gaat nu op een Zkotz discussie lijken en daar pas ik even voor.
quote:oranjexx schreef op 10 juli 2014 @ 11:15:

Ik snap al dat gemoraalridder hier niet. Noch dat de discussie keer op keer gevoed wordt, alsof het een strijd is om wie het laatste woord heeft.

Wat snap je daar niet aan Madame? In mijn optiek mag er best een kritische noot gevoerd worden en daar mag ook op in gegaan worden. En als daarmee de discussie gevoed wordt, so be it. Elke zinvolle discussie zet mij aan het denken en scherpt me, ik vind discussiëren over de foutheid van vreemdgaan net zo zinvol als een discussie over gevoelens, contact of juist niet enz.

Wat je daarmee doet is aan jou natuurlijk.
quote:Rooss4 schreef op 10 juli 2014 @ 11:22:

[...]

Dom weet ik niet, misschien moet je gewoon nog best veel leren.

Die ga ik onthouden

is misschien wel leuk als onderschrift zelfs
quote:oranjexx schreef op 10 juli 2014 @ 11:15:

en het op de man spelen vind ik al helemaal niet chique (wat overigens door meerdere mensen wordt gedaan)

Ik zal me daar ongetwijfeld ook schuldig aan maken, een discussie voer je eigenlijk nooit emotieloos en bij die emoties horen misschien soms ook minder nette zaken.

Als ik dat op een nare respectloze manier doe hoor ik het graag van jullie.
quote:dymo9 schreef op 10 juli 2014 @ 11:27:

[...]

Die ga ik onthouden

is misschien wel leuk als onderschrift zelfs Neeeeeeeeeeeeejoh!!
Ik heb het drie keer mogen ontdekken, dat mijn partner vreemd ging. En weet je: hoeveel pijn het ook deed, ik ging er niet kapot aan. Sterker nog: ik ben nog steeds samen met die man. En ja, ik sta nu op een kruispunt, omdat ik verliefd ben geworden op een ander. Ik heb nog niets besloten, al heb ik een vermoeden welke kant het uit zal gaan...

En dat terwijl ik na mijn vorige relatie, die tot een einde kwam doordat ik vreemd ben gegaan, heb gezworen het nooit meer te zullen doen omdat het die pijn niet waard is. Overigens ben ik nog steeds bevriend met die ex, en op afstand ook met degene met wie ik destijds vreemd ben gegaan.

Dus weet je, al die wetmatigheden over het desastreuze effect van vreemdgaan verklaar ik niet van toepassing op mijzelf.

En ja, ik vind het verkeerd. Ik ben niet zonder zonde, mijn partner ook niet.
Ik ben zelf twee keer bedrogen. Door mijn eerste vriendje, toen verging mijn wereld een beetje. En toen ik voor het eerst ging samenwonen. Ja, dat doet pijn. De tijd daarna was ik erg jaloers en vaak bezig met de vraag of mijn nieuwe partner misschien ook weer.. Maar ik kwam er uiteindelijk voor mezelf achter dat ik dat aan zou kunnen en dat dat risico erbij hoort. Als ik nu weer een vaste relatie aanga wil ik niet meer dat gevoelens krijgen voor een ander taboe is. Misschien dat ik op den duur ook voor 'open' zou gaan, mocht dat zo lopen.

Blauwevrouw: begreep ik nu goed dat jouw partner jullie relatie niet open wil gooien? Ik snap dat niet zo goed, dat iemand zelf dus die behoefte aan vreemdgaan heeft (gehad), die zelfs in de praktijk heeft gebracht en zijn partner dan voor zichzelf wil houden. Vind jij dat zelf niet oneerlijk?
pluk de nacht
quote:Rooss4 schreef op 10 juli 2014 @ 10:43:

Ik ben zelf ook wel eens achter vreemdgaan gekomen en dat doet pijn. Maar vergelijken met een gestorven kind? In geen 700 jaar. Nog niet in de verste verte.

Nou dat inderdaad, hoe pijnlijk het ook is als je bedrogen bent: ik zou ook de vergelijking met een kind kwijtraken niet durven maken.

Het verschil is volgens mij helder: bedrogen worden geeft een knauw aan je zelfwaarde, in je ego. De een heeft daar meer last van dan de ander. Een kind kwijtraken heeft niets te maken met jouw gevoelens over jezelf - dat is rauwe pijn en machteloosheid, een verlies waar mensen hun leven lang mee moeten dealen.
pluk de nacht
Annemarien, Blauwevrouw heeft een open relatie hoor, ze mag alleen niet verliefd worden, daarom weet haar partner niks van Vlam. Beetje ingewikkeld en helaas is de tijd van bespreken geweest.

Het blijft wel een vreemde manier van doen als je er goed over nadenkt, Bv, nu heb je het al een keer uitgelegd en weet ik niet precies meer hoe en wat...

Hij ging zelf vreemd, veranderde eenzijdig de regels en gaat vervolgens dusdanige grenzen aangeven dat het bijna onwerkbaar wordt. Tenminste, voor mij zou het onwerkbaar zijn aangezien ik liever niet maandelijks een nieuwe man in mijn bed ontvang. Spreken jullie nog wel eens over de open relatie en de bijbehorende restricties? Date jouw man ook nog?
quote:annemariem schreef op 10 juli 2014 @ 12:16:

[...]

Nou dat inderdaad, hoe pijnlijk het ook is als je bedrogen bent: ik zou ook de vergelijking met een kind kwijtraken niet durven maken.

Het verschil is volgens mij helder: bedrogen worden geeft een knauw aan je zelfwaarde, in je ego. De een heeft daar meer last van dan de ander. Een kind kwijtraken heeft niets te maken met jouw gevoelens over jezelf - dat is rauwe pijn en machteloosheid, een verlies waar mensen hun leven lang mee moeten dealen.

Levenslang, dat zeg je goed. Ik zie dat in mijn omgeving. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nooit te kampen heb gehad met een partner die er een geheime relatie naast hield hoor, ik kan me echt wel voorstellen dat dat goede impact zal hebben, ook niet te onderschatten.

Maar een kind verliezen, allemachtig. Dat is het aller allerergste dat er is, daar wíl ik niet eens aan denken!
@annemariem: we hebben een aantal jaar geleden afgesproken dat seks buiten de deur mag. Ik heb daar nooit gebruik van gemaakt, vriend wel (hij date via sdc). Voor mij hoefde dat niet zo. Sinds dit voorjaar werd ik nieuwsgierig (lees: mijn libido begon te ontwaken na een x aantal jaar weggeweest te zijn), op welke manier ik gebruik wilde maken van de openheid van onze relatie. En toen kwam ik een oude vlam tegen (was ik 20+ jaar geleden verliefd op, toen welgeteld één nacht samen gehad). De derde keer dat ik hem ontmoette liep dat uit op zoenen. Ik heb mijn vriend toen voorgesteld dat ik wat vaker met deze vlam op pad wilde. Dat stuitte op een veto. Redenen:

1. Mijn ontluikende verliefdheid - dit zou niet alleen een contact voor de neuq blijven maar een 2e vriendje

2. Het feit dat deze vlam een vriendin heeft maar geen open relatie

3. Het feit dat sommige vrienden van deze vlam ook tot mijn kennissenkring behoren

Na dat veto hebben we 1 maand nul contact gehad en elkaar daarna toch weer opgezocht. Nu dus volledig stiekem. We hebben 2 zoendates gehad, verder nog niets. Ik zit nu op vakantie aan de andere kant van de wereld en we mailen elkaar heel af en toe. We gebruiken deze periode als bedenktijd, waarin we ook veel met onze eigen partners ondernemen (ik zit nu naast bed van mijn kind, te wachten tot ze slaapt; even tijd voor mezelf). Eind augustus kunnen we elkaar weer zien+spreken, dan komen we hopelijk een stapje verder in ons proces van 'wat gaan we doen met deze heerlijke gevoelens die we voor elkaar hebben'.

Sorry, dat is een heel lang antwoord. Maar veel korter kan ik je vraag niet beantwoorden. Vriendlief en ik hebben duidelijk andere wensen/behoeftes die we willen invullen. Ik heb geen moeite met de zijne, hij wel met de mijne...
@rooss: sinds onze gesprekken over mijn vlam heeft hij zijn datingactiviteiten on hold gezet. Nou ben ik intussen zo ontwaakt dat wij bijna dagelijks seks hebben, dus hij komt er toch niet aan toe ;)

Bovendien zijn we nu dus met vakantie, dan date hij uiteraard ook niet. Ergens zullen we het gesprek weer aan moeten gaan, maar ik ga dat nog uit de weg. Ik heb nog niet hoeven liegen over mijn contacten met de vlam, en wil dat ook niet doen. Het is krom maar ik vind iets niet-vertellen toch minder zwaar dan liegen...
Vlam is een goede benaming, Blauwevrouw, je speelt met vuur, letterlijk. Waarom in Augustus een "wat gaan we met onze gevoelens doen" date? Waarom niet een "laten we deze tijd goed gebruiken om werkelijke afstand te creëren en het laten voor wat het is?"
Terechte vraag Rooss. Ik heb nog geen goed antwoord, anders dan dat het zo vreselijk lekker voelt, zo begeerd te worden door deze man.
@Roos: ik ken het helaas ook uit mijn omgeving. En nee, daar wil je idd niet aan denken (al heb ik nog geen kinderen).

@Blauwevrouw: lastig! Maar is het dan zo dat nr 1 vooral valt over die verliefdheid? Die andere redenen lijken mij een beetje gelegenheidsargumenten. Kan me wel voorstellen dat hij dat bedreigend vindt. Maar ironisch genoeg helpt het hem dus geen zak om de regels voor jou aan te scherpen, want verliefd ben je toch wel en nu ga je ondergronds.

Maar heeft hij een punt? Ik bedoel: denk je dat je echt verliefd bent of zijn het nu nog de kriebels, het opbloeien van je seksuele gevoel en de spanning? Ik vind het zelf soms moeilijk om het onderscheid te maken trouwens.
pluk de nacht
@annemariem: ik kan ook geen onderscheid maken tussen verliefd en 'verlust'. Nooit gekund ook. Die vraag kan ik dus niet beantwoorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven