Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik denk dat er zat hele schokkende dingen op internet te vinden zijn. Ik heb een zeer schokkende video gezien, die ik ook niet hier ga delen. Ik zou als het een dierbare van mij was, ze ook niet zo willen herinneren. Hier blijft het voor zover ik kan zien nog beperkt tot meer zaken met nieuwswaarde.
quote:soophanoniem schreef op 18 juli 2014 @ 13:10:

[...]

Ik vind het eigenlijk helemaal niet onbeschoft. Er is nu ook een nabestaanden topic geopend, hier worden nieuwsfeiten geplaatst en er wordt (logisch!) gespeculeerd, want een forum staat voor discussies..

Iedereen weet dat er op fora wordt gespeculeerd en iedereen weet ook dat er verschrikkelijke foto's op Twitter/Facebook/etc. geplaatst worden. Als je daar niet tegen kan (wat ontzettend begrijpelijk is!), moet je er niet op klikken. Je kunt niet verwachten dat de hele wereld rekening met jou houdt, niet speculeert, geen foto's plaatst, hoe hard dat ook klinkt..Dit dus!
Onvoorstelbaar... Ook ik heb net vernomen van een oud-collega dat een andere oud-collega bij deze ramp is omgekomen...
quote:ondernemer schreef op 18 juli 2014 @ 13:12:

Onze MP op Facebook. Als de speculaties over betrokkenheid van Rusland blijken te kloppen, gaat Nederland dan inderdaad een serieuze poging doen om Putin voor het internationale gerechtshof te krijgen?

‘Het zwartste scenario is werkelijkheid geworden. We zijn getroffen door een van de grootste vliegrampen in de Nederlandse geschiedenis. Heel Nederland is geschokt door deze dramatische gebeurtenis. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden, die met een intens verdriet worden geconfronteerd. Wij leven zeer met hen mee. Alles wordt in het werk gesteld om de overledenen zo snel mogelijk te repatriëren en de nabestaanden zo goed mogelijk te ondersteunen. Er is nog steeds veel onduidelijkheid over de precieze toedracht van de ramp. We doen alles om de toedracht zo snel mogelijk te achterhalen. Ik heb inmiddels met een aantal andere regeringsleiders gesproken en wij delen de opvatting dat alles in het werk gesteld moet worden om ervoor te zorgen dat hier de onderste steen bovenkomt. Wij willen weten wat hier gebeurd is. Mocht het zo zijn dat hier intenties achter zitten van wie dan ook, dat men dit echt bewust heeft gedaan, dan willen wij dat er alles aan wordt gedaan om deze mensen voor het gerecht te brengen. Zij zullen wat mij betreft hun gerechte straffen niet ontlopen.’ – MinPres

Nabestaanden en familie van slachtoffers kunnen bij een speciaal nummer van Buitenlandse Zaken terecht. Het nummer is: 070- 3487770Officieel heeft Poetin niets te maken met de rebellen...dus dat wordt nog lastig. En als Poetin slim is gaat hij zich zelf bemoeien met de opsporing van de rebellen die dit op hun geweten hebben.
quote:soophanoniem schreef op 18 juli 2014 @ 13:10:

[...]

Ik vind het eigenlijk helemaal niet onbeschoft. Er is nu ook een nabestaanden topic geopend, hier worden nieuwsfeiten geplaatst en er wordt (logisch!) gespeculeerd, want een forum staat voor discussies..

Iedereen weet dat er op fora wordt gespeculeerd en iedereen weet ook dat er verschrikkelijke foto's op Twitter/Facebook/etc. geplaatst worden. Als je daar niet tegen kan (wat ontzettend begrijpelijk is!), moet je er niet op klikken. Je kunt niet verwachten dat de hele wereld rekening met jou houdt, niet speculeert, geen foto's plaatst, hoe hard dat ook klinkt..

Inderdaad.

Of je probeert 1 of 2 keer uit te leggen waarom je iets onfatsoenlijk en kwetsend vindt. Misschien dat de ander het begrijpt, maar waarschijnlijk niet. Iedereen heeft wat tekst betreft een andere grens. Denk dat grens hier in topic in elk geval bij schokkende beelden ligt.
Ik vind al die bloemen bij de Nederlandse ambassade in Kiev zo indrukwekkend. Bloemen blijken daar schreeuwend duur te zijn wordt op het nieuws gezegd. Lief!
https://www.youtube.com/watch?v=L4HJmev ... e=youtu.be

Zou een filmpje zijn van BUK richting Rusland, er mist een raket.
quote:elninjoo schreef op 18 juli 2014 @ 13:16:

[...]

Dit dus!Jaja, vandaar ik op m'n handen zit.
Er is een nabestaandentopic? Dan ga ik daarnaartoe.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 18 juli 2014 @ 13:33:

Er is een nabestaandentopic? Dan ga ik daarnaartoe.Sterkte aan nabestaanden vliegtuigcrash
quote:waranaka schreef op 18 juli 2014 @ 13:00:

[...]

Je draaft enorm door. En nota bene door die draverij van jou is er gebakkelei ontstaan binnen dit topic.

Dat van die fraaie kant... betrek dat ook op jezelf.

Ga ik nu hetzelfde doen Tuurlijk ik heb het gedaan. Straf me
Om 14:00 weer een persconferentie van Malaysian Airlines
Lees net op het AD dat er een Australische familie is die bij het verdwenen toestel van MA familieleden heeft verloren en nu weer bij het toestel in Oekraine Man, wat moet dat heftig en zwaar zijn...
Er was ook een jonge vrouw met baby, die had haar vlucht net gemist. Dan heb je toch echt mazzel gehad.
Aww, die Australische vrouw die haar stiefdochter is verloren, was haar broer en schoonzus kwijtgeraakt op die andere Malaysian flight eerder dit jaar. Ongelofelijk...

*mosterd*
3 leerlingen van onze plaatselijke middelbare school zaten op die vlucht
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Oh Mali30, wat erg
quote:Dollycat schreef op 18 juli 2014 @ 13:51:

Lees net op het AD dat er een Australische familie is die bij het verdwenen toestel van MA familieleden heeft verloren en nu weer bij het toestel in Oekraine Man, wat moet dat heftig en zwaar zijn...Vreselijk
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Derpina schreef op 17 juli 2014 @ 19:46:

[...]

Misschien een noodpaspoort aan moeten vragen of gewoon allebei de paspoorten op zak om iets te vergelijken. Weet jij veel, ik heb heel lang een verknipte pinpas in mijn portomonee gehad. Waarom? Weet ik veel. Er zit zelfs nu nog een geblokkeerde pin pas in.

Wat verschrikkelijk dit! Ik werd vanmorgen met dit nieuws wakker en denk ook al de hele dag nergens anders meer aan. Kan me best voorstellen dat sommige mensen even niet meer durven te vliegen. Wij vliegen volgende week van Azië naar Amsterdam maar vliegen noordelijker, ik heb geen angst maar denk dat ik er wel even extra bij stil sta als ik instap.

Over de paspoorten met gat (misschien is het al vermeld door iemand) maar sommige mensen hebben een verblijfsvergunning of visum in een verlopen paspoort staan. Ik heb zelf een verblijfsvergunning in mijn paspoort staan en toen mijn paspoort was verlopen moest ik ook het oude met gat steeds meenemen om de verblijfsvergunning te kunnen laten zien indien nodig.
quote:polydox schreef op 18 juli 2014 @ 13:53:

Er was ook een jonge vrouw met baby, die had haar vlucht net gemist. Dan heb je toch echt mazzel gehad.

Ja of deze wielrenner.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... t-Malaysia-Airlines.dhtml
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:mali30 schreef op 18 juli 2014 @ 14:17:

3 leerlingen van onze plaatselijke middelbare school zaten op die vlucht
Afschuwelijk Mali. Nu de slachtoffers steeds meer een gezicht krijgen, raakt het me nog dieper. Er zijn diverse blogs geschreven oa over een restaurantechtpaar uit Rotterdam. Wat een verdriet voor zoveel mensen...
Weer naar boven bijgesteld, 189 Nederlanders nu
quote:Cadou schreef op 18 juli 2014 @ 14:32:

Weer naar boven bijgesteld, 189 Nederlanders nu Oef, echt waar? Waar heb je dat gezien?
Pfff, 189 Nederlanders... Ik ken niemand, heel veel sterkte aan iedereen ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven