Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 juli 2014 @ 00:19:

[...]

maak ik zelf wel uitDat is ook weer waar.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:SuperWijf schreef op 18 juli 2014 @ 22:24:

http://www.telegraaf.nl/b ... oto_s_separatisten__.htmlHier zie je wel weer hoe de media het brengt. Van dit moment zijn ook video opnames. Je ziet dat er een rij fotografen voor staat en als de foto gemaakt is, legt de man het speelgoed neer. Vervolgens doet hij zijn pet af en slaat een kruis. Dat tonen ze niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2014 @ 00:13:

[...]

En zijn er menen een soort van " blij " omdat ze dan kennelijk pas écht iets voelen als ze een - dood - gezicht er bij hebben gezien.

Hoe weinig inlevingsvermogen heb je dan?Hoe weinig inlevingsvermogen heb jij zelf als je dit denkt.
quote:schattigheid schreef op 19 juli 2014 @ 00:22:

[...]

Hoe weinig inlevingsvermogen heb jij zelf als je dit denkt.Nou,...raad eens?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:isa__88 schreef op 19 juli 2014 @ 00:13:

Ja maar ik vraag me af hoe gaan ze het aanpakken als ze tegen blijven werken en wij daar dus niet 'mogen' komen. Dat kan toch nietDat vraag ik mij dus ook af. Ik word angstig van het eventuele antwoord daarop.
quote:sabbaticalmeds schreef op zaterdag 19 juli 2014 00:16 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">isa__88 schreef op 19 juli 2014 @ 00:13</a>:</b>

De familie leden willen ook naar die plek toe, een aantal.

Dus ik vind het zo respectloos wat die gasten doen daar.</div></blockquote>Dat bedoel ik, de foto's die die gasten maken bekijk je wel. Ik snap het niet hoor.

Nee ik kwam op een nieuwssites en daar stonden ze gewoon. Bij de tekst. Voordat ik wegklikte zag ik er al een aantal.

En op instagram komen ze voorbij. Kun je wel wegklikken maar het staat dan al op je scherm. Hoef je niet eens iets in te tikken. Je krijgt meeT recente foto's te zien met meeste reacties.
.
Dit is het nadeel van het tijdperk waarin wij leven, tijdperk van het internet, social media en waarin iedereen een telefoon heeft met camera.

Inna lillahi wa inna lillahi raji'un. Tot de Schepper behoren wij en tot Hem is onze terugkeer. Moge Allah de slachtoffers een mooi plekje geven in het paradijs.

Zo jammer dat dit de prijs is die betaald moet worden voor oorlogen. Een hele hoge prijs, die mensen op dit moment nog, en de komende seconden, minuten, uren, dagen en jaren moeten betalen. ;,,-(

Veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2014 @ 00:18:

[...]

Voor die fotograaf niet, maar daar zijn dan weer andere mensen voor, he.

Die weten ook waar welke kist straks heen moet, dus iemand legt echt wel de link lijk - > adres nabestaande. Kan er ook iets geregeld worden voor als ze de foto's willen zien.

Moet je je voorstellen dat jouw moeder op zo'n wijze overlijdt, haar lijk voor op de Telegraaf staat en overmorgen in mijn kattenbak ligt. Van dat idee draait je maag toch al om?

Ik kan alleen spreken over de laatste link met foto's want dat zijn de enige die ik gezien heb waar lijken in voorkomen. Van die reeks zijn er 2 die herkenbaar zijn voor de nabestaanden en dat zijn ook nog eens geen gruwelijke foto's (vind ik).

Uiteraard zijn er mensen die regelen wat bij wie hoort en dat zou bij de professionele fotografen ook zeker de beste optie echter zijn is er ook lokale bevolking die foto's maakt. Het is logistiek gewoon niet mogelijk om alles via de juiste banen te regelen.

Het kan aan mij liggen (ik lees alleen AD en kijk CNN) maar heb daar nog geen foto's van lijken ofzo gezien.
quote:sabbaticalmeds schreef op zaterdag 19 juli 2014 00:17 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in R..."" class="messagelink">isa__88 schreef op 19 juli 2014 @ 00:13</a>:</b>

Ja maar ik vraag me af hoe gaan ze het aanpakken als ze tegen blijven werken en wij daar dus niet 'mogen' komen. Dat kan toch niet</div></blockquote>jij mag er soieso niet komen Je begrijp wat ik bedoel of moet je met alles sarcastisch doen?
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 juli 2014 @ 00:17:

[...]

jij mag er soieso niet komen

Meds, dat is katten om te katten.

Ik hou mezelf maar voor dat dit jou manier is om je onmacht en frustratie over deze voor Nederland steeds groter wordende ramp te ventileren.
quote:polydox schreef op 19 juli 2014 @ 00:21:

[...]

Hier zie je wel weer hoe de media het brengt. Van dit moment zijn ook video opnames. Je ziet dat er een rij fotografen voor staat en als de foto gemaakt is, legt de man het speelgoed neer. Vervolgens doet hij zijn pet af en slaat een kruis. Dat tonen ze niet.

Had hij die pet niet af kunnen zetten voor die selfie?

Misschien dat hij ineens een " oepsie-niet-zo-handig " momentje had toen hij zag dat hij gefilmd was.

Als hij zo graag een " sfeerbeeld " had willen maken had het hem gesierd alleen dat speelgoedje te fotograferen. Nu is het toch een " kijkmijeens, ikbenerbij "
quote:denachtzuster schreef op 19 juli 2014 @ 00:21:

[...]

Dat is ook weer waar.dank voor je begrip
Ik denk dat Rusland nog wel redelijk te dwingen is door middel van sancties om de weg vrij te krijgen voor hulpverleners. De vraag is in hoeverre de Russen grip hebben op de separatisten.
quote:Shebyte schreef op 19 juli 2014 @ 00:23:

[...]

Van die reeks zijn er 2 die herkenbaar zijn voor de nabestaanden en dat zijn ook nog eens geen gruwelijke foto's (vind ik).

Dat is een contradictio in terminis, hoe kunnen dat geen gruwelijke foto's zijn als nabestaanden hun geliefden herkennen?
quote:Shebyte schreef op 19 juli 2014 @ 00:23:

[...]

Ik kan alleen spreken over de laatste link met foto's want dat zijn de enige die ik gezien heb waar lijken in voorkomen. Van die reeks zijn er 2 die herkenbaar zijn voor de nabestaanden en dat zijn ook nog eens geen gruwelijke foto's (vind ik).

Uiteraard zijn er mensen die regelen wat bij wie hoort en dat zou bij de professionele fotografen ook zeker de beste optie echter zijn is er ook lokale bevolking die foto's maakt. Het is logistiek gewoon niet mogelijk om alles via de juiste banen te regelen.

Het kan aan mij liggen (ik lees alleen AD en kijk CNN) maar heb daar nog geen foto's van lijken ofzo gezien.een lichaam is niet gruwelijk? Vreemd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2014 @ 00:25:

[...]

Had hij die pet niet af kunnen zetten voor die selfie?

Misschien dat hij ineens een " oepsie-niet-zo-handig " momentje had toen hij zag dat hij gefilmd was.

Als hij zo graag een " sfeerbeeld " had willen maken had het hem gesierd alleen dat speelgoedje te fotograferen. Nu is het toch een " kijkmijeens, ikbenerbij "Jij en ik weten ook niet hoe dat gaat. Misschien hebben ze hem gevraagd het op te pakken. Ik vond hem er op de bewegende beelden niet zo triomfantelijk op staan eerlijk gezegd. Maar goed zo ziet eenieder er weer wat anders in.
Zo gaan we lekker dames?

Ik stoor me niet aan de foto's. Ik zie de dingen graag zoals ze echt zijn, zonder censuur. Maar om nou te zeggen dat ik daar "blij" van word vind ik een hele rare uitspraak. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het voor nabestaanden heel moeilijk is dat die foto's er zijn.
quote:Shebyte schreef op zaterdag 19 juli 2014 00:26 Ik denk dat Rusland nog wel redelijk te dwingen is door middel van sancties om de weg vrij te krijgen voor hulpverleners. De vraag is in hoeverre de Russen grip hebben op de separatisten.Ook dat nog ja.
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 juli 2014 @ 00:26:

[...]

dank voor je begripGeen dank.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 juli 2014 @ 00:27:

[...]

een lichaam is niet gruwelijk? VreemdEr zijn verschillende manieren om lijken te fotograferen. Ik vond deze foto's zeker niet gruwelijk.
quote:polydox schreef op 19 juli 2014 @ 00:28:

[...]

Jij en ik weten ook niet hoe dat gaat. .Nee. Ik heb géén idee.
quote:mariamm schreef op 19 juli 2014 @ 00:23:

Dit is het nadeel van het tijdperk waarin wij leven, tijdperk van het internet, social media en waarin iedereen een telefoon heeft met camera.

Klopt, maar helaas is het altijd nog beter dan in vroeger tijden, dat mensen weken, maanden(of nooit) onzeker waren over nieuws.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juli 2014 @ 00:05:

Als je zelf slachtoffer zou worden, zou je dan willen dat de hele wereld naar jouw lijk kan kijken? Ja. Ik ben principieel tegen censuur en van wegkijkers word ik misselijker dan van deze foto's.
quote:redhothead schreef op 19 juli 2014 @ 00:27:

[...]

Dat is een contradictio in terminis, hoe kunnen dat geen gruwelijke foto's zijn als nabestaanden hun geliefden herkennen?Wat ik net ook al zei, er zijn verschillende manieren van fotograferen. Ze zijn allemaal van een afstandje genomen.
In vroegere tijden zou je bij een "ramp" of dramatische gebeurtenis met de dood tot gevolg op zo'n afstand van huis heel waarschijnlijk nooit horen wat er gebeurd is en je altijd blijven afvragen of die persoon iets overkomen is of dat ze gewoon om wat voor andere reden dan ook nooit terug gekomen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven