Gezondheid alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee?

04-08-2014 10:27 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen,

Nieuwe week, en na het weekend waarin ik mezelf op foto's van een leuk feestje terug zag is de maat vol. Ik ben te dik, ik voel me te dik, en ik wil heel graag afvallen.

Ben 6 jr geleden aangekomen door kortstondig medicijngebruik, en het lukt me niet om alleen af te vallen.

Ik begin vol goede moed met bewegen, maar na een week, hooguit 2 is m'n smoothies en wandel enthousiasme over.

Ik ben ook geen snoeper of secret eater, ik denk alleen dat ik verkeerd eet, misschien zelfs te weinig, en ik heb een zittend beroep, waarin ik nauwelijks beweeg.

Ik ben 108 kilo, veel te zwaar dus, en de kracht kwijt hier aan te werken. Wel willen, maar niet doen. Heb de befaamde schop onder m'n billen nodig.

Wie is ook te zwaar en heeft zin om met me mee te doen, kunnen we samen afvallen en elkaar ondersteunen als de moed weer eens weg is :-)

Misschien bestaan deze topics ook al, maar ik ben hier nog niet zo lang actief.

Bedankt alvast en hoop de reacties tegemoet te zien!

En dan hopelijk ook leuke reacties, en niet dubbelzinnig en gemeen, daar barst het hier van heb ik wel gezien, zou ik jammer vinden.

Als zwaarder persoon krijg je onterecht al genoeg gemene reacties naar je hoofd.
Oh ja. Mijn Eerste doel is 80
@peach: bijna 3 :-)

Welkom S1981! Hoe snel wil jij de 10 kg er af hebben?
Hebben jullie ook veel steun van een partner, familie of vrienden?

Hier een lieve man die zelf ook wil afvallen, kilo of 20, maar totaal geen verstand heeft van calorieën.

En zich dan maar afvragen hoe hij het kan dat hij te zwaar is.

Hele omschakeling dus in Huize Clumsy....
quote:littlemissclumsy schreef op 04 augustus 2014 @ 21:23:

Hebben jullie ook veel steun van een partner, familie of vrienden?

Hier een lieve man die zelf ook wil afvallen, kilo of 20, maar totaal geen verstand heeft van calorieën.

En zich dan maar afvragen hoe hij het kan dat hij te zwaar is.

Hele omschakeling dus in Huize Clumsy....

Scampman wil ook afvallen. Hij is te zwaar, maar valt goed af als hij zn best doet. In januari zijn we gaan lijnen en is hij is 7 weken, 7 kilo afgevallen.

Ik niks Nog geen gram.

Hij steunt me altijd,vindt me prachtig hoe ik ben, vertelt me dat ik mooi ben en hij gaat morgen mee doen met me.
Kilo per week lijkt me prima. Ik wil nog wel iets lekkers kunnen eten af en toe.

Manlief komt net terug van hardlopen met een rode kop ;) hihi.

Hij wil ook flink wat eraf
Er zijn een hoop mensen dus al wel eens een eind afgevallen. Ik ben eerlijk nog nooit verder gekomen dan 15 kilo eraf, maar goed de motivatie wordt hier steeds groter.

Ik hou hier niet echt eetlijstjes bij maar maak wel gebruik van de app fatsecret, om toch een beetje inzicht te krijgen. Iemand die hier ook gebruik van maakt?

Wow Scamp, dat is al een hele weg. Wat kan er eigenlijk misgaan met een maagbandje? Heb je toen bewust voor een bandje gekozen of was een bypass toen ook al een optie?

Ik heb vanavond trouwens pompoensoep met appel, gember en kokos op. Was erg lekker.
Mijn lijstje.

Een 'slecht' lijstje nog, ik begin 1 september.

O: havermout met gedroogd fruit en amandelmelk

l: 4 boterhammen met kaas en kipfilet en flink wat mayonaise

T: 1/2 meloen en zak van 200 gram wortels

T: 2 Boterhammen met filet en roomboter.

D: beetje aardappels, halve kip uit oven( alleen de filet) en doperwten met appelmoes ( oudste had eten gekocht) met weer flink wat mayonaise.

Beetje teveel van alles en teveel mayonaise.

Maar redelijke dag, niks gesnoept iig, maar wel te veel aan calorieën, te moe om nog te lopen. Zo aan vakantie toe!
Ik heb fatsecret, ideale app!!

Ook WW, ben van plan om beide te gebruiken zo als hulpmiddel.
Ik las net wat over eetlijstjes en daar gaat het bij mij waarschijnlijk fout, ik varieer slecht, zeg maar amper.

Ontbijt (11:00) : 2 geroosterde volkoren boterhammen met pasta

Tussendoor (16:00) : fruit ( van verse ananas, nectarines, aardbeien etc.)

Lunch (17:30): 3 a 4 broodjes boterhamworst

Avondeten (22:30): elke week wel hetzelfde.

2 dagen tortilla's 2 dagen sla kipkrokant en krieltjes keertje pizza en de overige 2 dagen rouleer ik met eigen gemaakte nasi, eigen gemaakte tomaten/uien soep en een keertje bij iemand eten.

Ik werk avonddiensten, dus mijn hele rooster is verschoven. Ik kom tussen 10 en 11 uit bed en lig er pas rond 2 in. Ik werk dan ook van half 2 tot 10.

Ik ben al gestopt met een blikje cola elke dag bij mijn lunch en sauzen bij de dagen dat ik de kipkrokant en krieltjes eet, scheelt de helft. Het fruit tussendoor is al een vervanger voor de evergreen koeken die ik eerst mee nam.

Ook sporten is lasting met deze werkuren. Ik doe thuis nog wat oefeningen (squats, kettlebell, dumbbell's, leglifts), maar ook pas 's avonds laat. Verder probeer ik veel te fietsen in de weekends en dagen dat ik eens vrij ben.
Don't know, don't care
Gebruik ook fatsecret indd om alles bij te houden
Don't know, don't care
Ik heb nu 'myfitnesspal' gedownload en verbaas me eigenlijk hoeveel erin staat! Deze raad mij trouwens 0,5 kilo per week aan om af te vallen.

Ben ook bekend met fatsecret, vind ik ook altijd wel een fijne, duidelijke app.

Ik hoop trouwens om meer energie te krijgen. Ben alleen maar moe!
Computersayno: dat vond ik ook! Staan echt veel producten in en ook gespecificeerd per winkel (jong belegen kaas van de Lidl staat apart van due van bijv ah)
quote:Scamp schreef op 04 augustus 2014 @ 21:08:

[...]

Doen!

[afbeelding]Eens. Leuk om weer met je in een topic te schrijven Roos!
Ik ga morgen ook maar beginnen. Anders blijf ik het uitstellen. Ik hoop dat ik het meteen goed volhoud en niet weer ga terugvallen in makkelijk eten tijdens werk. Ik ga nu maar alvast bedenken wat ik morgen ga eten gedurende de dag. Ben ik de enige die het er moeilijk mee heeft dat ze straks geen chocolade meer kan eten?
Dat mag wel natuurlijk gewoon, maar dat wil je straks niet meer.

Je mag wel.

Even de mantra's herhalen.

We mogen alles, we willen alleen niet meer alles.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 04 augustus 2014 @ 21:58:

[...]

Eens. Leuk om weer met je in een topic te schrijven Roos! is idd al weer een tijd geleden Iebs, jammer dat je weer zo veel bij gekomen bent , maar erg herkenbaar.

Bij mij gaat het momenteel best goed, woog vanmorgen 83 kg en dat is echt lang geleden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
]Zus, ik geloof meer in je mag alles, maar met mate en niet iedere dag of iedere week
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oke oke.

Ik wil het gewoon niet. En ik vind het ook stom om als ik bezig met met afvallen, toch af en toe chocolade te eten.
quote:funky2901 schreef op 04 augustus 2014 @ 22:01:

Ik ga morgen ook maar beginnen. Anders blijf ik het uitstellen. Ik hoop dat ik het meteen goed volhoud en niet weer ga terugvallen in makkelijk eten tijdens werk. Ik ga nu maar alvast bedenken wat ik morgen ga eten gedurende de dag. Ben ik de enige die het er moeilijk mee heeft dat ze straks geen chocolade meer kan eten?

Je kan chocola eten met meer dan 75% cacao. Geen reep natuurlijk maar die behoefte heb je ook niet.

Iedereen heel veel succes! Dapper hoor. Ik ga morgen ook weer starten maar geen 25. Rond de 10. Ik doe dit door kh beperkt te eten dus geen aardappels, rijst brood en past. Maar veel eiwitten, groente en mager vlees of vis.
quote:liara schreef op 04 augustus 2014 @ 11:08:

Ik wil ook graag met jullie meedoen.

Door medicijngebruik ben ik weer aangekomen en ik was al niet de dunste, dus maar weer een nieuwe poging gaan ondernemen om de kilo's er toch af te krijgen. Samen met een groepje werkt vast stimulerender dan alleen

De copaxone? Ik ben sinds het gebruik ervan behoorlijk aangekomen.

Nu nog op vakantie, maar als ik terug ben ga ik mee doen!
Ga de app ook downloaden. Bedankt voor de tip!
Ja, ik ga het doen! Ik moet echt aan de slag met mijn gewicht. Ik denk altijd dat het ooit wel komt, morgen...Zo ben ik in de afgelopen jaren van 70 naar bijna 90 kilo gegroeid. Ik moet mij erbij neerleggen dat het niet vanzelf gaat, dat het niet snel gaat en dat ik het zelf moet doen! Actie dus! Ik ga weer meer sporten, bij de 70 sportte ik bijna alle dagen, nu bijna niet meer terwijl ik hetzelfde ben blijven eten. Bovendien word ik van sporten blij! Ik ga weer meer oefenen in: "Nee, dank je, ik hoef niet...". Ik neem nu alles aan,eet het op ook al vind ik het niet eens lekker. Dus: meer bewegen en wat eet/leefgewoonten veranderen. En: ter motivatie meeschrijven met dit topic, zo kom ik na zo'n 10 jaar meelezen in de meeschrijfstand.
Wat een leuke club dames! Ik sluit me graag bij jullie aan. 8 weken geleden ben ik dmv keizersnede bevallen en ik ben nu ongeveer 1 1/2 week bezig. Startgewicht: 114,5kg. Er zijn 1,3kg af inmiddels. Mijn eerste streven is om onder de 100 te komen.

Ik neem shakes, meestal in de morgen en soms ook in de middag. Als lunch neem ik vaak sla met vis en wel wat opgeleukt want een droge salade is ook maar saai.

In de avond eet ik mee met de pot, maar wel zo gezond mogelijk of minder grote porties. Hier ga ik wel de mist in, ik neem vaak te grote porties... misschien is afwegen een goed idee. Verder ben ik een snaaierd. Dus genoeg om aan te werken.
quote:lalalalalinda schreef op 04 augustus 2014 @ 21:43:

Ik las net wat over eetlijstjes en daar gaat het bij mij waarschijnlijk fout, ik varieer slecht, zeg maar amper.

Ontbijt (11:00) : 2 geroosterde volkoren boterhammen met pasta

Tussendoor (16:00) : fruit ( van verse ananas, nectarines, aardbeien etc.)

Lunch (17:30): 3 a 4 broodjes boterhamworst

Avondeten (22:30): elke week wel hetzelfde.

2 dagen tortilla's 2 dagen sla kipkrokant en krieltjes keertje pizza en de overige 2 dagen rouleer ik met eigen gemaakte nasi, eigen gemaakte tomaten/uien soep en een keertje bij iemand eten.

Ik werk avonddiensten, dus mijn hele rooster is verschoven. Ik kom tussen 10 en 11 uit bed en lig er pas rond 2 in. Ik werk dan ook van half 2 tot 10.

Ik ben al gestopt met een blikje cola elke dag bij mijn lunch en sauzen bij de dagen dat ik de kipkrokant en krieltjes eet, scheelt de helft. Het fruit tussendoor is al een vervanger voor de evergreen koeken die ik eerst mee nam.

Ook sporten is lasting met deze werkuren. Ik doe thuis nog wat oefeningen (squats, kettlebell, dumbbell's, leglifts), maar ook pas 's avonds laat. Verder probeer ik veel te fietsen in de weekends en dagen dat ik eens vrij ben.

Ik weet niet of je het fijn vind, maar wil je commentaar op je eetlijstje?

Ik doe het toch, en als het niet welkome tips zijn dan hoor ik het graag

Je eet inderdaad erg eenzijdig en weinig voedzaam valt me op. Zowel boterhamworst als pasta is vet en je hebt er weinig aan. Kies liever voor magere kaas, een bakje salade, een lekkere soep en een glas zuivel erbij. Avocado of hummus op brood vind ik zelf heel lekker (moet je maar net van houden natuurlijk).

En je avondeten: die kipkrokantjes zouden mij mijn neus uitkomen Wat maakt dat het lastig is om te varieren? Ik merk dat varieren bij mij niet alleen als effect heeft dat ik alle voedingsstoffen binnenkrijg, maar vooral dat ik minder zin heb om te snaaien. (want ik mag vanavond dat ouderwetse recept van mijn moeder eten dat zoooo lekker is, bijvooorbeeld). En sausjes: ik ben dól op sausjes

Mijn lievelingssaus en toch best mager:

Magere turkse (of bulgaarse) yoghurt, mengen met knoflook, lekker veel verse munt, beetje sambal, veel komijn en peper. Hmmmmm.

En een colaatje light (los van de aspartaam-discussie) kan natuurlijk ook altijd op een hete zomerse dag!
haha ofjeworstlust, dat is ook een zwakte van mij: sausjes. Ben ik echt dol op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven